روايات

رواية نجمة الاسد الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية نجمة الاسد الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية نجمة الاسد الجزء الرابع

رواية نجمة الاسد البارت الرابع

رواية نجمة الاسد الحلقة الرابعة

يسرا .. اكيد بس لو نجمة مسمعتش الكلام ها ترا ان اق**تل حبيب القلب
زينب بشرا .. مفيش حاجه من دى ها تحصل و انا اللى ها تكون مرات اسد و ام عيالو مش نجمة
يسرا.. اتمنا اه صحيح ها ترا اسافر انا و جابر علشان شغل عايزة كل حاجة تمشي اكني موجودة بالظبط كل خمس ثواني تبعتو ليها متسكوتوش ابدا عايزة ارجع القي بنتي خلصت من الشئ ده و بالنسبة التسجيلات خليهم معانا لان مش ها نحتاجهم دلوقتي كفاية بس اننا نخوفها
زينب.. قرصت ودن يعني
يسرا.. يس مش اكتر
يسرا كانت ها تمشي لكن وفقت على صوت زينب
زينب.. انا بشكرك جدا على وقفتك معايا
يسرا.. انا بعمل كده علشان مستقبل بنتي يكون افضل مش تحب واحد عمره على كف عفريت زى ما بتقولوا كمان حبها ليه عميها لى ابعد الحدود يلا باي باي
أما في الصعيد في غرفة اسد
نجمة.. هو انا اتغيرت اوى
شمس.. لو بصيتي لنفسك في المرايا مش ها تعرفيها ذات ليه قع**لتي الحجاب
نجمة عيونها بقت منفخة من العياط.. مممم و لم اعمل الكل بي ميرضي الله و اتعب و اشرب المرار الطافح علشان احقك حلمي و في يوم و ليله اخسر كل حاجة مستقبلي و حب عيلتي و الإنسان اللى حبيته اسد بقا مش طيق يبص في وشي يا شمس صحيح اتجوزته بس مكنتش بى الطريقة اللي بتحلم بيها كل البنات عمري ما كنت اتوقع اننا نتكبر على بعض انا مكنتش زعلانه ولا دخلت في الصدمة بسبب حب حياتي اللى سبني انا دخلت في الصدمة لانى عمري ما كنت وحشة و اتمنيت اذاي لحد بس من رغم كده انا بموت في اليوم مليون مرة انا بقيت مش انا يا شمس مش انا
شمس.. تقومي تعيشي على كيف يسرا هانم بنت الباشا
نجمة هزت راسها بى اه .. مكنش فيه حل تاني خسرت كل حاجة كنتي عايزني اعملل ااايه يا شمس
شمس.. حد يعرف حاجه عن الموضوع ده غيري
نجمة .. هه امي نفسها متعرفش حاجه كل اللى يسال بقول انى تعبانة و مش حبها اروح المستشفى أو امثل انى رايحة المستشفى و بروح اقعد على البحر
شمس .. ان شاء الله خير متخفيش انا معاكي و مش ها سيبك اطمني اشربي ال
نجمة.. مش ها شرب حاجة اشرب و القي نفسي في بنزينه
شمس.. هههه مش لدرجة يا بنتي و بعدين علشان تتاكدي انا ها شرب الاول
نجمة ضحكت غصب عنها
و في المساء في غرفة سليمان
نجمة .. ان
جليلة بهدوء .. بصي يا نجمة
نجمة فى اللحظة دى حست بى كسرة اكتر .. يعني مقولتيش يا بنتي زى كل مرة
جليلة نظرت لى.. لانكى لو بنتي و عملتي حركاتك اقصد حركات امك دى يسرا هانم بنت الباشا صدقيني كان زمانك مش عايشة دلوقتي و احمدي ربك انكى مش بنتي لان بى بساطة انا متشرفش يكون عندى بت زيك قومي يا نجمة قومي يا نجمة ربنا يهديكي
و جريت نجمة على غرفتها و هي بتحاول تداري دموعها اسد كان خارج من التواليت نجمة قفلت الباب غرفة و اتجاهت ليه
اسد بى تجاهل.. نعم يا نجمة هانم افندم
نجمة بصوت مخنوق.. عايزة اتكلم معاك يا اسد ممكن
اسد نظر ليها ايديها و بعدها عنه.. سامعك
نجمة بتنظر ليه و بس
اسد بنفز صبر.. ها نفضل واقفين كده كتير ما تتكلمي
نجمة حض**نت اسد و قعدت تبكي بوجع و قهرة اسد حض**نها هو كمان
اسد .. مالك يا حبيبتي انتى كويسة
نجمة بعياط و قهرة و بدون وعي .. لا مش كويسة ولا عمري كنت كويسة…. انا بموت و محدش حاسس بيا انا فى و ليله حياتى ادمرت انا ادمرت يا اسد مقدرش اعيش من غيرك والله العظيم ما اقدر من غيرك بس مش ها ينفع نكمل مع بعض مش ها ينفع
اسد بعدا نجمة عنه .. ليه يا نجمة ليه عملتي فينا كده
نجمة .. لان
يا تري نجمة ها تقول لي اسد ولا ها تخاف و ايه الصح تقولو و تسكوت و تتصرف هى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى