روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت السادس والعشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء السادس والعشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة السادسة والعشرون

بكينام/ خلاص يافارس انا قولتلها واديتها مهله يومين ترجع فيها الفلوس سلام دلوقتي
انا شويه واوصل البيت
فارس/ اخيرا عرفتي انها بتاعته مصلحتها همها الوحيد اللي يقدر ياخد حاجه ياخدها ماشي انا في انتظارك سلام
مريم / ياااه اخيرا عرفتي يامامي عقبال ماتحبي ملك
فارس / متخافيش شويه شويه وكل حاجه تبقي كويسه
مريم / عمو انا يادوب الحق اروح عند كريم عشان مهندس الديكور هيورينا الفيلا انهاردة
ومش هتاخر سلام
فارس/ ماشي خلي بالك من نفسك ومتاخريش سلام
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وملك
وكان غسان يجلس علي الأريكة وفي أحضانه ملك ويملس علي شعرها الطويل الناعم ويقول لها
غسان / ندمانه
ملك بستغراب/ علي ايه
غسان / علي أنه دخلتنا بقت بدري عن معاد فرح كريم ومريم
اعتدلت ملك في جلستها وقالت وهي و عيونها نحو غسان وقالت
ملك / انا اللي قولت ناجل دخلتنا وانا اللي قولت ان نعملها ماشي بلاش بقي تخليني ندمانه علي حاجه ملهاش اي اساس من الصحه
وهنا كان يتابع غسان شفيتها وكان لا يستطيع أن يقاوم شفتيها الورديتين وانقض عليها
وعبر لها بكل رومانسيه وحب وشوق ولهفه ورغبة وجنون واخيرا نطقت بانفاس متقطعه وقال
غسان / سوري انا مش همجي بس قدمك وقدم شافيفك دول مبعرفش اقاوم وبكون مجنون ملكي
ملك / انا عارفه انك مغرور لكن مجنون دي جديده
قام غسان بحمل ملك وقال لها بصوت أشبه الهمس في اذنها
غسان / انا بكون مجنون معاكي انتي وبس وانا دلوقتي هوريكي يعني ايه نار مش عايز تطفئ ابدا
ونسيبهم عرسان بقااااا 😂😂😂👊👊👊
في مكان آخر وبالتحديد عند مريم وكريم
سوسن/ ازيك يامريم عامله ايه
مريم / الحمدلله ياسوسو انتي عامله ايه
سوسن/ الحمدلله هو الواد مجاش عندك
مريم بستغراب/واد مين
سوسن / اصل الواد كريم قال إنه هسيبك رساله الواد شهاب
مريم / هههههههههههه هههههههههههه لا والله ياطنط مجتش بس انا جيت عشان اخدك معايا انا وكريم هنشوف الفيلا اللي هتقعدي فيها
سوسن/ لا ياختي انا مسبش جيراني وناسي ابدا انت اتجوزه واتهنو إنما انا اروح هناك لا
مريم/ بس ياطنط
كريم/ متعبيش نفسك عشان انا اتكلمت معاها مليون مرة. وهي رأسها والف سيف لتقعد هنا
سوسن بستغراب/ هي السلسله دي بتاعتك انتي يامريم
مريم / اه ياطنط عمو جبلي واحدة وملك بنت عمي الله يرحمها واحدة بس بتاعتها ضاعت معها
سوسن / هي شكلها غريب ليه
مريم / لا ابدا بس اصل عمو كان موضي الجوهراجي أنه يعمل حاجه كده مختلفة ومتعملش لاي حد غيرنا فقام الجواهرجي عمل حرف Mوفي الضهر مكتوب الشامي
بس بتاعت ملك مختلفة شويه
سوسن/ مختلفة ازاي يعني
مريم / يعني حرف M ناحيه كان مكتوب عليها اسم الشامي والتانيه اسم غسان اخويا لأنه كان مع عمي وساعتها طلب من عمي أنه يكتب اسمه علي السلسله عشان يفضل علي قلب ملك بس للاسف الشديد مفيش يومين وملك ضاعت وبعد بفترة ماتت
الله يرحمها
كريم/ يالا عشان منتاخرش سلام ياماما
سوسن/ سلام ياحبيبي
وبعد خروج كريم ومريم
أخرجت سوسن صندوق صغير وأخرجت منه سلسله وكانت تحدث نفسها وقالت
سوسن/ يااااه عشرين سنة وانا نفسي تعرفي اهلك مين هما واختي ماتت بحصرتها عشانك
عشرين وغسان بيعمل كل حاجه عشان تفضلي جنبه عشرين وهو بيتعذب عشرين سنه ابوكي هيموت عليكي وانتي بين ايده
طب انا اعمل ايه اقولها الحقيقة وتسيبنا ولا اسكت اخليها عايشه حياتها عادي
بس هي لازم تعرف كل حاجه مهو مينفعش يبقي ابوها بيتعذب وانا اقف اتفرج كفايه السنين اللي راحت
طب ملك هتسامحني اكيد لا
انا مش هقول دلوقتي هستني بعد فرح مريم وكريم وبعد كده نتكلم في كل حاجه انا وهي
وفي مكان آخر وبالتحديد عند بكينام
بكينام بعصبية/ العربيه مالها مش راضيه تقف ليه وبعدين ااااااااااه
وهنا انقلبت السيارة ووقعت بكينام مغشياً عليها
وعند غسان وملك
ملك / سوني رد بقااااا
غسان / لا هاتي سكر الاول
ملك / هو انت ايه حد مسلتطك عليا انا مش عارفه انت مبتشبعش ابدا امال اللي لسه واخده من شويه ده ايه
غسان / لا ده عسل لكن انا قنوع اووووي وعايز سكرة عشان ارد علي الفون
ملك بنفذصبر/ بص رد الاول الفون مفصلش من الصبح رد ليكون في حاجه مهمه
غسان / لا ياحبيبتي عشان تقولي وانا مالي اخد السكر وبعد كده نتكلم في موضوع مهم
كنت عايز اوضحهولك
ملك بنفذصبر/ لالالا خلاص ياحبيبي بطلت اسمع مواضيعك دي انت فظيع اووووي
انا هديلك سكر وبس وترد على الفون ماشي
غسان بخبث/ امممممم ماشي وراني كده
ملك / 😘😘😘
غسان بغيظ/ ايه ده هو انا حمادة ابن اختك 😏😏😏
ملك بستغراب/ امال عايزها ازاي يعني 😏
غسان / السكر بيبقي كده
ملك / اااه برضو ضحكت عليا ماشي سبني بقااااا ☺☺
غسان / مستحيييييييل
ونسيبهم عرسان بقااااا 😂😂😂👊👊👊
في مكان آخر وبالتحديد عند مريم وكريم وفارس في المستشفى
مريم / يارب استرها 😥😥
كريم / متخافيش أن شاءالله خير 😢😞
فارس / مريم اتصلي بغسان
مريم / بتصل مش عايز يرد عليا شكله كده نايمه عشان برضو برن علي ملك مبتردش
فارس / كريم حاول تتصل تاني
وهنا خرج الدكتور وقال
مريم / خير يادكتور
الدكتور / محتاجين دم وللاسف الشديد فصيله الدم بتاعتها مش موجود منها غير كيس واحنا محتاجين كيسين تاني
مريم / هنعمل ايه دلوقتي
كريم / هي فصيله دمها ايه يادكتور
الدكتور/ A
كريم / ياخسارة مش هينفع اتبرع
مريم / ولا انا ولا غسان برضو ينفع نتبرع هنعمل ايه دلوقتي
فارس/ مفيش حل ارجعي اتصلي بغسان
مريم / حاضر
وعند غسان وملك
غسان / هو انتي بتعملي فيا ايه
ملك بحب / ايه
غسان / المفروض لما اكون مشتاق وقربلك يبقي خلاص مفيش نار موجوده ليه بقي كل مقربلك ناري تزيد
ملك / يعني ده حلو ولا وحش
غسان / حلو ووحش
ملك بستغراب/ ازاي يعني
غسان / حلو عشان بحبك ووحش عشان لو بعدتي عني ممكن اموت
وهنا قامت ملك بوضع يدها علي شفتيه وقالت
ملك / بعد الشر عليك ياعمري متقولش كده عمري مفكر اسيبك ابدا الا اذا
غسان بستغراب/ الااذا ايه
ملك / الااذا انت مش عايزني في حياتك ساعتها انا بكل بساطة انا هنسحب من حياتك
غسان / انا مش هرد عليكي عشان انا عندي موضوع مهم جدااا بنسبالي مساله حياة أو موت
ملك /سووووني انا عايزه اقولك حاجه مهمه اووووي بس ابعد ايدك ثانيه واحدة عشان ضهري واجعني اوووووووووي
غسان / اتفضلي قولي
ملك قامت وقالت وهي تجري منه وتهبط الي أسفل القصر
ملك / اللي يحصلني يكسرني يامجنون 😂😂😂😂
غسان / اه ياكدااااااابه طب والله لاوريكي
وفجأة امسك بها وحملها و وادرها بكل قوة وهي كنت تصرخ وتقول
ملك / اااااااه لا ياغسان بدوخ ونبي بلاششششش
غسان / هههههههههههه ابدا عشان تحرمي تكدبي عليا
ملك / خلاص اخر مرة ونبي خلاص عشان خاطري كفايه
غسان / اخرمرة
ملك / اخرمرة.
غسان / وأتكلم معاكي براحتي واخد سكر زي مانا ماعايز واخد عسل كمان
ملك / وهو انت يعني مخدتش عسل وسكر انت ايه يااخي
غسان / خلاص خليكي كده انا متعود اشيل حديد مع انك عامله زي العصفورة بس مش مشكله
ملك / خلا ص بطل بقي تتدوخني كفايه
غسان / هتعملي معايا معاهدة سلام
ملك بستغراب/ ودي هتلاقي فين دي بقي أن شاءالله
غسان / هههههههههههه في البيسين ياقلبي
ملك / لاااااااأأااأاا يامجنون
وبعد مرور وقت خرج غسان وملك من حمام السباحه
وهنا امسك غسان هاتفه المحمول وتحدث فيه الي مريم وعرف منها كل شئ حدث وهنا دار الحديث بين غسان وملك
ملك / في ايه ياغسان
غسان / ماما عملت حدثه وقص عليها كل شئ حدث
ملك / خير ان شاءالله متخافش انا فصيله دمي Aوهتبرع وان شاءالله تقوم بسلامه
غسان / لا ياقلبي انتي لسه ضعيف ومش هينفع تتبرعي بالدم انا اتصلت بسيف وهو بيدور في بنك الدم انا هنزل وابقي اكلملك
ملك / مستحيل يحصل انا هاجي معاك انا خلاص لبست هاجي معاك
غسان / عارف انك دماغك ناشفه تعالي معايا
وبعد مرور وقت قصير وصلوه الي المستشفى تحدث غسان مع مريم
غسان / خير يامريم ماما عامله ايه دلوقتي
مريم بدموع/ ماما تعبانه اوي والدكتور بيقول لازم تتدخل العمليات دلوقتي
عشان حالتها خطر
ملك / متخافيش أن شاءالله خير
الدكتور / ياجماعه دلوقتي الحاله بتسوء واحنا دلوقتي دخلتها غرفه العمليات وعايزني كيسين دم انتو لازم تتصرفوه حالا
ملك / اتفضل يادكتور مضيعش وقت انا جاهزه
غسان / اهدي بس شويه كده عشان مش هينفع تتبرعي انتي لسه تعبانه سيف خلاص زمانه جاي في السكه
ملك/ متخافش انا قويه بيك ادعي لمامتك تقوم بسلامه أن شاءالله خير هتبقي كويسه
غسان / ملك مش هينفع خلاص سيف جه عملت ايه ياسيف
سيف/ للاسف الشديد انا لسه جاي من بنك الدم ومفيش ولا حتي كيس واحد وكمان كلمت كذا د كتور صاحبي معلش ياصاحبي معرفتش اساعدك
غسان بحزن / ولايمهك ياصاحبي
ملك / اتفضل يادكتور مضيعش وقت انا جاهزه
الدكتور / انتي هتتدخلي العمليات معانا ماشي
غسان يخضع / ليه كده ماتاخد الدم في اي اوضه وخلاص
الدكتور / مش هينفع اتفضلي معانا يامدام ملك بس ياريت تقلعي السلسلة دي عشان غلط
ملك / حاضر ثانيه واحده غسان خلي دي معاك ادعى لمامتك تقوم بسلامه
غسان بحزن شديد/ ملك ارجوكي اسمعني كويس انتي ضعيفة وتعبانه لو مقدرتيش وتعبتي اخرجي امي لو ربنا كتبلها عمر هتعيشوه لاخر لحظه ماشي ياملكي
ملك / متخافش ياسوني
غسان / عقلي مع امي وقلبي معاكي لا اله الا الله
ملك / محمدا رسول الله
وفي غرفة العمليات ينتظرون ملك حتي تجلس ولكن ملك كانت تتحدث مع بكينام
وكانت بكينام في حاله لايرثه لها وكانت شبه فائقه ونظرت إلى ملك وقالت
بكينام/ملك انتي جاي تتبرعي بالدم وانا عملت كل حاجه عشان تبعدي عن غسان
ملك / متتكلميش عشان الكلام هيتعبك
بكينام/ سامحني علي كل لحظه زعلتك فيها ياملك
ملك / ربنا بيسامح وانا مسامحكي يالا بقي عايزكي تقومي بسلامه عشان نحضر لفرح مريم وكريم اوعديني انك هترجعي بسلامه
بكينام / أو ع د ك
وغابت عن الوعي وهنا تحدث الدكتور وقال
الدكتور/ متقلقيش هي كويسه بس ده طبيعي اتفضلي نامي عشان نقدر ناخد الدم بس عايز اقولك على حاجه
ملك / اتفضل
الدكتور/ احنا محتاجين اربع اكياس دم هتقدري تتبرعي بيهم
ملك / المهم هي تعيش يادكتور اتفضل انا جاهزه
وبعد مرور وقت خرج الدكتور وقال
غسان / خير يادكتور
الدكتور/ الحمدلله كل شئ تحت السيطرة ونظام بكينام حالتها مستقرة
غسان / طب ملك مخرجتش ليه يعني ماما خرجت وهي لا ليه
الدكتور /٠٠٠٠٠٠٠
مريم بقلق/ انت مبتردش ليه
غسان بعصبية / ماتنطق ساكت ليه
الدكتور/ انا اسف ياغسان بيه بس مامتك كانت محتاجه دم كتير ومكنش قدمي غير أنقذها
وكنت قولت لنظام ملك علي أن اتفقت اني ناخد منها اربع اكياس دم وهي وافقت بس كنا محتاجين كيس تاني ولما خدنا منها الكيس الخامس
جالها هبوط في القلب
وهنا غسان لن يستطع التحمل اكثر من ذلك وقام بضرب الطبيب وقال له
غسان بعصبية شديدة/ انت غبي ولاشكلك كده في حد عاقل ياخد من واحدة وزنها مكملش ٤٥كيلو خمس اكياس دم وتقولي جالها هبوط في القلب طب منتظر مني اعمل فيك ايه انا هشطب اسمك من نقابة الأطباء اسمع بقي لما اقول لك انت تتدخلي عندها حالا وتنقلب قرد لحد لما تقف من تاني علي رجلها مفهوم وبعد كده تبقي تروح عشان يحققه معاك
وذهب غسان الي حبيبته وجلس بجانبها وأخذ يملس علي شعرها الطويل ويقول
غسان بحزن / ليه كده هو انتي مش عارفه تكسرني ازاي فقولت اسيبه لوحده
ملك بتعب / ابدا انا كنت حابه أنقذ مامتك
غسان / تقومي تقدمي روحك علي طبق من فضة
ملك بمزح / طب ماهي برضوه قدمتلي حبيبي علي طبق من الماس مش عايزني اقدم روحي فداك انت وايه حد من ريحتك وكمان بالمرة انا اللي اتبرعله بدمي يقولي ياعمي هههههههههههه
غسان / انتي فيكي نفس تهزاري ماشي عقابك هيبقي في البيت مش هنا يالا عشان نمشي ولا انتي حاسه انك تعبانه
ملك / لا مش تعبانه بس انا هفضل هنا مع مامتك لحد لما تخرج من المستشفى
غسان / انا نعتبر نفسي مسمعتش كلامك الاخير عشان مش عجبني
ملك / لا يا سوني عشان خاطري انا خليني هنا هكون مرتاحه اكتر گده
غسان /انا عارف ان دماغك ناشفه حاضر انهاردة بس ماشي
ملك / ماشي ياروحي بحبك
غسان/ وانا كمان بموت فيكي يااحلي مجنونه شوفتها في حياتى كلها
وبعد ذاهب جميع الابطال كنت تقوم بصعوبة ولكن استطاعت أن تقف علي قدميها من أجل أن تساعد بكينام وبالفعل نجحت في ذلك وكان غسان يحدثها ليلا ونهارا حتي يطمئن عليها
وجاء تاني يوم علي جميع الابطال كالعاده ولكن بالنسبة بكينام كان مختلف فهي اعترفت انها تحب ملك ومحب ملك وكانت ملك تمزح معها كثير و
نوبعد مرور وقت قصير وصل غسان الي المستشفى وهو يحمل كل الاشتياق وكانت بكينام ذهبت مع الممرضه حتي تقوم بعمل فحوصات طبية
وهنا جاء المجنون وقال بكل حب وحنان وشوق ولهفه ورغبة
غسان / مشتااااااااق
ملك / مشتاق ايه انت من امبارح مقفلتش الفون معايا وكمان علي طول تبعتلي علي الواتساب
ايه ارحم نفسك شويه
غسان/ ارحم ايه انا مشفتكيش من ١٤ساعه و٣٥ دقيقة و٦ثواني وتقولي ارحم ده انا ممكن اولع فيكي بقولك ايه هي ماما فين
ملك / راحت تعمل اشعه والممرضين قالت إن هي تهتم بيها
غسان / وموقفنا هنا ياجبارة
ملك بستغراب/ يعني ايه
وفجأة حملها وقالها علي السرير براحه وقال يعني عايز سكر مليش في
ملك / اهدي اهدي كده مينفعش عيب احنا مش في بيتنا احنا في مستشفى لما نروح خد اللي انت عايزه
غسان / معلومه صغيره لمعاليكي انا ليا نص المستشفى دي انا شريك فيها يعني دي زي بيتي خلاص هاتي بقي
ملك / قوم بقااااا مينفعش كده مامتك هتيجي في اي لحظه وساعدتها شكلك هيبقي مش حلو خالص عشان خاطري ياسوني
وفجأة دخلت مريم وقالت
مريم / اظن ان في حاجه اسمها بيت ياغسان بيه عيب كده
غسان/ وانتي مالك ياباردة يامفرقه الجامعات انتي مش عارف بس كريم هيخلصني منك أمتي بس
مريم / لا ياحبيبي قاعدة علي قلبك لطالون
غسان/ جبيتي الكلمه دي مين ياختي بقيتي بتعرفي تتكلمي زي الشعب اهو
مريم / ابدا سمعت كريم بيقولوا لطنط سوسن
ملك / هههههههههههه انتي واخوكي علي طول تاخده الكلام كده طب مش هنتكلم قدمكم تاني عشان انتو حراميه
وبعد مرور يومين علي الابطال كالعاده جاء فارس أزمة قلبية مفاجئة وكان الجميع في حاله لايرثه لها
وكان غسان في غايه القلق والتوتر وكان يجلس بجوار عمه ليلا ونهارا هو وملك ولكن لسوء الحظ ترك ملك وحدها وجاء رجل وكان ينتحل شخصية ممرض واعطاء ملك داوء حتي تعطيه لفارس وهنا دار الحديث بينهم
ملك / خير في حاجه
مؤمن / انا اسمي مؤمن وبشتغل هنا ممرض والدكتور مروان بعت الدواء ده لفارس بيه وبيقول لحضرتك حطي منه ٣٠ نقطه في ربع كوبيه مياه وان شاءالله خير
ملك /طب في حاجه تاني
مؤمن / لامؤخذ هذا عايز فلوس الدواء ٣٠٠جنيه
ملك / اه اتفضل حاجه تاني
وبعد مرور وقت جاءت ملك تصرخ وتنادي علي الدكاترة حتي تنقذ فارس وهنا غسان جاء علي صوتها وهنا كان يري جميع الدكاترة والتمريض وهنا غسان كان يتحدث مع ملك
غسان بعصبية شديدة/ في ايه انا كنت سايب عمي كويس في ايييه
ملك / معرفش والله جه وأحد وقصت عليه كل شئ حدث وهنا تحدث الدكتور المعالج لفارس وقال بعصبية شديدة
الدكتور/ يامدام ملك قولت لحضرتك قبل كده معنديش في المستشفى حاجه زي كده مفيش اي حد بالاسماء دي انا اسف ياغسان بيه دي حاله شروع في القتل وانا شوفت بالكاميرا بنفسي المدام وهي بادي فلوس للحيوان اللي كان هنا وللأسف هرب قبل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى