روايات

رواية ندم العمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الجزء الثامن عشر

رواية ندم العمر البارت الثامن عشر

رواية ندم العمر الحلقة الثامنة عشر

اسيل : ايوا الي متعرفوش ان خلود اجرت ناس يخط*فوني عشان تتجوز هي زين وهي قالتلي كده بنفسها
هند بصدمه : اييي
اسيل : بدليل انها لما انتو طلبتو منها تاخد مكاني وفقت منغير اي اعتراض عشان هي كانت مخططه لكل ده
هند بجديه : الي اعرفو انها بنت عمك لي تعمل فيكي كل ده
اسيل مردتش
مريم وتنظر ل اسيل بنظرات حاده : سكتي لي .. بتفكريي في كدبه تانيه مش كده ؟؟
مريم وتوجه كلامها ل مامتها
مريم : متصدقهاش يا ماما احنا عيشنا مع خلود ومشوفناش منها حاجه وحشه عشان نصدقها
اسيل بعلو الصوت : زينننن ،، يااا زيننن
مريم بزعيق : انتي بتعملي اييي زين مش هنا
اسيل بإستغراب : اومال فين
_____________________________________

 

 

خلود : لا انت قولت هتعملي اي حاجه اطلبها ياله بقا
زين بتهرب : انا قولت هجيبلك اي حاجه تطلبيها مش هعمل تفرق علفكره
خلود بجديه : واللهِ .. اخلص ياله
زين بعلو الصوت : لا والف لا ،، انا مش هقرب من الكائن ده وكمان من الشارع
خلود : ششش هيخاف ويجري بصوتك ده
زين بهدوء : ماشي سيبيه ياله وقومي تلاقيه جر*بان شايفه منظرو عامل ازاي
خلود : زييين
زين : اييي
خلود : اقعد جمبي يا زينن وإلا هصوت والم الناس
زين بضحك : اكيد مش هتعملي الهبل ده طبعاً
خلود : إلحقوووون..
زين ويحط ايدو على بوقها بصدمه
زين : ششش يخربيتكك
خلود بزعيق : اقعدد
زين : ماشي
ويقعد جمبها علي الارض
خلود : امسك اكلو
زين : آكل ميننن
خلود بنظره حاده : زيننن !!
زين بزهق : مااشي
زين بيرميلو الاكل ويبعد
خلود بضحك : زين اكلو عدل

 

 

زين : يا ستي هو اشتكاللك ؟؟
خلود بنفاذ صبر : ماشي .. هات ايديك
زين بعدم فهم : ليي
خلود وتمسك ايدو وتحركها علي راسو بخفه
زين بقر*ف : لاااا يا خلودد بأشعررر
خلود بضحك : فتح عينك مش هيكلك واللهِ
زين بيفتح عيونو وينظر ل ايدو الي خلود ماسكاها
خلود : بص شكلو برييء ازاي
زين ويبتسم ليها وينسا ايدو
خلود بإبتسامه إستغراب : مالك باصصلي كده لي
زين : هو انتي ازاي شايفه كل حاجه حلوه كده
خلود بضحك : بجد !! مين قال كده
زين : يعني الي باين من تصرفاتك
خلود بإبتسامه : اهه فهمتك ،، مش كل الي بنبينو للناس بيبقا حقيقه انا ممكن ابين ان كل حاجه بسيطه وسهله وان معنديش مشاكل بس الحقيقه مش كده خالص .. وبعدين مش هي مش ناقصه نكد ،، الساعه كام معاك
زين : 8
خلود : طيب يا حلو قوم ياله اليوم هيخلص وانا لسه مطلبتش كل الي عايزاهه
______________________________________
اسيل بغضب : شهر عسل يا خلود شهر عسل !!! انا متوقعتش منك كدهه استحمليي بقا الي هعملو
جاسر : اسيللل
اسيل بزهق : يااربي بقا .. حاضرر يا جدوو جايه
_:..
جاسر بعدم فهم : هو انتي بتختفي فجأه وتروحي فين يا اسيل
اسيل بتوتر : هاه !! بدورلي علي شغل يا جدو هو انت عايز تحبسني في البيت ولا اي
جاسر : لا يا بنتي انتي بس ملكيش حد غيرنا بعد وفاه ابوكي وامك وانا اكتر حد خايف عليكي يابنتي فا بطمن عليكي
اسيل بإبتسامه : لا متقلقش عليا .. المهم انت كلت ولا اطلبلنا اكل
جاسر : مرات عمك نزلتلنا اكل من الي انتي بتحبيه
اسيل بفضول : ايي هوو
_____________________________________

 

 

مريم : احنا اكيد مش هنجيب سيره ل خلود و زين ب الي حصل انهارده
هند بحزن : انا مش عارفه اخوكي لي بيحصل معاه كده
مريم : زين مش صغير زين كبير وهيعرف يفرق بين الصح والغلط متشغليش بالك انتي ،، المهم مش هنقولهم يا ماما
هند : اكيد
مريم بتحذير : يا ماما
هند : في اي يبت ما قولت مش هقول
مريم بضحك : معلش اصل في واحده كده تصرفتها بتقول كل حاجه
هند وتكتم الضحك : قصدك ايي
______________________________________
خلود بتشو*ق : ما تجيب حته
زين ويبتسم بإستغراب : ما انتي معاكي
خلود ببراءه : بصراحه انا بحب اوي طعم الايس كريم الي معاك ده.
زين بعدم فهم : و مجيبتهوش ليي
خلود : ما انا بحب الي معايا برضو
زين ويأكلها براحه
خلود بإبتسامه وترجع شعرها لورا

 

 

خلود بهدوء : علفكره لو زهقت وعايز نروح عادي معنديش مانع هستغنا عن باقي اليوم
زين : لا مزهقتش بالعكس ده انا بقالي كتير اوي محستش الاحساس الي انا حاسو ده
خلود بضحك : والبركه فيا طبعاً
وتتفاجئ بطفل وهو واقف قصادهم وتبتسم لي
مازن بحب ويوجه كلامو ل زين : بابا وحشتنيي اوي
خلود بصدمه وتختفي الابتسامه من علي وشها : بابا ؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى