رواية نجمه القاسي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شهد هاني
رواية نجمه القاسي الجزء الخامس والثلاثون
رواية نجمه القاسي البارت الخامس والثلاثون
رواية نجمه القاسي الحلقة الخامسة والثلاثون
نجمه نزلت من العربيه: بلهفه عشان تشوف اختها هي خايفه عليها.
صالح:,قفل العربيه خد نجمه دخلوا علي الفلا
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند ليث:وصل علي الفلا دخل بيقول قاسي انت فين قاسي.
طلعت خدامه:قالت قاسي بيه من نص ساعه اخدت شنطته راح المطار…
ليث بصدمه:طلع يجري بسرعه راح عند العربيه ركب عشان يروح علي المطار يلحقه.
قاسي:وصل المطار واقف مستني الطياره عشان يسافر يسيب البلد الي اتوجع فيها.
دخلت بنت عليه اسمها جسيكا:بتقول اهلا وسهلا استاذ قاسي هامل اي ييرب تكون كويس جدا جدآ.
قاسي:لحظ من كلامها انها مش من مصر وقال اهلا بيكي انتي تعرفني.
جسيكا:مدت ايدها بفرحه وقالت طبعآ طبعآ انا كتير معجبه بشخصيتك البسنز مان انا جيسيكا صحبت شركه الاماراتي في لندن.
قاسي: مد ايده هو محرج سلم عليها وقال اهلا وسهلا آتشرفت بحضرتك جدا انا بقا رايح لندن النهارده عشان اطمن علي الفرع بتاعي إلي هناك.
جيسكا:بجاااااااد انا برضو مسافره لندن بجد صدفه حلوه اوي اوي.
قاسي:اكتفي بي ابتسامه وقال طرقنا واحد أن شاء الله.
جيسكا: أن شاء الله قاسي بيه.
فاجأة قاسي سمع :صوت هو عارفه كويس ولف قال ليث.
ليث: قاسي طلع يجري عليه حضنه وقال ماشي سيبني تاني يا قاسي.
قاسي بحزن:مش بي ايدي صدقني انا بلد دي شوفت فيها المر عاوز اشوف نفسي احاول ارجع اقوي انسا ضربه جت منها شديده اوي اوي انا مقدرش استوعب لحد الان.
ليث:انت كده بتهرب الي حصل حصل خليك معايا يا صاحبي.
قاسي:مهقدرش صدقني انا بودعك أن شاء الله لنا هنزل هكون بنيت قاسي تاني اقوي أحسن.
ليث:ماشي ياقاسي انا هفضل ادعي ليك أتمني ليك سعادة بس اوعا تنساني يا صاحبي تغيب عليا غيبه طويله.
قاسي:اتماسك قال حاضر بلا انت اخويا الطياره جه معادها وقاسي بص لي ليث حضنه حضن اخير.
ليث بحب:مسح دموعه وقال ربنا يريح قلبك يا خويا يهدي سرك.
قاسي: يارب يا حبيب اخوك فاجاة جيسكا شدت قاسي من أيده وقال يلا قاسي.
قاسي:بص لي أيدها الي مسكت ايده اتعصب جدا وقالها اوعي تعملي كده تاني انتي فاهمه سبها مشي.
جيسكا:عيطت قالت ولله العظيم م عملت حاجه وحشه وجريت وراه وطياره طارت.
ليث:ركب العربيه ورجع علي الفلا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
نجمه:دخلت الفلا معاها صالح شافت اختها قاعده بتشرب القهوه.
ملاك:قاعده بتشرب القهوه مش واخده بالها.
نجمه بحب:قالت ملاك.
ملاك: قامت وقفت لفت وقالت نجمه اختي طلعت تجري حضنتها وقالت أنا مش فاهمه حاجه اي الي حصل ليه هربتي من الفرح وانتي .
نجمه:لحقت ملاك في كلام وقالت عشان انا بحب صالح ولفت بصت ليه.
صالح فرح:جدا وقال اعرفك بيا انا صالح يا ملاك ابن عمك فكراني.
ملاك:بصت ليه ولسه هتسلم عليه دخل…………… عليهم ليث.
ليث بغضب:بتعملي هنا اي عاوزه مننا اي مس كفايه الي عملتي في صاحب عمري.
ملاك بغيظ:انت بتقول اي ليث لي اختي انت مدرك انت بتقول اي.
ليث:اسكتي انتي يا ملاك بص لنجمه بغضب وقال انتي بسببك خليتي صاحب عمري يرجع لي مرحله صفر يسافر تاني يبعد عني.
نجمه بصدمه: فتحت عنيها وقالت قاسي سافر.
ليث:سقف قدام وشها قال اه سافر اي زعلتي ولا فرحانه انك دمرتي ثح.
نجمه بصدمه ‘انت بتقول اي اكيد لا طبعآ.
اكلم صالح:انت ازاي تكلم بطريقه دي مع نجمه.
ليث:بره مش عاوز اشوفك وشكم ولا اعرفكم تاني
ملاك بغضب:راحت مسكت ايد اختها وقالت مشاكلك انت وصاحبك حزنك عليه انت زعلت عليه انا مراتك انت مقدرتهاش محترمتش اختها ف للأسف همشي مع اختي.
ليث: مسك ايد ملاك بغضب وقال اهدي يا ملاك متخلنيش اتهوري عليكي انت فاهمه.
نجمه:بس خلاص انا ماشيه مش عاوزه مشاكل تحصل م بنكم بسببي يلا يا صالح.
صالح:مسك أيدها يلا نجمه ومشيه.
قعد ليث:حط ايده علي راسه وقال عارفه ياعني اي بني ادم بحب مرتين ويحصل فيه نفس الي حصل ليه مره الاول ضعف ضعفين.
ملاك:زعلت قعدت جنبه وقالت أنا حسه أن في حاجه غلط مش مريحاني.
ليث:قام وقف وقال حصل ولا محصلش اهو حصل يا ملاك.
ملاك:مسكت ايده بحب وقالت تعالي نغير جو ممكن.
ليث:في ظروف دي ي ملاك.
ملاك:بحاول علي قد م قدر خفف عنك شويه.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي:ركب الطياره يعد ساعات كان وصل ونزل هيبته من الطائره ……… كام فيه الناس مستنينه.
مدير اعماله:اهلا اهلا نورت يا قاسي بيه.
قاسي:انا طالع علي الاوتيل هخلص انزل ليك عشان اشوف اخبار شغل.
مدير:تمام يا فندم الي تحبه.
طلع: قاسي علي الاوتيل خد هدوم من دولاب دخل الحمام.
انا عند صالح:وصل نجمه الفلا ………نجمه هي طالعه وقالت أنا مهقدرش اخرج معاك بليل عشان عندي ارهاق يا صالح.
صالح: تمام ماشي خليها يوم تاني وطلعت نجمه الاوضه بتاعتها هي حزينه علي الي سافر سبها.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة القاسي)