رواية نسر القمر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الثامن والعشرون
رواية نسر القمر البارت الثامن والعشرون
رواية نسر القمر الحلقة الثامنة والعشرون
والدتها :يعني هتعمل ايه مع نوور
عدي اتنهد :الي تقووول عليه هعمله
نور جت من وراااهم :هنتجوووز وفررحنا هيبقا في معاااده
عدي بصلها بصدمه
والدتها :انتي بتقوووولي ايه يا هبله انتي هتنززلي على ضرره
نوووور بتحدي ودمووعها في عنيها :ايوووه يا مااااما دي ضرووف وعدي اتحط فيها وبصت في عنيه عدي انت بتحبني انا مش كدده لانا حاااجه انت اتجبرررت عليها وهطلقها بعدين
عدي شبك ايديه وفضل سااااكت
نور بصراااخ :ما تتكلم ساااااكت ليه لانا ايه بالنسبااالك وانا ايه بالنسباااالك اتتتتتتكلم
والدتها :اهدي يا بنتي اهدي يا حبيبتي
نور مسكت ايده :قوووول اي حاااااجه ابوووس ايدك
عدي بألم علئ حااالها :انتي مهمه جدا بالنسبااالي يا نووور
نووور بعدت عنه :بس كددده ولانا لانا لانا ايييه بالنسبااالك
عدي بغضب :وطي صووتك يا نوور انا عااارف انك مجرووحه جدا لكن للصبر حدوود لانا بنت عمي ودلوووقت مررراتي
نوووور بدموووع :بتحبها
عدي هررب من عنيييها
نوور بقهررر :ما تتكلم بتحبها
عدي ما كاانش عاايز يجررحها اكتر من كدده :نوور انتي حاااجه ولانا حاااجه صدقيني
نوور مسحت دمووعها :طيب يا عدي وانا هصدقك
عدي :يعني ايه
نور وهي باااصه في عنيه :يعني انت بتحبني مش كددده وانا بحبك فرررحنا في معااااده
عدي فعلا مش عااارف يعمل ايه هوو اتحصر مع نوور وبنفس الووقت مش عااايز يضلمها
نوور :قووولت ايه
عدي اتنهد :زي ما انتي عااايزه فرحنا في معااااده
نورر بصتله بتحدي ودخلت ووعدي خرررج
……………………………..
عند لانا
صلت فرررضها ودعت ربها كتيييير تتحل قصة عدي مع لانا فضلت مستنياااه كتير لكنه اتأخر
خبطت علئ ابتسااام
ابتساااام :في حاااجه يا حبيبتي عااايززه حااجه
لانا بدمووع :مخنوووقه وعااايززه اتكلم ينفع
ابتساااام :طبعا يا حبيبتي تعاالي وخدتها الصااالوون وقعدوا اتكلموا
ابتسااام :في ايه عدي زعلك في حااااجه
لانا بدمووع :انا مخنوووقه جدا احيااانا كتييير بحس انه بيحبني واحيااانا بعيييد عني جددا
ابتساااام :يا بنتي انتو لسى من يوومين متجووزين ما لحقتوووش هوو فين اشدلك ودااانه
لانا بدمووع مقهووره :عند نوووور
ابتسااام عررفت الحااله الي هي فيها ليه :يا بنتي يا حبيبتي عدي من قبل ما يتجووزك كااان خاااطب ونوور مكتووبه على اسمه ميقدررش يضلمها يا حبيبتي بقى انتي بشطااارتك يا فاالحه اعررفي ازاي تكسبيه
لانا بدمووع :طب وانا ايه اتجووزني ليه
ابتسااام :يا حبيبتي عدي الايام دي متلخببط جدا ما بينكم لاتنين حاااولي تكسبي قلبه
هنا دخل عدي ولمح دمووع لانا الي مسحتهم علئ طوول على شااان ما يشفهمش
عدي بتعب ظااهر علئ ملامحه :مساء الخييير
ابتسااام :مساء النووور
لانا التزمت الصمت وما بصتلوووش
عدي رمئ مفاااتيحه بعشوائيه على الطاااوله ورجع بظهرره لوورا.
ابتساااام :فيك ايه يا حبيبي اتكلم في ايه
عدي بص للانا وهو تاااايه :نوور عاايززه تثبت الفرررح في معااااده
ابتساااام :انت بتقووول ايه مستحيل يا ابني
عدي كااان بااص على لانا الي الدمووع بتعاافر تنززل منها
عدي مسح علئ وشه :واللهي مش عااارف اعمل ايه وبنفس الوووقت مش عااايز اضلمها
ابتسااام :يا حبيبي يا ابني
لانا جرريت علئ الاوووضه تعيييط
عدي :الاقيها منين انا بس قووليلي يااا امي انا مش قد الظلم ولا دعووة المظلووم اعمل ايه ريحيني
ابتساااام :مش عاااارف اقووولك ايه يا ابني نوور بنت كووويسه لكن لانا دلوووقت مرراتك وفي بيتك شووف قلبك مياال لميييين فيهم
عدي :المشكله مش هنااا المشكله ان نووور مصرره عالجوواز
ابتسااام :اهدى يا حبيبي وفكرر كوويس دي خطووه مش سهله وصدقني ربنا هيسهلها وادخل طيب خاااطر المسكينه الي جوووا
عدي فعلا دخل كااانت لانا ناااايمه وكااتمه عياااطها
عدي خد شاااور وبدل هدووومه وراااحلها مسح على شعررها
لانا لانا
لانا كااانت كاااتمه صووت بكاااها لكنه باااين من شهقتها
عدي :لانا قووني انا عااارف انك فااايقه
عدي دااارها عليه وهنا انهااارت من العياااااط
عدي حاااااول يهديها وحضنها
لانا بعياااط هستييرري :انت مش هتتجوووز غيري مش كدده
عدي :اهدي يا لانا وصدقيني ربنا هيحلها
لانا مسكته من جاكتته وبصت في عنيييه بضعف :انت ليا لوووحدي صح
عدي ما قدررش على نظررة الضعف الي بعنيها وخد شفااايفها بقبله مجنوونه رهي مشاااركااه كاانت عااايززه تثبت لنفسها ان عدي ليها لوووحده والي تقرربله هتااااكلها بسنااانها
لانااا فاااقت هي عملت ايه ولما حست ان عدي بيتماااادى حاااولت تبعده
عدي فعلا فقد السيطرره على نفسه احاااسيس كتيييرة واوول مررره يجرربها
عدي بص في عنيها بررغبه :ده اكتر وقت انا محتااااجلك فيه
لانا اتكسفت قوووي وكاانت متلخبطه
عدي بهمس وهو بيقبل فيها بررقه :لوو مش،عاااايزززاني مش هكمل وهحتررم قررارك
لانا وهي تااايهه بدمووع :مش،عاااايززك تكسرررني
عدي بص في عنيها بحب :بحبك
لانا حضنته جاااامد وغااابوا في عااالم مجنووون
…………………………………..
عند نسر
بدلت قمر هدوومها بقميص نوووم ابيض وخرررجت
نسررر رااحلها وهي بتسررح شعرررها وحضنها من ظهررها :مش مصددق انك معااايا وفي حضني
قمر لفتله :لا صددق
نسر بص في عنيييها :بتحبيني يااا قمررر
قمر هرربت من عينيه
نسر رفع دقنها وخلاها تبصله :نفسي اسمعها منك
قمر بدمووووع :انا متلخببطه يا نسر احيااانا كتييير بخاااف منك واحياانا بحس قلبي بينبضلك
نسر :صدقيني هررجعه يدق ليا من تاااااني بعدي تعااالي هنا ةشدها من وسطها
انتي بجد كنتي بتحبيني ولا ده كلااام وبس
قمر بغييظ :للاسف ايوووه
نسر :ههههههههه وللأسف ليه
قمر :لاني كنت بحب جماااااد بعيييد عنك
نسر :هههههه احلفي
قمر :واللهي
نسر :ههههه،حلوو اووي على شااان تحسي بالجموووود الي بتصدريه ليا لما اقرربلك واحده بوواحده خاالصين
قمر بعددت عنه وهي بتتكلم كلام غير مفهوووم
نسر :ايه يا حبيبتي بتقرائي تعووويذه
قمر :لا بقووول انك رزل
نسر حملها :تعااالي بقى شووفي الرزااله على اصووولها ووو
الباقي عندكم 😂
………………………………..
عند عدي
كاااانت لانا على صدرره وهو بينهج جاااامد من فررط الاحاااسيس الي مستحووذة عليه
عدي بااس دماااغها :وجعتك
لانا هززت رااسها بلا ودارت وشها بصدررره
وعدي شدد من حضنه ليها
لانا كانت مكسوووفه جدددا منه الي اتمنته طووول عمررها دلووقت جووزها وحبيبها ونااايمه بحضنه
عدي :لانا بصيلي
لانا كاانت مكسوووفه وهتعييط من الاحرراج الي افتكرره عدي ندم
عدي رفع دقنها وبصتله :ندمااااانه
لانا بدمووع حب :عمررري ما اندم على حاااجه عملتها وانا معااااك
عدي قبلها بررررقه ومسح دمووعها :يبقى لوو بتحبيني مش عااايز اشوووف دمووعك دي لو مهما حصل
لانا :ما تجررحنيش يا عدي وانا اعملك كل الي عااايزه لكن اوعى تجررح قلبي
عدي :لانا صدقيني بحبك وللاسف اكتشفت الحب ده متأخر قووووي وياااا رب اقدر اعدل كل حاااااجه
لانا :يااا رب
عدي بمرااوغه :انا قلتلك اني بحبك
لانا بابتسااامه :ايوووه
عدي :لا هقوولهااالك بطررريقني وخدها لعاالم توواحد الاجساااد والقلووووب
………….ً…………………..ً..ً…
عند نوور
والدتها :انتي بتقووولي ايه يا هبله انتي
نور :واللهي لاخليه ينددم يا مااااما ويعرررف مرره تااانيه يووقع بنااات العاالم في طررريقه
والدتها :يعني تتجووزيه تحدي وتدمري نفسك وانتي متأكده انه ما بيحبكيش ده ايه الجناااان والعبط ده
نوور :اهووو هدمررر نفسي وادمروا زي ما دمررني وعليا وعلى اعدائي
والدتها :لااااا انت اتجننتي رسمي ولازم اشوووفلك كبير يرردك عن العبط ده انا ما عدتش قااادرره عليكي
………………………….
في الصبااااااح
لانا كااانت نااايمه بحضن عدي فااااقت وفلت متأملااااه
بعد مدده قااامت خدت شااااور ولبست بنطلووون جينز ابيض مبين الكاااحل على بدي مفصل خسرررها وساابت شعرررهااا مفرووود وخررجت
لانا بابتساااامه :صباااح الخييير
بدران :صباااح النوور يا بنتي
ابتسااام بابتسااامه غمززتها :صبااااح الفل
لانا اتكسفت جاااامد
لانا :احم انا عااايززه احضر الفطااار لعدي
ابتسااام :ايوووه كددده هههههه فطاااركم جااهز يا حبيبتي انتي عرووستنا بررضه خديه لعريسك
لانا :شكرررا يا طنط وفعلا لانا خدت الفطاار ودخلت حطته ورااحت تفوووق عدي
لانا برررقه :عدددي عدي
عدي فتح عينيه الملوووونه ببطئ:صبااااح الفل
لانا بكسووف :صباااح الووورد قووم الفطااار جاااهز
عدي بنعس :هي الساااعه كاااام
لانا :الساااعه تمنيه وهتتأخر على دووامك
عدي شددها عليه :وحشتيني
لانا بصت في عنيه بدلع:ما انا جنبك اهوووو
عدي وهوو بيقبل فيها :انتي بتووحشيني وانتي في حضني
لانا :بحبك
عدي :وانا بعششششقك
عدي كااان هيتماااادئ لانا بعدت عنه بالعاااافيه
عدي سند نفسه :ما تيجي يا بت
لانا بدلع :لا هتتأخر
عدي :ما يتفلق الدوووام انتي اهم
لانا وهي بتطلعله لسااانها :ههههههه لا
عدي بغيييظ:اما امسكك بس
…………………………………
عند نسر
فااااق وكاان ٩لم بالنسبااله انه قمر بحضنه وبين ايديه وملك ليه وبأرادتها
حط ايده على بطنها :هتيجوووا امتى بس
قمرر ما قدررتش تمسك رووحها ضحكت جااااامد
نسر :انتي فااااايقه بقئ
قمررر :من شووويه صغييييره
نسر :وسايبااني اكلم روووحي ليه بقي
قمر :كنت حااابه اسمع كلامك
نسر :بعشقك
وقررب عليه قبلها بلهفه مع خبببط الباااب
نسر بعد عنها بتأفف :ميين الررزل
الشغااله :نسر بيه في حد تحت عااايززك ضرووري
نسرر :شووويه ونااازل
فعلا نسر قاام خد شاااور ولبس هدووومه ونزززل
كاان واحد من رجااالته
نسر :في ايه جااايلي على الصبح كددده
الررراجل :عرررفنا حاااجه مهمه ولازم تعرررفها يا بيه
نسر بتركيييز :في ايه
هنا جه صووت الررراجل وفي حد وراااه اتكلم كماااان
عمر عاااايش
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)