روايات

رواية نجمه القاسي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الجزء الحادي والعشرون

رواية نجمه القاسي البارت الحادي والعشرون

رواية نجمه القاسي الحلقة الحادية والعشرون

نجمه:مسكت الفون من علي السرير قالت اهو اتفضل.

قاسي:طلع من الاوضه واخده منها قعد علي كنبه وفتح الفون.

نجمه:قاعده علي سرير الفضول قتلها تعرف هو بيعمل اي علي الفون.

قاسي:قاعد مندمج في الفون اوي بيفتح المكالمات عشان يكلم ليث شاف رقم حبيبه ورفع عينه بص لي نجمه…..شاف أن نجمه مركزه معاه أوي.

نجمه:اول م بصلها راحت منزله عنيها في الأرض بتمتم مع نفسها .

قاسي:عاوزه تقولي حاجه يا نجمه.

نجمه:رفعت عينها وقالت اممم بصراحه هو انت لسه بتحب خطبتك السابقه.

قاسي:مسك اعصابه قام وقف راح عند نجمه وقال بصي ي نجمه هو سؤال غبي منك عشان طبعآ انا عمري م هحب واحده خاينه…………..تاني حاجه بقا هو انتي.

نجمه :انا اي .

قاسي:انا بحبك انتي ي نجمه مشاعري قدامك صريحه مسك أيدها وقال وخايف توجعني زيها وجعك انتي هيبقا اصعب عشان اعترف أني حبيتك اوي اوي .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نجمه:سابت ايده وقلبها دق جامد اوي فرحت وقالت أنا يا قاسي عشت لوحدي انا واختي فضلت محافظه علي نفسي وعلي اختي من الدنيا القاسيه دي كنا عايشن وسط ملايين طمعانين فينا عشان احنا غلابه ولوحدنا بس اتحدينا وجهنا الصعوبات لحد م جيت انت دوقتني المر كسات كسات عن اذنك هنام.

قاسي:نفخ بديق افتكر كلمه ليث لما قال دي مش زيها ي قاسي.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

عند ملاك:سرحت في عيون ليث قلبها بيدق من قربه ليها.

ليث:مسح بوقها بص ليها سرح في عيونها هي كمان الي شبه القهوه وقال انتي جميله اوي يا ملاك.

ملاك:اكسفت بتنزل راسها بتقول ميرسي ي ليث.

ليث:لسه هيكلم قطع اللحظه رنت الفون وبعد عن ملاك مسك الفون………فتح قال فينك يا قاسي.

قاسي:انت الي فين يا صاحبي مش باين ليه من امبارح.

ليث:ولله شغل اه صحيح اي الي عملته دا انا زعلان منك جامد.

قاسي بحزن:ارجوك يا ليث بلاش كلام كتير في الموضوع دا المهم معاك ملاك.

ليث:حس من صوته أن في حاجه وقال ماشي يا صاحبي هسيبك علي رحتك المهم انك تكون كويس.

قاسي: اهي ماشيه أن شاء الله خير المهم رد علي سؤالي معاك ملاك.

ليث:اه شغاله معايا في الشركه في حاجه ولا اي.

قاسي:هاتها عاوز اكلم معاها في حاجه.

ليث:ارجوك يا ليث بلاش كلام قاس…..

قاسي:هات ي ليث عاوز اكلم معاه في حاجه متقلقش.

ليث:تمام بص لي ملاك وقال خدي قاسي عاوز يكلم .

ملاك:عاوز يكلمني انا في اي ومسكت الفون……

قاسي:انا عارف انك زعلانه مني أو مدايقه من اسلوبي بس اسف انا عاوز ققولك انك عمرك في حياتك هتلاقي حد يحب نجمه قدي وانا الي حصل مني أو الي اتسببت فيه لي نجمه فهو بسبب ظروف انا مريت بيها ولله غير كده انا بحب نجمه حب مقدرش اعبر عنه بالكلام وبس.

ملاك فرحت:من كلامه نسيت هي زعلانه منه ليه وقالت ياريت ياقاسي بجد هي اه اختي بس هي فعلا مفيش احن أو اطيب منها.

قاسي:اعرف من كلامك انك مش زعلانه مني ياعني.

ملاك: نسيت اصلا انا زعلانه منك في اي المهم هي عامله اي.

قاسي:هي الحمد لله بس نايمه المهم انا عاوز ققولك أن فرحنا الاسبوع الجاي بإذن الله.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ملاك فتحت:عنيها بصدمه وقالت نعم جواز امتا دا ازاي نجمه معرفتنيش.

قاسي:اهدي اهدي هي زيك برضو اتفاجات انهارده لاني لسه معرفها.

ملاك:طب ب الله عليك هي موافقه.

قاسي:ياعني ياعني المهم نجوز انا اخليها تسامحني كمان تحبني.

ملاك:لا احلا حاجه فيك ثقه.

قاسي :اه يابنتي هو انا اي حد ياعني المهم مهطولش عليكي عشان انا نازل شركه دلوقتي..

ملاك:تمام اتفضل معاك ليث.

ليث:رايح شركه ليه ياض الساعه 9 مخلصتش ولا اي.

قاسي:عشان هتشعل في الفرح وكده ف عاوز اخلص الورق معايا.

ليث:انا مهكلمش معاك دلوقتي في موضوع الفرح الي انا اعرفته دلوقتي بصدفه بس ياريت احس انك اتغيرت.

قاسي:اكيد اثق فيا يا صاحبي انا هقفل بقا عشان نازل.

قفل قاسي مع ليث بص لي نجمه الي نايمه باس راسها ونزل ركب العربيه بتاعته.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

صالح:انا ماشي يا بابا رايح شركه القاسي عشان اكلم معاه.

الكبير:ماشي يابني ابقا طمني الصفقه هتم ولا لا.

صالح:عيب عليك ياحج ان شاء الله هتم انت ادعيلي بس.

الكبير: هتم أن شاء الله علي خير يلا اتكل علي الله عشان متتأخرش.

صالح:عندك حق يا حج خد المفتاح بتاع العربيه بتاعته وطلع ركب العربيه بتاعته هو بيفكر في صفقه في نجمه حبيبت طفولته.

عند قاسي: وصل الشركه وبص لي سكرتيره قال عاوز فنجان قهوه بسرعه يجي علي مكتبي دخل المكتب بتاعه فضل مركز علي الورق الي في ايده.

عند صالح:وصل قدام الشركه بتاعت القاسي نزل من العربيه اخد نفس عميق وقال يارب انت معايا دخل في الشركه.

السكرتيرة:طالعه فنجان قهوه دخله بيه مكتب قاسي بيه شافت .

صالح:اهلا انا جي بخصوص صفقه عاوز اتكلم بيها مع استاذ قاسي.

السكرتيرة:ثانيه ي فندم ادخل القهوه لي الباشا قوله.

صالح:تمام في انتظارك وقف صالح يبص علي الشركه بنبهار.

دخلت السكرتيرة:حطت القهوه قالت قاسي بيه في شاي بره جاي عشان صفقه.

قاسي:تمام خليه يتفضل.

السكرتيرة:طلعت وقالت اتفضل يا استاذ صالح قاسي بيه في انتظارك.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمه القاسي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى