روايات

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل التاسع عشر 19 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل التاسع عشر 19 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء التاسع عشر

رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت التاسع عشر

رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة التاسعة عشر

وقفنا البارات اللي فات لم نجمه راحت تاخد بكي الورد

خديجه خايفه نجمه تشوف الرساله و تزعل ويحصل حاجه راحت جرت خطفت منها بكي الورد

نجمه… هاتي الورد ده شكله حلو

خديجه… بس ده بتاعي انا

نجمه… هاتي بقا الورد شوي و ابقى خدي ياختي بعدين

خديجه… حاضر و شالت الورقه منه من غير متاخد بالها

نجمه… الله ريحته حلوه اووي

خديجه… اه ويلا سيبيه وتعالي قوليلي ليه كنتي بتوافقي علي كلام معتز ومكنتيش بتعترضي خالص

نجمه بحزن… عشان لم ساعدني زمان خلاني وعدته اني هكون خطيبته وكمان انتي عارفه انه ممضيني علي شيك ب2مليون جنيه الحرامي فلو رفضت اكيد كان هيطلب الفلوس وانا اجيب منين 2مليون

خديجه… معلش ياحبيبتي ان شاء ربنا هيعدلها وخير ان شاء الله المهم يلا ننام

نجمه… يلا اصلا انا تعبانه

عند صقر بعصبيه… فين انطق

العسكري… في الاوضه زي محضرتك طلبت ياباشااا

صقر… تمام امشي من وشي

اسد… صقر اهدي متتهورش

صقر بضحكه فيها مكر… حاضر يلا روح علي مكتبك

اسد بخوف من ضحكته… حاضر

خالد… صقر في عمليه سرقه حصلت في مكان….

صقر بعصبيه… اسمي صقر باشااا انت ناسي نفسك ولا اي هو انا كنت بلعب معاك في الشارع

خالد بحزن… انا اسف ياباشاا

صقر… تمام خد اتنين وروحه شوفه عمليه السرقه دي يلا

خالد… حاضر يافندم وطلع اسد بص لصقر وطلع وره خالد

اسد… خالد خالد

خالد… نعم يافندم

اسد .. فندم اي انا اسد صحبك

خالد… صحبي بر العمل بس هنا انت اسد باشاا

اسد… خالد متزعلش والله صقر متعصب وشكلوا ناوي يرجع لصقر القديم

خالد بصدمه… صقر القديم كيف ده واي حصل

اسد… بعدين احكيلك المهم دلوقتي متزعلش ولازم نقف جنبه

خالد… حاضر

صقر دخل وقعد علي الكرسي… ازيك

المافيا…. تمام وجه يقعد علي الكرسي صقر زاح الكرسي راح واقع علي الارض

صقر… انا قولتلك تقعد اقف علي حيلك يلا

المافيا… اممم تمام

صقر… يلا انطق امي فين اخلص

المافيا ببرود… معرفش هي امي ولا امك متروح تدور عليها

صقر بعصبيه… قولت امي فين مهو مدام عارف انها عايشه يبقا اكيد عارف مكانها

المافيا… لا معرفش

صقر… تمام مدام مش راضي تحكي لوحدك ياعسكري ياعسكري

_نعم يافندم

صقر… هتلي البتاعه اللي فيها الفحم المولع يلا

العسكري فضل واقف وبيبص علي المافيا وعلي اللي هيحصلوا

صقر بعصبيه… انت لسه واقف اخلص

العسكري… حاضر يافندم حاضر وطلع جري جاب الفحم المولع

صقر… ها ناوي تتكلم ولا اخليك تتكلم غصب عنك

المافيا… هتندم لو عملت حاجه

صقر… عمري ما بندم اخلص وانطق ومسك الفحم وحطه علي ايدو

المافيااا…. ااااااااه ايدي

صقر… قولتلك انطق يلا

المافيا… هي بقت كدا طيب مش ناطق

صقر… تمام وراح قلع الجاكت و عطي للعسكري.. انت اللي بتجيبه لنفسك وانت اصلا راجل كبير في السن وراح ماسكه وضربه

المافيا وهو بياخد نفسه بالعافيه… ام ك هتلاقيها في دار المسنين

صقر بصدمه… يابن الا…انت اكيد اللي وديتها ونزل فيه ضرب تاني

العسكري رن علي اسد يجي يلحقه قبل ما صقر ياموته

_الا ياسد باشاا تعال بسرعه صقر باشااا عمال يضرب في المافيا وهيموته

اسد… تمام تمام جي اهو وطلع جري علي اوضه المخزن السري ولاقي صقر بيضرب المافيا وقرب يموت في ايدو جري شده من علي

المافيااا…. كح كح كح كح

اسد… انت اهبل هتموته في ايدك صقر سيطر علي اعصابك

صقر… مالكش فيه وانت تاخدو تحطه مع المجرمين وتخليهم يظبطه سامع

العسكري بخوف… سامع يافندم

اسد… صقر اهدي بقا وانساا وارجع لعقلك

صقر… بطلت انسااا عشان لو نسيت هرجع اكرر الغلط يلا سلام اروح اشوف امي وسابه ومشي

العسكري… ها ياباشااا هعمل اي

اسد بحزن علي حاله اخوه…سيبه هنا احسن ميروح هناك ويموت

العسكري… تمام يافندم

صقر وصل دار المسنين وهو فرحان انه هيشوف امه

صقر… لو سمحتي في واحدها هنا اسمها فاطمه السيد احمد

_اه مين حضرتك يافندم

صقر بفرحه وحزن… انا ابنها

_تمام تعال معايا وخدته وطلعت بيه غير الجنينه الشاورلك عليها

صقر بفرحه… لا انا هعرفها شكرا ليكي روحي انتي

_تمام

صقر فضلت يبص ويدور عليها وسط الناس وبيبص لاقي واحدها قاعدها لوحدها بعيد

صقر بحزن… امييي ومشي راح عندها

صقر وهو دموعه نازله منه… ممكن اقعد جنبك

فاطمه… اتفضل يابني

صقر بعياط… انتي عارفه انا مين

فاطمه… مش واخدها بالي يابني والله الواحد كبر ونظره بقا ضعيف استنا ولبسه النظاره وبصتله شوي

فاطمه بعياط ولهفه ام…. صقر

صقر بعياط… ااااه يامي وراح حضنها

فاطمه بعياط وعماله تبوس فيه … حبيبي اخير شوفتك كنت خايفه اموت قبل مشوفك الحمدلله يارب الحمدلله يارب

صقر بعياط… بعد الشر عليكي انا مستحيل اسيبك او ابعد عنك تاني سمحيني اني سيبتك تبعدي عني وبدا يبوس فيها ويبس ايدها ويحضنها

فاطمه بعياط… وحشتني اووي ياصقر ليه غبت عني

صقر… والله لو اعرف انك هنا مكنت سيبتك لحظه واحدها سمحيني

فاطمه… عارف محدش بيجي يقعد معايا واشم ريحته فيك واحس انه شبهك غير حوريتك

صقر بصدمه…. حوريتي

فاطمه… اه حوريتك كل يوم اتنين وجمعه تيجي تقعد معايا من اول اليوم لحد اخرو وترجع تروح

صقر بفرحه… بجد

فاطمه… اه امال اكدب عليك وبعد بكرا الجمعه وهتيجي الاتنين اللي فات مجتش عشان كان عندها شغل ابقا تعال يوم الجمعه وشوفها معايا

صقر… بس انتي هتروحي معايا دلوقتي

فاطمه بحزن… انا مستحيل اروح البيت اللي رموني منه في الشارع

صقر… رموكي في الشارع مين ده اللي رماكي

فاطمه بحزن… ابوك وصافي اختي

صقر بصدمه… كيف ده احكيلي

فاطمه…. حاضر يابني لم المافيا خطفتني بسبب ان ابوك كان شغال معاهم وحصل مشاكل بينهم راحه خطفوني ولم طلبوا من ابوك يديهم فلوس رفض راحوا فضلوا حبسيني وخطفيني عندهم وسابوني بعدها بسنتين راحوا اول ما سابوني رجعت البيت بعد مكنت مش ناوي ارجع رجعت عشانك رجعت لقيت ابوك متجوز صافي ومخلف منها عيل مش فاكره اسمه اي المهم اول ما شفوني راحو يطردون ورموني في الشارع ووقتها موافقش انهم حتي يخلوني اشوفك رحت ملقتش مكان اروح بقيت بنام في الشوارع لحد م واحد ابن حلال جابني هنا وفضلت هنا زي مانت شايفني اهو

صقر بحزن وغضب… وربي لندمهم علي اللي عملوا فيكي

فاطمه… لا انا كفايه اني شوفتك عارف علطول وانا بصلي كنت بدعي ان اقدر اشوفك قبل ما اموت والحمدالله اهو ربنا حقق امنيتي وشوفتك

صقر… بعد الشر عنك ان شاء ربنا هيطول في عمرك وتعيشي معايا عشان بجد محتاجك اووي في حياتي ومش هقدر استحمل تبعدي تاني عني

فاطمه بعياط وحضنته… ياحبيبي يابني عارف حوريتك قمر اووي وبسم الله ماشاء الله اختيارك حلو اووي

صقر بحزن… انتي احل يافطوم ياقمر انتي بس قوليلي صح انت كيف عرفتي بحوريتي وانتي اصلا سايبه البيت من قبل مهي تتولد

فاطمه… هقولك كيف من سنتين

فلاش باااااك

فاطمه… في اي يفوزيه ياختي

فوزيه… فاطمه انتي عارف ان هنا انا مش بثق في حد غيرك ويعتبر انتي مكانتك زي مكانتي والمديره هنا

فاطمه بستغراب… وه في اي متنطقي

فوزيه… بصي انا هروح اعمل العمليه وانتي تخلي بالك من دار المسنين وبكرا جي طقم ممرضين عشان بيجو يطمنوا علي صحه اللي هنا فعيازكي تديري المكان وتفضلي معاهم ماشي

فاطمه… حاضر وان شاء الله هتعملي العمليه وتيجي بالسلامه

فوزيه… يارب يلا هروح امشي انا بقا

فاطمه… ماشي روحي

تاني يوم

فاطمه استقبلت الممرضين استقبال حلو

فاطمه… انا هنا مكان فوزيه المديره يعني اي حاجه عايزنها قولولي عليها

_تمام

فاطمه…. يلا تعالوا معايا اوريكم الناس اللي هنا وجت تمشي كانت هتقع بس جرت عليها وسندتها

_حاسبي يامي خلي بالك من نفسك

فاطمه قلبها بدا يدق جامد وبصتلها وسكتت

_انتي كويسه طمنيني فيكي حاجه

فاطمه .. ها لا انا كويسه انتي اسمك اي

_بضحك محسوبتك حوريه

فاطمه بضحك… الله اسمك حلو ياحوري

… حوريه يلا بعد اذنك عشان نخلص الشغل

فاطمه… لا روحو انتو وسيبها معايا شوي

ب خافت علي صحبتها احسن متعمل فيها حاجه… مينفعش يامدام لازم تيجي معانا

حوريه…. لا روحي انا هقعد معاها

فاطمه… انتي بنت مين يابنتي انا حاسه من نحيتك باحساس غريب كاني عرفاكي او تقربيلي

حوريه… وانا كمان حاسه من نحيتك احساس حلو ومرتاحك جدا

ممكن انتي تقوليلي انتي مين ام مرات مين

فاطمه سمعت مرات مين وسكتت وبحزن… انا مرات وليد احمد المصري

حوريه سمعت الاسم ونصدمت.. انتي مامت صقر فاطمه هانم

فاطمه بصدمه.. انتي تعرفيني

حوريه…. انا بنت زينب اللي شغاله عندكم داده في الفله

فاطمه بفرحه مختلطه بحزن… بجد وخدتها في حضنها طمنيني طيب صقر ابني عمال اي

حوريه بحزن… صقر

فاطمه.. اي في اي

حوريه بعياط… انا اهلي رموني من زمان بسبب طمعهم وان محدش كان ناوي يربيني بس انا كنت بحب صقر وصقر كان بيحبني بس من وقتها معرفش عنهم حاجه

الحاضر

فاطمه بحزن… ومن وقتها حكتلي كل حاجه وانك بتقولها حوريتي وايام الاجازه بتيجي تقضيها معايا

صقر بفرحه وحزن… طيب انا هقعد معاكي لحد متيجي بعد بكرا وبعدها اخدك انتي وهي ونسافر نعيش بر انا خلاص مش مستحمل ابعد عنكم تاني

فاطمه… ولا انا يابني مستحمله ابعد عنك اقولك تعال نصلي الفجر سوء انا وانت

صقر بفرحه… ماشي يلا زي زمان

فاطمه… يلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط

اترك رداً على محمد إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!