روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل السادس عشر 16 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل السادس عشر 16 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت السادس عشر

رواية مين هيجنن مين الجزء السادس عشر

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة السادسة عشر

غسان بحب/ ملوكه قومي بقي صحي النوم
ملك بتعب / اااه ايه ده انا فين ايه البحر ده
غسان بفرحه/شبيك لبيك فانوسك السحري بين ايدكي ودي امنيتك السابعه اتحققت
ملك بفرحه/ هو انا فعلا
غسان/ امممممم انتي فعلا في شرم الشيخ
ملك / هههههههههههه معقول وااااااااااااااااااااو شرم الشيخ ثم قالت
طب ازاي يعني وانا نمت ازاي
غسان / اول حاجه كل سنه وانتي طيبه انهاردة اول يوم العيد
تاني حاجه انا حطيت منوم في العصير عشان اعملهلك مفجأة ويارب تكون عجبتك
ملك بفرحه كبيره/ انت بتهزار طبعا جميله بجد لو قاعدة اشكرك من هنا لحد السنه الجايه مش هيكفي
غسان / طب يالا بقي عشان نستمتع باليوم
ملك / استني ده كريم زمانه قلقان عليا
غسان / لا متخافيش انا كلمت كريم وعارف انك معايا ومريم كمان وامينه برضو عارفه انك هنا
ملك بستغراب/ كل دول عارفين انا فين أمتي اذا كان كلهم كانوا معايا
امبارح
غسان بنفذ صبر/ انتي بترغي كتير ليه انا قولت لكريم لما كنت معزوم عندك في رمضان يالا علشان نحلق نشوف كل حته في شرم
ملك بفرحه كبيره/ههه يالا
وفي مكان آخر وبالتحديد عند مريم وكريم
مريم/ انا مبسوطه اوووي اول مرة احس بالعيد
كريم/ هنا. غم أن المنطقة شعبية لكن فيها روح مش في الأماكن الراقية
مريم/ فعلا وده اكتشفته مع ملك
كريم/ ملك دي اجدع واحدة ممكن تقابليها في حياتك بس للاسف ملهش حظ
مريم/ ليه بتقول كده
كريم/ كل ماتيجي تقف علي رجليها الزمان ميكنش معها
مريم / هي بشتغل فين دلوقتي
كريم/ انا سبتلها المحل وكنت من فترة عملتها مفاجاه ان هنخد المحل اللي جنبي ونفحتهم علي بعض لكن انا اشتغلت مع غسان فسبتلها المحلين وهي ربنا وفقها واشغلت بس للاسف باباها مش مهنيها علي فلوس
مريم/ مسكين ملك
كريم / الله يسامحه هو السبب في اللي هي في عشرين سنه شاربه المر وهي مبتتكلمش ساكته
مريم بستغراب/ ازاي مش ملك عندها ٢٥سنه تقصد ايه ب عشرين سنه
كريم بتردد/ ها لا أبدا ولا حاجه يالا بينا
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وملك
غسان/ مبسوطه
ملك / اوووووووووي شكرا بجد ياغسان انا عشت يوم من اجمل ايام حياتي ممكن اسالك سؤال
غسان / سؤال قولي مليون سؤال
ملك / بتعمل معايا كده ليه
غسان بمكر/سبق وقولتلك اني اكون سبب في سعادة غيري
ملك / بس انا مكنتش من ضمن اللي قولت عليهم
غسان / عشان كنا لسه زي الفار والقط وكنتي بتجنني بعميلك
ملك بعفوية/ مين هيجنن مين بس انت اللي كنت متكبر ومغرور بشكل فظيع وكان بيقي شكلك كده
وقامت بتقليد غسان وفجأة انفجر غسان من الضحك وقال
غسان / هههههههههههه هههههههههههه انا بيبقي شكلي كده حرام عليكي يا شيخه
ملك/ هههههههههههه اه والله ده كده كمان انا بحلي من شكلك
غسان / ماشي والله انتي عقابك المياه
ملك بخوف / لا ياغسان انا مش بعرف اعوم
غسان / ودي احلي حاجه عشان تتعلمي ازاي تتكلمي معايا
ملك / خلاص خلاص بجد ياغسان انا بخاف من المياه
غسان بغرور / امممممم خلاص سماح المرادي إنما لوفكرتي تعملي كده هيكون عقابك شديد اووووي
ملك / لاااا متخدش في نفسك مقلب لحسن يجرلك حاجه ده انت لسه زي مانت لا بالعكس ده ذات عن الاول
اذا كنت انت غسان فانا ملك برضو
غسان بغيظ/ انا نفسي اعرف انتي في حد مسلتطك عليا طب والله لاغرقك في المياه ومفيش سماح غير لما تعتذري
ملك ظلت تجري الي أن أمسك بها غسان والقي بها في البحر وظلت تصرخ ولكن هو امسك بها تقربت أنفسهم بعضهم البعض وكان كل منهم دقات قلبهم اسرع من اي شئ و قاطع صامتهم صوت ملك وهي تقول و ترتجف
ملك / غسان انا عايزه اطلع من هنا
غسان بحب / ليه هنا احلي مكان ترمي في همومك وحزنك اللي علي طول في عيونك
ملك / بس البحر غدر وانا بخاف منه
غسان بحنان / تؤتؤتؤ مش معايا طول ماانا معاكي متخافيش من حاجه
ملك / عشان خاطري عايزة اخرج من المياه الموج عالي اووووي وممكن يفرقنا وانا ساعتها ممكن اغرق
غسان بحب / حتي لو الموج عالي طول مانتي معايا مفيش حاجه ممكن تحصلك وده وعد مني وسبق وقولتلك وهرجع هقولك ني هفضل سندك وامانك وحمايتك
ملك بتهرب/ غسان انا بجد متشكر جدا علي اليوم الجميل ده ممكن بقي نخرج عشان يدوب الحق اظبط نفسي عشان حنه امينه ممكن بقي تسبني
غسان / هسيبك بس بشرط
ملك / ايه هو
غسان / اسمع اغنية منك بس انا المرادي نختار الاغنيه
ملك / ازاي يعني وانا واقفه برتعش كده
غسان / مليش دعوه عايز اسمع اغنية منك وده هعتبره اعتذر منك
ملك بتفكير /امممممم ماشي عايز اغنيه ايه
غسان بخبث/ كنت سمعت اغنيه وعجبتني بس عايز اسمعها بصوتك واشوفها عامله ازاي
ملك بستغراب/ اغنيه ايه
غسان / بحبك وداري
ملك / بحبك وداري ليلي ونهاري عملت لقلبي ايه صوتك نادي نسيت زماني
اعمل في حبك ايه عنيك حبايبي جرحتلي قلبي و روموش عنيك تتداوي
بحبك ياويلي سهرات ليلي حتي القمر سهران
انا والليالي عشاق ياغالي عشاق بقالنا زمان
ملكت روحي وتقول جروحي اجرح كمان وكمان
بتحبني جننتي واصل عني بصدقك داريت عليك وروحي فيكي
معلشي قصدي اشوقك عشقك داوي قد الهواء وقد عمري بعشقك
غسان بحب ولهفه/ انا هسيبك بس عشان انتي اعتذرتي وانا قبلت اعذرك لان بصراحه بحب اعتذرك ده اووووي
ملك بغضب/ قصدك ذل صح
غسان / لا غلط لأنك غنتي اغنيه كان نفسي اسمعها بصوتك وانا عمري هخليكي تتذلي ليا أو ليغيري
ملك / امممممم وانا اصلا عمري مذل نفسي ليك أو لغيرك
غسان بنفذ صبر/ يالا يافصيله يالا مجنونه
ملك بستغراب/والله انا مش عارفه مين اللي هيجنن مين
غسان / حضرتك مجنونه جاهزة لكن انا هتجنن علي ايدك أن شاءالله
ملك / هههههههههههه والله ماشي اصلا احلي حاجه الجنان ولا ايه رايك
غسان بتفكير/ امممممم هقولك بعدين
وبعد مرور ساعات طويلة وصلت ملك الي المنزل وهي في غايه السعاده
لن يتركها هكذا فهو دائما يعكر صفو حياتها نعم انه بيومي وهنا دار الحديث بينهم
بيومي/ اول ماشرفتي مالسه بدري
ملك / في حاجه ياباه
بيومي/ اه في عايز فلوس
ملك بغضب شديد/ هو انت متشوفش وشي غير وانت عايز فلوس
اجبلك منين
بيومي/ ازاي يعني وجوه اختك دي مش عايزة خمرة وحيشيش وراقصة
ملك بغضب شديد/ ايييييه اللي انت بتقوله ده احنا نخلي الليله تعدي على خير مش خمرة وحشيش وكمان راقصه ده انت كده هتنجسها خالص ياباه
بيومي/ خلاص بلاش راقصه
ملك / جدع ياباه
بيومي/ ارقصي انتي
ملك / بقولك ايه فكك مني ها انا مش هرقص خلاص
بيومي / هو انتي كده لاترحمي ولاتسيبي رحمه ربنا تنزل خلاص هاتي فلوس
ملك بنفذصبر/ عايز كمان يعني
بيومي / ٣٠الف جنيه
ملك / ايه ليه بقي أن شاءالله
بيومي / اصل جبت حشيش شكوك من مرعي وقالي يومين لومجبتش الفلوس هيموتني
ملك بنفذصبر/ احسن خلي يموتك الله يخربيت الحشيش للبيشربه
بيومي بعصبية/ بتتدعي عليا يابنت ٠٠٠٠٠
وقام بضربها وترك علامه على رقبتها
وجاء تاني يوم علي جميع الابطال بالفرحه ماعدا ملك
وكانت ملك حزينه مرعوبة وكانت لا تتحدث كاعادتها
وجاء وقت لقاءها مع غسان
غسان تفجاء من جمالها لكن حزينه
وسألها عن سبب حزنها وقالت
ياتري ايه اللي هيحصل
ملك هتقول ايه
غسان هيعمل ايه عشانها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى