روايات

رواية نجمة الاسد الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية نجمة الاسد الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية نجمة الاسد الجزء الأول

رواية نجمة الاسد البارت الأول

رواية نجمة الاسد الحلقة الأولى

هههه شكل العريس رجع في كلامه
العريس شكله مش جاي يا جماعه حتى شوفوا يسرا مش على طبيعتها ازاي
خارج قاعة الفرح
اهد يا جابر مش اكده
جابر بعصبية.. الناس بتتكلم عليا و على بنت***و عايزني اهد انا كنت حاسس من الاول ان الواد ده حيوان بس مش لدرجة ان ميجيش الفرح
سليمان.. عايز اعرف كيف توافق على واحد زى ده من غير ما تسال عنه
جابر.. معرفش معرفش والله ل اموتها بنت الك**لب هى السبب في انى راسي في الارض بسببها و بسبب اختيارها الزفت
أما في غرفة العروسة
نجمة بصدمة.. اي ايه اللي بتقوليها ده سليم جاي هو بس الطريقة ز
الام بغضب و سخرية.. فوقي بقا يعني اهلو مفيش حد منهم ظهر لى دلوقتي و سيدو من امبارح مردش عليكى و أخيرا حن عليكى و يوم ما يبعت يقول انا مش جاي بيقول انا مش عايزك يا نجمة فى تفسيرررر اكترر من كده ما تردىىىى
نجمة من الصدمة مش عارفه تبكي لكن كنت بتردد و تقول
نجمة بعدم تصديق.. هو بيهزر يا مامي هو اكيد بيهزر سليم مستحيل يسبني هو بيحبني و ميقدرش من غيري انا ها ستنا هنا اكيد ها يجي
أما خارج القاعة
سليمان بهدوء.. عريس نجمة مهربش و موچود وسطينا كمان
جابر بعصبية.. انت عايز تجنني يا سليمان موچود كيف و هو اتهبب بعت انه مش جاي و ان اتزفت سافر
سليمان بهدوء.. اهد انا خابر اللى بقوله زين
سليمان نظرا لى شاب وسيم جدا .. اسد موچود
جابر بعدم فهم.. اس اسد مين
سليمان.. بلا الغريب و الوچع الجلب اللى بيچي منه
جابر بخجل.. ايوة بس بس
سليمان بحادة.. مبسش يا ولد ابوي بنتك لازم تتچوز اسد لان الناس مش بترحم دى مش سمعت بنتك ولا سمعتك دى سمعت كل عائلة الجناوي كلها
جابر بخجل.. أيوة يا سليمان بس
سليمان.. جابر دلوج مفيش بس و مش بس دلوج في سمعت عائلة لازم تتنقذ
و اتجاه اسد لى أبوه
اسد .. متقلتش يا عمي هقلب عليه البلد كلها و ها جيبو ها جيبوا لو فى اخر الدنيا
سليمان بابتسامة.. خلاص يا ولدى هامله لى حال سبيله
اسد .. حديد ايه عاد يا ابوى و الناس اللي
سليمان.. ما عاش ولا كان اللى يفكر يتكلم على بت الجناوى نص كلمة الموضوع اتحل خلاص و العريس موچود
اسد .. كيف موجود و هو بعت الكلام ده
سليمان بهدوء.. بت الجناوى مستحيل تطلع بره العائلة مهما كان اكيد مش ها تسمح لحد الناس تتحدت على اللى من دم**ك
اسد بصدمة .. بس انا مش بطيقها ولا هى بطقني كيف نتچوز
جابر.. ان شاء تقت**لها لو عايز بس انقذنا من المصيبة اللى وقعتي على دماغي دى
اسد
أما في غرفة نجمه
الام بدموع.. نجمة نجمة حبيبتي اهدى نجمة فوقي
نجمة قعدة قدام المرايا بتظبط مكياچها طبعا هى مش قادرة تتقبل ان حب حياتها عمل فيها كده و عمل تغني ولا على بالها
الام بدموع.. البنت اتجننت بنتي راحت مني منك لله يا سليم
نجمة بتغني.. ونا اسهر منامشي ترررر ترررر
الام بدموع و رجاءا.. حور اعملي حاجة يا بنتي فوقيها اعملي حاجة
حور بدموع.. مش ها ينفع يا طنط المهد غلط عليها ممكن تدمن**و
حور اتجات لى نجمة و مسكت ايدة.. نجمة حبيبتي بصلي
نجمة بوجع.. انا مش مجنونة يا حور ب بس بادى لنفسي امل بكدب احساسي انا مش قادرة اصدق انو يعمل فيا كده
حور.. عياطي يا نجمة عياطي يا حبيبتي يمكن ترتاحي
نجمة… حاسة بى ن*ار جويا ن*ار مش بتهد أهل بابي تحت اكيد فرحانين فياو فى امي
حور .. مفيش اهل بيفرحو لوجع بنتهم
نجمة.. بس هوم مش بيحبوني ولا بيحبو مامي
الام .. ادخل
الاب و هو بينظر ليهم بغضب.. سبينا لوحدنا يا حور
حور .. عن اذنكم
و خرجت حور من الغرفة
الاب.. طول عمرك مجنونة و حركاتك سخيفة و قلت ادب و قولت ماشى لكن لا عاش ولا كان اللى يخلي الناس تتكلم عليا
الام .. اهد و بعدين انت مش شايف حالتها و
جابر بى مقاطعة.. ياريت تخرسي قبل ما يكون آخر يوم بينا أنا كنت رفض الزفت ده بس بسببكم بقيت كده اقول ايه عليكم ع عموماً جهزي نفسك علشان تتجوزي ابن عمك اسد الجناوي
الام .. نو زي ده يحصل انت عايز الناس و صحابنا يتريقو علينا عايز صحابها يتريقو عليها
جابر.. وقتك مش دلوقتي يا يسرا
نجمة و هى سرحانه.. انا مستحيل اتجوز واحد عديم شخصية زى ابن اخوك ده الموت اهون ليا ولا أن اتجوز اسد
جابر اتجاه ليها و ضربها على وجهها.. اظهر انى دلعتك زيادة عن اللزوم لدرجة ان نسيت اعرفك يعني ايه عائلة ها تتجوزى اسد و رجلك فوق رقبتك سامعةةةةة
يسرا بعصبية.. نو وى انت مبقتش تطق بتغصب البنت على حاجة مش عايزها اوكي هى غلطت لم حبت واحد زى سليم لكن مش لدرجة تتجوز ابن الجناوى
جابر.. كلمة كمان و هنسا انكي ام بناتي يا بت الباشا يلا علشان المأذون مستني
نجمة بهدوء.. اوكي
و تم زواج اسد و نجمة تحت صدمت ام اسد و غضب يسرا و صدمة اصحاب نجمة و نجمة نفسها و اخيرا انتهاء الفرح على خير
و في غرفة اسد اللى فى الفندق
نجمة بصدمة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى