رواية نبض سليم الفصل الرابع 4 بقلم نور أحمد
رواية نبض سليم البارت الرابع
رواية نبض سليم الجزء الرابع
رواية نبض سليم الحلقة الرابعة
في الجامعه
سليم:ملكيش دعوه بيا ينبض
نبض:يسليم وحياتي بقا والنبي متزعل هوه ادم كدا
سليم:ادم كدا علي نفسه مش عليا مش انا الي بكون برقص معاكي ويجي دا ياخدك من ايدي واقف انا زي كيس البطاطا لا وانتي مصدقتي شبكتي في حضنو ثم اصلا تحضنيه بتاع اي ها لا هوه اخوكي ولا اخوكي في الرضاعه وشغل بقا حبيبي واخويا وعوضني عن ابويا الي بتقوبيه دا بجد بقت حاجه اوفر يشيخه بقا
نبض:والله انا اتفاجئت ثم فعلا ادم زي بايا واخويا كمان انا اتفاجئت بي وبعدين منا شرحت لي
سليم:اه بأماره مرقصتي معايا كنوع من انواع الشكر اني ضربت مؤمن علشانك صح
نبض:هههه متبقاش قفوش منا قولتلك مينفعش ارقص معاك وانت الي شدتني فطبيعي يحصل كدا انت ولا خطيبي ولا حاجه انت صاحبي وحبييي
سليم:في السر ثم تعالي هنا هوه انا الي معطل الدنيا ولا انتي دانا هبوس ايدك علشان اجي اتقدملك
نبض:يسليم ……..
سليم:سكتي يعني نبض انتي بتحبيني بجد ولا لا
نبض:انت عارف
سليم قام:يبقا هروح لادم دلوقتي وهاخد منو معاد وهاجي اتقدملك
نبض:لا الشركه لا قابلوا برا
سليم:لي
نبض:علشان لو امجد موجود
سليم:وامجد ماله
نبض:ملوش يسليم ملوش
سليم:تمم اشوفك قريب يقلبي
ومشي
نبض:يرب عديها علي خير والنبي
ندي:مسا مسا يرؤوف
نبض:……….
ندي:يبنتي هااااي انا هنا
نبض:هااا اي يندي اي جابك الكليه بتاعتي
ندي:مليش مزاج قولت اجيلك ناكل
نبض:لا كلي انتي مليش نفس
ندي:اي لا اكيد الدنيا جري فيها حاجه نبض مش جعانه
نبض:ندي بجد مش فايقه
ندي:طب مالك اومال فين سليم ومنه وبسنت
نيض:سليم راح لادم يتقدملي
ندي:يشيخه اي دقيقه كدا بتقولي اي سليم رايح فين يخربيتك وموقفتهوش لي
نبض:هوه من امبارح شايط ومش بيرد عليا
ندي:علشان الي عمله ادم امبارح
نبض:اه شوفتي منظر سليم
ندي :بصراحه عندو حق
نبض:ربنا يستر
ندي:متيجي نروح ليهم الشركه
نبض:تفتكري
ندي:يلا
مشيوا راحوا الشركه
*في الشركه*
سليم:لو سمحت عايز اقابل استاذ ادم
مني:عندك معاد سابق
سليم: لا بس قوليلوا سليم بتاع حفله امبارح وهوه هيفهم
مني:تمم ثانيه واحده
بلغته
مني:اتفضل حضرتك مستنيك
سليم تمم
دخل
سليم:السلام عليكم
ادم:عليكم السلام اتفضل تشرب اي
سليم:هشرب بعد منتكلم ان شاء اله
ادم:خير
سليم:انا بصراحه من غير لف ودوران انا جاي اطلب منك ايد نبض
ادم:ممم وانت تعرفها
سليم:احم اه زملتي في الجامعه
ادم:ااا
سليم:بدون قطع كلامك انا حابب اعرفك عني شويه انا اسمي سليم الهاشمي حضرتك اكيد سمعت عن الاسم دا قبل كدا انا بشتغل بعد الجامعه ومعُتمد علي نفسي جدا واي حاجه حضرتك عايز تعرفها قولي وانا هجاوبك
ادم:مش لما اوافق الاول
سليم:يعني اي
ادم:يعني انا شايف ان نبض لسه صغيره ومش مُستعده للارتباط دلوقتي
سليم:لا حضرتك اسألها بس
ادم: وانت متاكدا كدا لي
سليم:مش حكايه متاكدا بس اسألها مش يمكن توافق بتقرر عنها لي
ادم:دا لو وافقت وانا مش موافق
سليم:لي حضرتك مين
ادم:اخوها وفي مقام ابوها
سليم:تمم بس اسألها ولو وافقت اتفضل الكرت بتاعي كلمني وهاجي انا واهلي
ادم:هشوف لسه
سليم بغيظ:انت اسألها زي مقولتلك
ادم:هبقا اشوف الموضوع دا
سليم:ا
امجد:ادم المفات اي دا مش انت الواد بتاع الجامعه
ادم بقلق:طب يسليم انا هبقا اكلمك تقدر تتفضل
امجد:كنت جاي لي
سليم:انا
ادم:خلاص يسليم انا هقوله اتفضل انت
سليم:تمم عن اذنك
امجد:كان عايز اي
ادم:مفيش كان بس عايز يشتغل وكدا
امجد بشك:متاكد
ادم:كنت عايز حاجه
امجد:اه الفيلل دي ا…..
واتكلموا في الشغل
*الشركه من تحت*
سليم شاف نبض وندي وراح عليهم :بتعملي اي هنا
نبض :كنت جيالك
سليم:لي عيل هيتخطف ابن عمك دا ثقيل وقليل الذوق
نبض:لي بس
ندي:لو سمحت متشتمش اخويا
سليم:بس يسمرا والنبي
ندي:يبني اسمي ندي
سليم:لا سمرا
نبض:باااااس سليم ادم عملك اي او اتكلمتوا في اي حكلها كل حاجه
نبض:ربنا يستر من امجد
ندي:انا طالعه
سليم:مالها
نبض:اكيد زعلت علشان اخوها
سليم:ادم
نبض:لا امجد
سليم:وتزعل لي ما ادم الي سكتني
نبض:مدي المشكله
سليم:مشكله لي
نبض:هبقا اقولك بعدين لازم اطلع ورا ندي
سليم:تمم كلميني
نيض:اوك باي يقلبي
سليم:باي يحبي
*في مكتب ادم دخلت نبض وندي*
ادم:وانا اقول المكتب منور لي
ندي:ههه طبعا طبعا انا ونبض موجودين لازم ننور
امجد:انتي جايه علشان سليم كان هنا
نبض بتوتر:ااا لا اصل ا
ندي:ادم امبارح قالي تعالي اعملي ديكور للمكتب وانا جيت وجبت نبض معايا
ادم بعدم صدق لكلامهم:اها طب يلا شوفوا هتعملي اي
ندي:تمم
امجد:وانا هاخد نبض وننزل عقبال متخلصوا
ادم:لا نبض هتفضل مع ندي
نبض:اوكي
امجد:وانا هخطفها
نبض لطلطيف الجو:خلاص يا امجد انا اصلا لسه طالعه هتنزلني
امجد خرج وسبهم
نبض:هوه زعل
ندي:كنتي روحي ينبض مكنش هيعملك حاجه يعني
نبض:يوووه مش عارفه بقا الي حصل
ادم:خلاص خلصي بسرعه يندي ونروح
نبض:اه جعانه
ادم:ههههههههه يخربيتك يشيخه
نبض:مهو بيت بباك يحبيبي
فضلوا يضحكوا كل دا تحت مسامع امجد
*في فيلا ادم قاعد مع ابوه في المكتب*
ابراهيم:وانت سألت عنهم
ادم:اه وانت عارف عيله الهاشمي
ابراهيم:قصدي الولد
ادم:هوه كويس من كذا مرا قابلته فيها
ابراهيم:ممم خلاص كلمه يجي هوه واهله
ادم:تمم
وخرج
ادم لنفسه يتري امجد هيعمل اي لما يعرف دا مش بعيد يقلب الدنيا علينا او يعمل فيهم حاجه ربنا يستر وطلع اوضه نبض
*في اوضه نبض*
نبض:هههه بس يسليم بطني وجعتني من كتر الضحك
سليم:تسلملي ضحكه القمر امتي يبت تبقي في حضني بعيد عن اهلك
نبض:قريب حبيبي ان شاء لله
سليم:بحبك يبنت قلبي ينبض عمري يكل حاجه حلوه في عمري يالي كل مرا بشوفك بقع في حُبك كأن اول مرا اشوفك فيها يالي كل نبضه في قلبي انتي نبضها بحبك من هنا للصبح
نبض:كل الكلام الحلو دا ليا My mine اووي
سليم:امشي ينبض من هنا
تبض:ههههههه
ادم دخل الاوضه علي غفله
ادم :بتكلمي مين
نبض:ااا ا انا بكلم بسنت ومنه
ادم بشك:طب اقفلي معاهم علشان عايزك
نيض:ح حا حاضر
سليم:اي قله الذوق دي اذاي يدخل كدا
نبض:طب يبنات هقفل علشان اشوف ادم وهكلمكم تاني
سليم:نبض اتعدلي متقفليش
نبض:باي سوري بجد
ادم:ممم متاكدا انك بتكلمي يسنت
نبض:ا اه
ادم:من امتي وانتي بتكدبي عليا
نبض:كدبت عليك امتي بس
ادم:من اول معرفتي سليم وانتي بتكدبي ينبض ومتفكريش اني مش عارفه حاجه انا عنيا عليكي وكنت معاكي علي طول حتي عارف كل حاجه من يوم معرفتي سليم وكان بيجيلك يوصلك الجامعه وكل دا انا عارفه وكنت بقول دلوقتي تعقل وتيجي تقولي كنت بسيبك تغلطي وكنت عايزك تيجي تحكيلي من امتي وانتي بتكدبي ينبض من امتي
نبض بدموع:اسفه والله اسفه يا ادم متزعلش مش هقدر تزعل مني انا غلطانه والله بس انا معرفش مقولتش ليك لي بس وحياه نبض عندك متزعلش مني
ادم:اولا متعيطيش وانتي عارفه اني مش بحب اشوف دموعك دي خالص انتي فاهمه ثانيا مش زعلان منك بس متكدبيش عليا تاني ممكن
نبض:حاضر وعيطت
ادم خدها في حضنو:خلاص يحببتي متعيطيش كفايا دموعك
نبض:انا زعلانه علشان كدبت عليك وزعلتك مني
ادم:انسي يحببتي وجهزي لبكرا علشان سليم واهله جاين
نبض:بجد
ادم:ههه بجد يعمري هكلمه بعد مخرج وهقوله يجي بكرا
نبض:طب هوه انت قولت لعمو ومرات عمو وندي وامجد
ادم:ماما وبايا وندي يعرفوا امجد لسه
نبض:احم تمم ابقي قوله
ادم في سره:ربنا يستر انا خايف اقوله اصلا بس مش هقدر اغصبك عليه يقلب ادم حضنها
نبض:انت كويس يا ادم
ادم:ممم كويس بس مدايق انك قربتي تسبيني وتسيبي حضني
نبض حضنته اكتر:انت عمري مسيبك يا احلي ادم واحلي بايا في الدنيا كلها وحضنك دا بتاعي انا وندي ومراتك المُستقبليه يس او اقولك حضنك دا ملكي انا بس
ادم:ممم برنسس نبض تأمر بس
باس دمغها
يلا يعمري نامي
نبض:بون وي يحبيبي
ادم:بون وي يحببتي
*وخرج وسبها وشاف امجد في وشه مسكه من ايدوا للجنيه*
امجد:اي يا ادم خارج من اوضه نبض دلوقتي وكمان ساحبني وراك اي في اي
ادم:في عريس جاي لنبض بكرا وهيا موافقه وبابا وافق
امجد:انت بتهزر ولا بتتكلم بجد نبض دي بتاعتي انا بس محدش يقدر ياخدها مني والله في سماه اقلبلكم الفيلا دي واجبهلكم الارض نبض بتاعتي انا بس وانت المفروض اخويا لي بتعمل كدا لي
ادم:امجد اعقل وافتكر انك بتكلم اخوك الكبير فاهم ونبض هتتخطب وتجوز للانسان الي هيا عايزاه غير كدا انت الي هتشوف وش مني تاني ولو مش عايز تحضر بكرا متجيش بس مش عايزك تبوظ الدنيا بكرا ولا ليك دعوه بنبض فاهم وشيل الموضوع دا من دماغك اديني حظرتك يا امجد ومشي وسابه
امجد مسك راسه :لا ينبض لا مش هسمح انك تكوني لغيري لا لا لو هتيجي اني اقتله هقتله مش هسمحلك انك تكوني لغيري ينيض
جي تاني يوم واهل سليم جم وقروا الفتحه واتفقوا علي خطوبه بعد اسبوع
عدي الاسبوع وكانت نبض بتتجنب انها تشوف امجد خالص وهيا وسليم طايرين حُب وادم الي مدايق من علاقه سليم بنبض واليوم كان خطوبه سليم ونبص
نبض لبست فستان كافيه بورد ابيض وسليم لبس بدله نفس لون الفستان وكانو حلوين جدا اما ندي لبست فستان اسود سواريه وادم بدله سودا وامجد كان لابس بنطلون وقميس وجاكت بس
اما سليم ونبض تقريبا مقعدوش خالص كانو مهيبرين وفرحانين وعمالين يرقصوا هما وصحابهم وكانت ليله حلوه وسليم غني لنبض رسمها داير ميدور لعمرو دياب وكانو فرحانين وادم الي كل شويه يحضن نبض وسليم يدابق بس كانت ليله حلوه وسليم اعترف بحبه في الميك وكله كان فرحان بأحلي كابل سليم ونبض في الحقيقه هيا نبض سليم🤍
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)