رواية نجمه القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد هاني
رواية نجمه القاسي الجزء الخامس عشر
رواية نجمه القاسي البارت الخامس عشر
رواية نجمه القاسي الحلقة الخامسة عشر
الكبير بغضب:قام وقف قال ابني نازل الاسبوع الجاي من سفر انت فاهم ف انا عاوزه نجمه ملاك يكونه عندي قبل م ابني ينزل انت فاهم يا فارس ولا مش فاهم.
فارس:مش تقلق يا باشا انا ولله من ساعة امبارح وانا قالب دنيا ان شاء الله هعرف مكانهم فين.
الكبير:تمام غور انت من وشي دلوقتي.
ملاك بتعب: بدأت تفوق قالت اها انا فين.
ليث:انتي في المستشفي يا ملاك بس ارتاحي انتي دلوقتي.
ملاك بتعب:اها يا ليث دماغي هتفرقع هو حصل اي
ليث:كنتي طالعه تجري علي رصيف ظهرتي قدامي فاجأة معرفتش اوقف غير لما خبطك لي الاسف جيتك علي هنا.
هنا ملاك افتكرت:كلام قاسي حست انها ملهاش حد تقيله علي كل ملامح وشها اتغيرت اي حزن.
ليث: لاحظ قال مالك يا ملاك في اي كنتي بتجري كده ليه علي طريق.
ملاك:انا عاوزك تساعدني في حاجه اكون ممتنه ليك اوي.
ليث:انتي تؤمري يا ملاك في اي اكلمي.
ملاك:انا عاوزه شغل أو اشتغل اي حاجه في شركتك لو كمان لو تشوف ليا شقه بسيطه قعد فيها لحايه م اكون نفسي وانا هسد ليك جنيه جنيه.
ليث بغضب:اي الي بتقولي دا يا ملاك عيب عليكي تقولي كده بعدين في اي يا ستي حصل اي هو قاسي ضايقك في حاجه.!؟
ملاك:مش عاوزه اكون تقيله علي حد يا ليث ف ياريت تساعدني.
وصل قاسي:قدام الشركه بتاعته جبروته المعتاد……….سواق فتح ليه باب العربيه
……….ونزل قاسي من العربيه وقف قدام شركاته العالمية لصلب والحديد ودخل وراه بودي جارد .
قاسي:وصل دخل الشركه جميع الموظفين بيكلمه علي جماله قوته.
السكرتيرة:وقفت وقالت قاسي بيه اهلا نورت الشركه كلها ولله.
قاسي:بلامباله الصفقات كلها تتحول ليا حالا مع كوبايه قهوه ساده انا قاعد في المكتب بتاعي جوا.
السكرتيرة:برهبه حاضر يا فندم في ثانيه.
دخل قاسي: المكتب بتاعه قعد علي الكرسي ولفه هو بيفكر في نجمه وان كل م بيقرب منها بيرجعوا لي مرحله الصفر من تاني لف الكرسي وفتح الاب توب بتاعه بدء يشتغل فيه.
نجمه:قاعده علي السرير مش طايقه نفسها عماله تشتم في قاسي بتقول واحد متكبر مغرور وبارد كمان بس قمر…….اوف هو انا فين ولا في اي ياربي يا ترا روحتي فين يا ملاك فاجأة قطع كلامها مع نفسها رن علي تليفون.
نجمه:اي دا في تلفون في الاوضه فضلت تمشي عند صوت لحد ك وصلت الاوضه الي فيها لبس قاسي شافت تلفونه…….. شافت المتصل ليث…….نجمه ردت بسرعه وقالت الو ليث انا نجمه اختي ملاك شوفتها.
ليث:بغضب كان لسه هيتعصب على أسد بس طلعت نجمه……هدي قال متقلقيش يانجمه ملاك معايا.
ملاك:اول م سمعت كده عدلت نفسها وقالت هات يا ليث اكلم نجمه اختي.
ليث:طب يا نجمه ملاك معاكي علي الخط.
ملاك:مسكت الفون بلهفه وقالت الووو يا نجمه يا حببتي طمنيني عامله اي.
نجمه بخوف:’انتي فين يا ملاك جيرتي روحتي فين طمنيني عليكي صوتك مش مريحني.
ملاك مثلت الضحكه:وقالت مفيش ياستي دا انا ….وانا بجري شوفت ليث كده وكلمت معاه يشوف ليا شغل ومسكن.
نجمه:انتي بتقولي اي يا ملاك شغل اي ومسكن اي وانا موجوده.
ملاك:انا مش لسه صغيره كبرت مش عاوزه اكون عبء علي حد المهم انتي يا ستي عمله اي مع قاسي..
نجمه بحزن:خلي بالك من نفسك يا ملاك لحايه يارب م اتخلص من الي اسمه قاسي دا واطلع من سجنه نرجع انا وانتي من تاني..
ملاك:بحب أن شاء الله يا حببتي المهم انك بخير دلوقتي.
نجمه بحب:اه ياحببتي ولسه هتكمل فون رن بتاع قاسي هي بتكلم ملاك………نجمه هقفل انا اشوف مين بيرن.
ملاك:تمام ماشي سلام.
نجمه:بتبص علي شاشه الموبايل بتلاقي متصل حبيبه.
ليث:هااا ي ستي اطمنتي علي نجمه الحمد لله.
ملاك:اه الحمدلله ولله م عارفه اشكرك ازاي بجد.
ليث:حط اصابعه تلقائيا علي شفايف ملاك وقال كلمه شكر م بنا مش عاوز اسمعها منك ممكن.
ملاك ارتبكت:من قربه ولمسته وقالت ممكن.
ليث:حس بيها بنفسه شال ايده بسرعه وقال دكتور قال ممكن تخرجي النهارد ه عادي..
ملاك:قامت وقفت بسرعه بتقول تحيا العدل اخير همشي من المستشفي المخروبه مسكت راسها بسرعه.
ليث:لسه هيضحك قال مالك يا ملاك في اي.
ملاك بضحك:عليك واحد يسطا هاهاهاهاها يلا بينا بقا عشان عاوزه اشوف الشغل جديد.
ليث: بتضحكي عليا كمان عاوزه ……..كمان عاوزه تشتغلي من النهارده لالا بت مجتهده بصحيح
ملاك:ضحكت وقالت ونبي احنا ماشين كدا ابقا عدي علي عربيه فول جيب اتنين فول متوضب.
ليث:ضحك وقال من عيوني الاتنين يلا يست كرشه.
السكرتيرة:خبطت علي باب اوضه مكتب قاسي.
قاسي:مركز علي الاب توب قال اتفضل.
السكرتيرة:حطت القهوه علي المكتب وحطت الملفات وقالت……الملفات حضرتك اهي فيها صفقات كلها..
قاسي:مركز في لاب قال تمام اتفضلي انتي…
السكرتيرة:جايه تمشي لفت…..قالت اه صحيح قاسي بيه بنت جت من شهر سألت عليك اسمها حبييه دمهوري.
قاسي:بصدمه هنا رفع عينه من علي لاب وبص ليه سكرتيره جت عاوزه اي.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة القاسي)