رواية نبض قلبي لك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت الحادي والعشرون
رواية نبض قلبي لك الجزء الحادي والعشرون
رواية نبض قلبي لك الحلقة الحادية والعشرون
“اعرف قدر نفسك قبل أن تصفعك الحياة وتوقظك من سباتك، فأنت ثمين، ثمينٌ في وقتك، طاقتك، قدراتك، توقف عن هدر نفسك مع من لايستحقك، وطريق لا يشبهك، وحياة لا تنتمي لك، توقف عن تقليل شأنك والله رفعك، توقف عن الشك في قُدراتك والله وهبك كل شيء، تعلّم وضع نفسك دائمًا في المكان الذي تستحق”
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
خرج الدكتور من غرفة العمليات بعشر ساعات وقال بتعب… الحمدلله العملية نجحت بس هتفضل تحت الملاحظة في العناية لغاية ما حالتها تتحسن
عاصم بفرح ودموع……. بجد يا دكتور يعني هي دلوقتي كويسة
عامر…. طبعا كويسة وكلها اسبوع و هتخرج تمارس حياتها عادي
عاصم بشكر… بشكرك يارب اشكرك يا دكتور
عامر…. العفو بعد اذنكم
كمال بدموع…. ياما انت كريم يارب
يوسف ابتسم…. الحمدلله الف مبروك يا عاصم
عاصم ابتسم…… الله يخليك يا يوسف
وبعد ربع ساعة خرج الممرضين ووفاء كانت نايمة علي السرير الترولي ومكنتش في وعيها كانت نايمة عاصم قرب ومسك ايدها وكان عاوز يدخل الاوضة معاها لكن منعوه
وقف بره وهو عاوز يتاكد انها كويسة لما يشوفها قصاده بتتكلم
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند خالد خرج من بيته الساعة عشرة الصبح وراح محل يبيع قماش واشتري كذا نوع قماش
وراح علي بيت ريهام وخبط
ريهام كانت لسه صاحية من النوم وجهها محمر وشكلها كان جميل
خالد خد نفس وقال…. صباح الخير
ريهام… صباح النور اتفضل
خالد…… لا اتفضل ايه خدي الاكياس دي واخرجي. البلكونة كلميني علشان عاوزك في موضوع مهم
ريهام بستغراب…. طب ما تدخل ونتكلم جوه
خالد…. الناس يا ابله يقولوا وان خارج من شجتك لا اجفي كلميني في البلكونة
ريهام… تمام
بعدين خالد دخل شقته وراح علي البلكونه وكذلك ريهام
خالد قالها…. دول قماش انتي قولتي انك بتعرفي تفصلي وتصميمي عيشي حياتك ولو نجحتك هجبلك شغل كتير تبعيه وكمان المكنة بتاعة الخياطة هتجي كمان شوية
ريهام بصدمه…. انت صرفت ده كله وانت لسه مشتغلتش
خالد…. يا ابله فين المشكلة ياستي لو نجحتي ابقي سددي اللي صرفته.
ريهام بتصميم… وده هيحصل
خالد ابتسم…. ماشي ادخلي شوفي القماش بقي وعيني براحتك
ريهام ابتسمت…. ماشي شكرا 🌹
خالد… العفو
ريهام دخلت وشافت القماش وعجبها ذوقة اوي
وقعدت تفكر ليه بيساعدها كده. مش مقتنعه بكلامه. خالص انه بيساعدها علشان وحدانيه وملهاش حد معقول بيحبني واتصدمت من توقعها ده
😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨
اما عند نور وكارما كانوا قاعدين ونور بتحكلها علي هادي وقله ادبه معها
كارما بعصبية….. ليه مفكر نفسه مين بسلامته انتي اللي بت خايبة بل في رجلك واديله بيه في ايه يا نور انتي هتفضلي جبانة لغاية امتي لغاية ما تضيعي تهددي وتسكتي نفذي تهدديك. يا غبية
نور بدموع…. عاوزني اعمل ايه يعني
كارما بتصميم…. مش انتي اللي هتعملي انا اللي هعمل ومش. هخليه يتجرء يبصلك بعد كده الحيوان ده مش انتي رايحة السنتر انهارده
نور بخوف…. هتعملي ايه يا مجنونه
كارما بإبتسامه خبيثه…. ملكيش دعوه انا جاية معاكي. السنتر انهاردة
نور بخوف…. لا بلاش
كارما…. يابت اجمدي ومتبقيش خيخة اسمعي مني هتكسبي وشوفي واتعلمي ده واحد اهله نسيوا يربوه بعد ما تخرجي من الدرس انا هكون مستنيكي بره
نور… بس
كارما بإبتسامة…. مفيش بس
وفعلا جه معاد الدرس بتاع نور ونزلوا هما الاتنين
وراحوا ونور شاورتلها علي هادي من غير ما ياخد باله
كارما ابتسمت بخبث….. خلاص ادخلي وانا هستنكي هنا
نور بقلق….هتعملي ايه
كارما….مش هعمل حاجة دلوقتي علشان الناس واقفه بعد ما الدرس يخلص ويمشوا مش انتي بتقولي بيفضل واقف
نور بقلق…. طب ما تقولي هتعملي ايه
كارما بتحدي….. هعلمه الرجوله اللي امه نسيت تعلمهله ولا انتي نسيتي اني معايا الحزام الاسود
نور بصدمه…. عاوزه تضربيه يخربيتك.
كارما بخبث…. بقالي كتير مضربتش حد بسبب الدرس وجتلي علي طبق من دهب غوري روحي درس يابت اخلصي
وفعلا دخلت نور والشله بتاعة هادي الدرس وهي فضلت واقفه بره مستنيهم يخرجوا وخرجوا بعد ساعة ونص ونور خرجت والطلاب مشيوا ومكنش فيه غير هادي ومعتز واحمد كان موجود نور وكذا طالب راحت نور لكرما بخوف… يلا امشي وشيلي اللي في دماغك ده
كارما بتصميم…… لا واوعي من وشي. السعادي لازم اعلمه الادب علي اصوله
وراحت علي هادي وقالت بصوت مش عالي ولكن قوي.. اسمع يا بتاع انت لو فكرت مجرد تفكير تبص لاختي ولا تجي جنبها تاني هعلمك الادب
هادي ضحك بستهزاء…… ايه يا صغننه هو انتي خرجتي من كي جي وان امتي
كارما اتعصبت من استهزاه بطولها اللي عبارة عن 155 سم اتعصبت وراحت ضربته في مكان حساس وهادي نزل علي الارض وهو بيتألم وكان عاوز يضربها ولكن هي مسكته من شعره وضربته بل الروسية في دماغه وبنيات في وشه ومكنش قادر يدافع عن نفسه كل ما بيحاول هي بتفديها
كارما قالت بهدوء….. القصيرين اللي سيدتك بتستهزء بيهم شوف عملوا فيك ايه انت متخفش من الطوال وخاف من القصيرين لو فكرت تجي جنب نور تاني هعمل من وشك شوارع يا هادي
ومشيت بكل ثقة نور واحمد معتز والطلاب اللي كانوا واقفين مصدومين حتي هادي نام علي الارض من التعب وقال بصوت مش واضح….. معتز شلني بسرعة يا معتز
معتز قرب وسنده واخده ومشي وقعدوا في مكان هادي وهادي عيط بإحراج…. بقي حته بت اعمل منهم تلاته طول وجسم وتعمل فيا انا كده وقصاد الناس انا اتهزقت يا معتز هورلهم وشي ازاي دلوقتي
معتز كان كاتم ضحكته….. معلش هي بدافع عن اختها يا هادي معلش وبعدين الناس بتنسي بسرعة انك اضربت
اول ما معتز قال انت انضربت بكي تاني وقال…. انا نفسي مش قابل نفسي. بعد اللي حصل واضرب علي ايد بت زي دي طالعة لمين دي دي نور ملاك نور اه ضربتني بل القلم ومكنش في حد واقف تقوم دي تضربني قصاد الخلق دول عيال سنه اولي وتانية كانوا واقفين وبتاع سنه تالته بيضرب
معتز…. طب ما دي حاجه حلوه من سنه تالته مكنش حد واقف غير انا وانت واحمد في تالته محدش هيعرف من دفعتنا اهدى بس وكله هيبقي. تمام
هادي بدموع…. روحني البيت يا معتز الله يخليك
معتز روحه البيت اول ما دخل ومامته شافته قال…. ايه ياولا اللي عمل فيك كده
هادي جره علي مامته وحضنها وبكي…. اضربت ياماما
مامته بخضة.. مين الواد اللي عمل فيك كده.
هادي بضيق وبكي… لمجرد ان امه مش. هتتوقع طبعا ان اللي عمل كده بنت… مفيش اتخنقت انا وشله في الدرس
مامته بضيق…. انت رايح. تشوف مستقبلك ولا رايح علشان تتخانق مع اللي يسوا واللي ميسواش ادخل ياخويا ارتاح
هادي دخل اوضته وهو حزين جدا من اللي حصل
….. بقي انا بت تضربني كده
😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨
اما عند نور كانت مبهورة بأختها وقالت…. يابنت الاية بقي يطلع منك كل ده.
كارما…. طبعا انتي مفكراني خدت الحزام الاسود ده من فراغ لا يا حبيبتي
نور حضنتها…. ربنا يخليكي. ليا يارب
كارما حضنتها….. ويخليكي يا قلبي
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
اما عند ريهام المكنة جت وهي ابتدات تحاول ترجع زي الاول وتشتغل
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
متنسوش تقولوا رايكم في البارت وفي اللي كارما عملته في هادي يتسحق ولا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)