روايات

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد البارت الثالث

رواية نجمة في الصعيد الجزء الثالث

رواية نجمة في الصعيد
رواية نجمة في الصعيد

رواية نجمة في الصعيد الحلقة الثالثة

بعد مرور الوقت
نجمه: انا جاهزه يلا
حمزه: تمام يلا
بعد ما حمزه ونجمه مشيوا
فاطمه: متأكد من اللي بتعمله يا رضوان
الحاج رضوان: ايوا متأكد
الجده: خير إن شاء الله
في الخارج
نجمه: هنروح فين
حمزه: هوريكي الاول الأرض بعدين الاسطبل
نجمه بعيون بطلع قلوب: وااااو عندكم اسطبل وخيل بقا وكده
حمزه برخامه: لا اسطبل من غير خيل
نجمه: نينينيني
حمزه بقرف: يلا يا عسل ماشي مع بنت اختي
نجمه بضيق: لا اسمع بقا احنا لسه فيها .. حضرتك هتفضل افش كده طول الخروجه مش تخرجني
حمزه: اكيد انا مش مخرجك لسواد عيونك
نجمه بقرف: هو حضرتك الادب مش عدا عليك خالص ؟؟
حمزه: مع انتي بس كده
نجمه: دا ليه بقا إن شاء الله .. كنت اخدت كيس الشيبسي بتاعك وانا صغيره ولسه فاكرها ولا اخدت لعبتك
حمزه: غباء مش عايز ، اخلصي امشي قدامي خلينا اتنيل اوريكي الأرض
نجمه مشيت من غير ما ترد
راحوا الأرض ونجمه كانت عايزه توت من شجره التوت وبتقول في نفسها (اقوله يطلع اه اومال هو جاي ليه)
نجمه: بقول لحضرتك انا كنت عايزه توت ما تطلع تجيبلي
حمزه بصدمه: نعم ياختي انا اطلع الشجره علشان اجيب توت
نجمه بابتسامه: وفيها ايه حضرتك هما نطتيين وتبقي فوق عالشجره وهاته احمر إذا تكرمت يعني
حمزه: لا مش هنط انا نطتيين .. وبصوت واطي(هي عندها تؤخر نمو عقلي ولا ايه دي)
نجمه بتزمر: حضرتك المفروض تكون جينتل مان وتطلع من غير ما اقولك اصلا
حمزه: اصلا !!
نجمه بتمثيل: خلاص شكراً هطلع انا ، امسك بقا موبايلي والساعه دي اه والخاتم حافظ عليه دا عزيز عليا جداا
حمزه: تعالي هنا انتي رايحه فين ، وبعدين انتي مش رايحه تحاربي علشان تقلعي الساعه والخاتم
نجمه بتفكير: تصدق انت صح فعلا ، بس خليهم معاك بقا لما اجي
حمزه: يخربيتك انتي رايحه فين ، تعاالي
نجمه بتمثيل: ما حضرتك مش راضي تطلع ، وانا نفسي رايحه للتوت جدااا
حمزه بضيق: نفسك رايحه للتوت جدا
نجمه: اه والله ، خليك بقا وانا هطلع
حمزه: استني يا نجمه تعالي وانا هطلع
نجمه بتمثيل: بججججد .. لا بجد انت جينتل مان يلا يا بطل هاته احمر بقا
حمزه بصلها بضيق: كمان بتتأمر .. هاته احمر بقا(بصوت نجمه)
نجمه بتضحك من تحت تحت .. وتقول (دانا هطلع عينك علشان تنكد عليا واحنا جايين اوي)
حمزه طلع الشجره
نجمه وهي بتصفر: سبايدر مان والله ياابني عاااش بجد
حمزه بصلها وضحك من غير ما يوضحلها وقال( لا فعلا طلع عندها تأخر في النمو العقلي ، وشكلك هتتعب يا حمزاوي )
بعدين نزلها واداها التوت وهي غسلته من ازازه المايه اللي معاها وقعدت تاكل وحمزه بيبصلها
نجمه: في ايه .. اوعي يكون في حاجه علي وشي
حمزه وهو بيستغل الفرصه: احم بصراحه كده في في
نجمه برعب: ماتقول في ايه يخربيتك
حمزه بخبث: بصراحه في صورصار
نجمه قعدت تنفض في وشها وبصراخ: اعااااااااا صورصاار لا بخاااف من الزوااااحف
حمزه وهو بيموت من الضحك: يخربيتك خلاص أنا كنت بهزر معاكي مفيش حاجة
نجمه مبرقه: بت ايه حضرتك ، ايه البلاوي دى يارب
حمزه مبرق: بلاوي !!!
نجمه وهي خلاص بدمع في سرها(في ايه يانجمه اجمدي شويه اوماال ، من اولها وهنعيط ، بس انا بترعب من الزواحف)
نجمه: اه حضرتك بلاوي ، انا عندي فوبيا من الزواحف ، ممكن اروح فيها
حمزه: هو ايه حضرتك حضرتك ، اسمي حمزه
نجمه: هو حضرتك سبت كلامي كله ومسكت في حضرتك
حمزه: اه ، اسمي حمزه مش حضرتك
نجمه: هو حضرتك عندك كام سنه
حمزه باستغراب: عندي 27 سنه
نجمه: طيب يا استاذ حمزه ممكن توديني الاسطبل علشان قفلت من المكان .. بصوت واطي(ومنك والله)
حمزه: سمعتك علي فكره
نجمه بتوتر: وانا قلت ايه بقا ، هتوديني الاسطبل ولا اروح
حمزه ببساطه: روحي هو انا ماسكك
نجمه بضحكه غبيه: طب البيت منين حضرتك ، اوصفلي بس الطريق وانا هتصرف
حمزه: هو انتي غبيه كده رباني ولا وقعتي علي دماغك وانتي صغيره وحصلك حاجه
نجمه بغباء: ايه هي الحاجه بقا
حمزه برق: !!
نجمه: انتي مبرقلي ليه .. ايه الحاجه علشان اقولك وقعت ولا لا .. هو منين بيودي علي فين ؟؟؟
حمزه: لا انتي فعلا غبيه غبيه يعني مفيش كلام
نجمه وهي بتبص في الأرض لقت (طينه رطبه الي حد ما)
نجمه: انا سكتالك من الصبح وبكلمك بأدب وحضرتك وبتاع وانت شغال شتيمه
وطت جابت كبشه طينه وطوحتها علي حمزه بوظت الشميز خالص
حمزه: ايييييه التخلف دا ، انتي قد اللي نيلتيه دا
نجمه برعب من شكله: ايدا مالك قلبت علي هولاكو كده
حمزه بصراخ: دانتي ليلتك سوداا
نجمه بضحكه غبيه: سودا ولا بيبسي هاا ؟؟
حمزه بصراخ: انتي قده
نجمه: انا كان في حشره واقفه عليك وعملت كدة علشان تمشي صدقني ، ايه دا انت بتقرب ليه ؟؟
حمزه بهدوء وقف: قدامي عالبيت ومالمحش طيفك طول اليوم يلا
نجمه بغباء: طب و الاسطبل
حمزه بقرف: خليكي انا ماشي انا
نجمه: لا ياعم جينا سوا نروح سوا يلا
بعد مرور الوقت في الدوار
الجده: ايه عمل هدومك كده يا حمزه
حمزه بص لنجمه وقال: مفيش يا عمتي شويه عيال كان بيلعبوا وواحد طوح عليا من غير قصده
الجده بشك: طيب اطلع غير هدومك
حمزه طلع ونجمه قعدت جنب جدتها
الجده: الا قوليلي ايه اللي حصل
نجمه بتوتر: حصل ايه في ايه ؟؟؟
الجده: نجمه انا اللي بسأل
نجمه: احم هو عصبني والله يا ستو وو
الجده: ها وايه
نجمه بسرعه: وانا مسكت شويه طينه وطوحتها عليه
الجده: ودا غلط ولا مش غلط
نجمه بتوتر: غلط يا ستو بس هو اللي عصبني الاول والله
الجده: طيب يا نجمه اول واخر مره ، هو مقالش انك انتي اللي عملتي كده علشان شكلك قدامنا وانتي احترمي تصرفه دا
نجمه: حاضر انا طالعه اوضتي يا ستو
نجمه طلعت اوضتها ودخلت البلكونه وجابت ادوات الرسم بتاعتها وقعدت ترسم الزرع اللي بلكونتها بتطل عليه
بعد وقت طويل جدا كانت سعديه بتخبط ونجمه مش بترد
سعديه: مش بترد ياحاجه فريال خبط كتير وهي مش بترد
الجده بقلق: ازاى يعني ، امسك ايدي يا حمزه طلعني ليها
حمزه: لا خليكي انتي هتتعبي من السلم انا وسعديه هنطلعلها
الجده: طيب بسرعه اطلعوا
حمزه طلع هو وسعديه وخبط كتير وبرضوا مش بترد
حمزه: انا هكسر الباب
سعديه: ايوا اكسىره
حمزه كسر الباب ودخل سعديه الاول يمكن تكون نايمه وهو مش ينفع يدخل وهي نايمه
سعديه: دخلت ملقتش حد
حمزه دخل وقال بقلق: طب شوفي الحمام وانا هشوف البلكونه
حمزه دخل البلكونه لاقاها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى