رواية نسر القمر الفصل الأول 1 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الأول
رواية نسر القمر البارت الأول
رواية نسر القمر الحلقة الأولى
في اجمل مناااطق القااااهره واكثرها رقيا تقطن عائلة السيوووفي في قصر من افخم القصووووور
القصر عائم بالزييينه والووورود والاضاءه
صقر (الاخ الاكبر لنسر السيوفي ):ايه ده كله يااا مااااما يا ريتني نسر ده انا لما رجعت من السفر دبستوووني وجوووزتووني على طوووول كدده
هنا جااته خبطه على كتفه
صقرر :ااااه يا بت بهزززر بهززززر بتقفشي بسررعه كدده ليه عندك بنت اختك يا مااما
ريم حطت ايديها علئ خسررها بتكبرر :دنا حلوووه وقمرر والف مييين يتمناااااني
ميس (والدتهم ):مااالك يله ومال بنت اختي ما تسيبها
ريم بابتسااامه ومررح :طب واللهي بحبك يا خاالتوا
ميس :ههههههه يا بكااااشه
هنا نزززل والدهم بدر السيووفي
بدر بنعس :ايه الدووشه دي كللها وبااس ميس على دمااغها صبااح الخيييير يا حبيبتي
ميس :صبااح النووور
مفيش وقت للكلام لازم نخلص كل حااااجه قبل ما يوووصل نسر
بدرر:حيييلك حيلك ده ابنك ده مش غريييب خلاص الي عاااملاه ده كله كفااايه
ميس :لا لسئ ولازم نأكد عالمعااازيم
صقر بتهرررب :احم انا رااايح الشررركه عندي شغل جااااامد
ميس بغيييظ :انت بتهرررب بقى
صقر باااس دماااغها وهرررب :اشوووفكم المسا سلاااام يا حبيبتي
ريم :ربنا معاااك يا رووحي
ميس :جوووزك ده بيجيني اوووقاات نفسي اخنقه
ريم حضنتها من كتفها :ههههههه سيبك منه قووليلي عاايزه ايه وانا اعملك كل الي انتي عااايزااه
ميس :عاااايز وليمه فيها من كل صنف ولوون لان الي جااايين من كبارات البلد
بدر وهو بيفطر :كلمتي مررات اخووويا
ميس بغيييظ :اكييييد مش هتندهم النهااارده ولا ايه نعززمهم مرره تااانيه لوووحدهم
بدررر قااام بغضب ووقع السفررره
ريم خاافت
ميس بخووف :اهدى يا بدر انا مش قصدددي
بدر مسك درراعها :اخوووويا وعيلته على رااااسك وراااسي وراااس اي حد موووجوود هنا فاااهمه ولو حسيييت مجرررد احساااس انك أذيتيهم بكلامك مش هيحصل طيب فاااهمه
ميس بخووف هزتله برراسها
بدرر خررج مووبايله وهو بيبصلها بغضب وضررب على اخووه بدران
…………………………
في مكاااان آخر راقي نسبيا كااانت عائلة بدران السيوووفي
رجل طيب ونبيل بكل ما للكلمه من معنا
عدي :صبااح الخييييير على النااااس الحلوووه
قمر :يا صبااااح الي بتزغررت
ابتساااام بحنيه :صباااح الوورد يا حبيبي
عدي (تعررفوا ان نسرر راجع النهااارده )
طبعا كل حوواس قمررر اترركزت مع عدي
ابتسااام :مين الي خبرك
عددي وهو بيشررب قهووته :كنت بكلمه امبااارح عالمسنجرر وقاالي انه خلاص هيستقر ومررات عمي عااملاله فررح بررجووعه
ابتساام :ربنا يجيبه بالسلامه ده قضى حياااته كلها بالغرربه بكفااياه بقى
عدي :يالله اشووفكم المسا انا هرووح المشفى (عدي دكتوور قلب )
بدرران بشروود :ربنا معاااك
ابتسااام حست على جووزها :في ايه يا حبيبي
بدرران باستغرراب :غرريبه يعني بدر ما قااليش انه ابنه جي
قمرر باندفااع :تلاقي العقرربه الي عنده منعته
بدراان بغضب :احتررمي الي اكبر منك هنا ضررب فووونه كان بدر
بدر :صباااح الخير يا حبيبي
بدراان :يا اهلا ويا سهلا صباااح النوور ازيييك
بدر :واللهي واحسني جددا لكن انت عااارف مشااغل الحياااة ازيك عاامل ايه وازاي العياال وابتسااام
بدرانو:الحمدلله بيسلمووا عليك
بدر :طيب بقوولك ايه النهااارده الحمدلله اخييرا هيررجع نسر من السفر وهيستقر هنا وميس عااامله زمبليطه بالخبر ده تعاالا انت والعياال النهااارده
بدران :انا مش عااايز عزوومه نسر ده ابني وعياالك عياالي
بدرر بابتساامه :عاارف واللهي طيب اديني ابتسااام ميس عاايزه تكلمها
بدرران :ابتساااام ميس عااايزه تكلمك
ابتساام اتنهددت وخدت الفوون
الووووو
ميس :ازيك يا ابتسااام عاامله ايه
ابتسااام :الحمدلله ازيك انتي وحمدالله على سلامة نسرر
ميس :الله يسلمك هنستناااكم النهااارده اووك
ابتسااام :انشاء الله يالله سلمي عالعياال
ميس 😏:الله يسلمك وقفلت الفوون
استرريحت كدده
بدرر ببروود :ايوووه
هنا نززلت لانا ببهجه وسروور :صباااااح الانوووار
بدرر حضنها :حبيبت ابووها
لانا :احبك انا
بدر :عااايزه ايه انجززي
لانا :هههههه احبك وانت قافشني كدده عاايزه مفااتيح عرربيتك
ميس :ليه حضررتك رااايحه فين على الصبح مش،شاايفه يعني الي احنا فيه
لانا 😏:مااااما انا مليش،بالجوو بتااعك ده ليكي عندي اني احضر وبس غير كدده انا ما اعررفش اعمل حاااجه
بدر :وهترروحي فين
لانا بابتساامه :هرووح لقمرر
ميس :ايه الي عااجبك في البت القررده دي
لانا :حررام عليكي يا ماما دي قمر فعلا اسم على مسمئ
بدر بغضب :هي عنيين مااامتك تعباانه اليوومين دوول وجدا الظااهر ليا
ميس مشيت من قدااامهم تكلم رووحها
ولانا خدت مفااتيح العربيه وراحت لهم
………………………….
عند عائلة بدران
قمرر قرربت من والدها بدلع
بدران رفع حاااجبه :عااايززه ايه
قمر :عااايزه فستاااان جدديد احضر فيه النهاارده
ابتسااام بغييظ،:يا بت مهو دولابك مترووس حاجات جديده ما تلبستش حررام يا بنتي كدده
قمر :بليييييز يا ماااما ارجووكي
بدران :ههههههههه خدي الصرراف اهو اشتررري مل الي عاااايزااه
قمررر :مووووووواه بحبك يا بدرااان
ابتسااام بغيييظ :شوووف البت بتغييضني لا بقى انت مدلعها قوووي
بدران :هههههه انتي بتغييييري بقى
ابتسااام بابتسااامه :بغييير عليك حتى من هدووومك صدقني
بدران غمززها :البت هتخرررج
ابتسااام :مش فااهمه
بدرران :يعني انا وانتي وشوووشو بيغني
ابتساااام بخجل :بس بقئ
بدرران :اموووت بالفراااوله الي على وشك بعشق امك يا بت الايه
هنا ضررب جررسهم فتح بدران
لانااا بابتسامه حضنت عمها :عمي واااحشني جدا جدا جدا
بدرران باادلها الحضن :وانتي يا رووحي ازيك عاامله ايه
لاناااا بضحك جااامد :هررربت من ميس هااانم بصعوووبه دي مكهرربه البيت يا راااجل
بدراان ضربها على دمااغها بخفه :وجاااتك ايه ادخلي
ابتسااام بابتسااامه :اهلا يا بنتي ازيييك
لانا حضنتها :واحشاااني يا بسووومه
ابتساااام :ههههههه وانتي كمااان يا حبيبتي
لانا :امااال افررراد العائله الكررريمه فين
بدران :عدي راح شغله وقمر بتلبس جووا هترووح السوووق
ابتسااام بغييظ :دول تووم وجييري اكييد متفقين يخرجوا مع بعض
لانا قررصتها من خدها :هههههههه احبك وانت قاافشني كدده
ودخلت لاووضة قمررر
قمر بخضه :خضيتيني يخررب بيتك
لاناااا :هههههههه يالله اخلصي لسا مش جااهززه
قمرر وهي بتززبط حجااابها :خلصت اهووو
لانا :قمر واللهي
قمررر بفخر :من بعددك يا حبيبتي بس لوو انك تلبسي وتتحجبي هتبقي فعلا ملكه
لاناا :يااا رب واللهي انا نفسي
قمر 😏:ههههه لكن الشيطاان بزينلك المعاااصي مش كدده
لانا :هههههه يعني يالله اجررري قداامي
وفعلا خررجت لانا وقمر واشتروا حاااجات كتيييييره قوووي
لانا اشتررت فستااان اسوود دانتيل راسم جسمها باحتررام بكم لكن مبين كتااافها
وقمر اشتررت فستااان اسوود من الحرررير ناازل على جسمها بانسيااابيه عليه حزااام من الووسط،وعليه حجااب اسووود وبامبي
وروحوا البيت
ابتسااام :ايه ده كله انتو شرريتوا السوووق
بدرران :سيبيهم يا ابتسااام خليهم يعملوا كل الي عااايزينه
……………………………..
عند نسر
كان نااايم وصدرره مكشووف وفي وحده نااايمه على صدره
ريتا :يعني خلااااص مش هتررجع هنا تاااني
نسرر :_وانا اقدر استغنى عن الجماال ده كله
ريتا بابتسااامه :يعني هررجع اشووفك بجد
نسرر:دنا هفضل راشق هنا
ريتا :بحبك قوووي
نسر :هههههه طب ما تثبتيلي
ريتاااا بدللع :واثبتهااالك ازاااي دي
نسرر قررب منها قبلها :كده
وغااابوا في ملذاات محرررمه
………………….
عند لانا وقمر
لانا بخجل :هووو عدي هيتأخرر
قمر :هههههه هيجي المسا
لانا :قمرر هو بجد مفيش حد في حياااته
قمر :مش عاارف انا بحس انه بيكنلك مشااعر لكن عدي بطبعه جدي جدا مع العاالم الخاارجي ما بيبينش
لانا بدمووع :هو بيكسر قلبي قووي ببرووده
قمرر قرربت منها وحضنتها وبنفسها :اااه لوو تعررفي بس قلب مين المكسوور بينا ومسحت دمعه نززلت منها
لانا :قمر هو انتي عمررك ما حبيتي
قمرر هربت بعنيها وهي بتررتب حااجتها :الحب ده كلام فاارغ وكسررة قلب ايه الي يجبررني اربط قلبي بحد يأمر وينهي ويحلل ويحررم لانه انا عاايشه ملكه كدده
لانا :يا بختك بتفكييرك ده لكن صدقيني الحب ما بيستأذنش من حد بيدخل فجاءه
قمر :صدقيني حتئ لو حبيت وحسيت ان حبي هيألمني هدعس عليه بررجلي واكمل
لانا بدمووع :بتقوولي كدده لانك ما جربتيش الشعوور ده
قمر ضحكت بمسخرره وبنفسها :انا اكتر حد جرربه وحب حجر ما بيتحركش
لانا :انتي يا بنتي بكلمك رحتي فين
قمر اتنهدت :هنا هرووح فين يعني
لانا :تصدقي مليش نفس ارووح البيت
قمر :طيب خليكي هنا ورووحي معااانا المسا
لانا :تصدقي فكرره لكن انا مش جاايبه بااقذ حاجااتي
قمر :خددي من عنددي
لانا :فكرره بررضه انا هفضل هنا فعلا
قمر :هو احووكي ده جي يستقر
لانا 😏:نسر ده شبه ماااما بالززبط تحسي كده انه شاايف نفسه على نفسه حتى وانا اعررف نسر اكتر من رووحي مش من النووع الي هيقدر يستقر هنا هو زي الطير الحر الي مفيش حااجه تقييده
ههههههههههه دي مااااما من عقلها بتفكرر تجووزه
هنا قمر كاانت بتشررب ميه وزوورت
لانا :مالك يا بنتي
قمر :احم لا مفيش حاااجه كملي
لانا :بقوولك ماااما فااكرراه صقرر هيررضى يتجووز بسررعه لكن نسر ما بيحبش النقه والارتباااط
قمر :اهاااا
لانا :هههههههههههه بدوون ما تتعصبي تعرررفي نفسي في ايه
قمر :ايه
لانا قااامت وكاانت على وشك الهرووب :نفسي تتجوووزي نسر هوو انتي الي هتربيه ههههههههتخه
قمر :اجررري يا بت يلعن ابو شكلك
لانا خررجت وهي بتضحك جاااامد
وقمر بنفسها وبحززن على حاالها ازاي تحب حد بالوسااخه دي :لوو تعررفي بحس باايه لما اشووفه ما قوولتيش الكلاام ده
………………………………..
في المساء وتحديدا في المطاااار
صقرر كاان فااتح درااعااته لنسر :حمدالله على سلاااامتك يا غاالي واحشني
نسر بابتسااامه :الله يسلمك يا صقر عااامل ايه وحشتوووني جدا
صقرر :عيني في عينك كدده ده انت بتمر شهوور ما بتكلمنيش يله
نسر 😘قلبك ابييض
صقر :طيب يالله لان مااامتك الكررريمه عااامله زمبلييطا برجوووعك
نسر :هههههه يا حبيبتي يا مااااما والله زماااان
صقر :ههههه وعاايزه تجووزك فتنتلك اهوو
نسر :هههههه ده بعدهاااا خهههههه
صقر :قوولتها قبلك يا خفيف
نسر رفع حاااجبه :لكن انت ريم كاانت عاجباااك
صقر :عاااجباااني لكن مش لدررجة اتجووزها
نسر :تعالا تعااالا نتكلم بعددين
………………..
في بيت بدرران لبسووا البنااات كااان عدي جه ودخل اووضته وما يعررفش ان في حد هنا
بعد مده بدرران نده عليهم :ياالله يا بناات هنتأخر
هنا خررجت قمر وورااها لانا
ابتسااام بحنيه :ده ايه الجمااال ده كله
لانا وهي بتدوور حوالا نفسها مع خرروج عدي
بجد حلوو يا طنط
ابتساام :قمرر يا بنتي
لانا انتبهت لعدي وعدي بصلها ببروود
لانا اللهفه كاانت ظااهره بعنيها عااايزه تشووف اي نظررة اعجاااب منه :ازيييك يا دكتوور
عدي :_اهلا يا لانا عاامله ايه
لانا :كوويسه
بدران :يالله اتأخررنا انا هسبقكم انا وماامتكم وانتو حصلوونا بعربيه عدي
قمر :انشاء الله يالله يا عدي
عدي لبس نظاااراته :ياالله حصلووني
عدي نزل
لانا :نفسي اخنقه باايدي دي
قمر :انسي احنا عاايزين نتبسط
………………..
عند صقر ونسر
راحوووا القصر وكاانت الزووامير والررقص والاغاااني
ميس حضنته جااااامد :وحشتني جدا جدا
نسر :وانتي كمااان يا حبيبتي
بدر :كفاااره يا شيخ
نسر :ههههههه واحشني يا باااابا
ريم :حمدالله على سلامتك يا نسر
نسر :الله يسلمك يا ريم
نسر بص حواليه :امااال المفعوووصه لانا فين
بدر بابتسااامه :اهم وصلوا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)