روايات

رواية نبض قلبي لك الفصل الثامن 8 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك الفصل الثامن 8 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك البارت الثامن

رواية نبض قلبي لك الجزء الثامن

رواية نبض قلبي لك
رواية نبض قلبي لك

رواية نبض قلبي لك الحلقة الثامنة

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
– أنا مُحتاجة أجازة مِن التواجد
في حَياتي عَاوزة اطلع برا حياتي
يومين تلاته أرتاحَ شوية •
💔💔😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند ريهام كانت مرعوبة من الراجل اللي طلع فجاة من حيث لا تدري
الراجل بحده ونظرته المخيفة…… بتعملي انه يا ست
ريهام برعب وصوتها مش طالع قالت بصوت منخفض
…… ماشية
الراجل بسخرية… لا تصدجي كنت مفكرك جاعدة وزعق… انطوجي ياست احسنلك
ريهام بدموع….. مليش مكان اروحه و جوزي مات وابوه طردني وخدت حق عيالي وماشية مليش مكان معين اروحه
الراجل من لهجتها…… انتي من البندر
ريهام بدموع وعدم فهم… يعني اييه
الراجل…. اقصد من القاهرة

 

ريهام…. ايوه
الراجل…. تعالي معايا
ريهام بدموع …. اجي معاك. فين يا جدع انت انت مجنون
الراجل بهدوء وصوت وهادي علشان ما يخوفهاش….. اسمي خالد حارس اهنا وساعات عند البيه الكبير. علشان تدخلي المنطجة دي لازم تاخدي امره وهو لما يعرف حكايتك هيشغلك وانا هشوفلك مكان كمان بدل جعدتك في الشارع ثجي فيا احنا صعايدة مش اي حد اجده والسلام احنا رجاله ونعرف الاصول تعالي معايا يا خيتي
ريهام من ثقته وكلام الهادي وثقت فيه وركب عربيته بس قبليها قال ل سبع رجاله واقفين
خالد بحده… اي حد هيدخل ولا هيخرج هيكون نهاركم اسود
ريهام ركبت ورا وخالد ركب وسابها علي رحتها وشاف العيال اللي شكلهم كان تعبان من المرمطة دي
خالد بقلق علي العيال….. هي العيال دي مالها
ريهام مكنتش واخده بالها….. مالهم بصت ليهم شافتهم شاكلهم بهتان ومصفر
ريهام بخوف وبكي …. مكنش كده من شوية
خالد بهدوء وحاول يهديها….. اهدي شوية وهنروح علي اجرب مستشفي تشوفهم وفلا راحوا مستشفي وخالد شال همس وريهام شالت مالك ودخلوا وطلبوا دكتور اطفال وراحوله والدكتور كشف عليهم وقال
الدكتور …. انتي اكلتيهم حاجه
ريهام….. ايوه

 

الدكتور… ايه
ريهام بدموع…. بسكوت وبعديها بساعة سندوتشات فول وطعمية
الدكتور…. كلوا حاجه تاني
ريهام افتكرت وهي في القطر
فلاش باك
ريهام بعد ما حجزت التذاكر ودفعت نامت وعيالها جنبها والفلوس كانت في الشنطة بعد ما نزلت من القطر كانت رايحة تشتري اكل ملقتش الفلوس وعرفت انهم اتسرقوا وملقتش فلوس تجيب بيها اكل للعيال وكانت مستنية ام سماح تجيب الاكل لكن غصب عنها نامت هي والعيال ومكلوش حاجه
باك
ريهام بدموع…. لا
الدكتور…. من امتي
ريهام بدموع……. من امبارح بليل
الدكتور بحده…. وانتي ازاي تسيبي ولادك ميكلوش كل ده من غير اكل ليهم حق يهبطوا ويموتوا من قله الاكل انتي ست مهمله
ريهام دموعها نزلت

 

وخالد اتكلم وحاول يهدي الموضوع….. معلش يا دكتور حصل ظرف والاستاذة كانت تعبانه انا هأكلهم دلوجتي
الدكتور سكت وكتب فيتامينات للاولاد…. الفيتامينات دي تديهلهم علشان تقوي صحتهم شوية وتأكلي اكل صحي وبروتين كتير
خالد… حاضر
وشال همس اللي كانت بتعيط وريهام مالك وكانت بتعيط
خالد بحزن… معلش هو ميجصدش
ريهام هزت راسها بتعب وسكتت
خالد راح جاب الفيتامينات من الصيدله المستشفى وركبوا العربية وراح قصاد مطعم ونزل جاب اكل كباب وكفته وادهلهم وقالها اكلي العيال وكلي معاهم
ريهام اخدتهم وشكرته وهي صوتها مش طالع…. شكرا ليك علي تعبك اول ما اشتغل هديك اللي صرفته
خالد بصلها بحده…… انتي اجده بتشتميني بس علشان منتيش من الصعيد ومنتيش عارفة طبعنا واصلنا هسكت ومش هتكلم
ريهام استغربت….. ليه يعني ده حقك

 

خالد…. احنا ولاد بلد يا استاذه بنقف مع الغريب قلب الجريب مش بناخد فلوس ساعدنا بيها حد كلي
خالد سكت وهي كمان واكلت ولادها اللي كانوا بيكلوا بجوع شديد اوي وشربتهم مايه وادتهم الفتامين وكل ده وهي مكلتش
خالد…. مش بتكلي ليه
ريهام بتعب…. مليش نفس
خالد…. كلي بدل ما توجعي من طولك علشان خاطر العيال اللي عايزين حد يهتم بيهم كولي
ريهام… رفضت بشدة وحطت راسها علي ازاز العربية
لكن خالد اصر انها تاكل حتي ولو لقمه بسيطة تقويها وعلي اصراره كلت كذا لقمه بسيطة علشان تسكته ولادها طاقتهم رجعت وكانوا بيلعبوا سوا وبيتكلموا وريهام نايمه علي ازاز العربية لكن صاحية سنده راسها بس..
خالد…. ربع ساعة بالكتير وهنوصل
ريهام بسؤال…… هو ليه كل ما نقرب مفيش حد من الناس ماشي
خالد…. بصي يا ستي اهني الساعة خمسة مفيش مخلوج يخرج من بيته واللي بيخرج بيتعاقب
ريهام بصدمه….. ليه

 

خالد…. كبير البلد امر بجده لان في ناس تبع الجبل اسمهم المطاريد بيدخلوا البلد في الدرا ولو شافوا اي ست بيعتدوا عليها والراجل بيجتلوه علشان اجده امر وعلشان اجده الرجاله واجفه قصاد المكان اللي شوفتك فيه من ساعه ما الكبير مسكها ومحدش يقدر يهوب ناحية البلد
ريهام بصدمه….. طب بدام محدش يقدر يهوب ليه مانع الناس من الخروج
خالد… زيادة اطمئنان يا ابله محدش ضامن ممكن يتنكروا ويدخلوا بردوه علشان اجده زعجتلك وقتيها
ريهام بفهم…. و الكبير ده كبير في السن
خالد…. لع عنده حاولي 37 سنه متجوز تلاته وناوي علي الربعه بس حجاني جوي جوي
ريهام بصدمه…. تلاته وعاوز الرابعه
خالد ابتسم لصدمتها…… ايوه وعنده 13 بنت ولد.
سبع بنات وست ولاد
ريهام صدمتها زادت….. وقادر يأكلهم ويشربهم
خالد….. ده غني جوي جوي يا ابله الناس اللي زي دي مش بتفكر في الفلوس ولا حطنها في حسابتهم.
ريهام…. ربنا يزيد ويبارك هو احنا هنروحله في الوقت ده

 

خالد بشهامه…. لا بصي ست الناس احنا رايحين بيتي لان مينفعش اروح. بيكي. عند الكبير دلوجتي
ريهام اتصدمت ولسه هتتكلم
خالد…… اسمعيني الاول انا هديكي المفتاح وانتي ادخلي اجعدي براحتك وانا هبات في العربية لغاية بس ما ابعت حد ينضفلك البيت اللي جنبي لاني قفله بجالي ياما
ريهام بدموع….. وانت ومراتك ايه ذنبكم تشيلوا همي وتسيب بيتك
خالد ابتسم….. انا مش متجوز وعايش لاحالي ولو كمت متجوز كنت دخلت عادي وبكره الصبح البيت هيكون جاهز
ريهام بدموع….. بس البيت ده ايجاره كام
خالد…. البيت ده بتاع امي الله يرحمها اجعدي فيه وملكيش صالح بل الفلوس مش عايز منك حاجة
ريهام…. لا مش هينفع
خالد…. هنبجي نتكلم في الموضوع ده بعدين.
ريهام بدموع… طب ممكن تسبنا احنا في العربية وروح بيتك
خالد وجف العربية وبصلها بحده وقال…. تاني بتشتمني حد جلك اني ناقص علشان اجعد حرمه في العربية وادخل انام. في فرشتي عادي لا قولتك. انا مش هجبل بجده سامعني

 

ريهام بكت…. انت كل شوية تزعقلي ليه الله حق عليا يعني مش عايزك. تنام في العربية وتسيب بيتك
خالد اخد نفس عميق…. اسمعيني الا انا معرفتش اسمك لغاية دلوجتي
ريهام بدموع… ريهام
خالد… اسمك. حلو يا ابله اسمعني انا راجل مجدرش ابدا اجبل اني اسيب ست في العربية وانام. علي فرشتي كده. عادي لا الرجاله متعملش اكده انتي هتدخلي البيت مغززه مكرمه اختاري الاوضة اللي تعجبك ونامي فيها انت والعيال وانا هبات اهنا في العربية هي مريحة وحلوه متجلجيش
ريهام شكرته وسكتت وبعد ربع ساعة وصلوا قصاد بيت كبير بي بوابة كبيرة نزل فتح الباب ودخل تاني العربية وبعدين دخل ونزل قفل البوابة تاني
وفتحلها الباب وهي نزلت ونزل العربية بتاعت العيال وحط ريهام قالت للعيال….. يلا
ومسكت ايديهم خالد فتح الباب وقالها استني دجيجة هفتحلك الانوار وخارج.
واستنت بره زي ما قال وهو فتح الانوار وخرج وقالها ادخلي واعتبر البيت بيتك

 

ريهام بدموع…. انا ممكن اقعد انا والعيال في اوضة وانت لوحدك في اوضة والبوابة دي. محدش هيشوف ولا هيتكلم
خالد ابتسم وقال…. مجبلش اجده عليكي لا الشطان شاطر يا ابله وبعدين. معلش مجدرش اجعد مع ست لوحدينا في الدار حتي ولو كل واحد في اوضة انا هنام في العربية احسن خدي المفتاح علشان تطمني اكتر
ريهام كانت رافضة تاخد المفتاح لكن هو اصر عليها بدموع شكرته وهو دخل العربية تاني وركب وره وفرد ونام في الكنبة اللي ورا
وهي دخلت البيت وقفلت الباب وقعدت علي جنبه كبير عامله زي السرير ونايمت ولادها علي واحده وهي كمان نامت علي واحده
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى