رواية نجمة في الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ملك نصرالله
رواية نجمة في الصعيد البارت السادس
رواية نجمة في الصعيد الجزء السادس
رواية نجمة في الصعيد الحلقة السادسة
(تعديل بسيط يا شباب صاحبه نجمه هغير اسمها لساره♥️).
حماصه: ولا يهمك يا نجمتي .. انتي زعلانه من حاجه ؟؟
نجمه بزعل: احنا هنسافر الصعيد ومش هنيجي غير زيارات كل شهر مثلا
حماصه: بجد ولا مقلب ؟؟
نجمه: لا بجد ، انا ههزر في دي يعني
حماصه بدموع: ليه مش قلتي مش هتروحي هناك تاني علشان اللي اسمه حمزه
نجمه: اه .. بس هي فريال قالت كده ومش عايزه تسيبني اقعد انا هنا
حماصه بعياط: يعني كده مش هشوفك غير بعد شهر
نجمه بدموع: مش تعيط بقا عشان خاطري وبعدين مش انت قُلتلي قبل كده انا مش بعيط خالص
حماصه بعياط: مانتي هتمشي وتسبيني ومش هعرف ازاكر كويس
نجمه وهي بطبطب عليه: لا هتزاكر كويس علشان تبقي طيار كبير قد الدنيا ، مش انت وعدتني تبقي طيار وتلففني العالم
حماصه: ايوه
نجمه بحنيه: يبقي توفي الوعد ، اللي بيوفي الوعد الابطال وانت بطل وهتوفيه صح
حماصه: صح وهجيلك الصعيد بالطياره اخطفك
نجمه بحنيه: وانا هروح معاك مكان مانتا عايز
حماصه ببراءة: وعد👀
نجمه: وعد♥️ ، هات حضن كبير بقا
حماصه حضنها جامد وهي قالت
نجمه بعياط: هاتلي عوكل بقا اسلم عليه
حماصه: حاضر .. بس بلاش عياط علشان هعيط انا كمان
نجمه: حاضر يلا هاتلي عوكل
حماصه جاب عوكل وهي مشت أيدها عليه وقالتله
نجمه بدموع: شوف همشي وهجيلك بعد شهر .. اوعي تنساني يا عوكل
وخدت حماصه حضن تاني وقالته
نجمه: خد بالك من نفسك عايزاك بطل ، وخد بالك من عوكل ابقا شوفه لقي اكل ولا لا علشان خاطري
حماصه: حاضر
نجمه كانت ماشيه وعوكل عمال يهوهو عليها
End flash pack
حمزه: نجمممه
نجمه بخضه: ايييه ، هو انت عطول كده
حمزه بضيق: انتي اللي سرحتي ومقولتليش برضوا انتي سلمتي علي حماصه وعوكل زي ما قالت
نجمه: اه
حمزه: مين حماصه ومين عوكل
نجمه بزعل: حماصه جارنا و عوكل كلب بيقعد تحت العماره تبعنا
حمزه بضيق: وجاركم دا بقا قد ايه
نجمه بهدوء: طفل يا استاذ حمزه لسه في رابعه ابتدائي
حمزه بضيق: في رابعه ابتدائي وطفل ازاى يعنى
نجمه بضيق: بقولك ايه انا مخنوقه والله اقعد ساكت .. وبعدين هو الطريق طويل ليه كده
حمزه بهدوء: قربنا
سكتوا شويه وبعدين حمزه قال
حمزه: مين سمي عوكل عوكل
نجمه: انا
حمزه: ودا صاحبتيه ازاي
نجمه بحب: هو كان صغنن خالص مامته كانت والداه و سكان العمارة خدوها بعيد ومش كانوا عارفين انها عندها طفل وانا كنت نازله من العماره لقيته بيطلع في الروح بعيد الشر عنه يعني فاخدته وجبت لبن وشربته بـ السرنجه وبعدين بقا عملتله بيت صغنن كده تحت العماره بعد خناقه كبيره مع السكان أنهم يوافقوا علي وجوده واخيرا وافقوا وكنت بأكله كل يوم انا وحماصه لحد ما كبر خالص الوقت بس كده
حمزه: بتحبيه ؟
نجمه: جدااا دا صاحبي من أولي ثانوي هو الوقت عنده 6 سنين انا اللي ربيته
حمزه بضيق: وحماصه دا تعرفيه منين
نجمه: ابن جارتنا اسمه يوسف بس انا بقوله حماصه هو عطول كان قاعد في الشارع ومش بيزاكر وكده ومامته كانت بتقعد تتحايل عليه وهو مش بيرضي يدخل معاها البيت حتي وبيقعد يلعب مع العيال ، وانا في مره كنت معديه وكان معايا بونبوني فاديته وكلمته وبقينا صحاب وبزاكرله بقا وهو وعدني أنه هيزاكر كويس علشان يبقي طيار
حمزه: بتزاكريله فين دا ؟؟
نجمه: في البيت عندنا
حمزه بضيق: اها طيب احنا وصلنا
نجمه: ماشي
دخلوا الجامعه وحمزه وراها الكليه تبعها واداها الجدول وخلصوا ومشيوا برضوا سوا
في البيت
نجمه: سلام عليكم ستو انا هطلع انام شويه علشان المشوار كان طويل
الجده: طب كلي حاجه الاول
نجمه: لا مش قادره والله
الجده: طيب
عدا يومين ونجمه الي حد ما واضح علي وشها الزعل
نجمه: هطلع اكمل رسم
فاطمه بحنيه: لا ارتاحي شويه وسعديه هتناديلك عالغدا وبعدين كملي
نجمه: اشطا
نجمه طلعت ارتاحت وبعد وقت سمعت الباب بيخبط فتحت وصرخت
نجمه بصراخ:
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)