روايات

رواية نسر القمر الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الخامس والثلاثون

رواية نسر القمر البارت الخامس والثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الخامسة والثلاثون

عند عدي
بعد مده الدكتوور شااف التحااليل
عدي :طمني يا دكتوور نوور مالها
الدكتوور :انا آسف يا عدي عالكلام الي هقولهوولك لكن لازم تعرف نور خطيبتك عندها كانسر في الدم
عدي بصدمه :انتي بتقووول ايه
الدكتور:انا اسف يا عدي لكن المررض عندها متووغل جددا لازم نبتدي بالعلاج الكيميائي
عدي كاااان مش،مصدق الي بيحصل مش معقوول دي مش ظااااهر عليها اي حاااجه خاالص ولا عندها دووخه ولا غثيااان ولا حاااجه خااالص
الدكتوور :هوو سرطان الدم ناادرا ما يبافاان في البدااايه خد باالك منها وحاااول تنقلها الخبرر بهدوء وابعدو عنها الاياااام دي اي ضغط نفسي
عدي :انشاء الله هي هتفوووق امتى
الدكتوور :نص سااعه كده وتفوووق
عدي شرد هو ازاي هينقلها الخبر كل حاااجه اتلخبطت جدا هوو ما يقدرش يسيبها في الضروووف دي لكن لانا هتعمل ايه
عدي :ياااا رب الفرررج من عندك يا رب
……………………………
عند قمر
خررح نسر من المية
قمر :انت بتعرررف تعوووم كويس قوووي
نسر بفخر :انا ماااخد دورات في السبااااحه يا بنتي
قمر :بجد
نسر :ايوووه بجد وماخد دووره في الخيل كمااان يعني محسوووبك فااارس وخياااال
قمر :الله حلوو اوووي يا نسر
نسر :وماااخد دووره تززلج على التلج
قمر بشرووود :تعرررف من زمااان قوووي نفسي اتزلج على التلج
نسر :انتي تعرررفي تتزلجي
قمر :اخدت دووره بالجامعه وكاان نفسي اكمل فيها لكن عدي وباابا منعووني من خووفهم عليا تعرررف من زمااان قوووي نفسي ارووح لمكااان مليااان تلج واتمشئ فيه عايززه اشووف مكاان كله ابيض باابيض
نسر باستغراب :وما عملتيش ده ليه
قمر 🙄:كاانوا بيخاافوا عليا جدا وما بيسمحووش ليا اخررج لما بينززل التلج
نسر خطررت في بااله فكرره وقرر ينفذها
نسر :لو ما كنتيش حااامل كنت علمتك العووم
قمر :يا ريت
نسر :خلاص وعد بعد ما تولدي بالسلامه هعملك كل الي بنفسك
قمر بابتسااامه :ربنا يخليك ليا
نسر :طيب يالله قوومي البسي لان الي بالشرركه صرعوولي دماااغي الشغل بالكوووم
قمر بحززن :ما ينفعش نفضل هنا
نسر :عجبك المكاااان
قمر :جدا جدا نفسي نفضل هنا بعييييد عن كل حااااجه
نسر عدل ياقة قميصه :اجيبك هنا علئ حسب شطاااارتك
قمر :مش فاااهمه
نسر شددها عليه وقعدها بحجرره :على حسب الدلع والهنا الي هشووفه على ايدك هجيبك هنا يمكن نيجي كل يووووم انتي وشطااارتك
قمر بدلع وهي بتلعب بشعر صدرره :طيب لوو قلتلك نفضل النهارده هنا وانا هعملك كل حااااجه عااايززها
نسر بررغبه :كل حااااجه
قمر :اي حاااجه لكن خلينا هنا النهااارده بلييييز يا حبيبي
نسر قرررب علئ ودااانها وهمس بووداااانها
قمر فتحت عينيها من وقااااحته :انت
نسر بضحك حط ايده على بوووقها وهزز برراسه ساافل عااارف
قمر :خلاااص مش عاايزه عاايزه اررجع غيررت رائيي
نسر حملها هههههه لا خلاص بقى بعد ايه انا كسلت وهكمل اليووووم هناااا
قمر :يا مجنووون انا حاااامل
نسر :خدنا ايه من العقل وخدها لعاالمه المجنوون
………………………………
عند بدران
لانا :عمووو انا عاايز اطلب منك طلب
بدرران :عنيا يا حبيبتي عااايززه ايه
لانا :عيد ميلاااد عدي قرررب وعااايزه اعمله مفاجئه
بدران :وانا تحت امرررك عاايززاني اساااعدك ازاااي يا بنتي
لانا :انا هجهز مطعم واكووون عامله فيه كل حاااجه وفي اليوووم ده هكوون نايمه في القصر وانتو بطريقتكم تجيبوووه على هنااااك
بدران :بس كددده من عنيا
ابتسااام :ربنا يهنيكوا يا حبيبتي
لانا :شكررا يا طنط
لانا دخلت اوووضتها وبلشت تخطط هتعمله ايه في عيد ميلاده ضررربت عليه رد عليها بتعب
لانا :ازيك يا حبيبي
عدي بتعب :الحمدلله كوويس ازيك انتي
لانا :وحشتني
عدي :وانتي كمااان بتعملي ايه
لانا :كنت قاعده مع عمو وطنط ابتسااام لكن انت صووتك ماااله عاامل كدده ليه
عدي :مفيش حاااجه شوووية تعب مش اكتر
لانا :انت مش كوويس انا حااسه كدده فيك ايه
عدي :صدقيني مفيش بعدين اكلمك عندي حااااله طارئه دلوووقت
لانا :ربنا معاااك يا حبيبي
………………………………..
عند عدي
فضل جنب نور ما سابهاش لحد ما فاااقت والصداع هيفررتك دماااغها
نور وايدها على دمااغها :في ايه انا فين ايه الي حصل
عدي قرررب منها بحنيه :مفيش حاااجه ضغطتك وطي شووويه بس وعملوولك شووية تحاااليل
نوور بدمووع :ماتت بين ايديا يا عدي انا زعلانه قوووي على بنتها وبقهر انا وعدتها ارجعلها مامتها
عدي :ده قضاء ربنا يا نور عمررها خلص كدده انتي ملكيش دعوووه انتي دلوووقت خدي بالك من نفسك دلوووقت وما تتعصبيش
نوور :انا عااايززه اروووح رووحني مش هقدر اروح لووحدي
عدي :اوووك تعاالي
وخدها عدي ورووحها
……………………………………
عند نسر
قام خد شااااور وقمر لفت الملااااية عليها وعدلت نفسها بتعب
نسر
نسر لفلها :عيووون نسر
قمر بدمووع :بطني واجعاااني
نسر راحلها بلهفه :ليه حاااسه بااايه
قمر حطت ايدها على بطنها :مش عااارفه مش عاارفه مووجوعه جدا مغص جااامد
نسر :انا اسف يا حبيبتي تعاالي اسااعدك تلبسي ونرررجع
فعلا نسر سااعدها تااخد شاااور وسااعدها في اللبس وكل شوووية يطمن عليها
قمر بدمووع :نسر المغص بيزززيد الحق ولادي
نسر حرررك اليخت بسررعه لحد ما وصل البر وخد سياارته وجررري فيها لاقرررب مشفئ
نسر بصررراخ :اسعااااف بسرررعه
وبلحظاات كاانوا مدخلينها اوووضة الفحص ونسر ملازمها وبيصرررخ في الكل
نسر بصرراخ :طمنيني قمر مااالها الولاد فيهم حااااجه
الدكتووره :احنا لازم ننقلها العمليااات حااالا النززيف بيزززيد عندها ادعيلها
نسر :ليه كل ده حصل ايه معااه هي من شوووية ما كانش فيها حاااجه
الدكتووره :مش وقته دلوووقت افهمك كل حاااجه بعدين
وفعلا دخلووها العمليااات وحااولوا ينقذووها باااي طررريقه
ونسر بررره بيتررعش عليها من الخوووف خررجت الدكتووره بعد مده
نسر بلهفه وخوووف :طمنيني قمر كووويسه حصلها حاااجه
الدكتووره :ما تخااافش هي كووويسه
نسر بخووف :والولاد
الدكتووره بابتسااامه :الحمدلله والولاد كووويسين ما تخااافش ولحقنا نوقف النززيف
نسر :ايه سبب النززيف ليه حصلها كدده
الدكتووره بااحراج :انت لما جيت زرعتلها قوولتلك عملية الجماااع تكوون معدوومه وفي حااله كاانت مووجوده تكوون على خفيف
نسر باحرراج :اهااا
الدكتووره :لو عاايز سلامتها وسلامة ولادك تبعد عنها الشهوور دي على ما تقوووملك بالسلامه
نسر :اها انشاء الله ممكن ادخل اطمن عليها
الدكتووره :انا كتبتلها خرووج لكن خد باالك منها حملها متعب قوووي وضغطها ناازل جدا ودمها في نزوول دوول تلاته ما شاء الله مش واحد
نسر دخلها بلهفه :قمر انتي كووويسه
قمر بتعب :كووويسه يا حبيبي ما تخاافش
نسر :عاارفه ان العلاقه بتأثر عليكي ما ممنعتنيش ليه
قمر رفعت حاااجبها :وانت هتررد زي الشااااطر مش هعيط واللهي من اوول ما طلعنا اليخت وانا بقوولك حااامل حااامل
نسر :هههههه ضحكتيني وانا وسط القلق ده
قمر بغيييظ :اسكت خاالص لانك بتغيظني بكلامك
نسر :طيب يالله يا حبيبتي على القصر ومفيش تقووومي من السرير وكل حاااجه عايزاها هعملهاالك
قمر :انا بتخنق من القعده
نسر بحب :هحاااول افضل معاااكي على قد ما اقدر
وفعلا ساااعدها ورووحوا القصررر وهو حاااملها دخل القصررر
صقر :ايه ده يله ما تتلم
قمر :باااحرراج نسر نززلني هعيييط صدقني
نسر :انتي مرراتي يا بت
بدر :حمدالله عالسلامه يا اولاد
نسر :الله يسلمك يا باابا
ميس :انت حاااملها كدده ليه
نسر :بدلعها 😂😂😂
قمر وهي بتجز على اسنااانها :نسر اتلم
نسر :اصل مررراتي تعبت وخدتها المشفى وقاالوا لازم تررتاح وما تقوومش من الفرراش يعني كل الي هنا لازم يرراعووها وانا هجيبلها واحده مخصوووص تخدمها
ريم خبطت صقر بخسرره :اتعلم
صقر :اااه يا بنت الايه وجعتيني وبص على نسر بغيظ اهو انا ما بيجيليش منك غير المصااايب
نسر :الي غيررران مننا يقلدنا
صقر بغييظ :اجررري يله على اوووضتك وخد مرراتك وانتي يا ريم استهدي بالله وفكك من الشيطااان الي قدامك ده ما بيجبش غير المصااايب
قمر بدفاااع عن نسر :نسر شيطااان حررام عليك ده ملاك نااازل من السما
نسر بصلهم ببراءه وهو بيررمش في عنيييه :مرراتي يا اخوووان
الكل ضحك على حركته وخدها ووراح اوووضته
…………………………..
عند عدي
خد نوور البيت ومامتها سااعدتها تنااامرفي اووضتها
والدتها :عدي بنتي مالها
عدي اتنهد :انا هقوولك لانك لازم تعرررفي
والدتها بخضه :قلقتني بنتي مالها يا عدي
عدي بحززن :النهاارده نوور وقعت من طوولها والدكتوور عملها تحاااليل وبحزن علئ حالها اكتشف انه معاااها كااانسر بالدم
والدتها بخووف :يا لهوووي انت بتقووول ايه يا ابني مستحيييل
عدي بألم :ده الي قااله الدكتور النهااارده لازم نرراعي نفسيتها الايااام دي
والدتها بعياااط جااامد :يا حبيبتي يا بنتي يا رب احميها يا رب انا مليش غيرررها يا رب
والدت نوور قرربت من عدي بدمووع ومسكت ايده برجاء :عدي يا ابني انا كنت بحاااول اقنع نوور تبعد عنك لكن دلوووقت بتررجاك اووعى تسيب نوور سيبها يا ابني تعيش الايااام دي مع الانسااان الي بتحبه ابوووس ايدك يا ابني
عدي :استغفر الله انتي بتعملي ايه يا حماااتي
والدتها برجااء :اووعى تسيبها يا عدي ارجوووك يا ابني اتجوووزها ارجووك لوو فعلا عندها المررض ده اتجوووزها مش عااايز يحصلها حاااجه وقلبها مقهووور
عدي بألم على حاله وحال لانا :انشاء الله خيييير
عدي سااابها وروح البيت ولانا كااانت بانتظااااره
اول ما دخل الاوووضه جررريت عليه حضنته :اتأخرت ليه
عدي ببرود :شغل
لانا :فيك ايه يا عدي
عدي بعدها عنه وراح الحمام :مفيش حاااجه
خرج بعد مده لابس بجاامه مررريحه
لانا قرربت منه :احضرلك العشا
عدي :مليش نفس
لانا قرربت منه بقلق :فيك ايه يا حبيبي انت اتكلمت مع نوور
عدي ببرود خاااوي على ملامحه :لأ
لانا باستغرراب :ليه
عدي بص في عنيها :لانا النهاارده اكتشفنا انه نوور عندها كانسر في الدم
لانا حطت ايدها على بووقها ودمعت :انت بتقووول ايه
عدي قص عليها كل حاااجه
لانا بدمووع :يعني ايه
عدي مسك ايدها بحنان :يعني مقدرش ابعد عنها دلووقت الله وحده العالم هي فااضلها قد ايه وتموت ووالدتها كاانت هتبوووس ايدي على شااان اتجوووزها عايزاني اعمل ايه قووليلي
لانا بغضب :مش عاارفه سااعدها بااي طرريقه الا انك تتجووزها
عدي :لانا اهدي انا ما قوولتش اني مووافق انا بحااول الاقي حل
لانا بصتله بألم وهي عاارفه ومتأكده نتيجة قرراره وساابته ونااامت ودمووعها ما بتفاارقهااش على حضها حااسه ان كل حاااجه ضددها
عدي حاااول يهديها لكن مفيش فااايده
……………………………
في الصباااح
عند عمرر
الووووو
اهلا يا بيه
عمر :تحطيلها النهااارده الحباااية في كباااية العصير عااايز الي ببطنها دوول يدوبوا زي الملح
الخادمه :حاااضر حاااضر يا بيه
عمر :اول ما تخلصي اديني رنه تمااام
الخادمه :تمااام يا بيه
…………………………
عند عدي
فاااق عدي كااانت لانا مش جنبه خررج سأل عنها والدته قالتله ما شافتهاش
دخل الاوووضه بغضب وضرربلها كنسلته
عدي خبط الطاااوله بررجله وصررخ بعلوو صووته هنا جاااتله رسااله من لانا
(عدي انا عااارفه قررارك وشووفته بعينك من بداية كلامك انا هنسحب من حياااتك لاني بحبك واوعدك ان قلبي عمرره ما هيدق لغيييرك نوور دلوووقت احق فيك مني هي بحاااجتك دلووقت خد باالك من رووحك ويا ريت بدوون مشاااكل وخناااق ورقتي توصلني لبيت باابا انا اسفه يا عدي لكن كان لازم اعمل كدده على شااانك )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى