روايات

رواية نسر القمر الفصل الثامن 8 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل الثامن 8 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الثامن

رواية نسر القمر البارت الثامن

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الثامنة

قمر بصتله كاان حااضن ريتا من خسرررها وجت وتلاقت عينيهم للحضه وراااحلهم
نسر وهو زي مااا هوو :ازيييييكم يا بنااات ايه الصدفه الحلوووه دي
لانا بصتله بصدمه :مين دي يا نسسر
ريتااا بدلع :انا عشيقته مين دووول يا بيبي
نسسر بص لقمر الي الدمووع بتعاافر لعدم النزوول ومش عااارف ليه نظررتها الباارده دي أثررت فيه
ريتاا :مين دوول يا نسسر
قمر حااولت ما تبينش ضعفها :انا بنت عمه وأشررت على لانا ودي اخته
نسر :هههههه لا يا ريتااا دي مررراتي وبنت عمي ودي اختي
ريتا بصدمه :انت اتجووزت امتى
نسسر :من يوومين كدده
ريتا كاانت مصدوومه ازااي بيتكلم عاادي قدااامها
ريتاا :اهاااا مبرووك
لانا بغييظ،من بروود قمرر :وانتي يا عسل ايه نظااامك مرراته ولا شااقطك ولا ايه
ريتا بدلع :هههههه لا شاااقطني اختك عسل يا نسر
نسرر :نسيبكم احنا كملووا قعدتكم
لانا كاانت مصدوومه :ده بجد ده الي حصل ما تحرركتيش ليه
قمر نزلت من دمعه :هعمل ايه نصيبي ولازم ارضى فيه
لانا غضب :داافعي عن حقك فيه
قمر :هههههه حقي ايه الي ببتكلمي فيه اتنهدت ما تتعصبيش ولا حاااجه اخوووكي مؤذي اووي واكتر من اي حد عرفتيه بحياااتك انا عشت معااه يووومين في اووضه وحده شفت فيه كمية وسااخه عمرري ما شفتها في بني آدم
لانا بغضب :وانتي ساااكته ليه
قمرر :لانها من البداايه جووازة اهااالي لا انا طاايقه ولا هوو طاايقني احنا متجووزين عالفرراش على قوولت نسر غير كده لا ليه فيا ولا ليا فيه
لانا :قمرر انتي اتهبلتي بتتكلمي جد
قمر :ده كااان اتفاااقنا من اوول يووم خطووبه
لانا :اهااا يعني لما خرررج وقاال على شررطك كااان بسبب كلامه ده
قمر بدموع :بالززبط مكنتش عاايزه اسلمه نفسي مكنتش،عاايزاه يووسخ جسمي واكوون وحده عااابرره نااام معااها وبتسلموا جسمها
لانا بتأثر :طيب ما تقوولي ساااكته ليه
قمر :ما عاادش ينفع خلااص انسي انا فعلا هشووف حياااتي وهو يشووف حياااته
لانا :لكن يا قمر لحد امتى ما ينفعش كدده
قمر :لانا الكلاام الي سمعتيه مني مش،عاايز حد يعررفه ولا يعررف الي بيني وبين اخوووكي اهي جووازه وحصلت وخلاااص
ويالله قوومي لاننا اتأخررنا
عند نسر
فضل مرراقبهم وهما بيتكلموا كااان عاايز يشووف تأثير كلماااته على قمر
لكن قمر كاانت مطنشااه حتى،انها طوول القعده ما بصتش عليه ابدا وشااافهم وهما خااارجين
ريتا :هتيجي بالليل مش كدده انت واحشني جددا
نسر رجع بظهرره لوررا :اكييييد وانا اقدر انتي واحشاااني جدا حضرريلنا قعده حلووه هرووح القصر هبدل هدوومي واجيلك
ريتا قاامت :الحق اجهزز رووحي وغمززته بدلع ومشييت
نسر ضحك بمسخرره :ههههه كلكم اوووسخ من بعض
ً……………………
في القصر
روحت قمر وطلعت اووضتها وما احتكتش بحد وميس كاانت متجننه منها
جه نسر :مساء الخيييير
الجميع :مساء النوور
نسر بص عالجميع كاانت قمر مش موجوده :امااال فين قمر
لانا :في اووضتها
نسر :اها طيب انا هطلع ارتاااح لانه عندي ميتنج مهم هرجع اخررج
ميس :استنى عايززاك
خدته ورراحت على جنب
نسر :في ايه واخداني زي الحرراميه كدده هتخطفيني يا ميسوو ولا ايه
ميس :اخررس دلووقت مش وقت هزاار
نسر :في ايه
ميس :مرراتك خررجت النهااارده
نسر ببرود :طيب،ومااالوا
ميس بغضب :ايه وماالوا دي بقوولك مفيش ست تخررج تالت يووم فرحها وتروح الجاامعه وتصيع وترجع دلوووقت
نسر ببروود :طيب انا سااامحلها بالكلااام ده ورجاءا يا ماااما دي حاااجه تخصنا احنا يا ريت ما حدش يحشر نفسه فيها
ميس بغضب :انت بتكلمني انا كدده
نسر :لا يا ميسوو وغمززها لكن دي حاااجه متفقين عليها وانتو جووزتووني بالغصب فخلي كل حد يشوووف حياااته وبااسها عالطاااير وطلع اووضته
عند قمر
خدت شاااور ولبست بجااامه من الحرررير سوودا وشعررها مفروود وصلت فررضها وابتدت تذاااكر الي فاااتها
دخل نسر من غييرر ما يخبط
قمر ما ابدتش رد فعل
نسر :مساء الخييير
قمر وهي بتذااكر :مساء النوور
نسر وهو بيقلع قمييصه :في عرووسه تخررج تاالت يووم فررحها العاالم هتقوول ايه
قمر كملت مذاااكره وما ردتش
نسر رفع حااجبه :انا صح بكلمك
قمر :نسرر انا مش فااضيه للتفااهات دي فكك مني وانسى الكلام الي قالتهوولك مررات عمي
نسر بغضب :ما تتكلمي عدل يا بت
قمر قااامت والغضب بعنيها :ما تغلطش واحتررم رووحك واسترر نفسك انت اززاي تقلع قداامي كدده
نسر بغضب:لاااا بقوولك ايه صوتك ما يعلاااش لادفنك وقتي
قمر قعدت ببروود :حاااضر لكن ما تعمليش دوشه عاايزه اذاااكر
نسر مسك درراعها :اتعدلي يا بنت بدرران لا هعدلك بطرريقتي
قمر نززعت ايدها منه :بدران ده يبقى عمك فااهم وانت مش شاايف انك بتعمل مشكله عالفااضي مفيش حاااجه تستاااهل جنااانك ده
نسر بصلها بغضب ودخل الحمااام خد شاااور وقمر اتنهدت وكملت مذاااكرره
.
نسسر خررج كاانت لسى بتذاااكر
نسر :اييه يا حجه هتختمي المنهج
قمرر :اوووف عااايز ايه يا نسر
نسر قوومها وشدها من ايدها عليه وهوو بيلمس اووول صدررها بصباعه بررغبه .
نسر :عااايزك
قمر بعدت عنه ببروود :مرره تااانيه بقى انا تعبانه
نسر شدها مرره تااانيه وهو بيقبل فيها :ايه هوو الي مرره تاانيه بالززبط
قمر كاانت قررفاانه من لمسته وده كااان ظااهر عليها من نفوورها منه
نسسر اتجنن :ايييه يا بت انتي ده غيييرك بيتمنى اني اقررب منه اوو ابصله
قمر بدمووع :ارجووك ما تخلينيش اكررهك اكترر من كدده
نسسر بغضب :يعني بتكررهيني وبتقرررفي مني هههههههه هخليكي تقررفي اكترر وزقها على السررير
نسسر اغتصبها بكل وحششيه وعدم رحمه وهي بتحاااول تبعدده بكل ما فيها من قووه كااان بيقبلها وبيسيب آثاار قبلاته المجنوونه عليها
بعد مدده بعد عنها وخد سيجااره من جنبه ونفخ في وشها وهي بتعيييط جااامد
نسر :ههههه اووعي تتحديني مرره تااانيه فااهمه لان انتي الووحيده الي هتكووني خسررانه ووباااسها عالطااير ودخل خد شااور ولبس وخرررج راح لرريتا
قمر بعد مااا خررج دخلت الحمااام واختلطت دمووعها بالميه كاانت بتمسح عن جسمها اي أثر ليه قلبها مجروووج جدا
خررجت لبست هدوومها وصلت وشكت هموومها لرب العباااد وقرئت وردها من القرران الكررريم حست بطمأنينه جاامده وغطت في نوووم جااامد
عند نسر رااح لرريتا كااان متجنن مش عاارف ليه لاوول مرره بيندم على حاااجه عملها
قضى الليل كله عند ريييتا بملذاات محررمه ورجع القصرر وش الفجر كااان بيطووح وقمر كاانت فاافت لصلاة الفجر
اتفتح البااب ودخل نسر كااان بيتمطووح ومش شااايف قدااامه
قمر صاابها خوووف من هيئته ومن الريحه الي وصلتها عررفت انه سكرران طينه كاانت خااايفه جددا يقررب منها مرره تااانيه
نسسر رااح للسرررير ونااام بهدوومه كاان مسطوول جدا من كتر الشررب
قمرر ما نااامتش وفضلت صااحيه من خووفها ولبست حجاابها وخررجت الترراس وشرردت لحد ما طلع النوور
عند نسر فاااق وفيه صداااع جاااامد من الهبااب الي بيشررربه
عدل قعدته وحط ايديه علئ دماااغه الصدااع هيفتررك دماااغه ضررب عالخدم يجيبووله قهووه ومسكن
وبص حوواليه ملقااش قمر شااف بااب الترراس مفتووح عررف انها قااعده بررا قااام خد شااور يصحصح ولبس بجااامه بيتي كاانوا الخدم جاابوا القهووه شرب مسكن
قمر حست بحرركته وما حبتش تدخل
نسر خررج وفي ايده مج القهووه :صباااح الخييير
قمرر ما ردتش عليه
نسرر وهو بيشررب القهووه :ما احنا بنصبح زي النااس الطبيعيه ايييه لازم نشخط ونززعق على شااان ترردي
قمرر بصتله بقهرر داااخلي :صبااح النوور
وساابته وكاانت هتدخل مسك درراعها
قمر :سيبني
نسر :راايحه فين
قمر نززعت نفسها منه :سيبني ياا اخي وملكيش دعووه فيا وبدمووع ايييه انت بتعمل فيا كدده ليه انا عمرري ما أذيتك ابعد عني
نسر رفع حاااجبه وحااول يمتص غضبه :انتي الي اضطريتيني اعمل معاااكي كدده
قمرر زقته من صدرره :انا ايه هااه انا ايه انا بلعن اليووم الي اتكتبت فيه على اسم وااحد زيك ابعد عني وعن حيااتي وملكش دعووه فيا
نسسر مسك درراعها كااان هيعصرره :قمرر صووتك ما يعلاااش فاااهمه اتكلمي بصوووت واااطي
قمر بصتله بنضرة قرررف :انا بكرررهك بكررهك
نسر مسك وشها بااايد وحده بغضب :اووعي اشووف النظرره دي بعنيكي مرره تااانيه فاااهمه الي عملته امبااارح كله بسبب نضررتك دي ما تخلينيش اكرر الي عملته زي ما قوولتلك ليكي حياااتك وليا حيااتي بنقاابل بعض في الفرراش ويا ريت تكوون المقااابله لطيفه بدل الوش الخشب الي بتصدريه لما اقربلك وزقها
قمر مسحت دمووعها ودخلت لبست وكااانت هتخررج
نسر :رايحه فين
قمر :الجاامعه
نسر :اها كوويس
قمر ساابته ونززلت حااولت ما تبينش حااجه :صبااح الخير
بدر :صباح النوور يا حبيبتي
قمر :عن اذنكم انا هرووح الجاامعه
ريم :انتي كوويسه يا قمرر
قمر :كوويسه الحمدلله عن اذنكم
وفعلا خررجت ورااحت الجااامعه
بدر :انا حاسس البنت مش طبيعيه الله وااعلم ابنك بيعمل فيها ايه لما بيتقفل عليهم بااب واحد
نسر :باااااكلها
اتكلم وهو نااازل عن السلم وباايده قهووته
بدر :شرررف المحتررم ماال مرراتك وشها شااحب كدده ليه وخاااسه باليوومين الي قعدتهم هنا
نسسر ببروود :ما اعررفش
بدر :نسر خد بااالك منها دي امااانه بدرران من البداايه كااان مش عاايزك اثبتله العكس دي بنتك عمك
نسر :وانت شاايفني عاملها اييه منا بعاااملها بوود اهوو قداامكم
ميس :ما خلاص يا بدر مهوو بيعااملها كوويس جدا اهووه
بدر :انا بنبهه بس
نسسر :باابا دي جووازه انا مغصوووب عليها ومع كدده بعااملها كوويس فرجاءا ما تتطلبش مني اكتر من كدده
بدر :طيب يا خفيف شد حيلك عاايز وريث للعيله
هنا ريم دمعت واستأذنت ودخلت
نسر :ربنا يسهل
ميس :احررجت ريم يا بدر
بدر :انا اسف يا صقر مش قصدي واللهي
صقر :عاادي حصل خييير
صقر وريم تعااملهم باارد اصلا
…………………………
عند قمر بالجاامعه
ضررب عليها عدي
قمر بابتسااامه :صباااح الفل
عدي :حبيبتي ازيييك عاامله اييه
قمر :كروويسه جدا انت كوويس
عدي :واحشااني جدا واللهي واززاي الرزل معااكي
قمر :كويس
عدي :هحااول اصدق الي بتضهرووه انتو لاتنين مع اني حاسس انكم مش طايقين بعض
قمر :فكك مني انا انت عاامل ايه بجد هتتجووز
عدي :واللهي الظاااهر كدده
قمر :طب ولانا وما تكدبش على رووحك وتعمل انك ما تعررفش انها بتحبك
عدي بجديه :قمر حياااات بيت عمي مختلفه تمااما عن حياااتنا اخلاقا وسلووكا وكل حاااجه واضن انتي عاايشه معااهم وشاايفه ازااي حيااتهم فعيزااني آخد وحدده حيااتها صاارخه كدده وما بتعررفش تعمل حااجه انا لما هختار شريكة حيااتي هختاار قدووه لاولادي انتي ما بتشووفيش لبسها عاامل اززاي ده انا ابن عمها عندي غييره عليها اكتر من اخووانها حيااتهم غيرنا صدقيني
قمر بتفهم :انا معاااك يا عدي لكن لانا غيررهم صدقني لانا شبهنا لكن عاايزه الي يوجهها صح امااانه عليك ما تكسر قلبها وصدقني لو طلبت منها تتحجب هتتحجب بجد وبعدين هي بتصلي وملتززمه لكن هو حوار الحجاااب ده
عدي :انسي دلووقت نتكلم بالمووضووع ده بعدين ايه قصة انكم مش فااهمين حااجه با لطب ولا حجه بس
قمر :لا واللهي فعلا في مااده صعبه جددا وما حدش فااهم فيها حاااجه ينووبك فينا ثوواب
عدي :هههههه هرأف فيكم تعاالولي المشفى بعد ما تخلصووا محااضرات
قمر :انشاء الله سلام
عدي :ربنا معاااكي
قمر فصلت معااه وضرربت على لانا
قمر :انتي فين
لانا :_هههه ورااكي اهوو
قمرر بست حوواليها وفجاءه وحده باستها على خدها :صبااح الخيير
قمر :صباااح النوور
لانا :انا قررفااانه ومش على باالي احضر حاااجه
قمر :خلينا نخلص السنه دي على خير لوو فضلت وراكي عمرري ما هحضر حاااجه وشدتها يالله يا بنتي وبعددين عدي كلمني وقاالي نرووحله النهاارده يفهمنا المااده الي مش فاهمينها
لانا :بجد وبصت على رووحها لوو اعررف لبست حاااجه مقفوووله
قمر :هههههه بتخاااافي منه
لانا :مش كدده لكن بحس انه ما بيطقنيش وبيعلق كتيير على لبسي
قمر :عااايزه اسألك سؤال
لانا :اسألي
قمر :لو كاان عدي بيحبك فررضا يعني وطلب منك تتحجبي هتتحجبي ..
لانا بدمعه :هعمل كل الي هوو عااايززه بس اشوووف أمل منه
قمرر :ياااه للدررجااادي
لانا :احيااانا كتييير بحس انه ما بيطقنيش لكن قلبي بيكدب الاحسااس ده ومسحت دمعتها انسي تعاالي هنتأخر عالمحاااضرره
خلصووا محااضرراتهم وراحووا المشفئ لعددي سألوا عنه كاان في مكتبه خبطووا ودخلوا
عدي اوول ما شااف قمر ظهررت ابتسااامته العرريضه
نوورتي ياا حبيبتي
قمر جرريت عليه حضنته :وحشتني
عدي :وانتي كمااان وبعد عنها وبص للانا من فووق لتحت كاانت لابسه فستااان لتحت الركبه وبحماالات من عند الصدر
عدي ببرود :ازييك يا لانا
لانا :الحمدلله
عدي قعد على مكتبه :اتفضلوا تشرربوا ايه
قمر :انا قهووده ساادده
عدي :وانتي يا لانا
لانا بدمووع وجرئه من برووده :انا بحبك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى