روايات

رواية نجمتي الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية نجمتي الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية نجمتي الجزء الرابع

رواية نجمتي البارت الرابع

رواية نجمتي الحلقة الرابعة

حمزه…قولي ايه اللي حصل معاكي امبارح
نجمه..انا رحت المدرسه وصحابي قعدو يضحكو عليا
وتبكي
حمزه ..اهدي ويضمها بس ليه
نجمه…علي شان كونت واحده عروستي معايا وتمسك العروسة
حمزه..ههههه في حد يروح المدرسه بلعروسه اهدي ويلا علي النوم
نجمه…لا انا همشي علي شان انت خلتني حسرت اللعبه وتعقد يدها وتدي ظهرها ليه بغضب
حمزه…معقول هي دي اللي عز. وصحابه ضخكو عليها
العقل..لا ده ألموضوع كبير
حمزه يلا نامي علي شان هجبلك بكره حاجه حلوه
نجمه..بفرحه بجد يا عمو هتجيب ليه مصاصة
حمزه ..بضحكه اه

 

نجمه..بحماس وتعد علي صوابع ايدها واحده ووحده واحده
حمزه..ايه ست نجمه ده كله
نجمه..انا عايزها حمر
حمزه..ليه بق
نجمه..ههههه علي شان لساني يكون احمر هههههه وتمد لسانها ليه
حمزه خلاص يا ستي هجبلك حمره
نجمه..وعروستي عايزه برضو
حمزه..حاضر في حاجه تاني
نجمه..لا
حمزه..يلا علي النوم
نجمه..تسقف بيدها هههههه أنتي احلي عمو في الدنيا وتخضن حمزه وتبوسه ف خده وتجري علي السرير
حمزه…اعقل يا حمزه دي تعتبر بتك اعقل
نجمه…عمو انت مش هتنام
حمزه …هنام ويذهب الي السرير
نجمه..لا بابا بيقول عيب ان ولد ينام جمب البت روح نام هناك
حمزه..ايه

 

نجمه..نام علي الكنبه دي يلا علي شان انا وعروستي حبيبتي هنام هنا وتضع العروسه في خضنها وتنام
حمزه..ينظر اليها بصدمه دي طفله وبتعطني انا حمزه سويلم أوامر ويمسك المخده ويذهب الي الكنبه وهو مستغرب من نفسه
….في بيت عثمان……
أكرم.. وهو بجلس علي الكنبه في الصاله ويضع مسحوق ابيض علي الطربزه ويمسك ورقه بميت جنية ويلفها وينزل لمستواه المسحوق ويشد ويرتفع مره آخره ويسد ظهره علي الكنيه هههههه وهو دلوقتي اكيد ادبس فيها
عثمان..هههه اكيد ما انا رفعت الفيديو ههههه علي شان تلبس فيه هو بس يا خساره كان كويس معانا كان بيجيب لينا التمويل مين دلوقتي هيجيب نحنا التنين مقشفين
عثمان…ما تقلقش نحنا ممكن نهدد اخوه حمزه ده روحه فيه ونقول اي حاجه عليه وهو بيخاف عليه اوي هههه
اكرم…لا انا بخاف من حمزه ده عليه نظره عين بتموت يا جد لمه كونت بشوف اخوه لا
عثمان….انت جبان ههههه ما تخافش خليك قلبك جامد
……عند محمد ….
يعني ايه يا دكتور
الدكتور هي في غيبوبه والله واعلم هتقوم ميتها منها
محمد…يجلس بحزن علي بناته الاتنين واحده تعتبر ميته والتانيه رمها بيده
……….

 

عز…يسوق السياره وهو تايه مش عارف يعمل ايه ولا يروح فين ويفق السياره وينزل علي البحر وينظر اليه وفجأه يصرخ وينزل بركبه علي الارض ويبكي ليه ليه
حقك عليا يا حمزه حقك عليا
………..
في صباح يوم جديد يفتح عنيه حمزه
ويقوم اه ويفرد ظهرها
تقوم نجمه علي صوته وتنظر اليه
حمزه …انتي نمتي بالفستان ليه
نجمه. اصل اصل وتبكي
حمزه…يذهب اليه اهدي
نجمه..مش عارف اقلع الفستان هو مش راضي يتفتح
حمزه…يضحك عليها هاتي اسعدك
نجمه..لالا عيب
حمزه ..اهو يا ستي هغمض عنيا ايه رايك يلا
نجمه….ماشي بس اوعه تفتح ماشي
حمزه..حاضر اي أوامر تانيه
نجمه…لا
تفق نجمه وتعطي ظهرها ليه

 

حمزه ..يمسك خيط الفستان ويفكه ليها
فجأه الفستان يقع علي الارض
نجمه..تصرخ وتجري علي السرير وتستخبه تحت العطا
خمسه..يفتح عينه علي صراخ نجمه مالك
ويرا الفستان علي الارض ونجمه تحت الغطا يضحك عليها
…..عند عز……
عز..يجلس في السيارة ويتصل علي قاسم ويبكي
قاسم..يقوم من النوم علي صوت التلفون بي خوف عز مالك
عز …قاسم انا محتاجك معايا اهي اهي
قاسم…يقوم بسرعه ويمسك مفتاح السياره انت فين دلوقتي
عز…ببكاء انا جمب الفلا افتح الباب
يرمي عز التلفون والمفتاح وينزل جري علي السلم ويفتح الباب لي عز
عز..ينزل من السياره ويجري يترمي في خضن قاسم ويبكي
قاسم. بخوف اهدي في حاجه حصل ل حمزه ولا حد من البيت
عز..لا بس انا عملت مصيبه
قاسم..تعالي تعالي
يدخل عز الفلا
قاسم…اهدي كده واحكي ليا
عز …يقص عليه الحكايه

 

قاسم…يقوم انت بتقول ايه
عز بصوت عالي يعني عايزني اعمل ايه يعني اصحابي اللي كونت بقول عليهم اخواتي اللي كنت بحبهم وعملت المستحيل عشانهم وكنت بزعل اخويا وابويا عشان خاطر هم ما يزعلوش يعملوا كده يضربوني في ضهري ويعملوا كده فيا ليه انا عملت لهم ايه ده انا كنت بعمل المستحيل عشانهم هم عشان خاطر ما ازعلهمش ده انا كنت ازعل اخويا مني عشان خاطرهم هم بس ده ليه كده
قاسم بصوت هادي.. ويحضن عز اهدى يا حبيبي اهدى وانا قلت لك 100 مره دوله ما توثقش فيهم دوله ما توثقش فيهم بس انت اللي كنت حبيبهم ياما نصحتك منهم انا وحمزه وانت كونت حبيبهم ما كنتش بتشوفوا عيبهم ابدا بس الحمد لله اللي هم بينوا لك ان هم مش بيحبوك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى