رواية نبض سليم الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نور أحمد
رواية نبض سليم الجزء الحادي والعشرون
رواية نبض سليم البارت الحادي والعشرون
رواية نبض سليم الحلقة الحادية والعشرون
الحلقه الواحد والعشرون …
رنو الجرس ونبض متوتره جداا وماسكه ف ايد يوسف وواقفه وراه ..
ادم فتح وشاف نبض واقفه ووراها يوسف رفع حاجبه بصدمه وبصلهم اوي وبعدها بص لنبض ..
ادم وهوه بيقرب عليها:نبض حببتي ولسه هيحضنها
نبض رجعت ووقفت ورا يوسف تاني
ادم:نبض انا اسف والله بتبعدي عني لي
نبض:احم انا جايه علشان ندي وبعد اذنك سبني اطلع ليها علشان ورايا مشوار بعد كدا
ادم:نبض انا
نبض:اسفه بس بعد اذنك لازم اطلع يوسف مش هنتاخر
وفعلا عدت ادم وهيا هتموت وتحضنه بس داست علي قلبها وطلعت لندي
ادم:اتفضل
يوسف:شكرا مبروك لانسه ندي
ادم بحزن:الله يبارك فيك شكرا
يوسف:احم صدقني نبض هتموت اكتر منك بس هيا بتكابر
ادم:انا عارف نبض كويس مبتسامحش بسهوله
يوسف:الي يخليها تسامح صحبها وندي هتسامحك انت كمان
ادم:انا هموت وهيا بعيده عني عارف اني غلطان بس بس
يوسف:متكملش كلنا بنغلط وهيا لما حكتلي اي حد مكانك كان هيصدق يعني صور وتقارير مستشفي وكدا
ادم:بس انا غلطان اني موثقتش فيها
يوسف:ربنا يسهل الامور
*عند ندي فوق*
ندي كانت قاعده بتعيط ان اليوم دا هيا لوحدها في امها مش معاها ولا نبض الي بتعتبرها اختها فعلا محدش معاها لحد مالباب خبط
ندي وهيا بتمسح دموعها:ادخل يا ادم
نبض:طب ينفع نبض
ندي جريت عليها وفضلت تعيط
نبض:خلاص يندي في عروسه بتعيط بوظتي الميكب
ندي:انا بحبك اوووي انك جيتي ومسبتنيش لوحدي
نبض:يهبله دانا اختك لو موقفتش جمبك هقف جمب مين يلا بقا عايزا اظبط الميكب
ندي:اي رايك في الفستان
نبض:قمر يروحي
*كانت لابسه فستان ابيض قصير بكم طويل بومبي*
ندي:وانتي كمان قمر اوووي يروحي بجد مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي
نبض:يلا يهبله يلا
ندي:شوفتي ادم
نبض بحزن:اه
ندي:اتصالحتوا
نبض:تؤ
ندي:لي
نبض:ندي حببتي النهاردا مش عايزين اي كلام عايزين نفرح بيكي بس
ندي:طب جيتي لوحدك
نبض:لا جيت مع يوسف
ندي:ممم اي الحكايه
نبض:هوه كل محد يشوفني يقولي اي الحكايه والله مفي حكايه اصلا يوسف صاحبي وبس والوحيد الي شافني في كل حلاتي والوحيد الي جمبي
ندي:ربنا يخليكوا لبعض
نبض:يرب المهم نادر اي نظامه بقا
ندي:بحبه ينبض
نبض:وهوه
ندي:بيحبني
نبض:مش قصدي يعني هوه كويس كدا يعني
ندي:اه لا كويس جدا جدا
نبض:ربنا يتمملك علي خير يحب
ندي:يرب ينبض عقبالك
نبض سكتت ومتكلمتش وفضلت تظبط ميكب ندي
*عند منه*
بتكلم احمد في الفون
احمد:صاروخ قلبي
منه:هههه يبني بقا اسمها الو
احمد:تصدقي انتي خساره فيكي الرومانسيه
منه:مش كدا يشيخ ميدو بس بردك هاخد علي الدلع دا
احمد:خُدي انتي بس عليه وعليا وانا هدلعك احلي دلع يقلب وعقل شيخ ميدو
منه:هههه بياع كلام اوووي
احمد:الله مالك بس دانا في شويه كلام في قلبي هموت واقوله
منه:اي
احمد:لا منا مش هقوله دلوقتي في الوقت المناسب
منه:مممم دا امتي
احمد:مش هقولك بردك متحاوليش
منه:علشان خاطري يميدو
احمد:علي عيونوا يقلب ميدوا والله بس مش هعرف اعمل كنترول متلوميش غير نفسك بقا
منه:ههه لالا خلاص مش عايزا
احمد:مكان من الاول يقطتتي
منه:قلب قطتتك انت
احمد:اي
منه:وحياتك بتطلع مرا واحده بس
احمد:ماشي يغزال هشوفك النهاردا ومحدش هيحلك من ايدي
منه:مش هتعرف
احمد:هنشوف اعدي عليكي امتي بقا
منه:لا نبض ويوسف هيجوا يخدوني علشان مينفعش وكدا
احمد:نعم يختي
منه:اي يحمد خلاص هشوفك هناك
احمد:مش هيحصل يمنه
منه:احمد علشان خاطري انا مش عايزا اعمل حاجه من ورا ماما هيا عارفه كل حاجه علشان كدا هاجي مع نبض ويوسف
احمد:يعني يوسف عادي
منه:نبض معانا مقولتش لوحدي
احمد:مش مقتنع
منه:معلش حبييي استحمل
احمد:استغفر الله العظيم بقولك اي صحيح تلبسي حاجه مقفله وطويله هااا مش هفرجك للناس انا
منه:بتغير
احمد:ايوا بغير دالي تخلي صعيدي يحبها تبقي يغلبها
منه:حبيبي الصعيدي دا
احمد:بحبك يبنت قلبي يا احلي خطفايا اتخطفتها
منه:وانا كمان
احمد:اي
منه:يوووه بقا
احمد:ههههههه
*نرجع للفيلا*
نادر جي هوه واهله وقعد معاه يوسف وابراهيم وادم طلع يجيب ندي
ادم وهوه بيخبط علي الباب
ندي:ادخل يا ادم
ادم:نادر تحت
نبض:تمم هسبأق انا يندي
ادم وهوه بيقف قدامها:طب بُسي في وشي طيب
نبض:ادم بعد اذنك خلي يوم ندي يعدي من غير مشاكل ممكن
ادم:هيعدي احلي لو ريحتي قلبي ينبص وللله والله بموت وانتي بعيده عني انتي بنتي ينبض سامحيني علشان خاطري
نبض:اسامحك اه حاضر هدوس علي الزرار طب هسألك سؤال انا كنت بنام فين الشهر دا
ادم سكت ومردش عليها
نبض بوجع:انا مستنياكم تحت
ونزلت
ندي راحت لادم وحصنته:هتصالحك متخافش نبض بتحبك هيا بس موجوعه شويه
ادم:يرب يحببتي يلا بس علشان منتاخرش
*تحت*
نبض نزلت بدموع في عينها
يوسف:انتي كويسه
نبض:اه تمم
يوسف مسك ايدها وقعدوا بعد مسلمت علي الضيوف
نبض:اذيك يعمو
ابراهيم:نبض فرحت انك رجعتي تاني لينا
نبض:جيت علشان ندي وهمشي
ابراهيم:ااا
نبض:عمو متتعبش نفسك خلينا في ندي
ادم نزل بندي واتفقوا وقروا الفتحه ونادر لبسها خاتم واستأذن ادم انو ياخدها ويتعشوا برا وادم وافق وندي طلعت غيرت هدومها ولبست زي طقم كدا ابيض بخطوط بيضه مع هيلز اسود وسابت شعرها ومشيت هيا ونادر
يوسف:نبض يلا اتاخرنا
نبض:تمم يلا
ادم:نبض استني
نبض:نعم
ادم:نبض اديني فرصه
نبض:ادم بجد مستعجله وورايا مشوار مهم ومش فاضيه للي انت هتقوله علشان عرفاه
ادم:اسف ينبض بجد سامحيني
نبض:يريته كان ينفع يا ادم بجد
وخرجت ويوسف جري وراها
ادم:اه ينبض يوجعه قلبي بس مش هسكت هخليكي تسمحيني انتي بنتي
*في العربيه*
يوسف:نبض مينفعش كدا لازم تسمحيه
نبض:هتصل بمنه تنزل احنا قربنا
يوسف:نبض بكلمك
نبض بزعيق:يوسف بجد مش عايزا اتكلم في الحوار دا انا مش بزرار ادوس عليه اسامح انا بني ادمه وليا طاقه وانت اكتر واحد عارف انا فيا اي وحصل فيا اي كتير بجد ارحموني شويه
يوسف: خلاص اهدي طيب انا بس
نبض:ولا بس ولا مبسش ييوسف بجد تعبت من كل حاجه حواليا عايزا اعيش حياه هاديه خالص من غير مشاكل ولا خناقاات بجد
يوسف:خلاص اهدي حاضر هعمل الي انتي عايزاه وهسكت بس مش هسكت كتير
نبض سكتت ومتكلمتش وراحوا علي بيت منه
يوسف:كلميها اتاخرنا
نبض:بتكنسل
*منه نزلت وكانت لابسه جامب سوت سودا بكم شفاف بفتحه مثلثه وعامله شعرها ديل حصان وسايبه الاقصه ولبسه هيلز وكان شكلها حلو*
نبض:يموزه
منه:حبيبي والله مفي احلي منك
يوسف:انا بقول اداريكي من احمد
منه:ههه والنبي متجبلي سرته هيجنيني بجد
نبض بغمزه:احلي جنان دا ولا اي
منه:الشيخ ميدو لا جنانه عثل خالص ربنا يستر بقا
يوسف:مش صاحبي بس ميضمنش
منه:الله يسترك متسبنيش لوحدي
نبض:ههه بسي خليكي واقفه معانا
منه:وانا هسبكم
*في العيد ميلاد واقف جاسر مع سالي*
جاسر:حببتي كل سنه وانتي معايا
سالي:وانت معايا يقلبي
جاسر:اي القمر دا يبيبي
سالي:عيونك قمر يحبي
*كانت لابسه فستان احمر كب وشراب شيفون وهيلز*
*اما جاسر كان لابس بدله سودا بقميص اسود وفاتح اول الزراير*
جاسر:بس الفستان كان عايز يتكمل حبتين
سالي:حبيبي هوه موضته كدا
جاسر:موضه
سالي:مممم
جاسر:والنبي بحبك
سالي:وانا بحبك
احمد وهوه جاي عليهم بهديه وبوكيه ورد
احمد:كل سنه وانتي وتكه اكتر من الي قبلها
جاسر:بدأنا
سالي:هههه وانت طيب يحمد ميرسي تعبت نفسك
احمد:وانا لو متعبتش للقمر دا هتعب علشان مين بس
جاسر:امك
احمد:اي
جاسر:قصدي عامله لي وحشاني من اخر مرا
احمد:بتسلم علي امك
جاسر:مالها
احمد:وحشاني من اخر مرا
سالي:هههههه
جاسر:عجبتك يختي
احمد:يالهوي علي الضحكه الي مسيبالي اعصاب قلبي
جاسر:يبني انت مرتبط فوووق
سالي:اي دا بجد احمد ارتبط لا لا اي حصل في الدنيا
احمد وهوه بيشدها من ايدها:لا لا احكيليك
جاسر:ولا بت موتك علي ايدي يااحمد
يوسف حط ايدوا علي كتفه:اي يشبح مالك
جاسر:احمد هيجبلي شلل خد سالي ومشي
يوسف:احمد كل عيد ميلاد بيلم سالي وصحبها حوليه
جاسر:همووووت بجد منو اومال فين نبض ومنه
يوسف:في التويلت
جاسر:تمم تعالي نروح لهم
عند سال واحمد
احمد:وبس يموزه
سالي:لا لا اشوفها الي قلبت حالك كدا
احمد:هتشوفيها الله اهي جت طلاما يوسف ظهر
يوسف:كل سنه وانتي طيبه يسالي واداها هديته
سالي:وانت طيب ييوسف تعبت نفسك ميرسي بجد
يوسف:مفيش تعب ولا حاجه
جاسر:شايف الناس المحترمه
احمد:يعم بقا خليه هوه كدا انا هلاس بحب ادلع كل البنات الي حواليا
نبض ومنه وهما رايحين عليهم
احمد:اهي الموزه بتاعتي جت اهي
احمد راح عليهم وجاسر لف وشه واتصدم لما شاف منه
احمد وهوه بيسلم عليهم
احمد:نبض قلبي نورتي الدنيا اي العثل دا يختي حلوه يناس
منه:الشيخ ميدو لجبر الخواطر
احمد:يقلب الشيخ ميدو يناس
نبض ضحكت وسابتهم وراحت ليوسف وسلمت علي سالي وجاسر وادتها الهديه
احمد:تعالي يلا اعرفك عليهم
منه:اوك
ومنه راحت عليهم وشافت جاسر اتصدمت
منه:انت
جاسر:انتي
احمد:انتوا تعرفوا بعض
منه:ا ااه
جاسر:شوفتها مرا قبل كدا قدام الجمعه
نبض:في اي يمنه
منه:فكرا ينبض الي حكتلكم عليه هوه دا
نبض:بجد جاسر
جاسر:احم فرصه سعيده
احمد:لا ثانيه تعرفوا بعض فين واذاي وامتي
منه:احم هوه اصله
نبض:بس اذاي
احمد بزعيق:محد يفهمني
سالي:اه وانا كمان
منه:هوه انا………
*فكرين جاسر قبل كدا شاف منه قدام الجامعه وكان هيخبطها بلعربيه ومنه سعتها دخلت حكت لنبض وسليم عليه فكرين😂*
منه:شوفته مرا قدام الجامعه وكان هيخبطني بلعربيه وبس وفضل يقول كلام مش ظريف
سالي وهيا بتبص لجاسر:مممم واللله كلام اي بقا
جاسر بسرعه:والله والله والله كان حُكم عليا اليوم الي احمد حكم عليا في اني اقلد شخصيته وكان مركب ليا ميك فاكر
يوسف:ااااه البت الي عكستها دي
جاسر:بظبط هيا دي
منه:يعني
احمد:هيا كانت منه
جاسر:اه
سالي:اااه لما حكتلي عن الحكم دا هيا دي البنت
نبض:يعني كان حكم انك تقلد احمد وجت في منه
يوسف:شوفي الصُدف
منه:وهي جت فيا انا
احمد:يخربيت كدا بجد
جاسر:احم.انا اسف ياانسه منه بجد بس انا خاطب وبحب خطبتي ودا كان حكم دي مش شخصيتي
سالي:ايوا هوه حكالي علي فكرا وكان مدايق جدا
منه:حصل خير وبصت لاحمد بس يرب نعقل بجد
احمد:هه لا لا عقلت
منه:اما نشوف
وفضلوا يتكلموا واحمد زي العاده جمع البنات حواليه وفضل يتصور معاهم وجاسر ويوسف وقفين هيموتوا
والعيد ميلاد عدي بسلام وطبعا منه كانت هتموت من الغيره علي احمد الي البنات كلها اهجبت بشخصيته وكلامه الحلو
احمد بقا فهو كان فرحان ان منه معاه وجمبه وكان عايز يشوف بتغير عليه ولا لا
يوسف الي كان فرحان بوجود نبض جمبه وضحكتها
نبض كانت مبسوطه
جاسر وسالي عصافير حب ملناش دعوه بيهم
وطفوا الشمع وفنوا ورقصوا واحمد طبعا مسكتش وفضل يرقص كتير ويرقص البنات معاه
وروحوا
*تاني يوم*
البنات في الجامعه والشباب في الشغل
نبض وبسنت فونتهم رنت ان في رساله علي الواتس اب وفي نفس الوقت جاسر ويوسف كلهم كانوفي جروب
*Operation for love*❤️✨
الكلام في الجروب هيبقا بلحرف بتاع الاسم تمم
N:اي الحوار
Y:معرفش
G:احمد مش فاهم عامل اي
B:منه مش في الجروب لي
A:اولا مش عايز منه تعرف حاجه عن الجروب دا ثانيا كدا انا محتجلكم معايا وعايز مسعدتكم جدا علشان انا داخل علي حرب
Y: ايوا بردك اي الحوار
A:عايزا اتقدم لمنه بس قبل
متقدم عايز اعملها موفجأه حلوه كدا علشان اعرض عليها الجواز
G:مش قولتلك ييوسف الواد
دا رومنسي
N:الفكره حلوه انا معاك
B:وانا
A:اومال انا مدخل القمرات دول لي انتوا موزز وفرساات
اخر حاجه بجد
N:ربنا يخليك
B:اول مرا تشكر فيا
A:مش عارف دخلتك لي بس
قولت هحتاجك اكيد
Y:فكرت في حاجه طيب
A:منا لو كان في حاجه في دماغي مكنتش عملت الجروب
عشان كدا هنفكر مع بعض
يلا اشوفكم بليل بقا باي
منه:ايي متسيبوا الفونات من ايدكوا بتعمل ا اي انتوا الاتنين
نبض:مفيش يحب
يوسف اتصل
نبض:اي يوسف عامل اي
يوسف:كويس انتي فين
نبض:في الكليه
يوسف:خلصتي محاضرات
نبض:اه
يوسف:طب يلا انا جاي اخدك اروحك
نبض:هقعد شويه مع البنات
يوسف:لا يلا
نبض:تمم تعالي
يوسف:تمم باي
بسنت:اي يبنتي اتفقنا نقعد مع بعض شويه
نبض:معرفش يوسف ماله
منه:حرام مبترفضش لي طلب
نبض:بحاول افاكس الخناق النهاد بجد بماين اموري يعني
بسنت:حلو دا
نبض:اه المهم كنا بنقول اي
وفضلوا يتكلموا ويوسف جي اخد نبض وروحوا للبيت ولما روحت دخلت واتفجأت بي …………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)