رواية نبض قلبي لك الفصل الخامس 5 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت الخامس
رواية نبض قلبي لك الجزء الخامس
رواية نبض قلبي لك الحلقة الخامسة
”مشكلتك انك تضع لكل شيء عذراً ، بينما كانت الأشياء تحدث من حولك بتعمد وصراحة واضحة.”
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
بعد ما خرج عاصم وممدوح كانت ريهام تجلس علي الارض وتبكي بشدة وتقول….. ليه يارب تاخده مني كان حميني من شر ابوه ليه كده
وبعدين نهرت نفسها…. ايه اللي بتقوليه ده يا غبية استغفر الله العظيم
وقامت تطمن علي عيالها ودخلت نامت جنبهم وهي دموعها نازله علي خدها
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند ممدوح كانت مراته نايمة وهو بيكلم المحامي
ممدوح بطمع وبغل…. يعني دلوقتي كل حاجه بقت بإسمها والاجراءات خلصت وتقدر تتصرف فيهم زي ما هي عايزة طيب كل الحاجة بل الشقق والفيلا كام بل الفلوس كده كله كام
المحامي……. مع الاسف دي اسرار شغل مقدرش اقول لحضرتك عليها لان حضرتك ملكش في الورث كل اللي اقدر اقوله ان كل الحاجة بقت جاهزه و المدام ريهام استلمتهم و تقدر تتصرف فيهم زي ما هي عايزة مع السلامه
المحامي قفل وممدوح كان بيغلي واتصل علي واحد وقال…. ها عملت اللي قولتلك عليه
….. ايوه وكلمتهم وهما جاهزين في اي وقت
ممدوح…. عايزهم دلوقتي هقبلهم عند **** سامع
…… من عينيا يا باشا حاضر
قفل ممدوح وهو مضايق وراح يجهز ياتري بيفكر في ايه
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند عاصم كان سرحان ومش عارف حاسس بإحساس سئ بيروده مش عارف في ايه كانت وفاء نايمة جنبه سمع صوت بنته خرج لقها بتذاكر
عاصم بحب…. ايه يا حبيبتي مسهرك كده
نور وعنيها سوده من السهر….. معلش يا بابا لو صحيتك بس ورايا امتحان مهم بكره ولازم اكون مستعدة
عاصم…. ولا يهمك يا حبيبتي ربنا معاكي يارب وتجيبي تقدير عالي
نور ابتسمت….. يارب يابابا
عاصم… يارب مش عايزة اعملك حاجه تشربيها وانتي بتذاكري
نور ابتسمت…. تسلم يا بابا ادخل نام وانا لو عايزة حاجه هبقي اقوم اعملها متتعبش نفسك يا حبيبي
عاصم بحب…. مفيش تعب ولا حاجه
نور…. صدقني مش عايزة
عاصم…. طيب يا حبية بابا انا داخل
نور… اتفضل
دخل عاصم وفضل قاعد علي السرير وكان مش عارف ينام من القلق وفاء صحيت بسبب. تحركاته الكتير.
وفاء بنعاس…. في ايه يا عاصم ما تنام كل شوية تتحرك ليه
عاصم بقلق…. انا مش مرتاح حاسس ان قلبي مقبوض وفي حاجة هتحصل يا وفاء
وفاء قامت قعدت علي السرير…. ياخويا تفائل متقولش كده ان شاء الله خير
عاصم…. يارب
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ممدوح نزل وركب عربيته عربية موديل قديم جدا ووصل مكان لقي عربية واربع ستات واقفين مع راجل
ممدوح قرب منهم ووجه كلامه لستات…. ها جاهزين
الستات شكلهم كان سوابق اللي واخده غرزه شكلهم رد سجون
ممدوح…. طيب ركب معاهم العربية وطلعوا علي طريق بورسعيد
ووصلوا كانت الساعه لسه اربعة الفجر
وطلعوا علي شقة ريهام معادا الراجل كان ممدوح والاربع ستات فقط واحده خبطت علي الباب وكانت ريهام نايمة و اتخضت لما سمعت جرس الباب الساعه اربعه الفجر
ريهام بخوف قالت من ورا الباب…. مين
واحده من الستات عملت نفسها بتعط وقالت بخوف… ابوس ايدك يا ست خبيني عندك ناس قاطرني وعايزين يعتدوا عليا ابوس رجلك افتحي
ريهام بسلامه نيه فتحت الباب وشافت الستات دول دخلوا الباب ا واحده حطت ايديها علي بؤها كتمته والتانين فضلوا يضربوا فيها لغاية ما كانت هتموت ممدوح طلع الورق اللي كان مجهزه هتمضي والا اخليهم يكملوا علي ولادك
ريهام وشها كان بينزف وبتعيط بشدة… همضي بس ونبي ما تاذئ ولادي ابوس رجلك
ممدوح ادلها الورق تمضي وهي فعلا مضيت
وبعدين ممدوح قال اللي صدم ريهام بشدة.
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)