روايات

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء الثاني والعشرون

رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت الثاني والعشرون

رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة الثانية والعشرون

وقفنا البارت اللي فات لم حور راحت عند فاطمه وصقر شافها ونصدم

صقر بصدمه… انتي بتعملي اي هنا وبص لفاطمه بتسال وحيره

حور… صقر في مهي مامتي زي ما مامتك

صقر … يعني انتي كنتي بتعرفي انها عايشه ومقولتليش

حور… انا لسه عارفه من كام يوم من حوريتك بس كنت ناوين نعملها مفاجأة ليك بس خلاص انت عرفت

صقر بحيره وتوتر…. حو حوريتي طيب هي فين

حور… بتجيب الطلبات وجي من بر يلا اخرتي ليه كدا

_جي اهو يامفتريه

صقر بيبص علي الباب وواقف متوتر ومنتظر تدخل عليه ويشوفها وبتبص لاقي حد دخل عليه وشايل طلبات والطرحه علي وشها مش شايف وشها

_يازفته انتي تعالي حتي شيلي الطرحه من علي وشي عشان شكلي هقع ومش شايفه حاجه

صقر بتوتر وصدمه… نج.. نجمه!

نجمه سمعت صوت صقر وقفت مكانها ونزلت اللي في ايدها علي الارض وشالت الطرحه

نجمه بصدمه… صقر انت بتعمل اي هنا؟!

صقر…. انتي حوريتي!!

خديجه وهي داخله من الباب… نجمه انتي اخرتي ليه كدا ومطلعتيش تاني وبتبص لقت صقر انصدمت وقفت ساكته!

صقر بنرفزه وعصبيه… انطقييي انتي حوريتي!!

فاطمه… صقر في اي اه هي حوريتك مالك!!

صقر بنرفزه… لم انتي هي مقولتليش ليه انطقي وقرب منها!

نجمه واقفه وباصه في الارض ومش بتتكلم

صقر مسكها من كتفها وبيهزها وبعصبيه… باصه في الارض ليه متتكلمي ساكته ليه لم انتي عارفه مقولتليش ليه ان انتي هي وانتي عارفه ان روحي فيكي وعارفه اني بدور عليكي ومستنيكي من زمان!!

نجمه بصوت عالي… نقولتش عشان حضرتك مش صقر بتاع زمان مش صقر اللي حبيته زمان صقر اللي كان قلبه ابيض وبيحب كل الناس وبيخاف علي مشاعر اي حد صقر اللي حبني مش صقر اللي كل يوم في حضن واحدها شكل ها انطق كنت عايزني اقولك ان انا حوريتك وانت بالطريقه دي وخد هنا انت بتقول مستنيني صح!!

صقر… اه مستنيكي ودورت عليكي كتير!

نجمه بعياط… دورت فين وانا علطول جنبك دورت فين وانا مسبتكش ثانيه دورت فين وانت كل يوم مع واحدها دورت فين وانت كنت بتخطب دورت فين وانت حبيبت واحدها اسمها نجمه ونسيت حد اسمه حوريتك دورت فين وانت زمان كنت بتقولي انا بعرفك من وسط مليون بنت وانا كنت قدامك وحدي ومعرفتنيش بصوت عالي انطق ياصقر دورت فين!؟

فاطمه… نجمه اهدي كدا!

نجمه بتتريقه… هههه اهدا حاضر اهدا وهو يزعق ليا وكل ميشوفني يزعقلي ويكسرني عارف ياصقر انا لم ناويت ارجعلك بعد كل اللي عملتوا ناويت ارجع باسم جديد نجمه عشان تحبني واقدر اغيرك عشان مكنتش عايزه ارجعلك واعيش معاك علي اني حوريتك وانت بالنظام ده بس اللي بيتعود علي حاجه مش بيغيرها!!

صقر بيأس… مهو انتي سيبتيني انتي وهي كنتو عايزيني ابقا عامل كيف ها عايزاني ابقا عايش حياتي وطبيعي وقلبي ابيض وسطت ناس عامله زي الوحوش بتاكل في بعض

نجمه وهي بتصقف… لا برافو دايما لازم تطلعي غلطك علي غيرك بس عارف ياصقر انا عشان اريحك هبعد خالص عنك عشان مبقتش عايزه اعيش مع واحد زيك واحد قلبه بقا كله حقد واحد بقا جبار واحد بقا خاين واحد بقا زباله ومعندهوش حتي ضمير!!

صقر سمع كدا راح ضربها بالكف علي وشها

صقر بعصبيه…. انا مسمحلكيش تقولي عليا كدا

نجمه بصتلوا وعينها مليانه دموعه وسابته وجرت علي بر

خديجه وحور بصي لصقر وطلعوا يجرو وره نجمه

فاطمه بحزن… اي اللي انت عملتوا ده بقا هي دي اللي مستنيها بفرحه انك تشوفها هي دي اللي بتحبها هي دي اللي كنت بدور عليها ياصقر

صقر بصلها ومن غير كلام سابها ومشي

فاطمه قعدت علي الكرسي وبعياط… يارب استرها يارب

صقر طلع ركب العربيه وشغلها ومشي

خديجه بصوت عالي… نججججممههههههه حاسبييييي

صقر سايق العربي بسرعه كبيره وبيبص لاقي تلفونه بيرن مردش بيبص لاقي عمال يرن بيبص لاقي فاطمه امه اللي بترن

صقر وهو سايق بسرعههه كبيره… نعم في اي تاني سيبيني دلوقتي مش عايز اكلم حد

فاطمه بعياط…. صقر الحق نجمه بتموت

صقر سمع كدا ووقف العربيه والتلفون وقع من ايدو!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى