روايات

رواية نسر القمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الحادي والعشرون

رواية نسر القمر البارت الحادي والعشرون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الحادية والعشرون

لانا كاانت بتقررب منه وهي متووتره وندهت عليه ما ردش
عدي كااان فاايق وبيمثل النوووم
لانا :عدي عدي فوووق هتتأخر علئ شغلك
برضه ما فاااقش لانا فضلت متأملاه فترره وبعدين قرربت منه وهزته بررقه من صدره باايدها الي اوول ما لمسته ناار شعلت جوواته
عدي قوووم
بلحظه عدي شدها عليه
لانا اتحرررجت جدا وجت تقووووم
عدي وهو بيمشي صبااعه على وشها بررغبه وبيبص في عنيها مشاااعر كتييره جوواه مش عااارف سببها :انتي جميله قوووي يا لانا
لانا :عدي لووو سمح
عدي ما ساابهاااش تكمل وابتلع بااقي حرروفها وقبلها بررقه وهو مغييييب ومش عاااارف بيعمل ايه
لانا حاااولت تبعده عنها ما قدررتش خبطته على صدرره جااااامد لحد ما بعدت
لانا بغضب :مين الي اداالك الحق تعمل كدده
عدي اتندم علئ الي عمله لكن فعلا ماااا كانش قاادر يسيطرر على رووحه ومش عاارف يقوولها ايه
عدي قااام ببروود :حق ايه بالززبط
لانا بغضب وتهديد :اووعى تكرر الي عملته ده يا عدي انا مش لعبه في ايدك وقت اما تعووزها تتسلى انا بحذرررك
عدي بتفهم لحالتها :لانا اهدي انا غلطت فعلا وبعتذر منك مش عااارف عملت كدده ازااي اعتبرريها لحظة ضعف
لانا بدمووع :انا مش لحظه يا عدي انا بني ادم بيحس وليه مشاااعر وسااابته وجررريت وهي متجننه قاابلتها قمر وحاااولت اتكلمها لكن هي فضلت تجرري وركبت عرربيتها ومشيت
قمر :حصل ايه يا عدي اوعى تكوون كلمتها وحش او أذيتها
عدي :مفيش حاااجه ما تخااافيش سوء تفااهم وهيتحل بااذن الله
قمر :عدي لانا طيبه قوووي ورقيقه جدا الفترره الي هتفضلها على ذمتك خد باالك منها وما تسيبهاااش،ارجووك
عدي :عااايززز اسألك سؤال يا قمر
قمر :اسأال
عدي :يعني ايه حب
قمرر:يعني تبقئ الدنيييا كلها ملكك لمجررد انك تشووف شخص يمكن يكوون الشخص عااادي لكن عندك بالدنيا كلها بيعووضك عن كل حااااجه بتحس رووحك طاايره وانت معاااه
قمر :انت ما بتحبش نوور مش،كدده
عدي بشروود :تصدقي لو قلتلك ما اعرررفش
قمر :اصدق جدا لاني حاسس من زماااان بمشااعرك لمييين وانت بتكدب روووحك
عدي :تقصدي ايه
قمر :ولا حااااجه لكن يا ريت تفوووق بدري من الدووامه الي انت فيها
……………………………………..
عند نسر
كاان متجنن من عمه ضررب فوونه
نسر :الووووو حصل ايه
مجهوول :خررج دلوووقت من المحكمه
نسر :وما عررفتش،حاااجه
مجهوول :ولا حااااجه مقدم قضيه وبااباك مشااركه على فكرره
نسر بغضب :بتتكلم جد
مجهوول :اه واللهي هما لسى خااارجين دلووقت
نسر :وقمر رحتلها
مجهوول :ما خررجتش ابدا فضلت بالجنينه وجت عليها اختك وبس
نسر :اووك عاايز التفااصيل اوو باااول
مجهوول :انشاء الله ولا يهمك
نسر قفل معااه
مجهوول :بقئ،الهدوء والرقه دد كلها يكوون نصيب نسر طب واللهي انك خسااره فيه
………………………
عند لانا
روحت البيت وفضلت تعيييط جااااند ليه بيعمل كدده ليه احيااانا بتحس انه بيحبها واحياانا ببينلها الكرره ليه كل ما تحاااول تبعد عنه وتنساااه بيررجع بيفتح قلبها ويبتدي يدقله من جدديد
ريم خبطت عليها
لانا مسحت دمووعها :ادخل
دخلت ريم :فينك يا بنتي منززلتيش عالعسا يعني جيتي وقفلتي على رووحك
لانا :مفيش تعباااانه شوويه
ريم :انتي بتعيييطي
لانا :لا كنت وااخده شاااور يمكن من الصاابوون
ريم :اهاااا لو حااابه تتكلمي انا موووجوده
لانا :شكرا يا ريم انا كويسه
ريم :اهااا اسيبك انا ترتاااحي
نززلت ريم
ريم :لانا تعبااانه شووويه ومش جعاانه
ميس :هي من لما جت من عند قمر وشكلها كده
صقرر:باابا نسر كلمني النهااارده وكااان متجنن
ميس :يا حبيبي ليه
بدر وهو بياااكل ببروود :قمر رفعت قضية طلاااق
ميس 😏:بدر دي تطوول انها علئ ذمة نسر ده الف وحده تتمناااه انا مش،عااارف شايفه رووحها على ايه الزفته دي
بدر :ميس ما تتكلميش عنها كدده دي استحملت من ابنك الي محدش يستحمله
ميس :مهي الي بتعند معااه وقرفاااه بحياااته لحد ما طفش يا ض
ظناااايا وسااب البلد
بدر 😏:هعيييط،تصدقي
صقر :باابا الي مدايق نسر بجد انك انت الي بتسعى لفرراقهم ورحت مع عمي المحكمه تررفع القضيه
بدر :لاني عااندت اخووويا من البداايه واجبررته يديني بنته للنذل ده لكن طلع ما يستاااهلش واحده بنقاء قمر ورقتها عاايزه وحده من بتووع الليل هي دي الي تلبقله هي دي الي تمشيه على عجين ما يلخبطووش وتخليه يدور ورا نفسه لكن المسكينه دي يذلها ويوريها الووويل
ميس بغييظ،:انا احيااانا بحس انك بتحب بدران اكتر مننا
بدر بغضب :لان اخووويا ما يتعووضش،اي حاااجه ممكن يجي مكاااانها الا الاخ لو رااح يبقى الظهر والسند رااح معاااه وسااابهم وطلع
صقر اتنهد :الاموور بتتعقد ما بينهم
ريم :عموو معااه حق كله الاخ حااجه عضيمة جدا كااان نفسي يكوون ليا اخ يسندني
صقر رفع حاااجبه :وانا ايه يا بت منا اخووكي وابوووكي وكل حاااجه
ريم :ربنا يخليك ليا
ميس بغيييظ :ما تتلمووا انت وهي وبعدين انتو سكتوا ليه عن مووضوع الحمل ده ايه وبعدين عاايزه اشيل عياالك
صقر ببروود :لما ربنا يررريد هيحصل
ميس :ايه البروود ده
صقر بغضب :مااااما كفااايه تلقيح اكييد عااايزين وهنمووت علئ عيل والتأخير ده ارادة ربنا ما تفضليش تعملي كدده
ريم دمعت وساابتهم وطلعت
صقر :ما تفضليش تحررجيها يا امي انا بحذررك احنا عملنا الي علينا والبااقي علئ ربنا دي بنت اختك
ميس :انت بتصررخ عليا على شااانها
صقر اتنهد :انا اسف يا امي لكن الي بيحصل ده مش منطقي وساابها وحصل ريم
كااانت بتعيييط
صقر حضنها من ظهررها :ما تعيطيش
ريم :طلقني
صقر بعد عنها :انتي بتقووولي ايه
ريم بدمووع :طلقني يا صقر وشووف حيااااتك لاني بحبك بقووولك طلقني انا عااايززه ارتاااح من الحمل ده انا كل ما ابص ليك بشووف في عنييك العياال
صقر حصنها جااامد :ريم انا مستحييل استغنى عنك بحياااتي والعياال هتيجي لما ربنا يريد وما تفضليش تكرري الكلاااام ده
ريم حضنته جااااامد
صقر حملها :ما تيجي اقووولك كلاااام للكبااااار فقط
ريم خبت وشها بصدررره
وخدها لعاالم العشااااق
…………………….
عند عدي
خلص عمليته وعدا علئ مكتب نوور خبط ودخل
نور بصتله ببروود
عدي :ازييييك
نور :زي ما انت شاايف
عدي :نوور انا اسف بجد لكن مووقف واتحطيت فيه حطي نفسك مطرررحي
نوور :طلقني
عدي :انتي بتقوولي ايه يا نوور بلاش جنااان
نور :انا لا يمكن افضل على ذمتك وفي حد تاااني في حياااتي
عدي بغضب :نوور اهدي كدده وعيشي وانا مفيش حد في حياااتي فااهمه
نوور بغضب اكبر :كدااب يااا عدي كداااب انا شااايفها بعينيك وعااارفه ومتأكده انك مش هطلقها
عدي :انتي بتخبصي ودي كلها تهيأآت من دماااغك
نوور :يبقى طلقها قبل ما نتجووز لاني مش هتجووزك وهي على ذمتك
عدي :وانا مش عيل هتمشيني على مزاااجك يا نوور وعااايززه الفررح يتأجل على راحتك
نوور بعناااد :ايوووه عايززاه يتأجل شهررين على ما تطلقووا وبعد ما تطلقوا هنعمل فررحنا
عدي بغضب :على راحتك يا نوور افتكري ان انتي الي اختررتي
وساابها ومشي
نور بحززن :هصبر شهررين يا عدي اما اشووف هطلقها ازااااي
……………………….
عند قمر
بدران :ما تخااافيش يا بنتي طوول ما انا عايش
قمر بدمووع :مش هيسبني في حاالي يا باابا
ابتسااام :وكليها لرربنا يا حبيبتي ما بعد الضيق الا الفررج
قمر :والنعم بالله
……………………………
عدا اسبوووعين
والاحداث على مهي
الاموور متعقده جدا بين نوور وعدي
ولانا بتتحاشئ انها تقاابل عدي
وقمر تعبااانه جدا وعلى طوول مووجوعه ونسر بتووصله كل اخبااارها وبيعمل المستحيل على شااان الكل ياااخد باله منها
…………………
في الصباااح
ابتسااام :يالله يا حبيبتي
قمر بدمووع :انا خااايفه
ابتسام :يا حبيبتي افتكرري دايما ان الي كااتبه ربنا هيصير
قمر بدمووع :ياااا رب
رااحوا المشفى كاان اليووم الي هيبان فيه تأكيد الحمل
عند نسر
مجهوول :الووووو
نسر :حصل ايه خرجوا
مجهوول :ايووووه لكن هي صراحه لابسه لبس مش هيعجبك لو شفته جيب ديقه و
نسر بغضب :اخرررس يا حيوااان انت مفصلها بقى
مجهووول بخبث :لا يا نسر مراتك اختي بعهد ربنا وانت الي أصرريت اني ارراقبها ما اعررفش انا لوو مكااانك اسيبها وهتلاقي مليووون غيرررها
نسر بغضب :اخررررس يا زفت انت انت بتطينها بدل ما تعدلها اوول ما يخررجوا خبررني
مجهوول بزعل مصطنع :انت زعلت بجد
نسر :خد بااالك منها وواللهي لوو سمعت حاااجه كده او كده اقسملك انك ما هتبااات عايش
وقفل في وشه
مجهوول :بجد خسااااره فيك دي جووهره عااايزه الي يقدرها
…………………..
في المشفئ
كان دكتوور وائل بيرراجع اورااق ضررب فوونه كاان نسر
نسر :ازيييك يا دكتوور
وائل :الحمدلله ازيك انت اختفيت فين يا راجل
نسر :شغل جااامد بقوولك ايه قمر ووالدتها بطريقهم ليك
وائل:متخااافش هبشررك اوول ما اخلص
نسر بغضب :مفيش جنس راجل يكشف عليها فاااهم
وائل :حاااضر انت غيوور قوووي خف شووويه
نسر بغضب :مش شغلك واول ما يباان معاااك تتطمني بسرررعه
وائل 😏:انشاء الله
قفل معااه
وائل :ده محسسني اني بشتغل عندده عاالم اقسم بالله مستفززه جدا ايه ده هوو الي معااه فلووس،بياااكل البلد كدده
هنا خبطت قمر ووالدتها ودخلوا
وائل بابتسااامه :اهلا يا فندم اتفضلوا
ابتساام :عندها كشف النهااارده
وائل :عااارف يا فندم هبعتلكم الدكتووره تكشف،عليها استريحي هنا
قمرر مددت على سرير الكشف وهي شااارده
جت الدكتووره
الدكتووره :اززيك يا مدام
قمر :الحمدلله كوويسه
الدكتووره ابتدت تكشف عليها وقمر قلقااانه جدا
ابتسااام :طمنينا يا دكتووره
الدكتووره بابتسااامه :مبااارك كل حاااجه تمااااام والواضح عندي انه تلات توائم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى