رواية نجمة الاسد الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد
رواية نجمة الاسد الجزء الثالث
رواية نجمة الاسد البارت الثالث
رواية نجمة الاسد الحلقة الثالثة
نجمة.. حااا انتي
شمس اخت اسد
شمس.. اه انا مالك وشك مخطوف كده ليه انتي كويسة
نجمة.. اه اه كويسة اومال انتي جيتي ليه
شمس.. جيت اشوف الواطي اللى ما بقتش بتسال ولا تتصل حتي ماشى يا نجمة
نجمة.. اوووف ها نبدا بقا خير يا شمس عايزة مني ايه
شمس بعصبية.. هو انتى بتتكلمي كده ليه هو انا جيت جانبك و بعدين شكلك بيقول ان فيه حاجة حاجة شكلك بيقول ان فيه كارثة كبيرة كمان ما تتكلمي يا بنتي هو انا ها شحت منك الكلام
نجمة.. يوووو يا شمس روحي اوضك و حلي عني
شمس.. طب والله ما ها خرج من هنا غير لم اعرف
شمس قفلت باب الغرفة بى المفتاح و ربعت على السرير
شمس.. اه يا رجلي و أدى قعدة قولي بقا
نجمة لا رد
شمس بذكاء.. من فترة كده كنتي ها تموتي من الفرحة لم عرفتي ان اسد بيحبك و ها يتجوزك في نفس اليوم بليل قولتي ليه كلام زى السم و حاولتي تقللي منو اتكلم معاكي مرة و اتنين علشان نفهم سبب الرفض اللى غير منطقي بس ظهرت لينا واحدة تانية خالص غير اللى نعرفها عنطظة و قلت ادب و كلام و تصرفات ما تطلعش منك يا نجمة اللي بتعمليه دلوقتي ل شكلك ولا اخلاقك (شمس مسكت ايد نجمة بحب ) هو انا مش اختك
نجمة على وشك البكاء.. طبعا يا شمس انتي اختي قبل ما تكوني بنت عمي و صاحبتي و بير اسرارى و مصايبي
شمس.. اومال ايه بقا يا ستي ليه رفضي اسد اللى فى الاصل امير احلامك زى ما بتقولي زمن فاكرة و بعدين هو انتي حبيتي سليم امتي ده لو حبتيه يعني
نجمة و اخيرا ظهرت نجمة القديمة اللى جوها.. انا في مصيبة يا شمس
شمس بصدمة.. مصيبة ما تتكلمي يا نجمة
نجمة.. ها قولك بس و حيات اغلي حاجة عندك ما تقولي لحد ولا بينك و بين نفسك
شمس.. يا بنتى انا كده قلقت اكتر
نجمة .. ها قولك على كل حاجة
نجمة حكت كل حاجة لى شمس .. شمس بتسمع ليها بصدمة
نجمة بدموع.. عرفتي مالي انا ادمرت يا شمس ادمرت و مش عارفه اعمل ايه
شمس بعصبية.. تقومي تعملي كل ده انتى مش شايفة نفسك بقيت عاملة ازاي
نجمة بدموع.. غصب عني والله
شمس بعصبية.. تقومي مثبتة الته*مة على يا غبية تديلو فلوس ليه و انتي متعرفيش اللى بي يه**ددك اصلا
نجمة حطت اديها على وشها قعدت تبكي
شمس بعصبية اكتر .. متعيطيش و خلينا نشوف ها نعمل ايه و نعرف مين اللي بيه**دد
نجمة شلت اديها من على وشها .. سبت اسد علشان فعلا يستاهل واحدة احسن مني ظابط اد الدنيا ليه يتجوز واحدة قاتل**ه
شمس.. مكنش قصدك و بعدين الاعمار بيد الله انتى حاولتي تنقذه
نجمة.. و نعم بالله بس مقدرش اهد حيات اسد اللى بيحب بيكون كل همو ان يشوف حب عمره سعيد
شمس.. ممم بس الاخت عملت العكس على فكرة انتى لو كنتي قولتي لى اسد كان حل الموضوع ذات فين اهل اللى حصل فيه كده ازاي ساكتين و ازاي عمي معرفش و ازاي
نجمة.. ازاي ايه
شمس.. متخديش في بالك اهدي و كل حاجة ها تتحل بس ازاي كل الممرضات اللى كانوا معاكي في غرفة العمليات ساكتين برض الله ده شكل الموضوع لغز كبير
نجمة.. والله ما عارفه انا في كل اللى فاكرة انى كنت تعبانة ف طلب قهوة
شمس.. و بعدين
نجمة بدموع.. بعدين الرؤية مبقتش واضحة اوى و بعدين مش فاكره غير صوتهم و هوم بيقولوا قاتل**تيه يا نجمة مكنش فيه حد تانى غير ان اسد يكرهني هو و انتوا حتى بابي
أما في مكان تانى
المجهول.. كله تمام يا هانم و الدكتورة شكلها ها تطلق زى ما انتي عايزة
بابتسامة.. عفرم عليكم يا رجالة
يسرا.. كده تمام اوى
زينب.. المهم اسد يكون ليا في الاخر
يسرا.. اكيد بس لو نجمة مسمعتش الكلام ها ترا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة الاسد)