روايات

رواية نبض قلبي لك الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك البارت الثاني والعشرون

رواية نبض قلبي لك الجزء الثاني والعشرون

رواية نبض قلبي لك
رواية نبض قلبي لك

رواية نبض قلبي لك الحلقة الثانية والعشرون

‏الحياة ممكن تكون أبسط لو عرفت كويس إنك وارد تكون عادي فـ حياة ناس كتير، وعرفت تحط نفسك في المكان المناسب في حياة اللي حواليك وتحط الناس اللي حواليك في المكان الصح عندك، وإنه عادي ناس تحبك وناس لا، وتفهم ان مش شرط علشان في حد مش بيحبك انك تبقا وحش..وفي الاخر كلنا عابرون
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ريهام كانت قاعدة مبسوطة جدا لما شافت الدريس اللي عملته وكان جميل جدا وكان بلون الابيض فضلت تعمل فيه في ساعتين ومكنتش مصدقة انها هتنجح لانها سابت الشغل ده من زمان الزمان
راحت علي البلكونه ونادت علي خالد
خالد خرج وشافها… في حاجه ولا ايه
ريهام بفرح…. خلصت اول حاجه وعملت درس استني. هورهولك ودخلت جابت الدرس وهو انبهر بيه و بشياكته وبسيط جدا ولكن جميل

 

خالد بإبتسامة….. كويس جدا. جميل كده نجيب الشغل بقولك ايه رايك تنزلي انتي والعيال ونجعد في اي كافيه ونتكلم لان في دماغي. حاجه بدل واجفة البلكونه دي.
ريهام بفرح…. ماشي ماشي
هروح اجهز
ريهام كانت فرحانه بالانجاز اللي عملته
و لبست هي وولادها وخرجت كان خالد لبس بس انصدمت من لبسه
خالد بهدوء…. مالك مصدومه كده ليه
ريهام بصدمه… انت لابس بنطلون وقميص
خالد بهدوء… فين المشكله
ريهام… وجلابية
خالد ابتسم…… تغير وبعدين انا بلبسها في الصعيد لكن اهنا هلبس عادي
ريهام ابتسمت وكانت معجبه بشكله ولبسه. والكاريزما اللي كان فيها وهو خد باله وفرح
ريهام بهدوء…. طيب نمشي
خالد.. اه يلا

 

وخرجوا من العمارة وركب عربيته ورحوا علي كافية علي البحر
وقعدوا مالك وهمس كانوا مبسوطين…. تشربوا ايه
ريهام مكنتش عاوزه تغرمه… لا مفيش دعي
خالد تجاهلها لانه فهم طريقة تفكيره
وكلم همس ومالك….. تاكلوا ايس كريم
مالك وهمس…. ايوه بالشكولاته
ريهام ابتسمت… لا هيتعب سنانهم وبصت لوحدها بصيق
خالد…. جرسون لو سمحت هات اتنين ايس كريم بالشكولاته واتنين شاي مظبوط
ريهام لسه هتتكلم سكتها بنظرته
خالد نتكلم في المهم….. انتي طبعا معكيش تلفون صح
ريهام بهدوء….. ايه

 

خالد…. وانا معايا واحد لغاية ما نجيب واحد ليكي هنفتح صفحة ومن خلال الصفحة دي ننزل كل حاجه هتعمليها وواحدة واحده الشغل هيكتر وانا هعمل اعلان ممول كمان علشان الصفحة تنشهر اكتر بس الاول عاوزين كام تصميم حلو وجديد علشان ننزل علي الصفحة انا هديكي الاب توب تشوفي اللي انتي عايزة اخر موضة اي حاجه ولو محتاجة اي قماش عرفني لاني الشغل مهم ليكي ولولادك وابقي يا ستي لما ربنا يفرجها ابقي سددي
ريهام ابتسمت….. بجد مش عارفه من غيرك يا خالد كنت هعمل
خالد فرح جدا لكن مبينش.. علي ايه ولاد الحلال كتير وانتي بنت حلال وتستاهلي كل خير
ريهام ابتسمت…. انت محكتليش عن نفسك خالص يعني ملكش اهل زي خالص تكلمهم مشوفتش حد بيجي ليك او تتكلم معه
خالد اتنهد…. انا جاطع قاطع علاقتي بعمي وولاده
ريهام بهدوء…. ليه
خالد…. فاكره لما جولتلك انا حبيت واحدة ومحصلش نصيب
ريهام…. ايوه

 

خالد بحزن…. حبيتها جوي جوي كنت لو طلبت مني ارمي. نفسي في البحر كنت رميت خانتني وباعتني اللي متعرفهوش اني اتجوزتها كان عندي 22 سنه وجتها كنت عشت معاها اربع سنين وقتها 18 سنه
دخلت غرفة نومي واكتشفت انها بتخوني ومع مين ابن عمي اللي دايما كان بيكرهني و بيغير مني لقتهم في اوضة نومي وعلي سريري
ريهام شهقت بحزن…..
خالد بحزن…… مستحملتش المنظر ده ومسكت فيها وكنت هموتها في ايدي بس هي متستهلش اني اوسخ ايدي في موتها هو هرب ومشي
وهي لبست هدومها ورميت عليها يمين. الطلاق ومشيت ولما روحت لعمي علشان اجيب حقي من ابنه اللي استباح شرفي جالي اللي صدمني قالي وابني ماله روح. شوف مراتك انت اللي مش مالي عينها ومش شايفاك راجل وقتها مسكت في عمي وكنت هموتها لكن ولاده اتكتروا عليا وضربوني وطردوني بره من وجتها وانا قاطع علاقتي بيهم حتي انها بعد العدة اتجوزته وسافروا هما كلهم عمي وولاده ومراته بره البلد ومن ساعتها معرفتش عنهم. حاجه
ريهام بحزن…. هي واحده مش كويسة و متربتش الراجل لما بيتخان من مراته مش معنه انه مقصر معها او مش مالي عينيها بل العكس هي اللي واحدة متربتش في بيت يعرف الاصول وفراغة عين منها مش اكتر زي ما الراجل بيخون الست مش بيبقي تقصير منها بيقي فراغة عين منه مش اكتر ربنا هيعوضك بواحدة احسن منها واجمل منها ان شاء الله
خالد ابتسم….. وقال في سره…. هو عوضني فعلا

 

خالد ابتسم…. ان شاء الله
ها هنعمل اللي اتفقنا عليه
ريهام ابتسمت…. اكيد
الجرسون جاب الحاجة اللي طلبوها
وفضلوا يتكلموا في الحاجات اللي هيعملوها
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عثمان عرف ان خالد وريهام مشيوا اتعصب وفضل يكسر في المكتب وسامية وهناء شامتنين فيه جدا
سامية ابتسمت بشماته…. احسن يا عثمان الكلب علشان عاوز تتجوز اشرب بقي
هناء بشامته…. صح هو ده اللي مفرحني
عثمان خرج من جوه وشاف في عينيهم الشماته اتعصب اكتر وقال…. شامتنين فيا ماشي انتي وهي هتجوز عليكي انتي وهي واحدة غيرها واحده ايه
اتنين
هناء بصدمه… ايه
سامية لطمت…. يالهوي
هناء بتصميم…. لو هتعمل كده طلقني مش هعيش معاك تاني
سامية… وانا كمان غلطتي اني جبلت اتجوزك وانت متجوز وبتاع حريم

 

عثمان بعصبية….. طب روحي انتي وهي طالق بالتلاته
اتصدموا جدا كمان بالتلاته
احمد انس ياسين ولاده الكبار كانوا مبسوطين جدا بل اللي بيحصل وبذات احمد
هناء كانت طالعة وهي بتعيط احمد واقفها قدام ابوه
احمد بهدوء….. راحة فين يا ماما
هناء بدموع…. طالعة الم حاجتي واخدها وامشي علي دار ابوي
احمد ابتسم…. لا يا حبيبتي البيت من حق الزوجة وانتي زوجة وام لأربع ولاد وكذلك مرات ابوي سماح يعني انتوا تفضلوا وهو يمشي لكن البيت من حق الزوجة وده المحكمة والقانون اللي قالته
عثمان بعصبية…. كان رايح يضرب احمد ورفع ايده عليه واحمد مسك ايده وقال بجحود….. مش هسمحلك تمد ايدك عليا نهائي ولو مش عاوز تطلع
القانون هيطلعك بالعافية يا بوي
عثمان اتعصب وخرج من البيت
وهناء لاول مره تشوف ان ابنها بقي راجل كبير ويعتمد عليه وميتخفش عليه وانه يقدر يحميها من جوزها

 

سامية ببكاء…. بقي كده يطلقنا وبالتلاته لدرجة دي مش فارقين معه اه يا مرك يا سامية
هناء… الرخيص ما يتبكاش عليه يا سامية كفاية نجعد نربي ولادنا دي كفاية جوي
سامية… معاكي حج ياختي نربي العيال وهو ولا يلزمنا اللي باعنا نبيعه
واتفقوا انهم هيعشوا مع بعض ويربوا ولادهم
لما عاصم كان قاعد في المستشفى مستني يشوف مراته وعمه واخوه مراته روحوا يطمنوا علي العيال
وهو فضل قاعد وكلم كذا حد يجيب ليه شغل لان مصدر رزقه ضاع
♥♥♥♥♥♥♥♥♥🌹🌹🌹🌹🌹

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى