رواية نبض قلبي لك الفصل العاشر 10 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت العاشر
رواية نبض قلبي لك الجزء العاشر
رواية نبض قلبي لك الحلقة العاشرة
”مرارة أن تشرح لأحد أن موقفك العدائي كان دفاعًا عن نفسك ، مرارة أن يكون هذا الأحد شخص تحبّه.”
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
خالد بعد ما ساب ريهام مع سعاد خرج وراح الارض لانه بيشرف علي اللي شغالين فيها وكمان محاسب وبيحسب المحاصيل واللي الارض بتطلعه اغلبيه الشغل هو اللي بيخلصها
خلص الارض وراح علي الذريبة وقال للسايس…. ها يعم محمود جبت الدكتور اللي هيكشف علي البها*يم
محمود…. ايوه يا بيه وكشف عليهم وقال انهم كويسين مفهمش حاجه
خالد… تمام
وبعدين روح وهو تعبان اوي وشاف بيت امه منور والعيال جه وشاف الساعة كانت سته ونص والمكان. كله فاضي
دخل بيته وراح علي اوضته اخد دوش ونام
اما ريهام في البيت كانت بتفكر في حياتها اللي جاية هتكون عامله ازاي وهتعيش ازاي هي مش هتقبل ان راجل غير يصرف عليها
مالك…. ماما
ريهام ابتسمت…. نعم يا حبيبي
مالك…. انا جعان
ريهام…. افتكرت ان مفيش اكل هنا خالص وهي معهاش فلوس وخالد مجاش وعربيته بره يعني في البيت وهي اصلا متقدرش تخرج بره البيت
ريهام حضنته……. ممكن تستحمل شوية لغاية الصبح بس
مالك سكت وقال. …. حاضر
اما ريهام اتنهدت…. انا لازم اشتغل
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند خالد قلق من نومه وكان تعبان وبعدين افتكر ريهام وعيالها اللي مفيش اكل عندهم في البيت خبط ايده في جبهته…. يابوي مش تفتكر يا غبي لبس الجلابية بتاعته ونزل تحت فتح المطبخ والتلاجة وخرج جبن وبيض ولانشون والعيش وحطهم علي صنية وخرج وخبط علي الباب كانت الساعة عشرة ونص
ريهام قلقت وقالت…. مين
خالد….. افتحي يا ابله انا خالد
ريهام فتحت الباب وشافت الاكل
خالد بإحراج…. معلش نسيت اصل مش متعود لكن خلاص انا هجبلك حاجه بيتك كلها بكره
ريهام بهدوء…. مفيش دعي انا ناوية انزل ادور علي شغل
خالد ادلها الصنية في ايدها وقال…. متخليش الكبير يشك فينا بلاش يا بت الناس قولتلك هجبلك شغل بس مش دلوجتي تمام انا ماشي ومشي من غير ما يسمع ردها
ريهام بضيق من اسلوبه…. الله بيكلمني كده ليه ده
اما خالد كان بيبرطم بل الكلام… قال تخرج تشتغل اقال مش عارف انا الست دي. بتفكر ازاي بس
🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
عند الكبير كان مع مراته سامية
سامية بدلع وحزن مصتنع …. بس يا عثمان انا عايزة حقي منها انا معملتلهاش حاجه علشان تجل مني اجده.
عثمان ابتسم…. بجي معملتيش حاچة مشجلتك انك مفكرني مش داري بحاچة اسمعي يا سامية.
وبعدين قال بحده….. انا عارف اللي حوصل وعارف كمان اللي انتي هبيبتي والكلام اللي بتجوليه من تحت لتحت علشان انتي اللي خلفتي الواد تاني مره الكلام ده يوحصل هطلقك انتي سامعه وان انهاردة عقابً ليكي مش هبات معاكي وهبات معاها
سامية ببكي…. لا يا عثمان علشان خاطري طب متزعلش مني اخر مره هتحصول بس خليك معايا انهاردة ومتسبنيش
عثمان بنظره حاده ومتكلمش وهي سكتت لبس الجلابية وخرج علي مراته التانيه
وكانت نايمة قلع الجلابية وقعد بنطلون قطني و تيشريت ونام جنبها وهي حست بيه
چميلة فاقت من النوم لما حسيت بيه …… عثمان في جاچه
عثمان…. عچابتها علشان زعلتك.
جميلة…. مكنش في داعي لده انا واخده منها علي اجده يا عثمان دي عاديتها ولا هتشتريها
عثمان حضنها وقال…. لع لازم تتعلم الرباية وانا هربيها متزعليش حقك عليا اني متزعليش
جميلة بحب… ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك واصل
عثمان قرب منها والتهم شفتها في قبله شغوفة واشتياق وهي بدلته بحب شديد وبعدت
جميلة. ….. بحبك واصل يا عثمان
عثمان قبلها. …. وانا بعشجك يا جلبي
وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عاصم كان في التاكسي بتاعه بيشوف شغله واقفه شاب وشابه علشان يركبوا
الشاب…. المعادي يا سطي
عاصم… اتفضل
وركبوا الاتنين ورا وعاصم طلع دقيقتين و شاف الاتنين يقبلون بعض في عربيته عاصم وقف العربية بسرعة وزعق جامد….. انتزا بتعملوا ايه يلا مشفتوش ريحة التربية ايه
البنت بجاحة… وانت مالك يا راجل انت متشوفش الطريق وانت ساكت
عاصم بعصبية….. اما انتي بت مشوفتيش تلات دقايق تربية يا تربية******
الشاب بعصبية….. ماتحترم نفسك يا جدع انت الله ولا تحنا سكتناله دخل بحماره
عاصم بعصبية. ….. يلا يا شوية****** انزلوا من هنا بدل ما افضحكم واوريكم ان الله حق غوروا
كتكم القرف
نزلوا هما الاتنين وعاصم كان مضايق جدا وفضل ماشي يركب الناس ويحاول يجيب فلوس
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند نور في السنتر الدرس
قرب منها شاب … ازيك يا نور
نور بضيق….. نعم
الشاب… في ايه بس لغاية امتي هتفضلي تعمليني المعامله دي
نور بضيق اكبر….. ده علي اساس ان بيني وبينك حاجه علشان اعاملك اصلا اتفضل يا هادي من هنا بدل ما اقول للمستر واتسبب في طردك انهاردة
هادي بضيق…. ماشي يا نور مسير الملوخية دي تحت المخرطة
ومشي وهو بيتوعد ليها وقف جنب واحد صاحبه
احمد ضحك….. طقمتلك زي كل مره
هادي بتوعد….. وللهي لوريها النجوم في عز الضهر وهوريها مين هادي هخليها تجي لغاية عندي تركع انا هوريها
احمد بضحك…. وهتعملها ازاي بقي
هادي بضحك وخبث…. هتعرف قبل ما السنه دي تخلص اصبر عليا
وضحكوا الاتنين بشر
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند ممدوح بات الشقق والفله بتاعت ابنه وخدهم وحطهم في البنك وسحب الفلوس اللي في البنك بتاعت ريهام اللي خلها تكتب بيهم. شيك علشان يسحبهم وساحبهم وحطهم في حسابه
وعايدة كانت حزينه علي ريهام وولادها وعاصم ومراته وعياله وكانت كل شوية الضغط يعلي ويوطي
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
يا ظالم ليك نهايه اوعي تفرح بكام جنية مسكتهم في ايدك لا النهاية اصعب افضل حوش واظلم ناس قريبين وبعاد شردت لحمك ودمك وكان عندك استعد اد تقتل لمجرد الفلوس قولي الفلوس هتنفعك
الفلوس هتعملك. ايه لو جالك مرض ملوش علاج وفضلت تنازع علشان تلقي الراحة اللي انت استكترتها علي الباقي
هتعملك ايه وانت في قبرك ازاي هتنفعك وانت واقف قدام الله سبحانه وتعالى وبيسالك علي كل اللي ظلمتهم وشردتهم وحق اليتيم اللي استبحته لنفسك ورميتهم في الشارع
ياظالم ليك. يوم خليك نايم مرتاح وانت وسط الفلوس اللي هتيجي في يوم وتروح خلي ضميرك نايم اوعي تصحية سيبه خليك دايما جمع في فلوس حلال حرام. مش فارقة كتير انت كل اللي يهمك الفلوس توب يا ظالم قبل ما ورقتك تقع من الشجرة ويكون الوقت فات وبدل ما تعيش مرات في الاخرة هتعيش في عذاب جهنم
يا ظالم توب ليك يوم
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)