روايات

رواية نسر القمر الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الثلاثون

رواية نسر القمر البارت الثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الثلاثون

نور بصت بعنيييه :عدي قووولي انك بتحبني
عدي كااان مش قااادر يقووولها
نوور بدمووع :قووولي يااا عدي
عدي غمض عينيه بألم
ونوور حست بحرركه عند الباااب قررربت عليه قبلته
لانا فتحت البااااااب
عدي بعد عنها بسرررعه واتصدم جددا من الي عملته
لانا الدموووع لمعت في عنيييها
نووور بااابتسااامه مسكت ايد عدي :ازيييك يا لانا
عدي كااان باااص في عنيييها ومتجنن من الي حصل
بعد عن نووور
لانا انا
لانا مسحت دمعه نززلت منها :انا اسفه جيت بووقت مش مناااسب
عدي :لانا ما تفهميش غلط انا
لانا :اشووفك في البيت كنت معديه من هنا حبيت اسلم عليك
نور اتبسطت جدا :لا يا حبيبتي اتبسطت بشوووفتك جدا عدي شرررحلي ضرووف جووازكم ومعززتك عندي زي ما هي
عدي بغضب وصرراخ :نووور اخرررسي
لانا جررريت وعدي حاااول يندده عليها ما ردتش
عدي مسك ايد نووور بغضب :هندددمك علئ الي عنلتيه ده وحصل لانا
نوور بعد ما خرررج :اشرررب من ده كتيييير مش انا الي تعلقني فيك وبعدين تسيبني عااادي وكأنه ما حصلش بينا حاااااجه
عدي وصل بوووابة المشفئ كااانت لانا مشيت بعرربيتها
عدي خببط الشجرره الي قداااامه برررجله وصرررخ بغضب وطلع لنووور كااانت في مكتبها
فتح الباااب وهو متجنن
نوور ببررود :مش تخببط يا عدي ايه يا حبيبي
عدي بغضب:ايه الي عملتيه ده
نور :عملت ايه
عدي بغضب :ما تستعبطيش
نور ضحكت بمسخرره وقااامت قرربت منه :ايه يا حبيبي واااحد وخطيبته ومكتوب كتااابنا يعني طبيعي الي حصل بينا ده
عدي مسك دررراعها :شغل كيييد الستااات الي بتعمليه ده مش معااايا يا نوور
نوور وهي بتلعب بزراير قميصه :كييد ايه يا حبيبي انا بحااافظ على حقي فيك ده بدل ما تشكررني ان رضيت نتجووز وفي حد تاااني بحيااااتك
عدي بصلها بغضب :انتي كددده بتنهي كل حااااجه بينا
نوور بغضب :انت الي ابتدديت
عدي بصلها بغضب وخبط الباااب ورراه وهو متجنن
……………………….
عند قمر
كاانت بتعيييط جاااامد بعد ما خددها نسر بالشكل ده رجع معااها لنقطة الصفر
نسر :قمرر ابوووس ايدك ما تعيييطيش واللهي بحبك جدا
قمر بصرراخ :ابعد عني ابعد انت مش طبيعي ابعد طلقني طلقني
نسر مسك وشها :حبيبتي اسف واللهي آسف غيييرتي عليكي عمياااني ومش قااادر اتخييييل حد يبصلك
قمر بصرراخ :وهوو انا اتحررركت اوو خررجت على شااان حد يبصلي
نسر بصرراخ :انا خااايف عليكي ما تفهمي بقى مش كل حاااجه ممكن تتقااال
قمر بدمووع :انت ليه غااامض كدده ليه مش وااضح انا مش قااادره افهمك مش عااارفه انت عااايز ايه ارحمني
نسر حاااول يهدا :افهمي حاااجه وحدده بس اني بحبك ومش عاايز حد يأذيكي
قمر بقهرر :انت اكتر حد بيأذيني
نسر حضنها :عااارف اني صعب وغيرتي عميا وفيا حاجات وسخه كتييير لكن بحبك والله بحبك
قمر :ده مش حب ده جنااان
نسر بغضب :ما تقوووليش الكلمه دي
قمر :ليه ليه ما اقوولهاش كل حاااجه بتعملها وبتقوولها بتثبت ده انت بتتدايق منها لانك فعلا حاسسها
نسر ضرربها بالالم :اخررررسي اخرررررسي
قمر بعيااااط :اضرررب يا نسر اضرررب على الله اموووت واخلص منك اضرررب
نسر حط ايده على بوووقها بجنااان هستيررري :اخررررسي اخرررسي ما تتكلميش ما تقووليش الكلاااااام
قمررر بعدت عنهربالعااافيه وهي خاااايفه جددا
نسر شاااف الخوووف الي سببه ليها واتجنن بزياااده وسااابها وخررررج ما رجعش لووش الفجر
قمرر قعدت على الارررض وهي خااايفه جددا منه
……………………………..
عند لانا
رااحت البيت كاانت عينيها ورمااانه وباااين عليها العيااااط
ابتسااام خبطت ودخلت عليها
لانا مسحت دمووعها :اهلا يا طنط اتفضلي
ابتسااام بحنيه :في ايه يا حبيبتي بتعيطي ليه
لانا :مفيش حاااجه شوووية تعب بس
ابتسااام :هتخبي عليا انتي بالنسباالي زي قمر بالزبط
لانا عييطت بحضنها
ابتسااام :اتكلمي يا حبيبتي في ايه
لانا بدمووع :مش عااارفه هوو بيحبني انا ولا بيحب نوور
ابتسااام :بيحبك انتي انا اعررف ابني بيحبك انتي لكن ما كانش قااادر يحدد مشاااعره زماااان فكااان معجب بنوور وشخصيته واتوورط دلوووقت لما عرف حقيقة مشااعره تجاااهك ومش عااارف يخرررج رووحه من علاقته بنوور وبنفس الووقت مش عااايز يضلمها هي علئ اسمه ومكتووب كتااابهم
لانا بدموووع :الي بيحب ما بيخووونش انا دخلت عليه النهااارده وهوو حاااضنها وبيووسها كماااان ازاي ازااي يكوون بحضني امبااارح وبيعتررفلي بحبه والنهاارده معااها انا مش قااادره افهمه انا تعبااانه جددا لووو بيحبني فعلا مش هيقدر يبص لغيييري
ابتساااام :يا حبيبتي دي مررراته ولو قرررب منها ده حقها يمكن محبش يجررحها وهي قرربت منه
هنا دخل عدي لانا مسحت دمووعها
عدي :السلام عليكم
ابتسااام :اهلا يا حبيبي وعليكم السلام يعطيك العااافيه
عدي وعنيه على لانا :الله يعااافيكي يا امي
ابتساااام :ارتاااح يا حبيبي على ما احضررلك حاااجه تاااكلها
لانا قااامت ما كاانتش عاايزه تواجهه :ارتااحي يا طنط انا هحضرر العشا
جت لانا تخرررج عدي مسك ايدها :خليكي هنا عاايزك
ابتسااام :ما تتعبيش نفسك يا عرووسه انا هحضرره وساابتهم وقفلت الباااب
لانا نززعت ايدها منه وكااانت هتخرررج
عدي حضنها من ظهررها :ما تكوونيش انتي كمااان ضدي يا لانا
لانا حاااولت تبعد مارقدرررتش
عدي :انا اتصدمت زيك بالضبط من الي حصل
لانا داارت وشها ليه بدمووع :دي بتقلي عدي شررحلي ضرووف جوووازكم ازااي قااادر تكوون مع اتنييين يا عدي ازااي بتضحك علينا لاتنين بنفس الوووقت
عدي :صدقيني مفيش غيييرك بقلبي لكن الي حصل بحياااتي ده مش بااارادتي
لانا بدمووع طفووليه :انا مقدرررش اشوووفك بحضن غيييري ارجوووك يا عدي انا قلبي اتقطع النهاااارده
عدي مسح دمووعها :دمووعك الي بتقطعني من جووا
لانا :والحل .
عدي :انا مش عااايز اضلمها انا مش حمل دعووة حد عليا
لانا بدمووع :يعني هتتجوووزها
عدي مش حابب يضحك على لانا :لوو اصررت على ده مفيش حل قداااامي غير اني اتجوووزها
لانا بغضب :يعني ايه لوو أصررت يعني تتجووزها وتقرررب منها وتجيب منها عيااال عاادي كدده وبتقووول بتحبني ازااااي ده
عدي مسح على شعرره بغضب :اعمل ايه قووليلي اعمل ايه انا مش عااارف اتصرررف ونوور متبته بالجووازه اعمل ايه انا ارووح اقوولها مش عااايزك وحبيت وحدده غيييرك ايييه عااادي كدده
لانا :تقووولها كده من دلوووقت ولا تتجووزها وما تتفقوووش وتطلقوا بعددين وتدمرررها اكتر من دلووووقت ولا ايه ولا انت الي عااايززها وحابب تكووون جووز لاتنين
لانا قرربت منه انا ما بتشاااركش انت ليا لوووحدي ومش هسمح لحد يشااااركني فيك
عدي بغضب :لانا وطي صوووتك وما تنسيش احنا اتجووزنا وانتي عااارفه اني خااطب وكاتب كتااابي على غيييرك ورضيتتوا ووافقتوا خلااااص كدده ولما تشووفي نفسك محرووومه من حاااجه اوو مضلوومه تبقي تعاالي واشتكي ده الي عنددي يا بنت النااااس
لانا بدموووع :يعني انا جوووازة الشفقه وهي الجووازه الاصل مش كدده مش هو ده الي عااايز توصلهوولي
عدي اتنهد وقررب منها :وحياات حبنا ما تخربيش كل حاااجه بينا بغيرتك دي انتي الي في قلبي بس نوور كمااان مكتووبه على اسمي ولازم اراعيها واقدر مشااعرها على ما ربنا يحلها
لانا بصتله بدمووع مقهووره :انا مقدرش حد ياااخدك مني صددقني
عدي قبلها بلهفه وسند جبينه على جبينها :بحبك
لانا حضنته جاااامد
عدي بااادلها الحضن :ربنا هيحلها صدقيني
لانا :والنعم بالله
………..ً………………………..
عند نسر
رجع البيت وش الفجر كااانت قمر نااايمه قرررب منها
ومسح على شعررها بحب
نسر :ساااامحيني يااا قمر انا بحبك وانتي مش حاااسه بالي حوواليه
هنا صددح صوووت أذان الفجرر في حااااجه تحررركت جوووا نسر مش عااارف ليه حابب يشكي لحد ولاووول مررره بيوووقف بين ايدين ربنا
اتوضا وصلا وشكا لررربنا كل حاااجه بقلبه
فااقت قمر علئ المنبه واتصدمت لما شااافت نسر بيصلي فضلت متاااابعاااه لحد ما خلص وهي مبسووووطه جدا
نسر بص ورااه كااانت قمر فاااقت ومتاااابعااه
نسر بابتساااامه :صباااح الخيييير
قمر بعدت عينيها عنه بعتب
نسر :حقك على رااسي انا اسف علئ الي حصل
قمر بدمعه :ليه بتعمل كدده ليه بتررجعنا للصفرر داايما
نسر وهو بيمسح دمووعها :في حاااجه حصلت وخااايف عليكي منها على شااان كدده خااايف تخررجي ومقدرش اقووولك اكتر من كدده افهميني يا قمر الي بعمله من حبي فيكي ومفيش حاااجه من الي بدماااغك
قمر :عااايززه اسألك سؤال
نسر :اسألي
قمر :ايه الي خلااااك تصلي بعد السنييين دي كلها
نسر بتأثر :عاااايز اقرررب من ربنا عاايز ابقى ابيض زيك كدده عاايز ولادك لما ينووروا الدنيا يشوفوونا مع بعض مش كل حد في حته
قمر عيطت جااامد واترررمت في حضنه
نسر :ما تعييطيش صدقيني هتغييير على شاااانك هعمل كل الي انتي عااايزاه لكن افهميني
……………………….
في الصبااااح
عدي راااح المشفى
لانا كااانت حاااطه بدماااغها حاااجه هتعملها
بعد مدده لبست وحصلته
نووور كااانت في مكتبها لانا سألت عليها وراحتلها المكتب
لانا خبطت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى