روايات

رواية نبضات قلب الفصل العاشر 10 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب الفصل العاشر 10 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب الجزء العاشر

رواية نبضات قلب البارت العاشر

نبضات قلب
نبضات قلب

رواية نبضات قلب الحلقة العاشرة

-house keeping
ملاك: اتفضل
ادهم جه: اتفضل ايه انتي اوضتك فيها حاجه
ملاك: لا نضيفه
ادهم بص للشاب: thanks:شكرا
ملاك بصتله بعصبيه: كنت فين يااستاذ وازاي تخرج من غير ما تقول
ادهم: في ايه اهدي انا كنت بجيب حاجه من تحت
ملاك: حياه مش مبطله عياط
ادهم: حياه
حياه جريت عليه: انت كنت فين يا اونكل انا كنت خايفه عليك
ادهم: يا حبيبتي انا اسف حقك عليا هههههه طلاما قولتي اونكل يبقا زعلانه مني اووي حقك عليا
ملاك: قافل موبايلك ليه رنيت عليك كتير
ادهم: فصل مهو انا نزلت اجيب شاحن لان الشاحن بتاعي مش عارف فين
ملاك: مهو لو كنت خبطت علينا كنت زمانك خدت شاحنك الشاحن معايا في شنتطي من امبارح انت ناسي انك ادتهوولي اخليه معايا في شنطتي
ادهم: اووف نسيت خالص فعلا طيب حصل خير بقه بلاش نكد بالله عليكو وانتي يا حياه انا كويس ادهم كويس اهو
حياه: مش مسمحاك وكمان نزلت وجيت من غير شوكلاته
ادهم: ممممم وفكرك هنسي حاجه زي كده
حياه: هيييي
ملاك: كفايه شوكلاتات بقه البت سنانها هتسوس
ادهم: وجبتلك انتي كمان
ملاك: طب ياسيدي تسلم
ادهم: هنروح فين انهارده
ملاك: اي حته
ادهم: تعالو ننزل نتمشي شويه ونتغدا برا
ملاك: ماشي
عدي اليوم واتغدو برا ورجعو الاوتيل وكان يوم هادي وكانو مبسوطين
بعد مرور ايام وجه معاد السفر
••••••••••••••••••
ادهم: بتعيطي ليه يا حياه
حياه: علشان ماشيه
ادهم: هبقا اجيبك تاني
حياه: وعد
ادهم: اوعدك اننا هنيجي تاني متزعليش بقه
ملاك: يلا انا جهزت
ادهم: يلا بينا
بعد مرور ساعات وكانو وصلو مصر
في ڤيلا ادهم
••••••••••••••••••
ادهم: مامااا وحشتيني
كوثر بحب: كده ياادهم تغيب عني كل ده
ادهم: حقك عليا يانور عيني
كوثر: ملاك حمدلله علي سلامتك ياعمري
ملاك: وحشتيني اوي يا ماما كوثر
كوثر: تعالي في حضني يا حبيبتي
ملاك: اومال داليا فين
كوثر: عرفت انكو جاين راحت تجيب هدايا بس اوعو تقوللها اني قولتلكو علشان عملاها مفاجاه
ادهم: هههههه طيب هطلع انيم حياه في سريرها وهخش افرد جسمي شويه لاني تعبان اوي
كوثر: ماشي يا حبيبي وانا هخلي خديجه تحضر الاكل عقبال ما ترتاحو
ملاك: طيب انا هدخل اغير هدومي واجي احضر معاكو الغدا مش هتاخر بس فين الاوضه الي كنت بقعد فيها
خديجه: لا يا هانم انا هحضر الاكل متعبيش نفسك
ملاك: ولا تعب ولا حاجه انا بحب الطبيخ وبعدين سبوني بقه اعملكو اكل انهارده لاني وحشني اوي احضر الاكل
كوثر: متعبيش نفسك يا ملاك انا هعمل معاها بس انتي اطلعي ارتاحي يابنتي انتي تلاقيكي تعبانه لسه اوضتك الي فوق علي ايدك اليمين
ادهم: لا يا ملاك اوضتك اهي في الدور الارضي
ملاك: احم هو لو مافيش مانع ممكن انام في الاوضه الي كنت بنام فيها في الاول
ادهم: يستي عمتا الاتنين فاضين شوفي انتي حابه تنامي فين ونامي
ملاك: شكرا
بليل
••••••••••••••••••
ملاك: حياه اصحي يا حبيبتي يلا
حياه: شويه بس عايزه انام لسه
ملاك: شويه ايه يابنتي اصحي بقه انتي مكلتيش حاجه من ساعه م كنا في الطياره
حياه: مش جعانه اصلا
ملاك: اصلا طيب انا هخلي ادهم يجي يقومك وهقوله بقه ميجبلكيش شوكلاته تاني
حياه: لا انا قومت اهو اصلا
ملاك: ايوه كده يلا روحي اغسلي وشك وايدك وتعالي علشان البسك
حياه: اوكيه
ملاك بصتلها بحب: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا قد ايه انتي جميله من برا ومن جوا مكنتش متخيله اني ممكن احب حد كده حساكي بنتي واكتر كمان
•••••••••••••••••••••• في المستشفي
ادهم: عامل ايه
ـ الحمدلله
ادهم: في عمليات انهارده
– اه يا دكتور انا حطتلك تقرير المريض علي مكتبك
ادهم: طب تمام
– دكتور بس انت لسه راجع من السفر لو تعبان انا ممكن
ادهم بمقاطعه: لالا
••••••••••••••••••••••••في ڤيلا ادهم
ملاك وحياه: مساء الخير
كوثر: مساء النور يا روح قلبي تعالي يا حياه وحشتيني تعالي لتيته
حياه جريت عليها: وحشتيني يا تيته كوثر
كوثر: انتي اكتر يا روح تيته وقلبها
ملاك: اومال ادهم فين
كوثر: في المستشفي يا حبيبتي
ملاك: هو هيبقا مركز ده تعبان اكيد
كوثر: ربنا معاه
ملاك: يارب
كوثر: يلا تعالو يا حبايبي الاكل جاهز
ملاك: داليا فين لسه مجتش
كوثر: جت بس طلعت تريح هطلع اصحيها علشان تاكل
ملاك: خليكي انتي هطلعلها انا
كوثر: ماشي يا حبيبتي
في اوضه داليا
••••••••••••••••••
داليا: ادخل
ملاك: وحشتيني يا دودو
داليا حضنتها: انتي اكتر يا حبيبتي
ملاك: ايه القمر ده مكنتش اعرف انك قمر كده ماشاء الله
داليا: حبيبتي انتي احلي وبعدين ازاي مكناش بنشوف بعض قبل كده ده انتي كنتي في الڤيلا الي جمبنا بظبط
ملاك: انا لما كنت شغاله عند محمد الله يرحمه مكنتش بخرج اصلا
اده ثانيه واحده انتي كنتي بتعيطي
داليا: ها لا خالص
ملاك: في ايه بجد احكيلي هو انا مش اختك ولا ايه
داليا: اختي طبعا
ملاك: اكيد الموضوع ده في شاب مش كده
داليا هزت راسها بنعم
ملاك: مممم ويترا ضحك عليكي ولا مش عايز يتقدم
داليا: ضحك عليا ازاي لا طبعا الفكره كلها انه مش معاه فلوس لان الفلوس بتروح لجمعيه كان داخلها لاخته علشان كان بيجهزها واهي اتجوزت ودلوقتي بيسد فيها
ملاك: خلاص بسيطه يستنا لما يخلص الجمعيه ويكون نفسه ويجي يتقدملك وكل تاخيره وفيها خيره ولا انتي بقه مستعجله بصي يا دودو انتي لسه صغيره اصلا فا عادي لو استنيتي لما يخلص الجمعيه بتاعته براحته وساعتها يجي بقه يتقدم انتي ليه زعلانه كده
داليا: خايفه يجيلي عريس ساعتها هقول لاهلي ايه بقه وبعدين انا مش حابه ميكونش في بينا حاجه رسمي
ملاك: خلاص خليه يجي يتقدم ويقرا فاتحه ياستي دلوقتي وبعد ما يخلص الجمعيه يحدد معاد الخطوبه
داليا: لما يجي يا ملاك هيقولهم ايه انا جاي اقرأ فاتحه وبحب بنتكو بس مش هخطبها دلوقتي علشان بسدد جمعيه اختي ومش معايا حته دبله البسهالها هو الصراحه عايز يجي وعمال يتحايل عليا كتير انه يجي بس انا بقوله لا علشان ميتحرجش
ملاك: بصي انتي طبعا معاكي حق بس طلاما انتي بتحبيه وهو بيحبك يبقا تحاربو علشان توصلو لبعض وطلاما هو مش معاه يبقا خلاص خليه يجي ويحاول كذا مره ولما اهلك يشوفو قد ايه هو متمسك بيكي ساعتها مش هيقدرو يرفضو راجل زي ده متمسك ببنتهم ودخل البيت من بابه وبيعافر علشان يوصلها في الحلال غيره بيزهقو وكمان هو راجل لانه اتحمل مسؤوليه اخته وجوزها وسترها خليه يتقدم يا حبيبتي والي في الخير يقدمه ربنا
داليا: يعني اقوله يجي
ملاك: طبعا خليه يجي
داليا: خايفه ادهم يرفض
ملاك: انا مش بقالي كتير اعرف ادهم بس الفتره الي قعدت معاكو فيها عرفت انه طيب ومش بيكسر خاطر حد ابدا ومش بيهمه الفلوس قد ما يهمه راحه البال ولو شايف ان مستواه اقل من مستواكو بس ده الي هتبقي سعيده معاه فا هيوافق لان انتي كبيره وواعيه وعارفه انتي بتعملي ايه وكمان الفلوس مش كل حاجه ممكن يكون معاه فلوس بس معاملته وحشه معاكي وممكن العكس يبقا مش معاه بس شاريكي وبيحبك وبيخاف عليكي من الهوا
داليا: معاكي حق طيب خليني بقه الحق اقوله يجي
ملاك: طيب مش هتاكلي تعالي يلا ناكل كنت طالعه انادي عليكي علشان تاكلي
داليا: لا لا مش جعانه هكلمه بقه الاول وبعدين لو جوعت هنزل اكل
ملاك: ماشي يا قلبي وقامت فتحت الباب علشان تنزل بس اتصدمت
داليا بصدمه: ا ادهم ا انت هنا من امتي
ادهم: مش هتاكلو
ملاك براحه: وقعت قلبي
ادهم: بتتخضي بسرعه انتي ايه شوفتي عفريت اومال لو شوفتي عفريت فعلا هتعملي ايه ده انا حته واد حليوه وقمر
ملاك: هيح اوعا كده انا نازله اكل ونزلت تحت وادهم فضل باصص لداليا
داليا بتوتر: انا هنزل اكل برضوه
ادهم: مش هتكلميه الاول
داليا: احم هو مين
ادهم: الي كنتي بتتكلمي عنه انتي وملاك
داليا: يعني انت سمعت
ادهم قفل الباب ومسك اديها وقعدها علي السرير وقعد جمبها
داليا: انا اسفه
ادهم: لو بتحبيه انا مستحيل اقف قصاد ساعدتك طلاما ده الشخص الي اختارتيه انا مش هقف قصادك
داليا: بس هو مش معاه يجيب شبكه دلوقتي
ادهم: انا سمعت يا داليا وسمعت انه لسه طالع من جوازه اخته كمان يبقا خلاص مش هنضغط عليه يجيب شبكه دلوقتي خليه بس يتقدم رسمي ونلبس دبله علي الاقل وبعدين الخطوبه بعد ما يخلص جمعيته يجيب شبكه بلمبلغ الي متوفر معاه بس اهم حاجه يتقدم ويقرا فاتحه دلوقتي علشان لما يتقدملك عرسان يبقا عندنا سبب لرفضهم
داليا: معاك حق طيب انا هقوله
ادهم: اديله رقمي واياكي تكلميه تاني انتي فاهمه
داليا بخوف: انت قلبت كده ليه
ادهم: ههههه احم المهم انا اسف
داليا: ليه
ادهم: علشان سمعتك انتي وملاك
داليا: محصلش حاجه عادي كويس انك سمعت
ادهم: طب يلا ننزل نتغدا
داليا: انت مش كان عندك عمليه جيت ليه
ادهم: دكتور دخل مكاني لاني تعبت فجاه جعان اوي الصراحه
داليا: يا حبيبي طيب يلا ننزل ناكل
ادهم: يلا يا حبيبتي
بعد شويه علي الاكل
••••••••••••••••••
كوثر: جبتلك حته عروسه يا ادهم ايه جمال وادب واخلاق ايه
ادهم: كح كح كح
داليا: ادهم خد يا حبيبي اشرب
ادهم: احم
كوثر: مالك يا حبيبي
ادهم: انا كويس الحمدلله
ملاك: هههههه طب ايه رايك في العروسه ياعم
بقلمي/menna moharam
ادهم: يابنتي انتي عايزه تموتيني
ملاك: ههههههه
بعد مرور ايام وجه معاد قرايه فاتحه داليا ومصطفي
داليا: شكلي حلو كده
ملاك: قمر يا ناس يخراشي ماشاء الله
داليا: بجد حلوه
ملاك: جميله يا قلبي
حياه: مامي عايزه احط روج
ملاك: تعالي ياقلبي بس كده
داليا: وانتي مش هتحطي حاجه بقه ولا ايه
ملاك: لالا مش عايزه يا داليا
داليا: ليه بس
ملاك: عادي بس مش حابه احط
داليا: طيب ماشي يترا ادهم ومصطفي بيتكلمو في ايه دلوقتي
ملاك: انا مش قادره عايزه اطلع
داليا: طيب اطلعي بالله عليكي وعرفيني بيقولو ايه
ملاك: ههههه حاضر يلا يا حياه نطلع
حياه مسكت اديها وطلعو هما الاتنين
ادهم بص لحياه: ياخلاثو
حياه راحت عنده وقعدت علي رجليه بكسوف
ادهم: مش تسلمي علي عمو مصطفي
حياه خبت وشها: تؤتؤ
مامت مصطفي: ماشاء الله دي العروسه تعالي يا حبيبتي في حضني
ادهم: لا مش دي العروسه مش هي
مامت مصطفي: انا اسفه دي مراتك
ملاك برقت عنيها بصدمه وبصت لادهم
ادهم ضحك علي شكلها: لا يا طنط دي مش مراتي دي
ملاك راحت عندها وحضنتها: انا زميله داليا يا طنط اتشرفت بمعرفتك وسلمت عليها وراحت قعدت جمب كوثر
مصطفي باحراج: احم اكيد طبعا داليا قالتلك اني هقرا فاتحه الاول والخطوبه بعدين حضرتك هيبقا عندك مشكله في اني افضل علي الاقل سنه علي معاد الخطوبه
ادهم: بص طلاما انت مش معاك دلوقتي وظروفك متسمحش انك تجيب دهب دلوقتي وتجيب بعدين فا انا موافق وبعدين كل تاخيره وفيها خيره وبص لملاك
ملاك بصتله وهمستله بصوت واطي: انت سمعتني
ادهم بص لمصطفي: احنا بنشتري راجل انا اخر همي الفلوس يا مصطفي اهم حاجه انا عايزك تراعي ربنا فيها داليا اختي الوحيده ياريت متخيبش ظني فيك وتاخد بالك منها ومتزعلهاش وتخلي بالك منها خلي بالك الكلام الي بقولو ده ليك وليها مش ليك انت لوحدك وربنا يقدم الي فيه الخير نقرا الفاتحه
مصطفي: داليا هتكون بنتي قبل ما تكون مراتي جوزهالي انت بس ومتقلقش
ادهم: هههههه وانا واثق فيك
ملاك لولولولولوليييي
داليا خرجت من اوضتها وسلمت علي اهل العريس وتمت قرايه الفاتحه علي خير
ادهم باس راس داليا بحب: مبروك ياروح قلبي بنتي بقت عروسه
داليا بدموع: هتخليني اعيط بقه ياادهم
ادهم مسح دموعها: بس بقه بلاش نكد احسن الواد يقول علينا عيله قفوشه
داليا: هههه
ادهم: مبروك ياحبيبتي
داليا: الله يبارك فيك
اليوم خلص وكل واحد طلع اوضته ونام
بعد مرور ايام وشهور والحال زي ما هو ادهم بيروح المستشفي ويرجع يقعد معاهم ويطمن عليهم ويدخل اوضته وهكذا الوضع
وملاك كان اغلب وقتها في اوضتها ويوم الجمعه ادهم بياخدها هي وحياه ويروحو لمحمد ودعاء
ملاك: ادهم
ادهم: ايوه
ملاك: ادهم انا الحمدلله بقيت كويسه واتحسنت كتير اوي عن الاول انا عايزه اخد شقه اقعد فيها انا وحياه مينفعش قعدتي تطول اكتر من كده انا كل الي عايزه منك تشوفلي شغل بس
ادهم: ملاك ياريت متفتحيش الموضوع ده تاني وبعدين يابنتي انتي قاعده معايا لوحدي ماانتي قاعده مع عيلتي اهو وبعدين انا مش هقدر ابعد عن حياه حياه محتجالي هتقعدو انتو الاتنين لوحدكو ازاي
ملاك: انا الصراحه مضايقه من نفسي واني قاعده كده حمل عليكو
ادهم: ممكن متقوليش كده تاني ايه حمل عليكو دي لا طبعا
كوثر: يابنتي انا اتعودت عليكي يا حبيبتي جدا ومستحيل بقه كده اسيبك غير وانتي في بيت جوزك ياحبيبتي انتي متعرفيش انتي غلاوتك عندي بقت عامله ازاي ربنا يعلم انك بقيتي عندي زي داليا بنتي
بقلمي/menna moharam
داليا: ايوه ماما معاها حق ياريت بقه تشيلي الموضوع ده من دماغك وخلي بالك محدش هيشتري معايا جهازي غيرك
ملاك ببتسامه: انا مش عارفه اقولكو ايه انتو بجد عيلتي الي ربنا عوضني بيها
وفجاه قاطعتها صوت بنت داخله من باب الڤيلا جري
دوووووومييييييييي
ادهم: ملحقش يتكلم كانت جريت عليه حضنته
حنين: وحشتني اوي
ملاك: مين دي يااوختشي
داليا: دي حنين
ملاك: اه ماانا عرفت تطلع مين بقه
داليا: بنت عمتي
ملاك: مممم
ادهم طلعها من حضنه: عامله ايه
حنين: احسن منك اده مين المزه دي انت اتجوزت ياادهم
ادهم: لا مش مراتي
حنين: اومال
ادهم: قصه طويله هبقا احكيهالك بعدين
حنين راحت عندها وسلمت عليها: انا حنين بنت عمه ادهم
ملاك: اتشرفت بمعرفتك انا ملاك
حنين: دودوووو
داليا: لسه فاكره ياختي ماانتي جريتي علي ادهم علي طول
كوثر: الوحشه نسيتني برضوه اخصص انا مش امك يابت
حنين: ده انا هنام في حضنك انهارده يا كوثر وحشتيني اوي
كوثر: انتي اكتر يا حبيبتي
حياه نزلت وجريت علي ادهم: صباح الخير
ادهم شالها: صباح النور يا حياتي
حنين: اده مين الصغنونه الحلوه دي انت خلفت ياادهم ولا ايه
ادهم: يابنتي اتنيلت قولتلك اني متجوزتش هخلف ازاي بس
حنين: مين الصغننه
حياه بصتلها من تحت لفوق: مين دي يا بيه
ادهم: معرفهاش
حنين: بقه كده
حياه: نزلني ياادهم
ادهم نزلها وراحت عند حنين
حياه: انزلي شويه يا حلوه كده
حنين: ايوه يا لولو
حياه: اسمي حياه مش لولو وبعدين انتي مين اصلا
حنين: انا بنت عمه دومي
حياه: ايه دومي دي اسمه ادهم دومي دي بتاعتي انا
ادهم: ههههههه تعالي يا غيوره
حنين: يا خراشي لقيت حد بيغير عليك
ملاك: جدعه يابت
داليا: بتقولي ايه
ملاك: لا مقولتش حاجه انتي سمعتي حاجه
داليا: لالا
حنين: ايوه مين الصغننه دي برضوه
ادهم: دي بنت محمد لو تفتكريه
حنين: ماشاء الله طيب هو فين انا فكراه طبعا
ادهم: اتوفي من سنه
حنين: لاحول ولاقوة الا بالله ربنا يرحمه يارب
ادهم: يارب
بعد شويه
••••••••••••••••••
حنين: ملاك مشوفتيش ادهم
ملاك: باين في اوضته
حنين: طيب ماشي
ملاك: انتي راحه فين
حنين: اوضته
ملاك: استني تعالي هنا هتروحي اوضته ازاي يعني عيب ازاي اصلا يعني كده تخشي اوضته وتبقو لوحدكو انتي فهماني مينفعش
حنين: خلاص تعالي معايا ياستي
ملاك: اه كده ماشي
في اوضه ادهم كان بيلعب ضغط
••••••••••••••••••
حنين خبطت وهو اذن ليها بلدخول
ملاك بصدمه: عااااا ايه ده تلبس حاجهه تعالي انتي بتبصي علي ايه انتي كمان اخرجي برا وانت البس حاجه عيب كده
ادهم اتعدل: اسف اسف
ادهم قام ولبس التشيرت وفتح الباب كانو واقفين هما الاتنين
حنين: كنت عايزه اتكلم معاك
ادهم بص لملاك: وانتي عايزه حاجه
حنين: لا ياسيدي طلعت معايا علشان منبقاش لوحدنا
ادهم بص لملاك: اشمعنا يعني
ملاك: عادي اصل بص مش حلو يعني تفضلو لوحدكو ولا انتو عندكو عادي طيب انا خارجه
ادهم مسك اديها: لا تعالي استني
ملاك بصت لاديه الي ماسكه اديها وشالتها بسرعه
ادهم: اناا اسف والله مش قصدي
ملاك: جدع لو اتقررت تاني هتلاقي كف نازل علي خدودك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبضات قلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى