رواية ندم العمر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم دنيا فادي
رواية ندم العمر الجزء السادس والعشرون
رواية ندم العمر البارت السادس والعشرون
رواية ندم العمر الحلقة السادسة والعشرون
وتحرك السكينه علي ايديها بعيد عن عروقها
زين ويلاحظ الد*م
زين بخوف وتسرُع : اهديي وانا هعملك كل الي انتي عايزاه بس سيبي السكينه من ايديك
اسيل بفرحه : بجد يا زين هنتجوز
خلود وتنظر لي بصدمه و عدم فهم
______________________________________
بعد ساعتين ✨
مريم بصدمه : خلود انتي اتجننتي ؟؟ يعني اي موافقه علي انهم يتجوزو
خلود بهدوء : فيها اي يعني
مريم : خلود سيبي الي في ايدك دهه وكلميني ،، يعني اي موافقه طب وانتي
!!
خلود : وانا اي
مريم : هتسيبي زين كده ؟
خلود : هو مش عيل وبعدين مش عايزين نكدب علي بعض انا وزين كنا مستنين رجوع اسيل عشان نصلح اللغبطه الي حصلت يوم الفرح ونتطلق و احنا كده كده واخدين القرار ده من بدري
مريم بحزن : وانتي موافقه تطلقي
خلود بتردد : وانا ارفض لي
______________________________________
اسيل بحب : خلاص كلها كام يوم ونبقا متجوزين ونبعد عن البيت ده ونعيش لوحدنا في بيتنا ياحبيبي
زين بإبتسامه : مبسوطه ؟
اسيل بتفكير : مبسوطه اوي واخيراً كل احلامي هتتحقق … احم قصدي اخيرا حلمي هيتحقق وهنبقا ل بعض ومفيش حاجه تفرقنا عن بعض
_:..
اسيل وتربع ايديها وتوجهه كلامها ل خلود
اسيل بإبتسامه : ها بقا لمين في الاخر ؟
خلود مردتش عليها
اسيل وتاخد نفسها : اخر الأسبوع هنتجوز انا وزين
خلود بإبتسامه : مبروك
اسيل بإستفزاز : ابقي اجهزي عشان هيبقا اخر يوم ليكي في البيت وفي حياتو
خلود و لسه هترد ويقاطعها زعيق صابر
صابر بعلو الصوت : زييينننن
مريم بعدم فهم : في اي يا بابا مالو زين
صابر : البيهه اخوكيي خسرنيي فلوسي كلهاا بسبب حركه غبيه منو هنبقاا مفلسينن وعلي الحديده
مريم بصدمه : اييي ازايي دههه
اسيل بصدعنمه وتردد الكلام : اييييي مفلسينن وعلي الحديده !!!!
صابر : الشركه ضاعت خلاصص و حسابك في البنك بقاا zero
زين بصدمه : ازايي حصللل كدددههه
صابر : اسئل نفسكك انا غلطتت لما اديتك مسؤليه زي ديي مكنش ينفع اسيبلك الشركهه كده اهي كل الاسهم وقعتت و الشركه بقا عليها ديونن
ويمشي من قدامو
وكل واحد يدخل علي اوضتو معادا اسيل
اسيل بقهره : يعني كده انت مبقاش معاك فلوس خالص ؟
زين ويهز راسو بمعني اه
زين بحزن : كل حاجه راحت مني هجيب منين دلوقتي لتجهيزاتت الفرح
اسيل بصبر : مش مهم عندنا بيتنا الي كنا هنتجوز فيه
زين : ما انا بعتو وحطيت فلوسو في الشركه
اسيل بزعيق : بعتووو !! لييي ،، طيب خلاص مش مهم ناخد من باباك اكيد هيديك فلوس
زين : انتي ناسيه ان بابا مش موافق علي جوازنا يا اسيل
اسيل : طيبب هنعمللل اييي
زين : متسيبنيش يا اسيل
اسيل بإبتسامه مزيفه : مش هسيبك اكيد
______________________________________
مريم بعدم فهم : هو اي الي بيحصل في البيت دهه انا مبقتش فاهمه حاجه
هند : ولا انا فاهمه
مريم وتوجهه كلامها ل اسيل
مريم بعصبيه : كلو منك انتي من ساعه ما دخلتي في حياتنا وكل حاجه بايظه
اسيل بزهق : انا مالي انتو الي حظكو كده
______________________________________
6:00PM ليلاً ✨
فارس بأسف : للأسف الخبطه اثرت عليه وفقد البصر
هند بعدم تصديق : لاااا مستحيلل
زين : ماما هي اسيل فين انا عايزهاا
اسيل كانت واقفه مصدومه و مبتتحركش من مكانها
خلود بتقرب ليها وتحركها ناحيه زين
زين بيلمس ايديها وبعدين يمسكها
زين : اسيل انا محتاجلك خليكي معايا
اسيل بسخريه : افضل معاك ؟ علي ايه !!
زين : علي انك بتحبيني
اسيل : حتي لو بحبك ازاي هعيش مع واحد بقا فقير واعمي الحب هيعملي اي وانت بالمنظر دهه انا مش هقدر اعيش معاك وانت كده يا زين انا اسفه
وتخرج من الاوضه وتمشي من البيت
_:..
هند بحزن : تعالي يا فارس يا ابني نسيبهم لوحدهم
ويخرجو برا الاوضه
زين : انا مش عارف اشكرك ازاي
خلود : انا معملتش حاجه انت الي عملت كل حاجه
زين : بس انتي الي فكرتي
خلود وتبتسم : ماشي
زين بجديه : انا غلطت فيكي كتير ومهما اعتذر مش هعرف اردلك حقك اتظلمتي كتير معايا فا انا هنفذ الاتفاق الي اتفقنا عليه وننفصل مش هجبرك انك تعيشي حياه انتي مش مختاراها و مش مبسوطه فيها
خلود والابتسامه تختفي من علي وشها بعد ما سمعت الكلام ده
خلود : تمام الي تشوفو
______________________________________
مريم : وبابا كان متفق معاكو
هند : اه
مريم بنرفزه : طب واناا لي انا الوحيده الي مكنتش عارفه
هند : اخص عليهم
مريم بجنون : اشمعنااا فارس يبقا عارف وانا لاا
فارس : مكنش ليكي مكان في التمثليه دي
مريم بتحذير : عارف لو مسكتش هفسخ الخطوبه حالاً
فارس : لا وعلي اي انا ماشي اصلا عايزه حاجه ؟ عايزه حاجه يا طنط ؟
______________________________________
خلود في ذهنها : ننفصل بالسهوله دي كده !! ده حتي مفكرش و خد القرار خلاص ،، معقول مفرقتش معاهه بعد الي عملتو ليه !! حكم عليا وهو ميعرفش ردي اي ،، عشان انا مبسوطه وانا معاكو في البيت ده واه الحياه الي انا عايشاها دي مش مختاراها بس ليي تحكم عليا ب ان مضايقه او مش مرتاحه
خلود بحزن وتقعد علي السرير وتفرد جسمها وتنام ودموعها تنزل
زين بإستغراب : هتنامي دلوقتي !! لسه بدري
خلود : تعبانه شويه وعايزه ارتاح
______________________________________
بعد يومين ✨
زين : هنروح بيتك ونجيب المأذون و نعمل كل المطلوب هناك
خلود : قدام اهلي؟؟؟
زين : اه
خلود : لاا انت مجنون اهلي ميعرفوش وهيتصدمو
وزين ويشيديها من ايديها ويخرج من البيت ويركبها العربيه
خلود بخوف : لا يا زينن مش هينفع عشان خاطري والنبي
زين ويتحرك بالعربيه ويتجاهلها
_:..
بعد 15 دقيقه ✨
خلود بإستغراب : اي ده ،، ده مش بيتنا ده بيتك انت
زين : بالظبط كده
ويفتح الباب ويدخل وهو ماسك ايديها
خلود : انت جايبنا هنا لي
زين بهدوء : بيتنا وهنعيش فيه مثلاً ؟؟
خلود بإستعجاب وتبتسم : هنعيش فيه !! هو احنا مش كنا هنتطلق ؟
زين بإبتسامه : عادي رجعت في كلامي
خلود بتبرير : بس انا مبحبكش
زين : الحب مش كل حاجه
زين ويقرب ليها ويحاوط إيدو علي رقبتها
وينظر لها بشهوه ويبعد شعرها من علي وشها ويقبلها بعمق لمده ثواني ✨
زين بإبتسامه : بس مع الوقت هتموتي فيا
خلود وتنظر لهو بخجل وتبتسم
زين بضحك : انا بقول نطلع اوضتنا كنت عايز افاتحك في موضوع كده
خلود بإحراج وتكتم الضحك : انا بقول اني عايزه افتحلك دماغك من تاني ؟؟
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب العمر)