رواية نجمة الاسد الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد
رواية نجمة الاسد الجزء الثاني
رواية نجمة الاسد البارت الثاني
رواية نجمة الاسد الحلقة الثانية
يسرا بعصبية.. نو وى انت مبقتش تطق بتغضب البنت على حاجة مش عايزها اوكي هى غلطت لم حبت واحد زى سليم لكن مش لدرجة تتجوز ابن الجناوى
جابر.. كلمة كمان و هنسا انكي ام بناتي يا بت الباشا يلا علشان المأذون مستني
نجمة بهدوء.. اوكي
و تم زواج اسد و نجمة تحت صدمت ام اسد و غضب يسرا و صدمة اصحاب نجمة و نجمة نفسها و اخيرا انتهاء الفرح على خير
و في غرفة اسد اللى فى الفندق
اسد قفل الباب جامد و قال بغضب جحيمي.. اهلا وسهلا بيكي فى جحيمي يا زوجتي العزيزة
نجمة نظرت ليه بصدمة.. اتغيرت اوى يا اسد
اسد .. ممم و لسه يا نجمة لسه ياما ها تشوفي تغيري بس الصبر حلو
نجمة بتمثيل القوة.. ا اسد تعال نطلق و كل واحد يروح لى حالوا انا مش بحبك مش عايزك مش طيقك يا اخي
اسد بيتجه تجاه نجمة و نجمة بترجع لى وراء لحد ما لزقت بى الحيط و اسد بقا قريبا منها
اسد بهمس.. اوعي تكوني فاكرة انى اتجوزتك حب فيكي تو انا اتجوزتك علشان سمعت العيلة اللى كانت ها تفضل على كل لسان بسببك و بسبب حبيب القلب اللى خ**لغ
و بعدا عنها بسخرية.. لا و انا الشهاده لله ميت فيكي اللى متعرفوش يا نجمة انى بقيت بكرهك لى ابعد ما تتخيلي انا دلوقتي كراه نفسي و قرفان علشان للاسف من سواء الحظ انكى بقيتي مراتي مبروك عليكي جحيمي يا عروسة
نجمة رفعت ايديها علشان تضربه كف لكن اسد م”*سك ايديها و لوه**ا وراء ظهرها
نجمة بوجع.. ااه انت اتجننت يا ح
اسد بغضب جحيمي.. اوعي تكوني فاكرة انى متجوزك حبنا فيكي لا يا ماما فوقي انا متجوزك بناء على طلب عمي علشان و اني انقذك من كلام الناس لكن في الحقيقة انا حد ميشرفني تكوني خادمة عندي مش مراتي ف لمي لسانك و اعرفي انتى بتتكلمي مين عديتها المرة دى علشان لسه في صدمتك بس لو فكرتي تعمليها حتى فى احلامك ( و يقول بصوت ارعبها) سامعةةةةة
نجمة بى ألم و خوف .. سامعة سامعة بس سبني ابو.. س ايدك
اسد زق نجمة و وقعت على الارض و هو اتجاه لى التواليت أما نجمة ف هى قعدت تعيط بقهرة
نجمة بعيط.. بكرهك يا سليم بكرهك بكرهك …. عطيتك كل الحب اللى فى قلبي و مخدش منك غير الوجع كلهم قالوا لا يا نجمة سليم مش شبهك بلاش يا نجمة حاا …. بدل ما اخاف على نفسي خوفت ل اخسرك دائما بخاف عليك من الوجع و انت جرحتني بكل قسوة
أما فى الصعيد فى قصر الجناوى
الام .. بت يسرا يعني يوم ما يتچوز يتچوز البت كيف تعمل في ابنك اكده كيف
سليمان.. چليلة و بعدين معاكي
جليلة بعصبية.. عايزني اعملل ااايه لم اشوف اول فرحتي داخل القاعة و فى ايده بت يسرا هااا البت المتجبرة دى كيف تكون مرت ابني ما ترد عليا
سليمان.. اسد لو مكنش عمل اكده كان سعمت العيلة بجت في الأرض و بعدين انتى طول عمرك جلبك ابيض و بتحبي توجفي جانب الكبير جبل الصغير و ده كيف بناتك
جليلة بهدوء.. ممم صوح بس لو واحدة من بناتي عملت كيف عمايل البت دى كنت دفن**تها انا كيف مانا يا سليمان بس اللي يجي على ابني اكله بسناني حتى لو كنت انت بحبك اه بس انا اللي تعبت و سهرت عليهم و مش ها سمح لى البت دى تضيع تعبي طول السنين دى
عند اسد و نجمة
اسد .. اتفضلى نامي
نجمة.. بس ان
اسد .. ياريت تتخمدي و مسمعش حسك
و نام اسد على الكنبة و نجمة على السرير و كل واحد فيهم بيفتكر ايامه مع حب عمره ( هو انا قولت حب عمره) و نامو هوم الاتنين
و في اليوم التالي
اسد .. ايوة يا سما اهدي بس علشان افهم
سما..
اسد نظر لى نجمة بصدمة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة الاسد)