روايات

رواية نسر القمر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الثالث والثلاثون

رواية نسر القمر البارت الثالث والثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الثالثة والثلاثون

نور قرربت من عدي وعلقت ايدها بدرراعه بدلع وهي باااصه لنوور :مفيش يا عمي لكن عدي كااان عااملي مفاااجاءه بعيد ميلااادي وكنا حابين انكم تحضروووا
عدي كااانت عينيه بعنين لانا المدمعه وبتعااافر للنزووول
والدة نوور :اتفضلوووا يا جمااعه اهلا يا ابو عدي ازيك عااامل ايه
بدران :الحمدلله ازيك انتي يا حجه
والدتها :الحمدلله تمااام واحشتيني يا ام عدي ما بتسأليش ليه
ابتسام :يا حبيبتي اعذرني لكن عااارفه الضرووف قمر وحملها خدت وقتي
والدتها :ربنا يتمملها على خيرر وبصت على لانا بابتساااامه امااال مين القمر دي
بدراان حضنها :دي بقئ بنت اخووويا الغاالي لانا
لانا بابتسااامه :ازيك يا طنط
والدتها عرفت انها هي مرات عدي :انتي مرات عدي
لانا بابتسااامه :ايوووه
والدتها باقتضاب :اها اهلا
عدي قرررب من نوور :بتخططي لايه
نور :في ايه يا حبيبي مااالك ده بدل ما تعتذرلي انك مش فاكر عيد ميلادي مش عاجبك اني بعمل كدده حفضا لكرامتي
عدي :انا اعررف ازااي ارجعك عن الي بدماغك يا نور وعاارف لايه بتخططي
نور😏
والدتها :مش تيجو نقطع الجاتووه
نور اتعلقت بدراعه :اااه يالله يا حبيبي
لانا كاانت متتاابعه بصمت
ابتسااام :طنشي يا حبيبتي وافتكررري الكلام الي قالهوولك عمك بس اوك
لانا اومأتلها بررراسها
…………ًً….ً….ً………….
عند قمر
فاااقت وهي مخضوووضه جدا بصت جنبها كااان نسر ناااايم كانت بتحلم فيه انه بيقووولها ما تسيبينيش
قمر بدمووع :_وانا كمااان بحبك لكن بخاف منك حسسني بالامااان يا نسر وانا مستعده اعملك كل الي عاااايزه لكن ما تخوفنيش
يااا رب اهديه يا رب وابعد عنه كل حاجه ممكن تأذيه ياااا رب
فتحت فووونها شااافت رسائل كتيييير من مجهووول وفيها صوور لنسر مع ستات ورسائل وحاجات وسخه قوووي لكن في المقابل وصلتها رساله تاانيه لفتت نضررها
(نسر بيحبك جدا ما تخسريهوش وحكاااية الجنااان دي على شان يبعدوا بينكم ابعدي الشكووك الي محاوطاكي على شان تعرفي تعيشي واحتوويه نسر طفل صغير عايز الي يااخد باايده للحته الصح حاااولي تكسبي قلبه وما تعنديش اعتبريني فااعل خير )
قمر بصت لنسر بدمووع :نفسي اعررف انت مين بالضبط
قمر قامت اتوضت وصلت العشا
فااق نسر وفضل متااابعها
قمر بصتله كااان فاااق ابتسمتله بنقاء
نسر بص حوواليه وبصدمه :دي ليا انا
قمر :ههههه ايه هي
نسر :الضحكه دي ليا انا انا مش شايف حد غيري في الاوووضه
قمر رااحتله ومسكت ايده :مش هتصلي العشا ادن
نسر قاااام وبص في عنيها :ايه الي حصل
قمر هربت من عنيه :حصل ايه في ايه مش فااهمه
نسر :من شووويه كنت مجنوون ومش طايقاااني ودلوقت بتعامليني بالاسلوووب ده ايه الي بدلك كده
قمر مسكت وشه بايديها الاتنين الصغيرين واتكلمت بهمس وتعب :لاني تعبت من الخناااق تعبت من المشاااكل عايز نبتدي من جديد حيااه جديد مبنيه على الحب والاخلاص ورضا ربنا
انتي صح بتقووول بتحبني اثبتلي ده بالتزااامك
نسر :بحبك جدا يا قمر يا ريتك عملتي كده من اول يوم اتجوزنا فيه ما كانش ده حالنا دلووووقت
قمر بدمووع :وانا كمااان بحبك يا نسر بحبك جدا مهما ضحكت على رووحي وقولت بكرهك لكن الي بيحب ما بيكرهش وانا فعلا بحبك
نسر بسعااأاااده :لو تعرررفي انتي فرحتيني ازااااي بكلامك ده يا قمررري
قمر حااوطت ايديها برقبته :مش هتصلي
نسر :ههههههه من عنيا ايووه كده بقئ الله عالحاجات الحلوووه دي
قمر :هههههههه طيب يالله صلي على شان ننزل نقعد تحت معاهم انا مليت هنا
نسر :طب ما تيجي نخررج
قمر بفررحه :بجد
نسر بجديه :بجد يا حبيبتي انا ما منعتكيش من الخرووج انا قولت ما تخرجيش غير وانتي معاااايا
قمر بسعاااده :نصااايه واكووون جاااهزه
نسر :ههههه طفله يا قمر
…………………ً……
عند عدي ونور
نوور فضلت طوول السهره ماسكه بعدي وبتكييد في لانا ولانا بتحاول ما تنفعلش ابدا وتعدي الليله وندمت جدا انه غيرتها تحكمت فيها وجت معاااهم
عنين عدي ما سابتهاااش ابدا وفضل مرراقب حرركات وهي بتحاااول ما تبصش عليه
والدتها :ايه ترتيباااتكم للفرررح يا ام عدي
ابتسااام :الي انتو عايزينو هيحصل
نووور قرربت علئ عدي بدلع :حبيبي بكرره فضي نفسي وما تنشغلش كالعاده عااايزه اطلع انا وانت ننقي فستاااان الفررررح
لانا ما قدرتش تكمل السهرره معااهم :عن اذنكم انا هروووح تعباااانه شوووية
بدران :خليكي يا بنتي احنا شويه ومروحين مش هنطووول
نور بمسخرره :ايه يا لانا الكلام ما جاش على هووواكي
لانا :ربنا يتمم لكم على خير وكااانت هتخرررج
عدي بغضب :استني هنا رايحه فين
لانا :هرووح تعبااانه ومصدعه
عدي :هي وكاله من غير بوواب ازاي هتخرررجي لووحدك بالليل كددده
لانا :_وايه يعني عربيتي معااايا
نور :سيبها يا حبيبي يمكن مدايقه ولا حااااجه
عدي بغضب :اسكتي انتي وما تحشريش رووحك وبص على لانا وانتي يا لانا قداااامي يالله
بدران :نستأذن احنا بقى
نور :هستنااااك الصبح على شاااان فستاااان الفرررح
عدي اتنهد :انشاء الله وخد لانا ونززل وادا مفاتيح عربيتها لوالده يسوووقها لانهم كانوا جايين معااها
لانا ركبت العررربيه من سكاااات وفضلت شااارده بالشوارع
عدي :لانا
لانا كااانت شارده ومش سااامعاااه
عدي :لانا
عدي وقف العربيه ومسك ايدها لانا اتخضت في ايه
عدي:يااااه انتي مش معايا خالص
لانا :في ايه
عدي :ما حصلش حاجه من الي قالتها نور عن عيد الميلاد
لانا دارت وشها الناااحيه التاااانيه
عدي بحنيه قرررب منها :هي قالت كدده على شان ترضي غرورها صدقيني لانا انا بحبك انتي ولا يمكن قلبي يدق لغيرررك
لانا فضلت ساااكته وشااارده عررف عدي انها فقدت الامل منه
وصلوا البيت وجريت هي على اوووضتها
ابتسام :يا ابني حاااول تداريها الي هي فيه مش قليل من اوول خطوبتكم وهي مش راضيه عن حاااجه وكل حاجه بتحصل غصب عنها كله جاي عليها انت ووالدها ونور ووالدتها مش سائله عنها حتى قمر الي كانت بتشكيلها دلوووقت بعيييده عنها الرحمه يا ابني
عدي :يا امي انا مش عاااارف اعمل ايه صدقيني
ابتسام :سيب نوور لانك كده بتضلمها القلب ما بيتقسمش يا بني وانا حاسه فيك وبحبك للانا خرج نور من حياااتك
عدي :فكرررت بده لكن نوور مصرره عالجوواز عايزاني اقوولها خلاص مش عااايزك دي اعراض ناااس يا ماااما انا مش حمل دعووتها عليا
ابتسااام :انت هتضلمها لو فعلا سبتها على ذمتك وقلبك وكل حاااجه فيك ملك لغيرها اعررف انت عااايزه ايه واتصرررف وانسى حكااية انك تتجووزها لانك هتضلمها وتظلم لانا وقبل ده كله تظلم رووحك
وسااابته ودخلت وهو دخل اوووضته كانت لانا بدلت هدومها وهتنااام
عدي مسك ايدها :ما تفضليش سااااكته
لانا بدموع :انا مش سااااكته يا عدي انا بحاااول اتأقلم عالوضع الي احنا فيه ولازم اقبل بوواقع محطوطين فيه انت اتجوووزتني على شان بابا وانا بحبك مش هكدب وانت ابن عمي فقوولت ما روحش للغريب مهي بتحبني لكن قلبك نياال لمين ده الي انا مش فااهمااه انت عاايزني ولا عااايز نوور
عدي بعتب :بعد كل الي بعمله بتقوولي قلبي ميااال لمين
لانا بدمووع :انا اسفه يا عدي لكن احنا في واقع دلوووقت يا ابن عمي لازم تختار يا انا يا هي وصدقني لو اخترتها لاني بحبك هتمناااالك كل الخيييير وهبعد عن طررريقك نهائي لكن اني افضل معاااك وانت مع وحده تااانيه ده لا يمكن اقبله على كرامتي
وسابته ونااااامت
………………………………………..
عند نسر
خد قمر وخررررج كان طالب من رجااالته يحضرووله يخت وراخ فيها لعررررض البحررر
قمر بانبهااار:المنظر يجنن يا نسر والله يجنن
نسر بسعاده لفررحتها :عجبك
قمر :جدا يا حبيبي جدا ربنا يخليك ليا
نسر شدها عليه :انتي نعمه يا قمر ربنا يخليكي ليا وما يحرمنيش منك ابدا
قمر حطت ايدها على بطنها :ولادك مبسووووطين
نسر :ههههههه لا يا راجل وايه الي عرررفك
قمر 🙄:مش انا مبسوووطه يبقي هما مبسوووطين الجنين بيفرح ويزعل حسب مزاااج امه
نسر :هههههه يبقى لما يشرفوا بالسلامه هينكدوا على ام الي جابتني من النكد الي حصلك في حملك
قمر بغيييظ :نسر اسكت كل ما تتتكلم بتغيظني
نسر حضنها جاااااااامد :انسي دلوووقت واستمتعي بالمنظر وكااان هيقلعها حجاابها
قمر :نسر بتعمل ايه مش شايف تحنا فين
نسر :احنا بعرررض البحر ومفيش حد شااايفك غيررري
قمر امتثلت لكلامه وقلعها الحجااااب
نسر :في فستااان جوا على السررير البسيه على ما احضر حاااجه ناااكلها
قمر بابتسااامه :حااااضر
نسر غمززها :بسرررعه
وفعلا قمر جريت تبدل الفستان ونسر كان محضرليها على سطح اليخت شمووع وعشا رومانسي واغنيه روومانسيه (لمستك نسيت الحيااه)
قمرر لبست فستاان اقل ما يقاال عنه اسطووري مرصع بالالماس مفصل جسمها بكل تفصيل فيه وفرردت شعررها وخررررجتله
طبعا نسر لما شااافها بالمنظر ده سلبتله الباااقي من عقله قرررب عليها بابتسااااامه :لو هتجنن فعلا هيكوون بسببك ايه الجمااال والحلاووه والطعاااامه دي
قمر بكسوووف :عجبك
نسر بهيااااام :تصدقيني لو قلتلك اجمل ست شااافتها عنيا شاااايفه القمر الي بالسما ده انا بشوووفك فيه
قمر بابتسااامه جذااابه :انا هتغر كدده
نسر :الغروور لو ما كانش ليكي مش هينفع لغيييييرك
قمر :بحبك
نسر ما قدرش على جماااالها قبلها بلهفه وحب بثه بقبلته الرومااانسيه دي الي قمر مشاااركاه ومستمتعه بكل لحظه معااااه
نسر حملها وطلع فيها سطوووح اليخت
قمر بانبهااار:ايه ده حضررت ده كله امتى
نسر حضنها من ظهرررها :انتي تأمررري بس وانا انفذ
قمر لفتله وحطت راسها على صدره وحضنته :عااايزك تفضل على طووول كدده حنين عاايزاك دايما تحسسني بالاماااان مش عااايززه اخاااف وانا معاااك عايززاك تعووضني عن الدنيا بحااالها عاايززه ابقى ليك كل حااااجه
نسرر:انا بعشقك يا قمر بعشقك يمكن لو لفيتي العااالم ده بحاااله مش هتلاقي حد يحبك قدي
قمر حطت صباااعها على دمااغها بتفكير
نسر :في ايه
قمر :جوووعانه
نسر :ههههههههه يخررب بيت الفصلاااان تعااالي انا محضرررلك سفررره هتعجبك
قمر بغييظ :انا مش جووعانه ولادك هما الي جوعانين دول تلاته يا مفترري
نسر :هههههههه لا منا واخد باالي
واتعشووا بجووو رومااانسي لا يخلو من هزار نسر
نسر قااام :تسمحيلي بالرقصه دي
قمر :ما بعررفش ارقص
نسر شدها :اوعي تقووولي الكلمه دي مرره تااانيه ده انتي برقصك قدام ريم ولانا سلبتيلي الباااقي من عقلي
قمرر بصت في عنيه :عااايزني ارقصلك
نسر بصدمه :بجد
قمر قرربت عليه بدلع :هعملك كل الي انت عااايززه ومسكت شااالها وحطت على اغنيه (شو عملت فيي من لما لفت عخصرا الشاله ترقص قدامي وتتغمئ)
وابتدت تتماااايل على انغااام الاغنية بتفنن واحترررافيه
ونسر هيتجنن من حرراكااتها وقاااام شاااركها في الرقص
ووووو😂😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى