رواية نبض قلبي الفصل الثامن 8 بقلم شروق خالد
رواية نبض قلبي البارت الثامن
رواية نبض قلبي الجزء الثامن
رواية نبض قلبي الحلقة الثامنة
نهي تترك البيت وهي منفعله جدا من فارس وحسن والله العظيم ما هاسيبكم حتى انت يا حسن مش هاسيبك وحق هاخذه منكم انتم الاثنين وتخرج بسرعه وتذهب الى منزل ابوها وتضرب الباب بغضب افتحوا الباب ده ولا كمان مش عايزين ندخل هنا
الاب وهو يفتح مالك في حاجه حصلت للعيال ولا الفارس في ايه يا بنتي ما لك انت ليه جايه كده انطقي ساكته ليه
نهى…. وهي تبعدوا عن الباب تدخل بغضب ابعدوا عني وما حد يسالني في ايه بسبوني في اللي انا فيه مش عايزه اسمع صوت حد مفهوم وتفتح باب الغرفه وتقفلها بغضب شديد يعني انا بعد ما اعمل ده كله يرجعه الفلوس اللي تعبت عليها عشان خاطر اجيبها ولا الثاني يقول لي ايه قال يقول لي مااليش صالح بك بعد ما اخذ نصيبه والله كلكم ياربيكم يكون ما بقاش اسمي نهي اربيكم كلكم يا كلاب
———————-
فارس هي كانت بتعمل ايه هنا يا حسن وايه اللي جابها مش انا رميتها بره جاءت ليه
حسن.. هي جاءت يا بابا بتدور على الفلوس كانت عايزه تاخذها وتمشي
اسماء.. احنا يا بابا مش عايزين نشوفوها ثاني كفايه اللي حصل لنا منها لغايه كده
الاب.. يعني هي مش ساله علي اللي عملته ولا جاي عشان خاطر عيالها كانت بس عشان تاخذ الفلوس وتمشي ايه يا قلبها دي ده قلبي ابليسك كان حن شويه على اللي عملته في ملك
حسن… مش مهم يا بابا احنا دلوقت هنفكروا في ماما وهنسيبها عمته احنا لازم ندور على عمته بسرعه محدش عارف اللي اخذها ده يعمل فيها حاجه
فارس… وهو حزين انا رحت له يا ابني بس قال ان هي هربت هو اخذ مني الفلوس وانا قلت له عايز اختي بس هي مش موجوده عنده ربنا يستر مش عارف رحت فين
حسن.. الحمد لله اهم حاجه ان هي مشت من عنده المهم دلوقت ان احنا ما متطمئنين ان هي مشت من عند الراجل ده
*********
اميره..تضع يدها علي الشنطه وتفكر
اميره…ممكن تفف بس دقيقه
…..ليه
اميره..هحيب طلب من الصيدليه بس دقيقه
…بعدين مش دلوقتي نخنا اتاخرنا علي المعاد
اميره..تمسك يده امانه عليا دقيقه واحده بس
…….يووووو اهو انتي عايزةايه انا اجيبه ليكي
اميره.بخوف لا انا هنزل وتنزل بسرعه من السياره وتدخل الصيدليه
لو سمحت عايز حاجه كده…….
.الدكتور بس دي
اميره..تخرج فلوس كبير من الشنطه يلا بس
الدكتور…حاضر
تخرج اميره وهي تبتسم
الباشا…فكي كده تحبي تشربي ايه
اميره..لا دي بقا خليها عليا انا فين المطبخ هنا
الباشا…لا مستحيل الايد الجميله دي تعمل حاجه
اميره..بضحك مايعه هههههههه
تدخل اميره المطبخ وتخطر عصير وتخرج بيه
**********””
الاب.. يصرخ بصوت عالي شوفي بنتك يا هانم عملت ايه مع جوزها وهي متعصب علينا ودخلت في الاوضه بس ما حدش قادر يتكلم مع حبيبتك دي
الام.. يعني ما عملت ايه دائما جاي على البنت بيتك هو اللي عمل حاجه ضايقتها انت كل حاجه جابها على بنتك وهاتصل بي يا حبيبي وشوفي عمل ايه وحاول تصلح بينهم
الاب.. وانا ماليه يعني هو انا اللي قلت لك تزعل وتسيب البيت وتيجي ما تشوفي بنتك عملت نصيبها من نصايبها على اللي ما حدش قادر يلمها بنتك دي
الام.. بصوت عالي يعني بتي تكون عمليه ايه يعني بس
ليه ما تكونش اخته هي اللي عملت كل حاجه وتهميتها في بنت زي كل مره وانا بنت اللي بتشيل البيت كله على دماغها ما حدش له حاسس ولا حد بيقف معهم ليه كلكم جايين حرام عليكم بقى ارحمو ارحمو
الأب.. نخنا برضو اللي نرحم ده بتك بتعمل كل نصيبه ونصيبه بس هو بيسامح مش عارفه علي ايه ربنا يخدكم انتو الاتنين علي شان نحنا الاتنين نرتاحو منكم ويخرج ويعلق الباب
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي)