رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد
رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء السابع عشر
رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت السابع عشر
رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة السابعة عشر
وقفنا البارت اللي فات لم المافيا مسك نجمه وعد لحد تلاته وراح اطلق النار
خديجه… صقر احلفلك بي اي ان نجمه ملهاش اي داخل بالمافيا انقذ نجمه ياصقر ارجولك
المافيا….. ههههههه يلا سلام ياثكر وراح ضرب الرصاصه
خديجه…. نجمههههههه
صقر… انتي كويسه
نجمه بتبصلوا وعينها كلها دموعه ومش بتتكلم خديجه جرت عليها وخدتها في حضنها واسد جري علي المافيا وحط المسدس علي دماغه
خديجه… انتي كويسه ياروحي الف حمد وشكر ليك يارب
اسد… قول لرجالتك كلهم ينزلوا السلاح يلا
المافيا… نزلوا السلاح اخلصوا
خالد دخل هو والعساكر من بر وكانوا الشنط اللي فيها الاسلحه
خالد… الاسلحه اهي ياصقر باشاا
صقر مسك المسدس بتاعه ومشي نحيت المافيا وصوب المسدس نحيته
صقر….. ان مندمتك علي اللي كنت هتعملوا مبقاش انا صقر اتشهد علي روحك يلا
اسد… صقر لا صقر نزل مسدسك يلا صقر
صقر بعصبيه… انت مش ناسي هو عمل فيا اي هو السبب في ان حوريتي تروح مني وهو السبب في موت امي انت ناسي ولا اي
المافيا… هههههه امك لسه عايشه اصلا هههههههه
صقر بصدمه… امي لسه عايشه قول هي فين اخلص
المافيا.. لو عملت اي مش هقولك ياصقر ولسيبك تتعذب برضو بقيت حياتك
صقر بصدمه… قول امي فين اخلص ولا هموتك
المافيا… ههههههه مش هتقدر تموتني ومش هقولك ووريني هتعمل اي
صقر… هـ اعد لحد خمسه لو منطقتش يبقا اتشاهد علي روحك يلا
اسد… صقر بطل تهور هضيع حياتك
صقر… 1 2 3 4 5 وجه يضربه نجمه رفعت ايدو راحت جت الرصاصه في الهواء
صقر بصلها بغضب… انتي اي اللي عملتيه ده
نجمه… لو موته مش هتستفاد اي حاجه بطل تخلي عصبيتك تاثر عليك وتضيع حياتك بسبب العصبيه
اسد اخد المافيا وسلمه لخالد وخدو كل اللي تبع المافيا وحطوهم في عربيه الشرطه ومشي
اسد… صقر يلا نرجع احنا بقا صقر يعني دراعك بيجيب دم
صقر وهو عينه بتطلع شرار من الغضب… مالكيش فيه دي حاجه قليله
نجمه… خديجه هاتي شنطة الاسعافات بسرعه من العربيه ومسكت صقر قعدتوا وجت تمسك دراعوا المصاب
صقر… ابعدي عن دراعي
نجمه مش بترد عليه وبتحاول تمسك دراعه وبعصبيه… متثبت بقا وتخليني اعملك الجرح
خديجه… الشنطه اهي
نجمه اخدت منها الشنطه وطلعت القطم والمطهر
صقر… قولت مش هعمل دراعي يلا نمشي ووقف
نجمه مسكته وقعدتوا متخافش ده مش هيبقا جميل عليك دي هتكون قبال انك انقذتني ياصقر باشااا فياريت تقعد
صقر بصلها وسكت ونجمه بدات تطهر الجرح وتعالجه
نجمه… خلصت يلا ياخديجه نمشي
اسد… استنوا اركبه معانا مافيش اي عربي بر كله مشي
نجمه… عادي نمشي لحد المعسكر اللي كنا فيه المسافه مش كبيره
اسد… هتمشي كيف لحد هناك في الوقت ده ممكن حاجه تتطلع عليكم
نجمه… عادي مش فارقه سلام وجت تمشي
صقر قام ومشي عندها وشالها
نجمه… صقر نزلني اي اللي بتعملوا ده
صقر متكلمش وطلع بيها لحد بر وحطها في العربيه وقفل عليها
اسد بتوتر… يلا ياخديجه
خديجه بصتله ومردتش وطلعت وهو ركبت جنب نجمه من ورها وصقر واسد ركبه قدام في العربيه ومشي
رجعو المستعمر وخدو كل حاجه ورجعو مصر وكل واحد علي بيته
نجمه وخديجه اول ما وصله دخلو الاوضه وترمي علي السرير
نجمه بحزن… خديجه ارجوكي ساعديني انساا انا مش عايزه اعرفه تاني وعايزه ابقا قوي لم اشوفه قدامي مضعفش
خديجه… محدش بيقدر يساعدك تنسا غير نفسك
نجمه… وانا هنسا عشان تعبت لحد هنا وكفايه اووي وبعياط بقا يضحك ويمثل عليا انه بيحبني ويعتبرني تبع المافيا وكان سايبه يموتني
خديجه قامت اخدتها في حضنها… اهدي بس وانسي كل حاجه وحشها وتعالي نبدا من جديد
نجمه… فعلا انا هبدا حياتي من جديد خلاص عشان تعبت المهم يلا دلوقتي نرتاح عشان هنروح بكرا الصبح عند العميد
خديجه… تمام يلا تصبحي علي خير
صقر وصل البيت هو واسد وصقر سابه ودخل اوضه الملاكمه وبدا يكسر في اللي في الاوضه وهو بيفتكر نظرات نجمه ليه اللي كلها دموع وكرها ليه
صافي… اسد ماله صقر
اسد بحزن علي حاله اخوي…. سيبه بس المهم انا طالع ارتاح
صافي… تمام ماشي
زينب… انا هدخل اشوف ماله وراحت فتحت الباب
صقر… سيبوني لوحدي اطلعوا بر
زينب… انا يابني زينب
صقر… في اي
زينب دخلت وقفلت الباب… مالك احكيلي
صقر بجمود… مافيش
زينب… مش هيحصل حاجه لو عيطت وفضفضت ليا انا زيها برضو
صقر بجزن… انتي مستحيل تكوني زيها هي اكتر واحدها كانت بتريحني وتفهمني انا خسرتها بسببك ودايما بخسر ناس بسببها هي دلوقتي
زينب بستغراب… كيف
صقر… وعدتها وعد اني مش هحب حد ابدا وفضلت محافظ علي الوعد ده اديلي يجي 15سنه ومن وقت موعدتها بس لم حبيت حد مش قادر اقرب منه بسبب الوعد ده معني اني تعبت ومش لاقيها خالص وبعدت اللي بحبها عني بتصرفاتي
زينب… يابني احنا مش عارفين هي فين دلوقتي عايشه ولا ميته ولو عايشه يمكن تطلع متجوز فشوف حياتك يابني وهي لم ترجع هنحكيلها وهتتفهم الموضوع
صقر… بجد
زينب… اه بجد روح رجع اللي بتحبها ليك يلا
صقر بفرح… لا هروح ليها الصبح الجامعه بتاعتها عشان هيكرموها اكيد بكرا
زينب… ربنا يسعدك يارب يابني يلا روح ارتاح بقا شوي
صقر بفرحه… حاضر تصبحي علي خير
الصبح… نجمه يلا انا خلصت
خديجه… وانا يلا عشان نروح الجامعه
صقر صحي خد دش ولبس ونزل
صقر… صباح الخير
صافي… اي الشياكه دي اول مره تلبس كدا بقا صقر باشاا لابس كاجول ورجع للشباب كانه عندو 20سنه مش و32
مياده بغيظ… يمكن رايح يقابل مهو خلاص سابني فلازم ييشوف واحدها يتسله معاها
صقر… مش هرد عليكي يلا سلام عشان مش فاضي سلام وسابهم ومشي
نجمه وصلت هي وخديجه وراحه عند العميد واول ما فتحوا الباب
نجمه… انت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط)