رواية نجمتي الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد
رواية نجمتي الجزء الأول
رواية نجمتي البارت الأول
رواية نجمتي الحلقة الأولى
انا مستحيل اتجوزها ده صورها علي جميع التواصل
الاب….أخرس هتتجوزها عصب عنك انت سامع
عز…….لا ولو علي موتي مش هتجوزه
ما تروح ليلي كانت ماشيا معاه
الاب…يضرب عز بقلم أخرس البت اشرف منك ومن امثالك
عز……يضع يده علي خده وينظر الي ابو بصدمه برضو لا انا مش وحدي كونت معاها هي كانت ماشي ما الكل انا مش هشيل اليله وحدي ويترك المكان ويمشي بغضب
الاب..يصرخ بصوت عالي بكره الفرح انت سامع
عز…..يغلف الباب ويمشي في الاوضه مثل المجنون لا يعني لا والله لا اكونت قاتلك هقتللك اااااااه
ويتصل علي أصحابه
عتمان…حب اخبارك ايه
عز…..انتو ايه تعملو العمله وتوقعوه في انا
عتمان..بضحكه عاليا اهدي وقولي ايه حصل
عز.. عتماااااان ما تنرفزنيش انت عارف عملت ايه ان ما لمستش البت انتي والكلب التاني وعايزين انا اشيل الليله لا اصحو
عتمان….هههههه بس انت مش معاك إثبات ان نحنا اللي عملنا كده
عز….بس ده محصلش
عتمان…بس نحنا معانا فديو ليك مع البت هههههه
اثبت انك مش انتا ههههه
عز…..يصرح ويرمي التلفون في الخيطه
…..في بيت ملك…..
ملك…لا انا مستحيل اتجوزها اللي اغتصبني انتو سامعين انا هقدم بلاغ عليهم ولو كانو عيال مين انا مش هسيب حقي
الاب…يضربها بالقلم اخرسي صوتك ده ما شمعهوش أنتي سامعه
ملك..بابا وتضع يدها علي خدها
الاب محمد…انتي اللي غلطانه بتخرجي الساعه 2 ليه يعني
ملك.. ببكي هستيري ماما كانت تعبانه والدواء خلاص
الاب..كانت استنيتي الصبح مش هتموت اهو بسببك الكل مات وينزل فيها ضرب
ملك..تجري علي الاوضه
الام فاطمه..حرام سيبها
محمد…انا هموت نفسي لو بتك رفضت الجوازه انا كده انتهيت
نجمة…. بخوف من صوت باباه تخضن عروستها ما تخافيش ما فيش حاجه ده اكيد بابا مشغل التلفزيون تعالي نحنا ننام وتخضن العروسه وتنام
………الابطال ……
ملك…فتاه في 19 سنه بيضاء البشره وجميلة وطالعه من تانوي
نجمه…فتاه 12 سنه لسه في الصف الأول الاعدادي
هاديه وتخاف من الصوت العالي وديما بتحب تلعب ب العروسه بتاعتها
الاب.محمد يبلغ من العمر 50 سنه يحب بناته جدا
الام..فاطمه ربت منزل وتحب نجمه جدا جدا تبلغ من العمر 45سنه
في مكان آخر
عز. 25 شبا طايش جدا جدا يمشي ورا أصحابه
حمزه. السويلم. الاخ الأكبر.27سنه شباب طويل ولهو عضلات وقمحاوب البشره
ويحب عز ويدلله وجميع طلاباته مجابه
………
ملك..تدخل الاوضه لا مستحيل يعني يعملو اللي عايزينه وبعدين علي شان سمعتهم وسط الناس يتجوزني لا انا مش هرضي بكده وتمسك شريط برشام وتطلع الحبوب كلها علي يدها وتشربها اهو اريح بابا مني واضمن مستقبل نجمه وتنام علي السرير
الاب…شوفي بتك قوليها ان بكره الفرح وهي هتتجوز عصب عنها
الام…اهدي يا حاج علي شان صحتك وهي مش هتقول لا
الاب….غوري
تقوم الام بخوف حاضر وتدخل علي ملك الاوضه بنتي انتي نمتي
وتجلس بجوارها علي السرير اسمعي كلام ابوكي علي شان سمعت العيله يا بنتي
وتمسك يد ملك انتي بردانه ليه كده وتذهب تفتح الدولاب وتجيب بطانيه وتذهب الي ملك وترميها عليها تصبح على خير
وتذهب من الناحيه التانيه وتنزل لمستواه وشها وترفع عنها البطانية. تلاقي ملك وشها ازرق وفي رغوه خارجه من يقها
الام..بخوف بتي ملك وتهزها بتي وتضرب علي صدرها ملك الحقني يا محمد بتي بتموت وترمي من عليها العطا وتضمها الي صدرها وتبكي
محمد…يجري علي صوت الصراخ العالي مالك يا وليه ايه حصل
فاطمه..بتي بتموت الحقني
محمد… ينظر الي ملك يقع من طوله علي الارض بتي ويبكي
فاطمه..تترك ملك وتذهب اليه وتهز فيه مش وقتك قوم شوف عربيه خلينا نوديها المستشفى بسرعه قوم
محمد..يقوم وهو سرحان انا اللي موتها انا اللي موتها ويخرج من البيت
فاطمه..تجري عليها ليه كده يا ملك ليه بس تعملي كده فيكي وفينا
…….في الفلا عند عز
عز…يجلس في الاوضه انا لازم الاقي حل لازم والا كده انا هلبس ليله مش ليلتي ويقوم ويمسك الشنطه من فوق الدولاب ويرميها علي السرير ويذهب بسرعه الي الباب ويغلق الباب بمفتاح ويذهب بسرعه الي الدولاب ويخرج هدومه ويرميهم في الشنطه بفوضه ويغلق الشنطه ويرميها تحت السرير وينام بسرعه
الاب..اللي انت سمعته
حمزه.. انت بتقول ايه انا اخويا يتجوز دي لا يا بابا
هي عامله كده علي شان الفلوس انت ما تعرفش الاشكال دي كويس انا هتصرف اكيد عايز فرشنا انت بس ما تقلقش
الاب…انت مجنونه ده بقولك الفديو اللي اخوك طالع فيه ترند علي النت يعني ممكن ببساطه اخوك يتحبس قيها انت ايه
حمزه…لا مستحيل اخلي اي حاجه تحصل لي اخويا ويترك المكان
الاب…يضع راسه بين يديه ويبكي ليه يا عز ليه
في المشفي
يدخل محمد وهو يصرخ علي الجميع بتي يا ناس بتي هتموت حد يلحقها
الممرضه…تاتي بتوريله ويضع عليها ملك
الدكتور ..تنظر اليها دي حالت انتحار بسرعه علي اوضه العمليات بسرعه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمتي)