رواية نبض سليم الفصل التاسع 9 بقلم نور أحمد
رواية نبض سليم البارت التاسع
رواية نبض سليم الجزء التاسع
رواية نبض سليم الحلقة التاسعة
منال:صباح النور يحبيبي
سليم:انتي ازاي هنا وانا فين
منال:اهدي يحبيبي انت امبارح كنت مدايق وزعلان وانا كنت في النايت كلب وانت جيت معايا
سليم بصراخ:انا مكنتش في وعي انا مش فاكر حاجه غير اني كنت في النايت وكنت بشرب
منال بخبث:وشوفتني هناك وقولتلي تعالي معايا وجينا هنا وادينا اهو مع بعض
سليم بنرفزه:انتي هتعمليهم عليا يبت انسي كل حاجه حصلت
منال:انسي اي ان شاء الله لا يسليم مش هنسي انت لازم تتجوزني فاهم
سليم به*جوم:انسي استحاله
منال:لي ان شاء الله وانت فاكر ان السنيوره نبض بتاعتك هترجعلك مهي اتجوزت وسابتك فوق كدا يسليم وشوف مين الي بيحبك ومُستعد يعمل كل حاجه علشانك ومين الي خانك وسابك
سليم بصراخ:بسسسسسس يمنال
منال بصراخ هي الاخري:لا مش هسكت يسليم انت هتتجوزني غ*صب عنك فاهم
سليم:انا ماشي
منال:سليم سليم ماشي يسليم والله مهسكت وهخليك تتجوزني غ*صب عنك
اما سليم فهو نزل للعربيه وفضل يض*رب الدركسيون هوه اذاي يغلط كدا اذاي يخ*ون حُبه لنبض !
العقل:انت لسه بتقول خن*تها هيا الي خان*تك
القلب:بس دا غلط غلط
العقل:اتجوزها وصلح الغلط دا
القلب:طب ونبض انا بحبها
العقل:فوق بقا ورجع كرامتك لازم تتجوزها علشان تكسر نبض
القلب:بس انا بك*ره منال
العقل:مبقاش ينفع خلاص انت مش زبا*له علشان تسبها بعد الي حصل
القلب:انا بحبها ومش عايز حد غيرها في حضني
العقل:لا هتتجوزها
سليم بحزم:هتجوزها وهدوس علي قلبي بل*جزمه ماشي ينبض هتشوفي وفضل ماشي بلعربيه وكان مشغل اغنيه هيعيش يفتكرني وفضل يلف في الشارع ويبص للدبله الي في ايدو وراح البيت
كانو علي النحيه التانيه منه وبسنت وندي اتفقوا انهم يروحوا يشوفوا سليم وراحوا
سليم فتح ليهم:مم نعم
ندي:سليم انت كنت فين قلقتنا عليك
سليم بسخريه:تؤتؤ الحنيه جايه من الشخص الغلط خالص
ندي بصدمه:قصدك اي
سليم:قصدي انك من ريحه الحبايب وانا مش عايز اشوف حد منكم
ندي بدموع:انت بتقول اي يسليم
بسنت:اهدي يندي سليم ميقصدش
سليم بزعيق:لا اقصد مش عايز اشوف حد يفكرني بيهم
ندي خرجت وهيا بتعيط
منه:اي الي انت عملته دا يسليم
سلبم:بقولكوا اي انا مش عايز اشوف حد اتفضلوا وراها
بسنت:انسي مش هسيبك يسليم
سليم بحزن:لي مقولتلويش
منه:والله مكنا نعرف يسليم احنا لسه عارفين امبارح بس
سليم:كسرتني كسرت حبي ليها خا*نتني وقعد يعيط وكمل انا اول مرا اكون بلضعف دا انتوا عارفين انا اه كنت بعرف بنات كتير بس نبض اول بنت احبها واكون مُستعد حرفيا اعمل اي حاجه علشان تكون مبسوطه لي تروح تتجوز وتسبني طب لي مقلتليش نسيب بعض لي داحنا لسه كُنا مخطوبين مكملناش يومين لي تتجوز وتتجوز مين امجد الي علي طول تقولي دا اخويا اخويا طلعت انا الي اخوها
بسنت:اهدي اهدي انا حاسه ان الموضوع في غلط
سليم بدموع اكتر وقهر:اهدي بعد اي انا غلط غلطه متتغفرش ومطلوب مني اعمل حاجه انا مش عايز اعملها
منه:عملت اي
سليم: خُ*نتها
بسنت:اذاي
سليم:كنت شارب ومنال استغلت دا وكنا مع بعض
منه بصدمه:انت بتقول اي يسليم انت تعمل كدا
سليم:والله مكنتش في وعي كنت شارب كتير ومنال استغلت دا انا بموت ميه حاجه جايه ورا بعضها نبض والي عملته فيا والاقرف الي منال خلتني اعمله انا عايز افهم لي كل حاجه كانت ماشيه حلو اي الي حصل لي نبض تسبني بلطريقه دي انا مستهلش منها كدا حد يقولي غلط في اي
منه:اهدي طيب انت هتعمل اي في موضوع منال
بسنت:هوه انت ناوي تتجوزها
سليم:عندك حل تاني
منه وبسنت سكتوا وسليم مسح دموعوعه ومسك الفون وكلم منال
سليم:الو يمنال
منال:اي يسليم فكرت
سليم بصلهم:اه فكرت
منال بترقب:طب قررت اي بس انا مش ..
سليم بمقاطعه:احنا هنتجوز يمنال اخر الاسبوع
منال:بجد يسليم انا فرحانه اووي بحبك بحبك هجهز كل حاجه
سليم:واهلك
منال:هما مسافرين بس هقولهم عايزين يجوا تمم مش هيجوا انا هوكل نفسي
سليم :ماشي وقفل
بسنت:انت متسربع علي اي
سليم:مش قدامي غير كدا
منه:طب ونبض
سليم بصلها وسكت
منه وبسنت عملوله اكل بلغ*صب وكل وهما مشيوا وهوه قعد وجت صوروا هوه نبض وكان مشغل اغنيه مكانك في قلبي
سليم:شوفتي ينبض شوفتي انا وصلت لفين من غيرك شوفتي خينتك ليا عملت فيا اي مش عارف انساكي ولا قادر انتي ازاي نستيني كدا ازاي جالك قلب تعملي فيا كدا مش انا سليم حبيبك مش كُنتي بتقوليلي اني اغلي واحد في حياتك وانك بتحبيني وحياتك مش هتكمل من غيري اي الي حصل دلوقتي لي سبتيني كدا لي بعتي بسهوله ينبض الخي*انه وحشه من اقرب الناس مش دي كلمتك لي انتي عملتيها فيا لي انتي اقرب حد ليا خن*تيني وكسر*تيني وخلتيني ابقي مزلول لي ينبض هُنت عليكي اوي كدا اديني اهو هتجوز غيرك بسبب غلطتك انتي اااااااااه لو تحسي بيا وتعرفي انا حاسس بي اي مكنتيش هتعملي فيا كدا الله يسامحك وشغل اغنيه يا ناسي وعدك وفضل يقلب في الصور بتاعتهم وافتكر كل مواقفه مع نبض ومنهم وهما راجعين من شرم
Flashback…….
في عربيه سليم مشغل اغني وطاير ونبض فرحانه
سليم:فرحانه يقلبي
نبض:هههه اه فرحانه جدا انا الدُنيا مش سيعاني من الفرحه
سليم:ههه ما محبه الا بعد عداوه
نبض:ههه عندك حق بس محبه ومحبه كبيره اوووي
سليم:يسيدي قولي اكتر
نبض:بحبك بحبك يسليم بحبك قد البحر وسمكاته ههههههه
سليم:يخربيت الرومنسيه يقلبي
نبض قفلت الموسيقي وقالتله :غنيلي يسليم وغنلها يا عيون وكان ماسك ادها ولما خلص
نبض:والنبي دانتا الي عيونك قمر هوه انت مرتبط
سليم:اه مرتبط بس معنديش مانع يقمر هوه انا اطول
نبض:ههه ممم بس حاسب بقا علشان انا سمعت انها غيوره جدا وممكن تقتلك فيها
سليم:لا متخافيش مش هتعرف
نبض:طب ابقي اعملها يسليم
سليم:يقلبي كل العك دا كان قبلك لاكن بعدك مفيش ست تقدر تعمل الي انت عملتيه
نبض:ممم وانا عملت اي بقا
سليم:يوووووه عملتي كتير اووووي ينبض اهمهم امتلكتي قلب سليم الهاشمي للابد وتاني حاجه غيرتيني وخلتيني انسان تاني كنت قبلك نسونجي لاكن بعدك مبقتش اشوف ستات اصلا
نبض:حتي انا
سليم:انتي الستات كلها اصلا اقولك اسمعي دي مني ليكي وشغل اغنيه بنبوني ساقط في نوتيلا وفضل يغني معاها بصوت عالي ونبض بتصوره فيديو وفضلوا كدا لحد مالاغنيه خلصت
سليم:ها عرفتي بحبك قد اي
نبض بدلع:والله مبحب غيرك يحبيبي
سليم:ايوا بقا
نبض:ههههههههه
سليم:العب يسووووووولي
Back………
سليم:مش عارف اكر*هك ينبض
*اما عند نبض*
فهيا بتعيط وعماله تفكر في سليم
نبض بدموع:طب ادم ازاي مش جي وخدني ازاي سايبني كدا وانت يسليم هانت عليك نبضك كدا سايبني لي مش دورتوا عليا تعالوا خدوني بقا انا تعبت يربي حد يجي يخدني وحشتني يسليم اووووي حتي لو امجد عمل كدا انت هتفضل حبيبي لاخر العمر وعمري محب غيرك وعلي موتي يسليم اني اكون لحد غيرك بحبك يقلب نبض وحشتني اوووي
امجد بهدوء:انتي لسه مكلتيش
نبض بصراخ:ومش هاكل يا امجد مش هاكل غير لما اخرج من هنا انا عايزا اروح لادم وسليم
امجد:مفيش ادم وسليم في امجد بس يحببتي كُلي كدا انتي خسيتي ووشك بقا دبلان وعينك باظت من كتر الدموع وانا مش هاين عليا تكوني كدا يقلب امجد
نبض:افهم بقا افهم انا بكر*هك يا امجد بكر*هك انت مش طبيعي فاهم انت مش طبيعي طلعني من هنا بقاااا خرجني من هنا انا عايزا اخرج من هنا
امجد بزعيق:ماشي هتخرجي من هنا قريب بس صدقيني هتندمي انك خرجتي وهتشوفي
وخرج وسبها
وكدا عدي الاسبوع بين بكاء نبض واملها ان حد يخرجها وسليم الي غرقان في احزانه ومنال الي بتجهز للفرح الي هتعمله في افخم الفنادق ومنه وبسنت الي مش سايبين سليم لوحدوا وامجد الي عندو امل ان نبض تكون لي اما ادم فهو هيم*وت ويشوف نبض ومش قادر يصدق انها تعمل في كدا وكل يوم بتغيب في بتأكد الي حصل
جي اليوم وهوه يوم فرح سليم ومنال وسليم كان قاعد نفس المكان بتاعو هوه نبص وهوه لابس البدله ومش مصدق
سليم بهم:ااااه ينبض شوفتي وصلتينا لاي انا قاعد في اكتر مكان جمعنا ببدله فرح لاكتر واحده انا وانتي بنكرها شوفتي عملتي فينا اي ينبض عمري مهسامحك ينبض مش مسامحك
منه علي الفون:الو يسليم انت فين
سليم:انا في حته كدا كان لازم اروحها الاول وجاي
منه:سليم انا عيزاك تفهم ان وقفتي جمبك علشان احنا صحاب وانت اخويا ونبض كمان اختي
سليم:عارف يمنه عارف
منه:طب يلا تعالي بسرعه
سليم:حاضر يمنه جاي
سليم بص للدبله :وحشتيني وقام مشي وشغل اغنيه لسه حبيبي بستناك
اما عند بسنت ومنه
بسنت:تفتكري الي احنا بنعمله دا صح
منه:احنا كان لازم نقف جمب سليم يبسنت وادينا مستنين نبض تظهر بصراحه صدمتني ازاي تعمل كدا
بسنت:بس انا حاسه الموضوع في حاجه غلط
منه:وانا كمان والله بس هيا فين وكمان المسدج الي سليم ورهلنا منها كل دا اي واختفأها
بسنت:ربنا يرجعها لينا بسلامه ولما ترجع هنسوف اكيد
منه:اه والله انا قلبي بي*تقطع علي سليم
بسنت:وانا والله حبيبي صعبان عليا جدا ربنا معاه بس هوه مُضطر للاسف
منه:تفتكري لو نبض فعلا مظلومه هتسامحنا وتسامح سليم
بسنت:اه يمنه انا خايفه من رده فعلها والله
منه:ربنا يستر بجد
*عند امجد ونبض*
نبض بترزع علي الباب
نبض:امجد افتح يا امجد خرجني من هنا بقااا خرجني من هنااااا يا امجد افتح يا امجد والله اموت نفسي افتح بقا
امجد فتح:اي يحببني انا كدا كدا كنت جايلك
نبض:حصل حاجه صح انا قلبي مقبوض من الصبح ومخنوقه
امجد:قلبك حاسس خدي ادلها تلفونها ومفتاح العربيه وورقه
نبض:اي دا انت هتسبني امشي
امجد:اه بس تروحي علي العنوان دا الاول
نبض:ع عنوان اي دا
امجد:فندق الي هيتعمل في فرح سليم يحببتي
نبض بضياع:انت كداب سليم عمره ميعمل كدا مش هصدقك انت بتكدب
امجد:حقك تبقي مصدومه بس دي الحقيقه المُره يقلب امجد حبيبك الي انتي رفضاني علشانه غبتي عنوا اسبوع بس راح اتجوز وفرحه شغال دلوقني يدوبك تروحي تلاقيه جمب عروستو والعروسه مفجأه بقا يلا مش هحرقهالك
نبض بصراخ:انت مريض مريض وطلعت تجري ونزلت خدت العربيه وفتحت الفون واتصدمت من كم مكلمات سليم وادم ومنه وبسنت وندي ومسدجات علي الواتس اب بينها وبين سليم
نبض برفض:اي الكلام دا اي دا ازاي سليم سليم حبيبي لا لا وخدت العربيه وفضلت تتصل علي منه وبسنت ومش بيردوا
نفس الوقت كانت زفه سليم وكان راسم علي وشه ابتسامه بهته ودخلوا ورقصوا مع بعض
نبض دخلت الفندق وقلبها بيدق ودموعها في عينها بتقدم رجل وبتأخر رجل مش مصدقه ان سليم يعمل كدا دخلت القاعه بتاعت الفرح واتصدمت من سليم وهوه بيرقص مع منال منال العروسه
نبض بعياط هستيري وجريت عليه وسليم اتصدم لما شفها حس احاسيس كتير وهوه شايفها قدامه دبلانه وعينها عياط ووحشاه ونفسوا يخدها في حضنوا اما نبض وهيا بتعيط بهستريا:سليم سليم لا والنبي والنبي قولي انك معملتش كدا يسليم رد عليا انت بتتجوز بتتجوز منال يسليم يسليم انا نبض حببتك وفضلت تض*ربه .. رد يسليم رد انت ازاي تعمل كدا ازاي تتجوز يسليم ازاي تعمل كدا هُنت عليك بقا انا قاعده اسبوع في عذ*اب ومستنياك تيجي وتخلصني منو وانت هنا عايش حياتك وبتتجوز يسليم بتتجوز طب طب ودبلتك الي في ايدي دي يسليم رد عليا
سليم واقف مكانه مصدوم تماما مش هيا دي الي قالتله اخويا وعيش حياتك واتجوزت طب طب اي الي بيحصل
نبض لقته سكت بصتله بصه اخيره وقالت بقهر:وحياه حُبي ليك يسليم مهتشوف وشي تاني انسي نبض الي كانت بتحبك يسليم انساني وانت الي بدأت وانت الي خدعتني واتجوزت وخنت حُبي ليك وفعلا غدرت بيا وكسرتني يسليم كسرتني بجد
منه بتوتر:نبض انتي اا
نبض بزعيق:وانتوا كمان بدل متكونوا قلقانين عليا بتحضروا فرح سليم انا مش عايزا اعرفكم تاني بجد شكرا علي الجرح الي سبتوا ليا يخساره بجد يخساره بكره*كوا بكر*هكوا
وخرجت مشيت وركبت العربيه وهيا منهاره ازاي سليم يعمل فيها كدا ويتجوز سليم يتجوز ويخو*نها ازاي والحب الي مبنا ازاي سليم يعمل كدا دا بدل ميدور عليها بيتجوز طب اذاي اذاي وفضلت تعيط ومشيت
اما جوا الاجواء مكنتش كويسه خالص الفرح كله بقا بيتكلم عن الي حصل ومنال وقفه هتموت من الي حصل اما سليم فهو واقف مصدوم نبض نبضه كانت هنا اذاي مخدهاش في حضنو ومشيت اذاي سبها تمشي اذاي اما بسنت ومنه فهما كانو بيعيطوا علي كره صحبتهم ليهم وعلي موقفها منهم
اما عند نبض فا…………..!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)