روايات

رواية نسر القمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الثاني عشر

رواية نسر القمر البارت الثاني عشر

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الثانية عشر

وابتدت قمر تررقص بكسووف ولفت الشاال على وسطها لكن بعد مدده نسيت نفسها وخررجت كل طااقتها بالرقص والبنااات بيزقفوولها ومصدوومين من شطاارتها بالرقص كانت بتررقص بااحترراف
مش واااخدين بااالهم من الي واااقف على البااااب وعينيه على قمر واززاي بتتماااايل ومبسووطه جدا عينيه كااانت نظررتها تخووف ليها فعلا
لاناااا خدت بااالها من نسر ونسر أشرررلها بااايده انها ما تقووولش طبعا نسسر وهو شاايفها بتتمااايل بجسمها نااار شعلت جووواته
ريم بهزااار :لكن ايه يا نسسسر مرراتك محترررفه جددا
قمر بصت للباااب بسررعه وجسمها اتشنج واختفت ابتساااامتها
نسر قررب منها بررغبه باااينه جدا جووا عنيه وحضنها من وسطها :ايه الجمااال ده كله
ريم :ههههههه حفظا لماء الوووجه نستأذن احنا
لانا تأثررت لحاال قمر الي الخووف ظهر عليها
قمر بعدت ايده عنها بأحرراج
نسسر بص للانا :ايييه يا لانا منووره يا حبيبتي
لانا بااحراج :احم استأذن انا
خررجت لانا وقفلت الباااب جت قمر ترووح للحمااام حضنها نسر من ظهررها
خدتيني بررقصك تجنني
قمر حاااولت تبعده لكن نسر كااان حاضنها جااامد وبيلثم رقبتها بررغبه عررفت قمرر انه فقد السيطرره على نفسه
قمرر :نسر لو سمحت
نسر لفها عليه واتكلم بررغبه :وحشتيني جدا
قمر غمضت عينيها واتنهدت :حااااضر يا نسر الي انت عااايزه لكن سبني هنززل اشررب ميه وآجي مش هتأخر
نسر بااستغرراب :ايه حكاااية الميه دي الي ما بتفتكريهااش غيرر لما اقرربلك
قمر :انا أسفه هااخد باالي مرره تااانيه وساابته ولبست طقم الصلااه بتااعها ونززلت
خدت حبة منع الحمل بسررعه وطلعت
نسر كااان بياااخد شاااور
خررج كالعااده بمنشفه بس نشف شعرره تحت نظرراتها البااارده ولبس شوورت وقررب منها
ومسك وشها بحنيه :ما بتبصليش ليه
قمرر ببروود تاام :لاني قولتلك ميت مرره ما تخررجش كده وما بترردش عليا
نسر رفع حاااجبه:انا جووزك على فكرره ولوو ماخدتش راحتي في اووضتي ومع مرراتي هاااخدها فين
قمر سحبت الملاايه عليها :اعمل الي انت عاايزه انا اسفه
نسر مسك ايدها وشدها عليه قعدها في حجرره وهو بيلمس وشها بصبااعه بااغراء
ما تقووومي تررقصيلي
قمرر _بااحرراج :نسر سيبني ارجوووك
نسر وهو بيقبل في وشها بررقه :عاااايزك تررقصيلي لووحدي مش عاايز حد تاااني يشووفك وانتي بتررقصي النهاارده كااان نفسي اقلع عينين اي حد شااف رقصك ده صدقيني لوو مرره تااانيه عررفت انك رقصتي قدااام حد هيبقى فيها مووتك حتئ لو ستااات في بعض
قمر بصتله بصدمه :انت بتقووول ايه انت مجنوون
نسر بص في عنيها :_انا عمررري ما حبيت وانتي اوول حد قلبي يدقله فعلا وانا حبي لعنه وانتي الي قلبي اختااارها على شااان يدقلها انا لما بحب بغييير وجدا ولما بغييير بتجنن فااختصاارا للمشااكل والخناااق الررقص ممنووع قداااام اي حد غيييري فااهمه
طبعاا كااان بيتكلم وهو بيشد على وسطها جااااامد وهي من الوجع دمووعها نززلت وخررج منها تأوه منخفض اغرا نسسر بزيااده بثوواني كااان محااصررها باايديه بيقبلها بنهم وهي دمووعها بتنززل وغااب معااها في عالمه المجنوون
…………………………
عند صقر
رجع البيت متأخر كاانت رييم بانتظاااره كاانت محظرره طاوله عليها شمووع وعشا وورود ولابسه قميص نووم احمرر مغرري جدا
دخل صقر الاووضه واتصدم من الي شااافه ورجع بظهررره لوورا يتأكد ان دي اووضته اوو لا
ريم ضحكت برررقه وقرربت منه بدلع :اووضتك يا حبيبي ما تلخبطش
صقر رفع حاااجبه :ايه ده
ريم قرربت منه بحرركه اغوواء ولعبة بزرااير قمييصه وبصت في عنيه :اييه جووزي حبيبي ومحظرراله قعده لطيفه
صقر حط ايده على جبينها :ريم انتي كووويسه
ريم بحب :النهااارده عيد ميلاااادك كل سنه وانت طيب
صقرر :يااااه تصدقي انا نفسي مش فاااكر
ريم حضنته :لكن انا عمرري ما انسى حاااجه تخصك
صقرر بهزاار :ده احنا ليلتنا انس النهااارده وغمززها هدخل آخد شااااور وارجعلك يا بيبي هوو ده الكلااام الصح
……………………………..
عند قمرر
كاانت بتترعش جااامد
نسرر قررب منها ومسح على شعررها وبااسها على دمااغها
انا اسف يا حبيبتي لكن خدتي قلبي وعقلي برقصك ما قدرتش اتحكم بروووحي
قمرر دارت وشها
نسر مسك وشها وخلاها تبصله :قمرر انا بحاااول على قد ما اقدر ما اشووفش غيررك صدقيني بحااول اتغييير رغبتي مش في ايدي وانتي حبيبتي وحلالي
قمرر لفت الملايه عليها ودخلت الحماااام من سكاات خدت شاااور مسحت فيها لمساااته عنها وخررجت

لافه المشفه على رووحها
نسسر فضل متااابعها وقاام وهي بتسررح شعررها حضنها من ظهرها وخبا وشه بشعررها يستنشقه
قمر جسمها اتكهررب وجت تبعده شدد من حضنه ليها
نسسر بهوووس :بتسلبيلي عقلي يا قمررر خدي قلبي وعقلي وكل حاااجه انا مش عااارف عملتيلي ايه خلتيني مش شااايف غيرررك
قمر بنفااذ صبر :ارجووووك ابعد خلاااص انا مش قاادره
نسر بغضب بعد عنها :في ايه يا بت ما تتعدلي كدده وتضبطي نفسك انا بحاااول امسك نفسي عنك وارضيكي لابعد حد ايه كفااايه استعبااااط
قمر بغضب اكبر وتهديد :انت بتعمل الي انت عااايزه وانا ما بقوولش لا لان اصلا ده حقك وانا مش هنااام والملايكه بتلعني على شاان حضرتك لكن اكتر من كدده ما تطلبش مني انا مش طاايقاااك انا ما بصدق تخلص القررف الي بتعمله على شاااان اخد شاور وامسح لمستك عني انا بقرررف منك بكررهك اقوولهااالك باااي لغه
نسر اتعصب جدا وضرربها بالالم
قمر بصدمه ودمووع :بتضررربني انا
نسر بغضب :يمكن الالم ده يفكررك بالكلام الي قووولتيه الي لوو خرجت دلوووقت وقوولته لاي حد مش هيبصلك مرره تاااانيه اخزززي شيطااانك وعيشي واووعي تفتكرري اني بندم على الي بعمله لا
لان الي بعمله ده حقي الي المفرووض حضررتك تشااركيني فيه مش تخشبي وتبقي باارده زي لووح التلج ده انا بحس رووحي نااايم مع جماااد وبغضب انا الي لازم اقررف مش انتي
قمر بصتله بدمووع أثررت فيه وجت تمشي
نسر مسك من دراعها واتكلم وهو بيجز على سناانه :فكرري بالكلام الي قلته وادي لعلاقتنا فرررصه الي بتعمليه ده بيززيد علاقتنا سوء
قمر نززعت ايدها منه ورااحت السرررير تناااام
…………………………….
عدا اسبوووع
والحااال على مااا هووو
في يووم
قمر :نسر
نسر وهو مرركز في اللاب :امممممم
قمر :نسر عاايزه ارووح لماااما
نسر بصله بطررف عينه :انا النهاارده اجاازه ما عنديش حااجه
قمر :طيب وايه يعني وانا مااالي
نسر بغضب :انا جوووزك وقااعد في البيت مش هخرج وانتي بتقووليلي وانا ماالي المفرووض اليووم ده لينا
قمر بغيييظ :انت بكلاامك ده بتحسسني اننا زي اي جوووزين طبيعين افهم احنا جووازنا كااان بمطلب من اهاالينا متعيشش الدور وتضحك على رووحك
نسر قررب منها لحد ما حااصرها بين ايديه :يعني انتي بتكررهيني وما بتحبينيش ومش عاايزه تفضلي معاايا
قمر :نسر ابعد عني
نسر :ولو ما بعدتش
قمر بعدت وشها عنه
نسر عينيه كااانت على شفاايفها الكررزيه نسر اتكلم بهمس مفيش خرووج النهااارده واتكلم وهو بيقبل وشها قبل رقيقه
النهاااارده انتي ليا وليا لووحدي هتحبس انا وانتي هنا وامااانه عليكي يا شيخه ما تنكدي عليا اليووم
قمر فتحت عينيها :انا نكددديه
نسر ضحك برجوووله :هههههههههههههههههه على اساااس اوول مرره تعررفي يا بنتي ده من اوول جووازنا ما شفتش ضحكتك ابدا
قمر ضحكت على اسلوووبه فعلا كااان يضحك
نسر بصلها بابتساامه :ضحكتك تجنن
قمر زقته وكاانت هتمشي نسر شدها عليه وقبلها بعشق
قمر بعدته عنها بالعااافيه وجررريت للحمااااام وحطت ايدها على قلبها الي كااان بيدق بعنف هوو حبا فيه معقوول مشااعرها تحرركت ليه من تاااني
اوو هو من الخووف ال بيسببهوولها
…………………………
عند لاناااا
كاانت قرريبه من شرركة نسر فقررت تزووره دخلت مكتبه من غيييير ما تخبط
عمر وهو بااصص للورق افتكررها السكرتيرره اتكلم بصرراخ :ميت مرره اقوولك خبطي قبل ما تدخلي
لانا ضحكت بصخب
عمر بص لصااحبة الضحكه :لانا واللهي افتكررتك السكرتيرره
لانا :ههههه محصلش حااااجه ازيييك
عمر رجع بظهرره لورا :الحمدلله ازيك انتي عاامله ايه
لانا :اااااه السنه دي مش بتخلص
عمر :هههههه قريب قووووي خلاص الصبر بس
لانا :امااال نسر فين
عمرر :الاخ مجاااز النهااارده بيقووول عاايز يررتااح وسااايب كل حاااجه على ظهرري
لانا وهي بتقوووم :يالله بقى ما عطلكش
عمر :ههههههه ده انتي جيتيني نجدده من السما ما تخليكي يا شيخه نشرررب حاااجه بدل ام الشغل ده كله الي على دماااغي
لانا :ههههههه خليها مرره تااانيه يا عموووره اسيبك مع ملفااااتك
عمر بغييظ :اجررري وانتي ارززل من اخوووكي
لانا مشيت وهي بتضحك وعمر رجع لشغله
…………………………….
عند عدي
كااان بيتفقد المرضى وشااف نوور بتضحك مع وااااحد منهم
عدي دخل ببروود وايده بجيبه :السلاام عليكم
نور والمريض :وعليكم السلااام
المرريض :انسه نووور تشررفتك بمعررفتك جدا بالفعل شووفتك تدي راااحه بدل الكآبه المووجوده بالمشفئ
نور بابتساااامه جذاابه جننت عدي :شكررا ده من زوووقك
عدي رفع حاااجبه وانسحب من المكااان ونور حصلته عالمكتب
نور :في ايه يا عدي يعني جيت وخرررجت على ولا حاااجه
عدي بغضب خبط عالمكتب :ايه المهززله الي كااانت بتحصل مع المرريض ده
نوور :مهززله ايه مش فااهمه
عدي :الضحك والمياااعه الي كنتي فيها من شووويه ايه
نور :عدي مفيش حاااجه ما تسيبش دمااغك ترووح لبعييد عاادي مريض عادي

عدي بغضب مسك درراعه :لوو شفتك بتكلمي حد مررره تااانيه بالاسلووب المهزأ ده مش هيحصل طيب ومفيش شغل فاااهمه
نور نززعت ايدها :اييييه وانا الجاااريه الي هتسمع كلامك دول مرضئ وانا دكتووره وواجبي احسن نفسيتهم انا ما بعملش حاااجه غلط فاااهم ولو مش عاااجبك الكلام ده نسيب بعض عااادي كله الا الشك يا عدي ما تاااخد نفسك مثاال مهو انت بتضحك مع الممرضات ومع العيانين ليه انا ما بااخدش فيها لاني واثقه فيك وبصت في عنيييه
انا دكتووره وناااجحه ومش معنى اني بحبك هسيبك تتحكم بحياااتي بالشكل ده اوووك فكر بكلامي وسااابته وخررجت وهوو خبط الطاااوله برررجله
…………………………..
عند قمر
خررجت بعد مدده من الحماااام
بدلت هدوومها بفستااان اصفر طوويل وجت ترربط شعررها
نسر جه من وراها ومسك ايدها خلييييه مفروود
قمر ساابته مفروود وجت تقوووم مسكها نسر من وسطها وبص في عنيييها
ما تيجي ننسى كل حاااجه النهااارده ونبتدي من جدديد ليوووم واحد بس
قمر جت تبعد :نسر ارجوووك انا تعبااانه
نسر مسكها جاااامد وهو بيمرر انفه على وشها وبيهمس ليها بكلمااات مغررريه
قمرر :نسر لووو سمحت انا تعباااانه
نسررر :بحبك يا قمر
قمر حاااولت تبعده لكن بدووون فااايده
قمر عررفت انه مفيش مهرررب :طيب ارجووك عاايزه اشررب ميه ورااجعه
نسر اتعمد ده ونجح فيه وبمغزى :ما تتأخريش
فعلا نززلت قمر على عجله وشرربت برشاام منع الحمل وجت تخررج لكن فجاءه خبطت بحااااجه عررريضه
كان نسسسر بيدخن وبيبصلها بنظرره تخووف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى