Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا حسن

البارت اللي فات وقفنا ان يوسف كان مستنيهم فالكليه 
يوسف: الو يازين عامل اي
زين:حمدلله ونت 
يوسف:الحمدلله نا فالكلية عند نور وميار وريم وهجيبهم متبعتش السواق
زين باستغراب: نت روحت لي..؟!
يوسف: كان عندي مشوار جنبهم فقولت اعدي عليهم 
زين: مشوار..؟! اممممم طيب تمام خلاص باي
يوسف: باي 
زين: ياتري اي حكايتك ياجو شكلك وقعت ولا اي???????? 
ميار:قاعده بتفكر ف يوسف وافتكرت اول مرة شافته فيها وافتكرت يوم ما اضرب عليهم نار وهو ملهوف عليها وافتكرت موقف بتاع منار وابتسمت 
الدكتور: انتـي يا انسه 
ميار: انا ..؟!
الدكتور: اهه انتـي انا كنت بقول اي 
ميار: محروجهه اسفه يادكتور سرحت 
الدكتور: اسرحي بره محاضرتي اتفضلي برة 
ميار بدموع: اخر مرة يادكتور
الدكتور بزعيق: يلا اتفضلي عشان زمايلك اللي جايين يدرسو يستنفعو بالوقت مش اللي سرحانين 
ميار:طلعت وفضلت تعيط وشافها يوسف فقرب منها 
يوسف: مالك
ميار بعياط: مش عارفه تتكلم 
يوسف: عطاها ميه وقالها اشربي واقعدي واهدي براحه كده فهميني مالك
ميار: كنت فالمحاضرة غصب عني سرحت والدكتور هزقني وطردني
يوسف بغضب ازاي يطردها بس سيطر ع نفسه: وبنبرة حادة والاستاذة كانت سرحانه ف اي 
ميار: مش عارفه ترد تقول اي 
يوسف بشك: ف حبيبك 
ميار: اه 
يوسف: ادايق وحس بنار جواه تعرفيه من امته
ميار: من فترة قصيره 
يوسف: مممم ربنا يسعدك ويطلع يستاهلك 
ميار:يارب
يوسف: بس نتي كده بتخونيه قاعده معايا لوحدي وهو مفكرك فالمحاضرة ولا ميرو بتحب تبقي مرتبطه وتقعد مع شباب بقي 
ميار:قصدك اي
يوسف: مكنش عارف يحرق دمها ازاي بسبب غيرته عليها ف كلمها بالطريقه دي 
يوسف: اه المعني اللي جه ف بالك 
ميار بعصبيه وعياط: انت شخص قليل الادب ومش متربي ومش محترم وانا غلطانه اني قعدت مع واحد زيك كنت فكراك بت..
يوسف:ببرود كنتي فكراني اي 
ميار:قامت ولا حاجه وجريت بره الجامعه وهو وراها بس هي سبقأته وفجأه عربيه ينزلو منها 3 اشخاص ويخطوفها تحت عيون يوسف اللي عمال ينادي باسمها ويجري ورا العربيه وطبعا العربيه من غير نمر 
يوسف: وقف مش عارف يعمل اي اتصل بزين وحكاله كل حاجه وحازم وفارس كانو مع زين وف خلال خمس دقايق اتجمعو عند يوسف فالكليه وحكالهم كل حاجه 
زين بعصبيه: انت اييي يا اخي اييي قلبك داا ايي لي قولتلها كده لو حصلها اي حاجه هتبقي بسببك انت فاهم 
يوسف بقلق:مكنش قصدي انا ادايقت لما 
زين: لما ايي انطق 
يوسف: لما قالتلي انها بتحب شخص تاني 
زين هنا استنتج: ان يوسف غار عليها 
حازم وفارس: مش وقته المهم نعرف مكانها 
ريم ونور: نزلو من المحاضره وراحو مكان يوسف مستنيهم اتفجأو بانهم متجمعين 
نور: ازيكو عاملين اي 
ريم: اي المفجأه الحلوة دي 
زين ويوسف وحازم وفارس:لارد 
نور وريم:قلقوا ف اي 
زين : اقعدو يبنات في حاجه لازم نتكلم فيها 
نور وريم : ف ايي 
فارس: ميار اتخطفت وبيبص ليوسف بنظرة اتهام 
نور وريم: اييييي ومين اللي خطافها اي اللي حصل 
فللحظه دي تليفون يوسف رن 
يوسف: الو 
ميار:يوسف الحقنىاه ي يايوسفف اااه 
يوسف اتتفض وقال ميار: كلهم قامو 
يوسف: نتي فين 
شخص:هههههههههههه بقالك كتير مشفتكش ملهوف ع وحده كدة اي عجباك 
يوسف: نتي مين وعايزة اي وخطفتيها لي 
شخص: انا مين هتعرفها في وقتها عاوزة ايي ف دي اللي هتعرفها حاليا خطفتها لي عشان عرفت انها نقطه ضعفك 
زين : افتح الاسبيكر 
يوسف:فتح الاسبيكر ..اي المطلوب 
الشخص: تيجي لوحدك من غير اي حد ولا حتي اللي واقفين حواليك ونتي يانونو متعيطيش لو يوسف نفذ كلامي اختك هترجعلك وانت يازينو بطل نفخ احسن يطقلك عرق زومي وحشتني بس خطيبك قمر خلي بالك منها بقي عشان بتبقي لوحدها فالشقه..فارسس صدق مكنتش اعرف انك قمر كده 
يوسف: نتي مرقبانا ولا اي وعمال يلف حوالين نفسه 
الشخص: بطل تلف كتير سيبهم وامشي وهقولك ع طريق ونت ماشي وع الله حد فيكم يتذاكي هيبقي تمن حياه ميرو حبيبت القلب بباي يا جو 
يوسف:: جري وركب عربيته 
الشخص:هههههههههه مش بقولك هي نقطه ضعفك
ع العموم اطلع ع طريق الصحراوي 
يوسف: وبعدين 
الشخص:لما توصل هتعرف 
يوسف:بغل وجري بالعربيه ووصل فعلا واستني مكالمه من المجهول فجأه لقي 4 هجمو عليه ورشو بينج وهو داخ واغمي عليه ولبسوه ماسك وحاولو يشدوا وفعلا ركبو العربيه 
الشخص: فوقواا 
ميار: نتي عملتي في اييي يوسف يايوسف 
الشخص: مسكتها من طرحتها جامد وشدتها اخرسي صوتك مسمعهوش ولطشتها بالقلم 
ميار: اتفوووو 
الشخص: لطشتها تاني وشدت شعرها وفضلت تضربها لحد ما ميار اغمي عليها 
يوسف:بدأ يفوق وشاف منظر ميار اتعصب وفجأه ظهر المجهول 
يوسف بصدمه:????????????????????????????????مش معقول
زين: اول ما يوسف رجع من السفر لبسه سلسله وقاله دي فيها صورتي وصورتك وصورة لارا وامل وشرقاوي خليها معاك بس فالاساس دي فيها جي بي اس عشان عارف ومتاكد انهم مش هيسيبو اخوه فحاله وفعلا زين صمم ان البنات يروحوا الڤيلا وميحكوش اي حاجه ووعدوهم انهم هيرجعوا بميار ويوسف وزين طلب حسام يبعتلو 2 بادي جارد واخدوهم وراحو الڤيلا 
احمد: يلا يا سهيله عشان منتاخرش ع الناس 
سهيله: مش هنستني نور وميار 
احمد: لا زين ويوسف هيجبهم من الكليه يلا نروح 
سهيله : حاضر 
امل: يلا ياحبيبي البنات جم
شرقاوي: حاضر يحبيبتي يلا 
ونزلو واستقبلو البنات 
شرقاوي امال زين ويوسف وحازم وفارس فين 
نور بتوتر: بعتولنا السواق وقالو ان وراهم اجتماع مهم هيخلصوا ويجيو 
شرقاوي ربنا معاهم 
البنات يارب
امل: هدخل اشرف ع الاكل 
الكل: ماشي 
ممدوح: يلا يافري هنتاخر
فريدة: حاضر يحبيبي ثانيه وحطت لمسات الاخيره من الميك اب وخرجت 
ممدوح: انبهر بيها كل مرة بتطلع احلي من الاول وكل مرة بتبقي مميزة عن المرة اللي قبلها اي القمر داا 
فريدة: طول مانت معايا 
ممدوح: الله كان فين الكلام الحلو دا 
فريدة : قربت منه اللي فات مات صح 
ممدوح:صح وطلع من جيبه خاتم سوليتير ولبسه ليها 
فريده: حضنته ربنا يخليك ليا 
ممدوح: باس ايديها ويخليكي ليا ومسك ايديها وركبها العربيه وركب جنبها وسواق طلع ع بيت الشرقاوي 
زين وباقي الشباب: وصلو عند المخزن ودخلو براحه وقابلو ناس اللي المجهوله مأجراهم وقضوا عليهم 
مجهوله: اي الدوشه دي واتصدمت لما لقت زين وفارس وحازم 
زين وحازم: معقولهه انتيي
المجهوله جريت ومسكت المسدس بسرعه وراحت ناحيه ميار
انا قولتلك يايوسف لو حد جه معاك هيبقي التمن حياتها يوسف:نتو جيتوا ازايي 
المجهوله: الافلام دي مش عليا ويوسف بيكلمها وانشغلت فالكلام زين شد ميار نحيته 
مجهوله ضربت طلقه جت ف صدر ميار
الكل????????????????????????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى