روايات

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد البارت الثلاثون

رواية نجمة في الصعيد الجزء الثلاثون

رواية نجمة في الصعيد
رواية نجمة في الصعيد

رواية نجمة في الصعيد الحلقة الثلاثون

كانوا قاعدين عالسفرة بيفطروا
رضوان بهدوء: هتعمل اية في شغلك يا زين
زين: هعمل تحويل وهشتغل هنا عادي
رضوان: تمام ربنا ينور طريقك يا ولدي
زين بحب: يارب يابابا
سارة بخفوت: بصي قريبك المشمحترم ما يبص في طبقه بقا
ميرنا ضحكت: قريبي اية يا بنتي دا اخويا
سارة بغيظ: ايا كان يبص قدامه بقا ، واللهِ همشي انهاردة واللي هتقفش فيا فيكم هزعلها
شيرين بخفوت: مش هنمسك فيكي بس وهنخلي مراد يوصلك
سارة: بابا بعتلي يوسف يا عسل اتهدي بقا
شيرين بصتلها بغيظ وسكتت
اسر بخفوت: عايزة توفقي قلبين في الحلال
شيرين ابتسمت بغيظ: كان نفسي بس الاتنين أفقر من بعض
اسر ضحك: مفيش اسرع مني انا وحمزة
شيرين ابتسمت بتوتر: مش خايف تندم ؟؟

 

اسر ابتسم: مش هندم
عز بغيظ: كفاية كلام معاها علشان مراد بيطلع دخان من ودنه
اسر ابتسم ببرود: اخوك ملوش عندي حاجة
مراد بغيظ: لما نخرج يا اسر
اسر بحنق: خلاص ياعم ايدك تقيله سكتْ
خلصوا فطار وقعدوا وسارة كانت ماشية
نجمه حضنتها وقالت: هتجيلي تاني
مراد همس لنجمه: اه هي هتعيش معانا اصلا
نجمه ابتسمت: احلف اخيرا
مراد ضحك: ماهي اللي بالها طويل
نجمه جات تكمل كلام بصت لحمزة لاقته بيبصلها بغيظ فراحت ابتسمت بهدوء و سكتت
مراد بص لحمزه بغيظ وسارة مشيت بعد ما سلمت عليهم ، وكل واحد راح شغله
حمزه بخفوت: همشي علي الشغل ، متتعبيش نفسك وكُلي اللي فريالة تقولك عليه ، متعمليش زي امبارح فريالة قالتلي
نجمه: حاضر علشان عيونك يا حمزاوي
حمزة ضحك: اسمع يا يوسف بية حمزة رضوان امك بتقوله يا حمزاوي
نجمه ابتسمت: طب بذمتك انا اول واحدة تقولك كدة

 

حمزه ضحك: لا بس حبيتها منك انتي بس
نجمه ابتسمت: ربنا يخليك ليا ويباركلي فيك
حمزة ابتسم: ويخليكي ليا يا كل ماليا
في الشركة في مكتب حمزة
حمزه بغيظ: هو انت كل هتنطلي كدة
عز بخفة: طب بالله مش بونسك
حمزه بضيق: انت بتقعد ترغيلي علي كوكو فين الونس هنا
عز بغيظ: هموت واعرف مش بطيقها لية ، افرض اجوزتها هتعاملها كدة
حمزة ضحك جامد: دي اكبر منك يا حبيبي انت بنسبالها ابنها الصغير مش الكبير كمان
عز ضحك: ماهو دا الحلو في ام الحوار ، يعني هتكون حنينه عليا
حمزه بصله بغيظ وسكت راح عز قال
عز: عملتلي ورق الكلية
حمزه قام راح عند مكتبه صغننه كدة في مكتبه طلع منها علبه شمواه واداهاله وهو بيضحك
عز فتحها لاقها بالطو ابيض
عز بتوجس: ايه دا

 

حمزه بخبث: حاجة بيضة طويلة بيلبسها الدكاترة يبقي الكلية اللي قبلتك كلية الطب يا دكتورتنا ، انت هتتبهدل بهدلة في الكلية دي
عز بخضة: لااااا طب لااا
حمزه ضحك: ورقك خلاص راح مش هيرجع
عز بغيظ: انت بتضحك ولا كأنه فرح خالتك قريب ليه
حمزه بصله بحدة راح عز قال: خلاص اضحك براحتك بس متبصليش كدة
حمزه ببرود: برا ومتدخلش هنا تاني ، في عندك اخوك مراد روحله
عز بحسرة: مش هاجي تاني يا اخويا ولا ليك ولا لمراد ، هروح ازاكر والبس نضارة
حمزة ببرود: ايوة برا بقا
عز ابتسم بخبث: طب اسمع بقا يا حمزاوي ، جايلك تاني بلا مزاكرة بلا نيلة انت عندي اهم
حمزه بغيظ: انت بتيجي ترفعلي الضغط وتمشي ، برا يا عز علشان هقوملك
عز بخفة: عضلاتك مقوية قلبك وكدة
حمزة قام بغيظ وعز جري علي برا
بعد مرور الوقت علي الغدا
حمزه بخفوت: واحشتينى
نجمه ابتسمت: وانت كمان واحشتني

 

ميرنا ميلت علي عز: شوف يا عزوز كلهم كابلز وانت بس اللي سنجل
عز ابتسم: معروفة اللي مش بيرطبوا الجامدين ، زين ظبوطه قد الدنيا واسم من توم كروز ومش مرتبط ليه ؟؟ علشان جامد
ميرنا بخبث: مين كوكو اللي حمزة بيضايقك بيها
عز ابتسم بحب: صاحبتي
ميرنا ضحكت: دانتا كمان بتبتسم لما تيجي سيرتها
عز هز دماغه: بس انتوا فاهمين غلط ، يابنتي واللهِ دي اختي
ميرنا ابتسمت: عيني في عينك
زين بضيق: عز بطل رغي بقا
ميرنا بصتله بغيظ وعز قال: ماشي ياباشا
خلصوا اكل والشباب راحوا كملوا شغل
ميرنا بضيق: بقولك اية هو اللي بارد
شرين بغيظ: انتي اللي رغاية بقالك ساعة عمالة ماسكه في ودن عز
نجمه ضحكت: زين طيب علي فكرة
ميرنا بضيق: كان الاول كدة الوقت بقا زين باشاا
شيرين: البت سارة مشيت والبيت بقا وحش
ميرنا بغيظ: قولتلها متمشيش

 

نجمه بخفوت: مكنتش هقول لحد بس انتو مش حد ، الواد مراد هيتقدملها واخيرا بس مش عارفة امتا
شيرين وميرنا: احلفي
نجمه ضحكت: انتوا زيي بقول احلفي برضوا المهم اه واللهِ
شيرين ضحكت: اخيرا دول فظااع
ميرنا: جداا
في الاستراحة بليل
مراد بخفوت: اببدأ بأية يا اسر
اسر ببرود: وانا مالي فاااكر
مراد بصله بعيد: طب قول يا زين ابدأ ازاي
زين ضحك: معملتهاش قبل كدة أسأل حمزة مجرب
حمزة بهدوء: انا يابني خدتها خبط لزق كدة انت هتقوله بابا انا عايز اتجوز هيقولك مبروك يا حبيبي مين العروسة هتقوله سارة وبس كدة
مراد: انت صح انا هعمل كدة
مراد بهدوء: بابا انا عايز اتجوز
ابراهيم ابتسم: الف مبروك يا حبيبي ، مين العروسه
عز بخفوت: براكاتك يا حمزاوي

 

حمزه ابتسم: انا مش اي حد يابني
رضوان ابتسم: سارة
عز بخفوت: سبحانه الاب و ابنه كدة براكاتكم
ابراهيم بحب: الف مبروك يا حبيبي
مراد ابتسم: ربنا يخليك يا بابا هنروح نتقدم بكره
رضوان بحب: مبروك يا مراد عقبال الفرح
مراد بحب: ربنا يخليكي يا عمي
زين حضنه بحب: مبروك يا ميرو
مراد بحنق: ولا بطل ميرو دي
حمزة ضحك: انت تطول زين باشا يقولك ميرو
عز بغيظ: انا عارف يبتي بيتبتر عالنعمه لحد ما تزول من خلقته
اسر ابتسم بخبث: الف مبروك يا ميرو ولا يا مارو
مراد بغيظ: مش عايز مباركه من حد اسكتوا بقا
فضلوا يتكلموا شوية بعدين كل واحد طلع اوضته
عند حمزه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى