روايات

رواية نبض قلبي لك الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك البارت الأول

رواية نبض قلبي لك الجزء الأول

رواية نبض قلبي لك
رواية نبض قلبي لك

رواية نبض قلبي لك الحلقة الأولى

ريهام بنت جميلة بشرتها بيضاء وعيونها عسلي فاتح
قوام مشوق متوسطة الطول
عندها 23 سنه متزوجة من احمد عندها بنت وولاد تؤام بتحب جوزها وولادها جداً عايشة معاه في بورسعيد علشان شغله واتربت في ملجاء
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
احمد طويل القامه وعيون بني غامق وبشره قمحية عنده 30 سنه متجوز ريهام عن حب كان شغال في شركة في القاهرة ولكن انتقلت وبقت في بورسعيد
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
مالك وهمس تؤام نفس الشكل و الملامح عندهم سنتين
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عاصم اخو احمد الكبير عنده 43 سنه متجوز
عاصم طويل جدا وعيون بني مثل اخوه وبشرة قمحية شغال سواق تاكسي
وفاء مرات عاصم عندها 40 سنه ذات قوام مشوق وعيون بني وبشرة بيضاء واخده البكالوريوس التجارة وشايفه نفسها علشان هي البنت الوحيدة في عائلتها واخده شهادة هما كلهم عايشين في حارة نور بنت عاصم ووفاء عندها 18 سنه في ثانوي عام علمي علوم شبه عمها احمد عيونها بني غامق وشعرها حرير وبشرة بيضاء ملامحها جميله وجسم مشوق
كارما بنته الوسط عندها 16 سنه ثانوي عام
بشره بيضاء جدا زي جدتها وعيونها خضراء زي جدتها وجسم مشوق
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ممدوح ابو عاصم واحمد ولكنه رجل جشع يريد المال فقط يبلغ من العمر 66 عام
عايدة…. ام عاصم واحمد ست طيبة جدا وعلي نيتها ودايما ماشية ورا جوزها في كل حاجه صح غلط ماشية وراه مش بتقول لا عندها 60 سنه
لانها بتخاف يضربها لو عارضته
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في حارة شعبية بالتحديد في شقة متوسطة الدخل كانت تجلس وفاء وهي مضايقة ان حماها مش طايقها
نور بهدوء…. ماما
وفاء بعصبية….. عايزة ايه انتي كمان هو انا ناقصكم
نور بدموع….. مش عايزة حاجه بعد اذنك
ودخلت اوضتها بسرعة وفاء اضيقت جدا انها بتطلع غضبها علي بنتها دخلت اوضتها وشافتها زعلانه حضنتها وقالت…. متزعليش يانور بس انا مضايقة حقك عليا يا حبيبتي
نور حضنتها….. جده بردوه
وفاء بعصبية… هو في حاجه غيرة بتعصبني وبتموتني وتخليني نفسي اجيب السكينه وادبها في كرشة
نور ضحكت…. ياماما ياحبيبتي متنزليش تحت تاني بتنزلي ليه
وفاء بحب…. علشان ابوكي ميزعلش
نور بمشاكسة….. ايوه يا جامد
وفاء ضربتها علي ايدها وقالت….. اتلمي يا زفته وبعدين كنتي عايزة ايه
نور بهدوء….. بسرعة عايزة الف جنيه علشان فلوس الدروس ومنهم مدرس لو مخدش فلوسه في المعاد بيحرجنا قصاد الطلبة
وفاء…. هقول لابوكي متقلقيش
نور حضنتها….. حبيبتي يا ماما
وفاء…. اما اقوم اعمل الاكل زمان ابوكي جاي اقعدي ذاكري انتي محتاجة مذاكرة انتي اخر سنه ليكي عايزكي ترفعي راسي
نور قبلتها…. من عنيا ياماما يا حبيبتي
وفاء…. تسلملي يا حبيبتي يلا هقوم انا
قامت وفاء ودخلت المطبخ تجهز الغذاء
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في الشقة اللي تحتهم كان حماها ممدوح قاعد وبيقول لمراته بغل… شوفتي عديمة الرباية بتكلمني ازاي
عايدة بخوف…. صح ياحج
ممدوح بجشع…. فيها ايه لو كان سمع كلامي واتجوز بنت المعلم فتوح كانت وحيدة ابوها وكان هيورث كل اللي عندها لكن ولادك الاتنين اغبيا حتي احمد اخترتله بنت ناس خد بنت من ملجاء ملجاء لا ليها اصل ولا فصل خلاص جبت اخري يا ناس ولادك هيموتني ناقص عمر اه ياني
عايدة بخوف….. معلش ياحج عيال صغيرة ومش عارفين مصلحتهم
ممدوح قاعد وهو مضايق وسكت
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند احمد روح بيته ودخل بإبتسامه جميلة بيته ودخل علي المطبخ ومن غير ما مراته تحس بيه حاضنها من ضهرها وهي اتفزعت جدا
ريهام بخوف…. كده يا احمد تخضني مش حرام عليك
احمد بحب قبل راسها…… انتي بتتخضي ليه يا حبيبتي هو في حد يعرف يدخل البيت غيري
ريهام ابتسمت…. قلبي قلب خساية
احمد ببإبتسامة…. حبيبة قلبي ولله انا هروح اغير هدومي واجاي هوا علشان ناكل سوا
ريهام ابتسمت…. ماشي
احمد…. الا العيال فين مش شايفهم يعني
ريهام…. نايمين في والاوضة
احمد… اوك
أحمد دخل الاوضة يطمن علي العيال واطمن عليهم وخرج دخل اوضته علشان ياخد شاور ويغير هدومه وخلال ربع ساعة كان خارج من اوضته وقعد علي السفرة كانت ريهام قاعدة….. العيال مش هتاكل
ريهام….. هما سبقوك انا بأكلهم بدري علشان اعرف اكل معاك
احمد بحب….. ربنا يخليكوا ليا يارب
ريهام…. يارب يا احمد انت السبب في العيشة الجميلة دي بعد ربنا لولاك كان زماني مرمية في الشارع ومليش حد ولا حد كان هيساعدني علشان انا من الملجاء
احمد مسك ايدها وقالها بحب…. انسي الحكاية دي يا حبيبتي انا ربنا جعلني مجرد سبب وكانت احلي حاجه في حياتي اعملها انسي الموضوع ده وركزي في حياتنا وبس
ريهام بحب… حاضر
(هتعرفوا كل حاجة بالتفصيل فلاش باك في البارتات الجاية تابعوني)
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عاصم روح البيت وبعد ما كلوا كلهم دخل اوضته وقعد مراته جات جنبه بتردد
وفاء بتردد……. عاصم
عاصم. بصلها….. عايزة فلوس طبعا
وفاء بسرعة… اقسم بالله ما ليا بنتك عايزة فلوس الدروس وبتقولي المستر اللي بيتأخر بيحرجة قصاد العيال
عاصم بحزن….. طب اعمل ايه يا وفاء ابويا لو طلبت منه هيزلني بيهم وممكن ميرداش يديني اصلا
وفاء بحزن….. ربنا هيفكها قول يارب
عاصم بحزن….. يارب يا وفاء ربنا يسمع من بؤك ربنا
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في صباح يوم جديد صحي احمد من النوم وهو حاسس بحاجة غريبة وحاسس انه في حاجه هتحصل بس ايه هي ميعرفش
لبس هدومه وسلم علي مراته وولاده وفطر ومشي
بعد نصف ساعه من نزول جوزها تليفونه رن
ريهام….. الو
……
ريهام بصدمه وصراخ….. ايه مستحيل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى