روايات

رواية نسر القمر الفصل التاسع 9 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل التاسع 9 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء التاسع

رواية نسر القمر البارت التاسع

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة التاسعة

عدي قعد على مكتبه :اتفضلوا تشرربوا ايه
قمر :انا قهووه ساادده
عدي :وانتي يا لانا
لانا بدمووع وجرئه من برووده :انا بحبك
قمر اتصدمت جاااامد
لانا بدمووع وقهر :انا مصدووومه ازااي خررج مني الكلااام ده لكن انا تعبت واللهي تعبت انا بحبك وانا متأكد انك عااارف ده ومطنشني ليه يا عدي فيا ايه مش عااحبك
عدي اتنهد :قفلي عالمووضوع يا لاناا ويا نبتدي شررح يا تتفضلي عندي شغل
قمر :عدي بس
عدي أشررلها بااايده ما تتدخلش
هنا خبط الباب ودخلت دكتوووره جميله جدا ولابسه حجاابها :دكتوور عدي المشررف عااايز
عدي باابتسااامه :هخلص الي في ايدي واحصلك
دكتوره نور:شكلك مضيووف خد رااحتك انا هعطله
عدي :لا عاادي شوويه وجاااي اعرفك قمرر اختي ولانا بنت عمي
نور بابتسااامه جذاابه :تشررفنا طيب اسيبكم انا تااخدوا راحتكم
لانا بدمووع :هي دي
عدي:هي دي ايه بالزبط
لانا :هي دي الي فضلتها عليا
عدي بغضب :لانا بطلي الجرئه الزيااااده الي فيكي دي وده مش تحضر يا بنت عمي لا لبسك ولا اسلووبك ولا حياااتك ينفعووني فااهمه وبص على قمرر الي بتحاااول تهديه
لا يا قمرر لازم حد يفهمها الصح من الغلط حتئ لو هتتجرح
وكمل كلامه :لانا صدقيني انا بعزززك زي قمر بالززبط وبحبلك الخييير لبسك وحيااتك يا بنت عمي كلها غلط وانا وانتي ما ننفعش مع بعض انا لما هجيب لوولادي ست هجيبلهم الي تكوون قدووه ليهم انا اعترراضي مش عليكي انتي جميله وجدا كمااان انا اعترراضي على اسلووب حيااتك غيرري تماااما
لانا مسحت دموووعها بكسرره :انا أسفه يا ابن عمي وصدقني من النهاارده هنززع قلبي من جسمي واررميه
قمر بتأثر:لانا حبيبتي هوو ما يقصدش
لانا :ولا يقصد ما بقتش فااارقه لكن وبصت في عنيه احب اقوولك يا ابن عمي الي بتتكلم عن الجرئه
الحررام بعينه انك تجررح وتقوول كلام زي ده لبنت وتكسر قلووب كسر الخااطر حاااجه صعبه قوووي دي الجراءه الغلط وده مش وضووح
ومشيت من عندهم ودمووعها على خدها
قمر :غلطت اوووي يا عدي جررحتها جااامد
عدي :عاااارف وانا قاااصد ده قمرر انا فعلا منجذب للدكتووره نوور وفعلا عاايز اخطبها ودي الي اقدر اخليها تحمل اسمي وانا مطمن
مش،عااايز اتجووز لانا واضلمها معااايا اسلووب حياااتنا مختلف تمااما صدقيني حتى لووكسررت قلبها دلووقت مصيره يلم وتتعاافئ وتحب من تاااني احسن ما تفضل متعلقه فيا على أمل مش مووجود
قمر قااامت وهي متعصبه منه :هتندم يا عدي وساابته وحصلت لانا كااانت مششيت
………………………..
عند نسر فضل بالشرركه لووقت متأخر جدا
عمر :ايه مش هتروووح ده احنا اتفحتنا النهااارده
نسر مسك دماااغه :تصدق صاابني صدااع جااامد من كتر ما اشتغلت هي السااعه كااام دلوووقت
عمر :هتعدي تسعه
نسر بتثأؤب :انا هروووح تعبت وبكرره هكمل
عمر :ما تيجي نلاقي سهرره في اي حته
نسر بتعب :خليها مرره تااانيه تعبااان جددا ومش مصدق اووصل اخد شاااور وانااام
عند قمر حااولت تكلم لانا لكن فضلت قاافله اووضتها على نفسها طلعت اووضتها خدت شاااور وصلت وذاااكررت
ولعبت في الفووون شووويه وحمدت ربنا افتكررته مش هيجي النهااارده لكن اوول ما سمعت حسه عند البااب مثلت النوووم وقفلت النوور بسررعه
نسر دخل شاافها نااايمه وعررف انها بتمثل لانه قيل ماريدخل كاان النوور مفتووح
شغل النوور ودخل خد شاااور ولبس شوورت بس وراح السرررير ينااام
قمرر حاااولت تمثل النووم وما حستش بنسر غير وهو بيحضنها من ظهررها صااابتها رعشه
نسر قبلها على رقبتها بررقه وخبئ وشه بعنقها واتكلم بهمس
انا عاارف انك صااحيه متخااافيش وما تترعشيش كده مش،هعملك حاااجه تعبااان جدا وعااايز انااام
وفعلا مفيش دقااايق غط في نوووم عميق
وقمر هديت شووويه وشوووية حصلته في النوووم
ً……………..ً………..
عدا شهرررين
الاووضااع بين نسر وقمر زي ما هي تعاااملهم بااارد جدا وما حدش بيتدخل بحيااات التاااني وقمر بتحس بنفوور منه ومن حياااته
ولانا التفتت لدراستها وحاااولت تتنااسى عدي
وعدي خطب نوور
.ً………………….
في الصباااح
فاااقت قمرر ولبست كااان اجاازه
فااق نسر قبل ما تخرررج فاااق وقااام حضنها من ظهررها :رايحه فين النهاارده اجاازه
قمر بعدته عنها ببرود :هرووح اقضي اليووم عند ماااما واحشاااني
نسر :ما ترووحيش ولسى هيكمل
قمر بغضب :يعني ايه ما ترووحيش
نسر مسك دراعها :ميت مرره اقوولك ما تعليش صووتك يا قمر فاااهمه وبعدين سيبيني اكمل كلاامي
اهلك النهاارده جايين هنا ده لو ما كانوش وصلوا
قمر باستغراب :ليه
نسر :باابا عاازمهم عالغدا بمنااسبه خطووبة عدي
قمر :اهاااا
قمرر :طيب انا هنززل اشووف لانا
نسر بغضب :هو المهم انك تنززلي وخلااص مش عااايزه تقعدي معاااايا للدرجاادي
قمر اتنهدت :عاااايز ايه يا نسر وقلعت حجااابها لوو عاايزيني خد الي عاايزه بسررعه وسيبني انززل انا قدااامك اهوو
نسر بغضب :ما تتلمي يا بت انتي ايييه محسساني اني كلب وهتررميله حتت لحمه
قمر بدموع :عاايز ايه وانا هعمله
نسر مسكها من كتاافها :ايه البرررود الي في حيااتك وبشخصيتك ده
قمر :نسر انا مش عاايزه اتخااانق عالصبح ابوس ايدك قوولي عاايزني اعمل ايه وانا هعمله
نسر شدها من وسطها وقبلها بلهفه هوو مستغرربها بنفسه
هوو عاايز ايه منها هوو فعلا عاايز جسمها وجسمها متااح ليه في اي وقت ليه عاايزها تعاانده هي بتحاااول تعمل اي حاااجه تررضيه ليه عاايزها تتفااعل معااه ليه عاايزها تفضل معااه في الاووضه ليه مش عاايز يشووف نظررات قررف وكرره منها ليه
قمر بعدته عنها بالعااافيه :ايه الهمجيييه دي كنت هقطع النفس
نسر قررب منها بجرئه :هديكي سااعتها نفس اصطناااعي
قمر جت تمشي
نسر شدها عليه :ما تخليكي نتبسط شوووويه برضااااكي
قمر بدمعه متحجرره :انا قدااامك اهووو
نسر بررغبه وهو بيقبل وشها بجنوون :اطلبي مني اي حااااجه عاايززاها اي حااجه هعملهاالك لكن سلميني نفسك بمززاجك وشاااركيني وانا مستعد اعملك اي حااااجه تطلبيها اي حاااجه هنفذها
قمر بدمووع :نسسسر ارجووك انا تعبااانه ابعد عني
نسر حملها من وسطها وحطها على السرررير كااان عاايز يملكها بااي طرريقه هوو نفسه مش عاارف ليه بيعمل كده
قمر دمووعها كاانت بتنززل بصمت كل ما بيقررب منها كدده بتحس نفسها متعه وقتيه اوو لعبه لما يخلص منها بيررميها كااانت زي الصنم الي ما بيتحرركش وهو بيشكلها زي ما هوو عاايز
بعد مددده بعد عنها وهوو بينهج وخد سيجاااره لبس شوورته وخررج الترااس بدوون ما يبصلها واتنفس جااااامد
قمر قااامت بدمووعها الي بتنززل خدت شاااور وخرجت عكس ما دخلت تماااما وده الي بتعمله داايما وده الي بيأذي نسر انها مش سائله عن الي بيعمله هي بتكوون زي الجمااد معااه لكن اوول ما يخلص منها بتررجع لطبيعتها
قمرر لبست فستااان احمرر بحززام ابيض على كووتشي ابيض وحجااب بنفس اللون
ضررب فوونها كااان عدي ابتسمت من قلبها
نسر دخل كاان بيبصلها بنضررات خااليه من التعبير
قمرر :الووو ازيك يا حبيبي عااامل ايه
عدي :الحمدلله انتي فين يا بنتي كل ده نوووم
قمر :واللهي كنت جااايه عليكم اقضي معااكم اليوم لكن نسر قاالي انكم هتيجوا هنا
عدي :احنا هنا يا بنتي انزززلي واحشااني
قمر بفررحه :ناااازله حاالا سلاام
جت تمشي نسر مسك ايدها :بتكلمي مين الفررحه هتنط من عينيكي
قمر نزعت ايدها منه :بكلم عدي هما تحت ممكن انززل ولا عاايز حاااجه تااانيه
نسرر بغمووض :ولو عااايز هتررجعي
قمرر :الي انت عاايزه
نسر ضحك بمسخرره :خليكي هننزل سووا
قمر اتنهدت :ما تتأخرش لانهم واحشني جددا
نسر :عقباالي
قمر :عقباالك ايه
نسر بص في عنييها :اسمع منك كلمة واحشني
قمر دارت وشها للشبااك ةعررفت انه بيترريق
نسر دخل خد شاااور وخررج ولبس شوورت جينز ازرق على بدي ابيض وكوتشي ابيض وسررح شعرره ورش عطرره الفوواح المفضل
نسر :انا جااهز يالله
جت قمر تمشي مسك ايدها ونزززل
نسر :صبااااح الخيييير
قمر ساابت ايده وجرريت علئ مااامتها حضنتها :وحشتيني يااا ماااما عامله ايه
ابتسااام :واحشااني يا حبيبتي
قمر :اماال باابا فين
ابتساام :خرج مع ابو صقر ما اعرفش فين
عدي :تعااالي يا بت في حضني
قمر حضنته وبااسته على خدده :وحشتني
عدي :وانتي كماان
قمر مدت ايدها لنوور :ازيييك يا نوور
نوور بلطف :الحمددلله ازيك انتي يا قمر ايه الجماال ده
قمر بابتسااامه :دي عنيكي الجمييله
عدي ببرود :ازيك يا نسسسر
نسر قعد :_كووويس جددا
ميس :وفررحكووا امتى بقى
عدي :قرريب جددا انشاء الله
ميس :اها وهتسكن فين انا اعررف بيت بدرران صغييير على عيلتين
عدي :المهم يا مررات عمي المحبه مش السكن لانه في ناااس عاايشه بقصوور لكن ابعد من البعد عن بعض وفي ناااس عايشين اووضه والمحبه مليه بيووتها
ميس بصتله بغييظ وقمرر اتبسطت
هنا نززلت لانا كاانت ملامحها باارده
صباااح الخييير
نسر :صبااح النوور
ابتساام :ازيك يا بنتي عامله ايه
لانا :الحمدلله
وبصت على عدي ونوور :ازيكم يا دكااتره
عدي :الحمدلله ازيك يا لانا عاامله ايه
لانا :الحمدلله
نوور :انتو خلاص هتتخروجوا
قمر اتنهدت :اخييييييرا انا قررفت من السنه دي مش بتخلص وبااامااال عاايزه اقدم مااااستر وبعدها دكتووراه وابقى دكتووره في الجااامعه
نسر حضنها من كتفها :طوول ما احنا مع بعض هتعملي كل الي نفسك فيه
لانا بصتلهم بمسخرره وبنفسها :كله بيضحك علئ كله
لانا بصت على ميس :ماااما انا خااارجه
ميس :على فين
لانا :_هخررج مع صحااابي
ميس :ما تتأخريش
لانا :حاااضر لكن هااخد عربيتك لان باابا خاارج
ميس :اووك
ابتساام :طيب هي بتعررف تسووق كوويس
ميس :اكييد ولا كنا مش هنسمحلها تخررج فيها
قمر :واللهي انا بفكرر اخد الرخصه قرريب جددا
عدي :حلوو اوووي وانا هسااعدك لو عاايززه
قمر بابتسااامه :وانا ليا من غيرك يا حبيبي
عدي :ايييه عااايززه ابقى خااال مش هتفرحوونا بنونو صغييير
نسر بص على قمر :قرريب جدا انشاء الله
هنا جه بدر من ورااهم
واللهي الوواضح لا انت ولا اخووك نااافعيين
اززيكم يا جمااعه
نسر :ههههه لا يا رااجل
بدرران :وانا عاايز ابقى جدوو ايه شدوا حييلكم
نسرر بووقااحه:عن نفسي جااهز في اي وقت
عدي :ياا اخي عليك جرئه تقررف صرراحه
نسر غمززه :انتي غيوووره قووي يا ام عنين ملوونه
عدي :عمي ابنك ده عليه رزااله اعووذ بالله منها
عدا اليووم وكل حد طلع اووضته
…………………
عند صقر
دخل الاووضه علاقته مع ريم باارده قوووي
ريم كانت هتنام
صقر بغضب :وبعدين مع حااالتك دي ايه القررف ده
ريم :صقرر انا تعبااانه وعاايزه انااام
صقر مسك درراعها :ده انتي حيااتك كلها نووم وانا فين من حياااتك قرفتيني نفس احس اني متجةوز يا ناايمه يا خاارجه مع صحااابك
ريم بصت في عنيه بدمووع :لاني لما بقعد معااك بشووف بعنييك الولاد فهمت ليه
صقر بغضب :يبقى وحده زيك ما تنفعنيش وحده حيااتها اهم من جووزها وبيتها دنا اخر اهتماماااتك بصي لقمر مع اني متاكد ان نسر بيعاااملها زي الززفت لكن بتعمله كل حاااجه عايززها ومرراعيه بيتها وجووزها ومعطيه درراستها حقها قووليلي يا ريم انتي بتعملي ايه في حيااتك غير انك نااايمه هااه
ريم بدمووع :كل ده لاني ما جبتلكيش عيااال
صقرر بغضب،:انتي كل حاااجه بتقلبيها عالعياال انا فين من حيااتك العياال حااجه من ربنا مش هتدخل فيها لكن عدم اهتماامك فيا ايييه انا الحاال ده قررفت منه يا تتعدلي يا بنت الناااس يا كل حد يرووح لحاااله اوووف وسااابها وخرررج
………………………..
عند نسسر
دخل الاوووضه كاانت قمر بتااخد شاااور
نسر اتنهد هوو مش عاارف ليه بيعاااملها كده لكن بروودها تجااهه مجننه كل البناات بتتمنى نظرره منه ليه هي بتقررف من بالشكل ده بدل هدوومه ومدد عالسررير
خررجت قمر كاانت لابسه قميص نووم نااعم اسوود
ما بصتش على نسر
وراحت النااحيه التااانيه تنااام
نسر :هتنااامي
قمر اتنهدت كاانت مش طاايقه نفسها لكن بنفس الووقت كاانت خاايفه يقررب منها كاانت مش واخده برشام منع الحمل
قمر قاامت بسررعه:احم هرووح اشررب ميه وجااايه
نسر باستغرراب :من شوويه كنتي هتنااامي
قمر :مش هتأخر
وفعلا نززلت خدت البررشام وطلعت
قررب نسسر منها ومسح على شعررها وهي مصدرره الجفا والبروود
نسر قبلها على دمااغها :قمرر
قمر فضلت سااكته
نسر حااول يتحكم بغضب :انا بكلمك مش،بكلم الحيطاان
قمر :نسر انا قداامك اهو اعمل الي انت عايزه
نسر بغضب :مش عااايز زفت انتي ايه ما بتحسيش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى