روايات

رواية نبض سليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت الحادي عشر

رواية نبض سليم الجزء الحادي عشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الحادية عشر

الحلقه الحاديه عشر ..
نبض بتوتر وخوف:انا اسمي نبض رؤوف
يوسف:واي علاقتك بلمجني عليه
نبض:ابن عمي
جاسر بأنفعال:يبنتي متحكي كل حاجه هوه احنا هنشحت منك الكلام
احمد بهدوء:اصبر بس يجاسر
وانتي يا انسه نبض ممكن تحكي كل حاجه تخص حياتك
نبض بتوتر:حاضر امجد الي هوه المقتول يبقا ابن عمي وبدأت تعيط وانا مش قت*لته والله انا روحت لقيته كدا وانتوا جيتوا
يوسف:طب انتي اي الي يوديكي مكان زي دا لوحدك بليل
نبض:جالي مسدج من فون ادم بيقولي فيها انو هيستناني في المكان دا وانا استغربت انو بعت مسدج ومتكلمش في الفون عادي
يوسف:طب فين الرساله دي
نبض:ثانيه وبدور في جيوابها مش لقته
نبض:مش لقياه ممكن اكون نسيته في العربيه او في البيت
احمد:طب فين البيت دا
نبض:•••••••••••••
جاسر:طب ادينا معلومات عن الناس الي حواليكوا .. مين مثلا شاكه انو يبقي لي علاقه .. دا لو انتي فعلا مظلومه!
نبض: مظنش ان في حد ممكن يعمل كدا من الي حواليا
أحمد:ولله دي حاجه احنا نحددها .. قولي مثلا مخطوبه متجوزه صحابك الي يعرفوا امجد اهلك قرايبك كدا يعني
نبض:انا كنت مخطوبه لواحد اسموا سليم بس محصلش نصيب .. ومظنش يكون هوه الي عملها
وبدأت في البكاء مرا اخري ..
جاسر بتمالك اعصاب:يادي الليله الي مش فايته
يوسف:استني شويه بقا .. نبض لو سمحتي ساعدينا .. سليم دا اكيد كان يعرف امجد .. اشمعنا دا اول واحد جبتي اسمو ومقولتيش اسم حد تاني ان لي علاقه ب أمجد !!
نبض سكتت وعيطت
جاسر:يبنتي انطقي بقاا بدل مرم*يكي ف الحبس لو انتي فعلا معملتيش كدا وعايزا تخرجي اتكلمي قولي اي حاجه ولو تافه بلنسبه ليكي بلنسبه لينا مهمه
نبض بتوتر:هوه اصلوا يعني
احمد:اهدي واتكلمي
نبض:امجد خط*فني بعد خطوبتي من سليم بيومين وبعت ليه انو احنا اتجوزنا بعت مسدجات كمان لسليم باسمي انو ينساني ويعيش حياته وكان بيقولي انو مش هيخرجني من هنا الا علي فرح سليم وفعلا يوم الفرح اداني الفون بتاعي ومفتاح العربيه وكمان ورقه عنوان الاوتيل الي اتعمل فيه الفرح
جاسر:ها وبعدين
نبض:وانا روحت هناك وشوفت سليم مع منال مراته وسبته ومشيت وسليم جي ورايا وبعدها معرفش عنو حاجه غير انو كان بيحاول يكلمني وانا مكنتش برد
يوسف:طب امجد
نبض ببكاء:انا من اليوم الي خرجني في مشفتوش تاني بس ادم قاله ينسانا وينسي انو له اهل
احمد:مممم كدا ادم هيتجاب
نبض:لي بس .. ادم ملوش دعوه
جاسر:مش مشكلتك دلوقتي .. دا شغلنا احنا اكيد مش هتعرفهولنا
يوسف:حد تاني لي علاقه بامجد او بيكي عايز يأذيكي كدا يعني
نبض:لا مفيش حد
جاسر:طب انتي هتتح*جزي هنا معانا
نبض:لي والله انا مش قتلته
يوسف:عقبال منثبت دا انتي هتكوني معانا هنا
نبض فضلت تعيط وهما ودوها الحجز
اما عند ادم اتصلوا بي من الاسم وبلغوه وراح هوه وابراهيم
ادم بخوف:لو سمحت انتوا اتصلتوا بيا وقولتوا ان نبض هنا
العسكري:اه تعالي
ووداه عند يوسف وجاسر واحمد
العسكري:ادم يفندم
يوسف:اتفضل يا استاذ ادم
ادم:فين نبض اي الي حصل
كلهم بصوا لبعض بستغراب
يوسف:احم هوه قبل منحقق مع حضرتك في خبر واضح انكوا متعرفهوش
ابراهيم:هوه في اي حد يفهمنا
جاسر:هوه الحقيقه نبض جايه هنا في قضيه قت*ل
ادم بصدمه:اي قت*ل مُستحيل
احمد بترقب:احم مش تعرف مين المقت*ول
ابراهيم:مين
يوسف:احم يبقا امجد ابراهيم
ادم وابراهيم اتصدموا تمامآ
ابراهيم:اي الكلام دا امجد ابني انا ازاي لا لا ادم قولهم ان اخوك كويس يا ادم
ادم:انتو انتوا متاكدين الكلام دا مُستحيل ا امجد كويس اخويا اخويا ممتش ازاي ازاي
يوسف:وحدو الله كدا يجماعه البقاء الله
ادم بنرفزه:انت بتقول اي انت واعي للي بتقوله بتقولي بقاء الله في اخويا وكمان تقولي ان بنت عمي قت*لته انت اتهبلت
جاسر:احنا هنعدي التجاوز دا لان حضرتك مصدوم واحنا مقدرين دا وجبنا حضرتك علشان نشوف الحجات الي نبض قالت عليها صح ولا غلط اما بلنسبه لج*ثه اخوك تقدر تاخدها من المشرحه بس بعد متتعرض علي الطب الشرعي
ابراهيم:انا لا ابني عايش ابني ممتش
احمد:للاسف دا الي حصل ولازم تهدو علشان نعرف ناخد كُل المعلومات اللزمه علشان نجيب حقه
ابراهيم وادم قعدو وكان بيعيطوا في صمت
يوسف:انا مقدر ان مينفعش اتكلم دلوقتي بس لازم احقق في اسرع وقت
ادم مسح دموعه:انا عايز اشوف نبض
جاسر:نتكلم الاول وبعدين نجبها
ابراهيم:ونبض اي علاقتها بامجد
احمد:احنا لما روحنا علي حسب البلاغ الي جالنا من مكالمه فون وروحنا لقينا نبض جمب المجني عليه
ادم:نبض مُستحيل تعمل كدا
يوسف:نبض قالت انها راحت المكان دا لانك بعتلها مسدج بلمكان وقولتلها تروحلك
ادم:انا مبحتش حاجه زي دي .. انا اصلا اخر مرا كلمت نبض فيها النهاردا كانت الصبح
جاسر:طب ممكن الفون بتاعك
ادم اداله الفون
جاسر:تمم الفون هيبقي معانا وانت كمان هتبقي معانا
ابراهيم:ازاي يعني بنت اخويا وابني مش هيقعدوا هنا ثانيه واحده
يوسف:لو سمحت اهدي وتتفضل تمشي لان وجودك ملوش لزمه
ابراهيم:انا عاوز اشوف بنت اخويا
يوسف:عسكري
العسكري:تمم يا فندم
جاسر:هات نبض من الحجز
دقايق ونبض جت واول مشافت ادم اترمت ف حضنو
نبض ببكاء:امجد يا ادم .. امجد ما*ت انا شوفته بعيني قبل ميخدوني .. ونا خايفه اوي هنا .. خليهم يسبوني
ادم بضعف:اهدي يا حببتي .. متخافيش انا معاكي ومش هسيبك
نبض:اخدو اخونا يا ادم .. امجد راح مننا .. انا مكره*تهوش يا ادم ولله دا اخويا .. انا هموت يا ادم من منظره قدامي
ابراهيم بدموع:اهدي يا حببتي .. اهدي .. هنخرجك من هنا
بعد مده اخدو نبض للحجز و
ابراهيم اضطر يمشي وارح علشان يجيب المحامي بتاعه اسلام نادر
اما عند ادم فهما اتكلموا معاه شويه ووجهوا بكلام نبض واكده وودوه علي الحجز
عند نبض فهيا لما دخلت الحبس كانت مُنهاره من العياط
احدي السجينات:ايش ايش ايش .. اي العيال الي بتلمع دي
واحده تانيه:صح يا ابلتشي والله الا انتي اسمك اي يا اوختشي
نبض برعب منهم:اسمي نبض
واحده:هيهي ودا بيتاخد قبل النوم ولا علي الريق
وفضلوا يضحكوا ونبض قعدت وبتعيط .. فضلت تفكر وجي في دمغها سليم وقعدت تفكر في وحست انها محتاجه ليه واول مرا شافته فيها
Flashback…….
كانت في حفله عاملها واحد من الدفعه وكانوا كلهم هناك وكانت لسه متعرفه علي بسنت ومنه وكانت لبسه فستان منقوش بكم قصير وحزام من النص بيج وهاف بوت اسود وكانت رافعه شعرها ديل حصان وسايبه خصل من قدام وكانت عامله القصه الاقصيره وكان شكلها كيوت جدا
بسنت:لا بس الحفله حلوه والي فيها موزز
منه:بصراحه معاها حق
نبض:يبنتي انتي مش مرتبطه
بسنت:اه مرتبطه وبحبه بس انا بحب الروح الرياضيه بذمتك مش موزز يخربيت كدا
منه:الوفاء↗️↗️هههههههه
نبض:بظبط بجد مش فاهمه طب سبيني انا ومنه ناخد فرصتنا
منه:اه والنبي لحسن مشاعري باظت من ثانوي
نبض:مي تو يبيبي
بسنت:كتكوا خيبه مش فاهمه ازاي فضلين سنجل دا مفيش ااحسن من الارتباط كدا يااااه يعيال لما تكونوا مرتبطين
نبض بضحك:بس بس منه لازم نخرج بعرسان هااا
منه:عيوني بس لازم نعمل اي اكشن كدا
نبض بسخريه:هنرقص مثلا
منه:هاها خفيفه يبت لا نتحرك نروح شمال نروح يمين كدا يعني
نبض:تؤ انا هفضل مكاني .. الكارزما مبتتحركش
منه:بصي الي من شويه تقولك هتموت وترتبط
نبض:طب بس بس بقا وائل جاي علينا
وائل:اي يبنات هابي بارتي اتمني تعجبكم
نبض:حلوه جدا جدا
منه:فعلا
بسنت:اه حلوه حلوه اوووي
وائل:طب الحمد لله انها عجبتكم
بسنت:منه سوري تيجي معايا التويلت
منه:تمم يلا عن اذنكم
وسابوا نبض ووائل بيتكلموا وبيضحكوا
في نفس الوقت دخل شاب وسيم لابعد الحدود وكل البنات لما دخل بقوا يتهامسوا علي وسامته منهم نبض اول ما دخل جذب انتبهاها بس وائل كان بيتكلم فركزت معاه اما عن الدنجوان الي دخل ووقف مع شله شباب وفيهم بنات وفضلوا يضحوا ويهزروا ويتصوروا فجأه شاف بنت جامده زي موصفها بفستنها القصير بلنمش بشعرها بعيونها الي أسرته
سليم بانتباه:هيا مين الي واقفه مع وائل هناك دي
ماجد:تلاقيها حببته بس اي حاجه فاخر من الاخر
سليم:اه اوي .. بس يخساره فعلا لو حببته
ماجد:اسمها نبض تقريبا معانا في الدفعه
سليم:معانا وانا مش عارفها
ماجد:علي اساس انك بتحضر المحاضرات منتا بتيجي تش*قط وتمشي
سليم:مش مهم المهم تعالي عرفني عليها
ماجد:اي يا كوتش مالك
سليم:معرفش بس فعلا لو حببته هزعل اوي
ماجد:طب تعالي وراحوا عليهم
ماجد:يوااائل
وائل :حبيبي اذيك يسليم نورت الحفله والله
سليم وهوه باصص لنبض:منوره بقمرها قصدي بنسها
وائل:نبض دول ماجد وسليم زمايلنا
نبض سلمت علي ماجد وجت تسلم علي سليم اول مسلمت عليه سليم اتكهرب وهيا كمان قلبها دق بسرعه جدا مش فاهمه اي الي حصل ولا سليم فاهم هيا فيها اي زياده عن البنات الي بيشوفها معقول اكون حبتها
نبض بنها وبين نفسها :اعقلي كدا اي الي حصل اهدي اهدي خااالص
وسابوا ايد بعض وجت عليهم واحده زملتهم وفضلوا يضحكوا وبسنت ومنه جم
زملتهم:متغنلنا يسليم
سليم:يبنتي دي حفله ميفنعش
زملتهم:لا يلا غني والنبي وبصت لنبض سليم بيعرف يغني يا انسه غاده
نبض بدرامه:انت بتعرف تغني
سليم بدأ يغني اغنيه وائل جسار *بلصدفه شوفته*
وكان باصص علي نبض وهيا لاحظت واتكسفت وخلص وفضلوا طول الحفله يضحوا وهما ماشين عجله نبض نامت بتاعت العربيه
سليم:اي دا انتي لسه ممشتيش
نبض:لا لسه اتصلت باخويا هوه زمانه جاي
سليم:طب هقف معاكي
نبض:لا مش عايزا اتعب حضرتك
سليم:ولا تعب ولا حاجه يقمر انا في حاجه واحده بس مخوفاني
نبض:اي هيا
سليم:اني بعرف استغل الفرص كويس وفضل يقرب ليها زي مثلا ممكن استغل فرصه وجودك معايا دلوقتي ومفيش حد معانا وقرب منها ولسه هيحط ايدو علي خدها قامت نبض ضرباه في بطنه .. سليم بعد عنها
نبض:انت طلعت نسونجي والله خساره بس ابقي نقي البنت كويس يا يكوتش وركبت العربيه وقفلت اللوك وسليم مشي وكان مبسوط بيها انها مطلعتش زي بقيت البنات وشغل اغنيه *كانت هناك*
فضلت الايام تجيب وتودي وسليم ببرلها الي حصل لحد مبقوا بيحبوا بعض واعترف ليها في شرم زي محكينا
Back…….
نبض ببكاء:زي منا محتجالك دلوقتي زي منا كرهاك يسليم مش عارفه اشيلك من دماغي حتي وانا ضعيفه عايزاك جمبي بكر*هك يسليم بكر*هك
تاني يوم عبير وندي عرفوا ونهاره من العياط علي امجد وابراهيم الي مكنش عارف يجبها منين ولا منين بين ولاده الي محبوسين ولا من مراته وبنته الي هيجرللهم حاجه من العياط ولا من ابنه الي مات مق*تول ومش عارف يدفنوا
عدوا يومين صعبين جدا عليهم لحد مطلع تقرير الطب الشرعي وقدروا انهم ياخدوا امجد ويدف*نوه وطبعا نبض وادم كانو لسه محب*وسين علي ذمه القضيه
….
يوسف:طب كدا سجل المكلمات معانا وكمان فون نبض الي عليه مسدج ادم فعلا وكمان المسدج بتاعت ادم ممسوحه تفهم من كدا اي
احمد:انو ادم لي علاقه بلموضوع فعلا
يوسف:طب اذاي انت مشوفتش شكله
احمد:من امتي يكين بيهمنا المظاهر احنا شغلتنا المظاهر والمشاعر خداعه يمكن يكون بيمثل
يوسف:هيقتل اخوه
احمد:ممكن ولي لا مش يمكن بيحب نبض
يوسف:تفتكر
احمد بشك :مممم مالك يكين
يوسف بلغبطه:مم مفيش اومال فين جاسر
احمد:بيعاين المكان بتاع الحاد*ثه
يوسف:تمم اخلي سبيل نبض
احمد:تمم يكوتش
وفعلا اخلو سبيل نبض بضمان محل إقامتها .. واسلام نادر المحامي جي وخلص الإجراءات وفهم منهم ان ادم م*تهم لسه وبلغ كل الكلام دا إبراهيم عم نبض
اما نبض فهيا كانت تايهه هتخرج اه بس امجد ما*ت سليم مش معاها ادم سندها محب*وس ندي عايزا الي يواسيها علي فراق اخوها عبير الي بتكر*ها اصلا وراحت عند قب*ر امجد
اما عند ادم اسلام المحامي قاعد معاه
ادم:طب الحمد لله ان نبض خرجت
اسلام:عقبالك انت كمان
ادم:انا الي مجنني اذاي دا حصل انا مبعتش المسدج دي
اسلام:طب فكر محدش مسك الموبايل بتاعك خالص يوم الحادثه
ادم:لا الفون بيبقي معايا طول الوقت
اسلام:مممم انا عينت مساعده ليا وهتساعدنا في القضيه بنت شاطره جدا متخرجه من زمان ولما جوزها مات جات تشتغل عندي
ادم:تمم انا عايز اخرج من هنا
اسلام: زمنها جايه وتفكر معايا
البنت خبطت ودخلت
اسلام:تعالي يملك
ادم بصلها وهيا بصت لادم و………………….
*عند قب*ر امجد*
نبض:انت عارف يا امجد انا لو فضلت اقولك انت كسر*تني اذاي من هنا لبكرا مش هتصدقني بس عارف رغم كل دا انت هتفضل اخويا وصحبي الي كنت بلعب معاه هه فاكر ي امجد لما كنت بسرق منك الشيبسي والحلويات وانت كنت بتجبلي الشوكلت ومكنتش بتزعل مني طب فاكر لما نجحت في ثانوي انت عملت اي سفرتني وخلتني اسعد انسانه عشت معاك ايام حلوه اوووي ي امجد يريتك كنت ليا زي ادم ي امجد ربنا يسامحك ويغفرلك هتوحشني رغم الي عملته فيا باي يا امجد
*اما في القسم بس عند كين والضو*
كين:ها يبني اومال علم فين كل دا بيعاين المكان
ضو:زمانه جاي
علم وهوه داخل عليهم بلهفه وحماس:انتوا مش هتصدقوا انا لقيت اي
كين:ادم قا*تل صح
علم:اااا…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى