رواية نسر القمر الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الحادي والأربعون
رواية نسر القمر البارت الحادي والأربعون
رواية نسر القمر الحلقة الحادية والأربعون
عدت الاياااام شبه بعض وهما بيحاولوا يلاقوو اي طررريقه لخروج نسر من المصيبه الي هوو فيه وعدي مطنش لانا تماااما ونوور ابتدت تتحسن والكيماووي بيجيب نتااايج معااها لكن خسررت شعررها
وفي يووم جلسة الحكم على نسر
القااضي :حكمت المحكمه حضووريا على المتهم نسر السيووفي بالسجن ١٥ سنه مع الاشغاال الشاااقه
لكن فجاءه صاار في هررج وتووتر في المكاان في الخااارج واتفتح الباااب ودخل
ودخل عمر
نسر بصله بغضب
صقر بغضب:ايه الي جااااابكهنا يا وسخ
هنا القاااضي خبط على الطاااااوله بغضب
عمر بص لنسر بمسخررره :سيدي القااااضي انا عندي كلام مهم لاازم اقوووله
القاااضي :اتفضل
عمر تقدم من القااااضي بااوراق :اتفضل
القااضي لبس نظااارته واطلع على الاورراق :دي قضية تانيه دي
محاامي الدفااع :في حاجه سيدي القاااضي
القااضي :دي اوراق بتثبت على نسر السيووفي خكم قتل سااابق
نسر بغضب :هقتلك يا عمررر
عمر بضحكه مستفزه :اهوو سيددي القاااضي بيهددني بالقتل قدامكم دي قضية تالته دي
محامي الدفااع :قضية ايه التااانيه
عمر :قضيه بقتل اختي وبص على نسر بغضب وحقد :اختي فاااكررها
االقاااضي :تؤجل القضيه لحين عررض الاوراق على المختصيت للتأكد من سلامته ولحين استكماااال الادله
نسرر وهو خلف قضباااان الحديد :ما تفتكررشانك بكدده بتنووول الي عاااايززه وهتندم هتندم جدددا يا عمررر وهتبوووس الايااادي على شااان ارحمك
عمر بمسخرره :اررحم مين واااحد قتلني وتاواني وقتل اختي من قبلي ودفنها ولدلوووقت معرررفش جثتها فين
نسر بغضب :اختك هههه اختك مين دي هوو انت تعرررفها اصلا ده انت طوول عمرررك بصيااعتك ده انا اعرفها اكترر منك لكن الظاااهر انك هتلبسها انت اصبببر بس بما انها وصلت معاااك لكدده
نسر بص لوالده ولصقر وعدي :خدووو بالكم من قمر وعيااالي لوو جررالهم حااااجه مش هرحمكم قمر ما تخرررجشمن البيت ابدا فااااهمين قمر بتااااعتي وهتفضل طووول عمرررها ليا وانتووو حرررين لو جرالها حااااجه
نسر بص بغضب للعسكرري الي جنبه وبصرراخ مستني ايه ما تاااخدوووني للززفت
عمر قبل ما يختفي نسر :استنى القضية الي هتررفعها قمر عليك وغمزززه وكااان هيمشي لكن عدي كااان الاسرررع وضررربه وبتحذير عاااااارف لو قررربت لقمر هجعل ربنا ما خلقك فاااااهم
عمر زقه وغمززه باستفززاز :وانت برررضه خد باالك من مرراتك احسن برررضه اصلها بتحبني ومن زماااان قوووي لكن انا مطنشها ولما سبتها اهي بنجرري ورايا من جديد
صقر مقدرش كاان هيضرربه لوولا صووت التمن الي بالمحكمه خرجوووهم كلهم برررا
………………………………….
عند قمر
عقلها كاان في نسر عاايززه تعررف قررار المحكمه ايهواول ما دخل عدي جررريت عليه
قمر بدمووع :حصل ايه محدش بيطمني ليه انا قلبي بيغلي زي النااار نسر عاااامل ايه ازيه ايه الحكم
بدران :ما تتتكلم يا ابني
عدي :انا مش هخبي عليكم موقفه ضعيييف جدا وغير جدا عمر النذل عمل حاااجه وسخه قوووي النهااارده ابليس ما يقدرش عليها وقص عليهم كل حااااجه
قمر بدمووع :مستحيييل مستحييييل
ابتسام :وهو فعلا عمل كدده معقوول
عدي :ما اعرفش لكن من نظررات نسر النهااارده انه فيه لغزز ورا حكاااية اخته دي
قمر هنا فقدت الووووعي
ابتساااام بصرراخ :بنننننننتي
عدي حملها بسرررعه وعملها الاسعااافات :احنا لازم ناخدها المشفى
بدران بخووف :ليه هذ فيها حاااجه وحشه
عدي :لا يا بابا هي كوويسه مبدئيا لكن هي حامل ولازم حد مختص نسائيه على شااان نطمن
وفعلا خدووها واطمنوا عليها والدكتووره ادتها ابررة مخدرره على شاان تنااام وترتااح بأمر من عدي
ابتسااام بحزن على حال بنتها :_يا حبيبتي يا بنتي ربنا يعدل بختك دي من لما اتجوووزت ما شافتش يومين حلووين ربنا بفك أسررك يا نسر وترجع لبيتك وعيااالك
…………………………………
عند عمر
عمر :ههههههههه اه لو تشوووف منظررره وانا بدي للقاااضي الاورراق
مجهوول بتوتر :عمر انت بتغلط جدا نسر عمررره ما أذاك
عمر بغضب :اذاااني اذااني جدا اذاني في اختي واذاني في قمر اول حد قلبي يدقله
مجهوول :_لكن دي مرراته عااايززك يديك مررراته
عمر بغضب :وانا لما ساافرت وامنته على اختي وخااان ثقتي فيها
مجهووول :ما تنساااش انه زوور اووراق وعمل مجنووون على شااان يخررج اوراق باااسمك ويسفررك عنده ايه نسيت
عمرر :يا حبيبي الاووراق دي انا كنت اقدر اعملها لكن انا كنت عااايز نسر يعملها على شااان امسكها عليه كنت عراررف اني في يووم هقدر استفيد منها يعني لوو هقدمها للمحكمه دلوووقت هثبت انه زوور اوراق حكووميه وكتبها باااسمي
مجهووول :ابليس تلاقيه بيزغررت دلووقت ايه الدماااغ دي انا صرراحه اخااف على رووحي منك
عمر ربت على كتفه :امشي دغرري وانا كووويس معااك ما أءذيش الي يووقف معااايا
مجهوول بنفسه :ده لوو عررف ان انا الي غلطت مع اخته هيعمل ايه
عمر :هههههههه ايه خفت
مجهوول :انا هسااافر امريكا بكرره
عمر :انا بحاجتك دلوووقت خليك هنا
مجهول :عندي شغل ضرووري لازم ارووح هحااول ما اطوولش وما تنساااش ان نسر معتمد عليا هناااك وانا مضيع الشرركه
عمرر :ههههه اووك حوولي فلوووسه اوول بااول يبقى لما تسااافر
مجهووول بشروود :اوك
……………………………………
عند بدر
بدر بغضب :احنا لازم نلاقي حااااجه تخرررج اخوووك مش هنفضل قاااعدين كدده زي النسووان نلطم على خدنا عمر ده ملوووش نقاااط ضعف اكيييد ليه عين نااااس ترراقبه اربعه وعشرررين ساااعه فاااهم مش،عااايززه يرووح حته الا وانتوا مراقبينه وبيته اوول ما يخرررج تبعت ناااس تفتش كل شبر فيه يمكن نلاقي حاجه تفيدنا
صقرر :هووو فعلا ده الي هيحصل من النهاااارده هعيييين ناااس ترراقبه خطووه بخطوووه
بدر :اهم حااااجه ما يخدش بااله انه في حد بيرااقبه ولا مش هيبااان حااااجه عليه فاااهم
ميس بعياااط :يا حبيبي يا ابني جتك منين المصيبه دي انا عااايززه ابني يا بدر عااايززه نسرر
بدر حضنها :ادعييله يا ميس ادعيله
صقر :في حاااجه تااانيه احنا لازم نعين حرراسه عند بيت عمي ضرووري عمر عينه من مررات نسر والحقد عااامي عينيه مش هيسيبها بسهووله لازم ناااخد بالنا لكل حااجه ممكن تحصل
بدر :فعلا فاتتني دي قمر مش لازم تخرررج من البيت ابدا ابدا احنا لازم نقنع لانا تروحلها وتفضل عندها
ميس :لكن انتو عارفين لانا دلوووقت وخصااامها لعدي
بدر بغضب :احنا بووقت دلوووقت لازم نبقى ايد وحده قمر محتااجه لانا دلوووقت ويا ستي انا هقوول لبدرران ان عدي ما يقربلهاش
صقرر :لكن كدده ما يصحش يا بااابا
بدر :يبقى نقنعها تيجي هنا هنا امااااان اكتررر ليها
صقر :انا عندددي فكررره تاااانيه
بدر :ايييه هي
صقر :القصر كبير ما تقنع عمي يفضل هنا فترره على ما تتحل اموور نسر وكدده قمر هترضا تنقل هنا لانه مااامتها هتفضل معاااها
بدر بغييظ :هي فكرره حلووه لكن انا عاارف امك ولسااانها الي بيطلع لبيت عمك
ميس مسكت ايدده بدمووع :هعملك اي حاااجه تعوووزها لكن ابني يرررجع لحضني يا بدر
بدر مسح على شعرررها بحنيه :وكليها لربنا يا ميس وادعيله انتي امه واكتر حد ربنا هيستجيب منه
………………. …………………
عدا شهرر كااامل
ونسر حاسس انه مترربط وخااايف على قمر جدا
نسر نده للعسكرري
العسكرري باحتررام :اتفضل يا نسر
نسر :اديك الي عااايززه لكن تجيبلي فووون هنا ضروووري
العسكرري :لكن يا نسر انت عاارف دي فيها قضية ومحاااكمه يعني انت بتضرررني كدده
نسر وهو بيجز على سنااانه بغضب :عااايز فووون ضرووري بقووولك ولا قسما بالله امحيك عن وش الاررض واطلب المبلغ الي عاايززه هخليهم يجيبوووه ليك
هنا جه عسكررري تاااني نسر السيووفي ليك زياااره
نسر :ميين
العسكرري :وانا ايش عررفني تعاال وشوف
نسر قررب منه :عاايز فوون النهااارده ضرووري فاااهم
العسكرري هزله بدمااغه بااااه
نسر دخل واتصددم
قمر الدموووع اتحجرررت بعنيييها
نسر بغضب لصقر :ازاااي تخاااطروا فيها وتجيبوووها هنا
صقر :هي الي شبطت فينا وكااانت هتمووت نفسها لووو ما جتش
نسر بغضب :انتي اتجننتي
قمر بدمووع وبحة صووت :وحشتني
نسرر اتنهد وقرررب منها وصقر ساابهم وخررج
نسر فتحلها دراعاته وهي جررريت حضنته وهوو حضنها جاااامد لدرجة كاااان هيكسر ضلوووعها
وحشتيني يا قمر وحشتيني جدا جدا
قمرر بدمووع :نسر بتوووجعني
نسر بعد عنها ومسك وشها بايديه بحنيه :ليه تخااااطرري بنفسك كدده انا صح منبه عليكي ما تخررروجيش ابدا
قمر :انت ما كلمتنيش ابدا وكنت عاااايززه اطمن عليك باااااي طررريقه كنت خاايفه جدا عاايززه احس بالامااان
نسر :متخااافيش،يا قمر اوعدك كل حد اتسبب في البعد ده هبعده عن الدنيا دي كلها هطيرره لسابع سما
قمر :مش عااايزك تتهوور يا نسر انا بدعيلك ليل نهاار وربنا هيفك اسرك لكن اصبر
نسر بابتسااامه حط ايده على بطنها :فاااضل تلات شهوور وينووروا الدنيا لكن يا رب ابقى اول حد يشيلهم واكووون معاااكي
قمر بدمووع :صدقني هتبقى معااايا واول واحد يحملهم
العسكررري من بعييد :الزيااارة انتهت
قمرر بصتله بدمووع :خد بالك من رووحك
نسر :انتي الي خدي بالك من رووحك واوعي تخااطري برووحك وبعياالنا مرره تااانيه لو شووفتيني همووت بررا
قمر بدمووع :ما تقوولش كدده
صقرر :يالله يا قمر خد بالك من روووحك يا نسر
نسر باقتضاااب :تعاالا عااايززك ايتني هنا يا قمرر
وخد صقر على جنب وقمر متابعااهم وهما بيتكلموا
………………………………….
عند بدر
كاان مع بدرران في الجنينه لانهم نقلوا لمده عندهم
باستثناء عدي الي رفض ينقل معاااهم
بدران :واخررتها
بدر :اخررتها خير باااذن الله صدقني قررربت قووووي قووي
هنا جه عدي
عدي بااس دمااغ والده :عاامل ايه يا باابا
بدرران :واحشني يا حبيبي كدده اسبووعين ما نشوفكش ابدا
عدي بتعب :ضغط،جاااامد وانت عاارف شغلي عاامل ازااي كله ترركيز
بدران :ونور عاامله ايه
عدي وهو بيشررب ميه ببرود :كووويسه وبتتحسن جدا عالجلساات
بدر :ومرراتك انا شاايف انك ما صدقت ومش جايب سيررتها واهتمااامك منصب على نور دي
عدي ببرود :اضن مرراتي يا عمي انتو الي اخترتوا تبقى علاقتنا عاامله ازااي لما وفقتووها على الي بدماااغها الي هوو من الاساااس كله غلط بغلط لانه بررضه من الاسااس هي الي دخلت على نوور مش العكس انا قررفت الي عااايززاه تعمله انا اعتذررت كتييير وما بقتش فااارقه صدقني
بدر بغضب :ما تتكلم عدل يا ولد
عدي طنشه :ماااما فين يا باابا واحشاااني هسلم عليها وامشي على طوول عندي عمليه كمااان سااعتين كدده
بدرران اتنهد :جووا يا حبيبي في الصالون مع مرات عمك
عدي سااابهم ودخل
بدر بغيظ :عاجبك الي بيعمله ابنك
بدرران :بدر من البداية انت ما قبلتش ترجعها ليه سيبهم يحلوا مشاااكلهم لاننا هنطلع بالخجله من وراهم
عند عدي دخل
عدي بابتسااامه :مساء الخييير يا ست الكل
ابتسااام حضنته :واحشتني يا حبيبي اهوون عليك اسبووعين ما اشووفكش
عدي :شغل يااا ماما ما انتي عاارفه
ابتسااام :عااارفه يا حبيبي ربنا يكوون في عووونك
عدي بص للمووجودين كاانت ميس ولانا والدمووع متحجره في عنيها من الا مبالاه بتاعته
عدي ببرود :ازيك يا مررات عمي
ميس :اهلا يا ابني
عدي ببرود اكبر دااافن كل مشاااعره جوواته :اززيك يا لانا وازاي الحمل
لانا بمسخرره :كويس انك افتكررت تسئل عن حاالي عاامله ايه
عدي ببروود ومسخرره :واسأل ليه وعن مين بالضبط
لانا بصرراخ :انا مررراتك
عدي رفع حاااجبه ببروود واستفززاز :اهاااا لكن انتي قوولتي مش عاايزاك والي بينا الي ببطنك مش كدده ولا غيرتي رائيك
لانا زقته من صدررره وجرريت اوووضتها
ميس بغييظ :انت بتززيدها عليها جااامد قوووي
عدي ببروود :طيب كوويس ماااما انا عندي عملية دلووقت اشووفك بعددين
ابتساام وصلته البااب :زوودتها قووي عالبنتردي على اخررها
عدي :عااارف
ابتسااام :واخررتها
عدي :ههههههه خييير بااذن الله
ابتسااام :انا خااايفه منك
عدي غمزززها وخرررج
…………………………………….
عدا يووومين
قمر كااانت قااعده مع لانااا
لانا :هيجنني يا قمر هيجنني ايه هوو صدق اني مش عايززاه ولا ايه ده بيعاااملني ببروود يقتل ولا كأنه يعرررفني
قمر كااانت شاارده
للانا بغييييظ :قممممممر زفت انتي رحتي فين
قمر 😏:لانا حلي مشاااكلك بعيييد عني بالله عليكي الي فيها مكفيني
لانا 😏وداارت وشها الناااحية التااااانيه
عند صقررر
كان عاايز قمررر ضرووري على شااان تمضي على اووراق وبعتلها حررراسه تجيبها الشرررركة
قمر بخووف :لكن نسر انت عااارف هيمووتني لو عرف اني خرجت
صقرر :ما تخااافيش انا بااعتلك حرراسة تخوووف
قمر اتنهددت ولبست وخررجت مع الحررراسة لكن فجاءه وقفت العررررربيه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)