رواية نبض قلبي لك الفصل الثامن عشر 18 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت الثامن عشر
رواية نبض قلبي لك الجزء الثامن عشر
رواية نبض قلبي لك الحلقة الثامنة عشر
«ستظلِّـين يـا أُمي قلـبًا راحـمًا
أهفو إليـهِ مع اشتدادِ متاعِبي
ما ضـرَّني فـي العُمر همٌّ عابرٌ
ما دُمتِ يا نورَ الحياةِ بجانبي 💗🌿.»!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند خالد خرج من بيته وراح علي شقة ريهام وخبط وكان مكسوف
فتحت ريهام وبصتله نظره عتاب شديدة متعرفش ليه بصتله كده بس هو قال بهدوء واعتذار…. متزعليش مني يا ريهام اصلا كنت تعبان شوية ممكن تعملي كوبايتين شاي من ايدك وتجي اتحددت معاكي شويه بعد اذنك
ريهام بهدوء….. تمام
خالد خرج قعد في الجنينة وهو بيفكر يقولها ولا لاء عده خمس دقايق وشاف العمدة داخل بكل تكبر وغرور وشاف خالد قاعد في الجنينة وريهام خارجة بل الشاي قلقت اول ما شافته
خالد من غير نفس…. اهلا
عثمان ابتسم….. مانيش جاي ليك جاي اتحددت مع ريهام
خالد اتعصب وسكت وهي كمان كانت واقفة ساكته عثمان راح قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل وقال بكل غرور….. ازيك يا ريهام
ريهام بضيق…. اكيد حضرتك مش جاي مخصوص علشان تسأل عن حالي
عثمان ضحك ضحكة مستفزة….. بتحرجيني زي ما احرجته ماشي يا ريهام فكرتي في طلبي
ريهام بتحدي…. لا مفكرتش لانك اصلا متستهلش انك تاخد جزء من فكري انا قولتلك قبل كده بحب جوزي ومستحيل افكر في اي رجل تاني لغاية ما اموت انت فاهم واتفضل بقي من هنا
عثمان اتعصب جدا ومشي من غير ولا كلمة اما خالد ابتسم بس مبينش ابتسامته وقال…. تعالي عاوز اتحددت معاكي
ريهام ابتسمت…. اتفضل
خالد ابتسم….. اول حاجه مش عاوزك تزعلي مني خالص وانا هحكيلك اللي حوصل بظبط وانتي هتعذريني
ريهام بقلق…. يارب يكون خير
خالد ابتسم…. اي حاجه بتحصل دايما خير لينا
بصي يا ستي امبارح انا رجعت بدري علشان خاطر عثمان طردني من اي شغل ماسكه علشان اجنعك ( اقنعك ) انك توفجي تتجوزيه وانا رفضت
ريهام بدموع…… كل ده بسببي انا لازم امشي
خالد بضيق…. ممكن تهدي شوية انتي ملكيش صالح بل الحُصل هو واحد غدار ومقدرش اني كنت شايل الشغل ياما عنه
ماشي سيبك منه ربنا اللي بيرزج مش الناس ربنا هيبعتلي رزجي رزقي لغاية عندي متجلجيش
ريهام بدموع….. بس بردوه بسببي
خالد ابتسم…… كل حاجه بتحصل لينا وفي نظرنا بتكون وحشة لكن هي خير لينا يا ريهام خليكي مؤمنه بربنا سبحان الله وتعالي وحياتنا هتمشي مظبوط جوي بس اهدي وكل شئ هيتحل متجلجيش بس انا هجترح (هقترح) عليكي اجتراح
ريهام باستغراب….. ايه هو
خالد…. هبيع بيتي ونروح علي اسكندرية نجعد فيها هناك لان عثمان مش هيخلي حد يشغلني خالص اهنا وهيحصرني علشان اعمل اللي هو عاوزه واني مستحيل اعمل حاجة غصب عني او اخليه يذلني
ريهام بدموع…. هتسيب بلدك وحالك بسببي يا خالد انت ذنبك ايه تبهدل بسببي خلاص اوافق وهو هيرجعك الشغل عادي وتفضل في مكانك
خالد بعصبية….. ولا عال يا ست ريهام عاوزني علي اخر الزمن اللي ترجعني الشغل تاني واحدة ست انتي مجنونة ولا ايه يعني انا باخد رايك وبقترح عليكي وانتي تحرجي دمي ليه يا ست انتي
ريهام بصدمه من عصبيته وعينية اللي احمرت بشدة
….. انا بحاول اساعدك بعد ما طردك من الشغل بسببي هتجوزه وخلاص
خالد بعصبية وغيرة….. برده هتقولي اتجوزه جومي من اهنا ادخلي شجتك يلا جومي فزي
ريهام برعب جريت علي الشقة بتاعتها وهي مستغربة التحول بتاعه ده
اما خالد دخل بيته بغضب وقال بغيظ وضيق… بتجولها في وشي هتتجوزه ماشي يا ريهام ماشي
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عاصم راح سحب الفلوس وباع الدهب والتاكسي وجاب ليه 200000 جنية وراح علي الدكتور علي طول وقاله…. انا معيش غير 200000 الف
الدكتور.. بص يا استاذ انا هرشحلك دكتور والدكتور ده شاطر جدا جدا وكمان الناس اللي حالها علي قدهم بيساعدها وانت لو رحتله هيساعدها جدا هو دكتور متخصص اورام ده رقم تلفونه وانا هكلمه علي الحاله بتاعة المدام وهكلمك واعرفك
عاصم بشكر….. ربنا يجبر بخطرك زي ما جبرت بخاطري
الدكتور بإبتسامة….. علي ايه الناس لبعضيها
عاصم…. شكرا بعد اذنك
وخرج عاصم من العيادة وكان مبسوط جداً ان ربنا كرمه وفتح ليه ابوابه روح البيت ودخل اوضته لما عرف من بنته ان وفاء فيها دخل وشافها عينيها تعبانه واول ماشافته حاولت تداري تعبها
عاصم قرب وحضنها…… متدريش تعبك عني يا احلي واجمل ست في الدنيا
وفاء بدموع……. ازاي وانا بطني هتتفتح وهتتخيط وجزء مني هيتشال وشعري هيقع
عاصم ابتسم وقال….. مهما دارت الايام وعجزتي وشعرك وقع وسنانك وشك بقي كله تجاعيد هتفضلي في نظري اجمل ست وقعت عينيها عليا الحب عمره ما كان بالجمال الحب بالروح الحلوة الجميلة اللي بإبتسامة تفرح الخلق وبكلمة طيبة منها تداوي القلب عمر الحب ما كان بالشكل ولا بل اللبس والجمال لا الحب بالموده والرحمة بالاحترام بين الطرفين انتي يا وفاء حبي الاول والاخير وبدعي لربنا انك تفضلي معايا ويجعل يومي قبل يومك
وفاء بخضة….. بعد الشر عليك يا حبيبي
عاصم قرب منها وحضنها وقبل راسها وقال….. ربنا يخليكي ليا ومايحرمنيش منك ابدا يا ام البنات
وفاء بحب…. ويخليك ليا يارب ياحبيبي
وفاء افتكرت حاجه….. اه هقوم اجبلك تاكل علشان تنزل شغلك
عاصم بتوتر….. لا ما انا مش نازل انهارده
وفاء بتبصله بنظرة شك….. ليه
عاصم….. مفيش قولت اقعد معاكي انتي والعيال انهارده
وفاء بشك…. عاصم قول الحقيقة
عاصم بتوتر… بعت التاكسي
وفاء بصتله بصدمه وبرقت عينيها وصرخت وقالت…. يالهوي
🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
عند خالد كان قاعد وبيكلم واحد في التلفون… ياعم شوفلي البياعة دي وخلصني بجي ياسيد
سيد….. من عنيا هشوفلك مشتري في اجرب وقت
خالد… تسلم يا غالي
سيد…. حبيبي مع السلامة
وبعدين قفل واتصل علي واحد وقال…. بجولك شوفتلي شجة من اللي جولتلك عليها بجالي شهر جولتلك شوفلي شجتين ايه الغريب في اجده.
…… حاضر يا ريس انت مستعجل ليه
خالد بعصبية…. ليه معاليك عاوز تجيب الشجتين بعد سبع سنين اكون مت متخلص يا جدع انت ولا اجيب حد غيرك جولي
…… طب انت عاوزهم كام اوضة
خالد بضيق……. عاوزهم كل شجة اوضتين
…… طيب والحمام
خالد بعصبية. . حمام ايه يا جدع انتي اوضتين يعني في كل شجة حمام في ايه انت مجنون ولا ايه
….. يابلدينا انا بستفسر منك اصل في شقق في كل اوضة حمام
خالد بعصبية…. لا ياسيدي هاتها عادية في اي استفسر تاني
…… ايوه حضرتك عاوز الوان الشقة ايه
خالد بعصبية…. انت هتجلطني يا جدع انت ولا ايه هو انا هخدها علي البلاط الاحمر ماهي متوضبة الله يخربيتك ويخربيتي علشان كلمت واحد زيك غبي ويخربيت صحبي اللي خلاني اكلمك دول حتي شجتين ايجار هما مش تمليك اجولك مش عاوز منك حاجه تمام
….. ياباشا اهدي خلاص هجبلك اللي انت عاوزه وهديك رنه وهقفل وانت ابقي رن علشان الرصيد ميخلصش
خالد…. ماشي
وقفل السكة وهو متعصب …. واحد بخيل معف*ن
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)