روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الحادي عشر

رواية مين هيجنن مين الجزء الحادي عشر

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الحادية عشر

جاءت شاهيناز علي معاد الافطار وقالت بكل دلع
شاهيناز/ هاي
مريم / هاي ياشاهي تعالي حماتك بتحبك
شاهيناز/ اكيييد
وهنا دخلت ملك وهي تتضع الطعام وتقول لمريم
ملك /كده كل حاجه تمام ولافي حاجه ناقصه
مريم / لا كده تمام
وهنا تحدثت شاهيناز الي ملك
شاهيناز بتكبر / انتي روحي هاتي كوبيه مياه لاني عطشانه جدا
ملك بعصبية/ هي مين دي اللي تجبلك ليه الخدامه اللي جابها الحاج وانا معرفش
مريم / سوري ياملك أصلها متعرفكيش
شاهيناز بتكبر/ مين دي يامريم شكلها بيئة اووووي
مريم تحاول الامسك بملك حتي لاتنقد عليها وتتضربها وهنا كان غسان يشاهد هذا المشهد وكان مستمتع جدا وهحاول أن يستفز ملك
بقدر الإمكان ولكن كيف فإنها ملك التي لم يقدر عليها أحد وهنا دار الحديث
ملك / بيئه ايه يابيئه
مريم / ملوكا عشان خاطري خلاص احب اعرفك يا شاهي دي ملك بيومي صاحبتي وزي اختي بالظبط
شاهيناز بسخرية/ ملك ايه هههههههههههه
وهنا تتدخل غسان وقال
غسان بسخرية/ ملك بيومي ازاي يعني متعرفيش احسن ميك اب ارتيست في مصر
شاهيناز بتكبر/ سوري ياسوني اصل مش بعقد في مصر كتير ماانت عارف
غسان بسخرية/ اه طبعا احب يا انسه دي الانسه شاهيناز بسيوني
ملك بسخرية/ ونسيوكي فين بقي هههههههههههه
مريم / هههههههههههه والله ياملك انتي فظيعه هههههههههههه سوري يا شاهي يالا اصل المغرب خلاص اذنت
ملك / دي اصلا فاطرة انتي مبتسمعيش
غسان / يالا ياشاهي تعالي نفطر
شاهي بفرحه/ اوك يالا
وعند طاوله الطعام تحدثوه بالانجليزيه حتي لا تفهم حديثهم وكان غسان يسخر من ملك ولكن شاهيناز تحدثت عن ملك بطريقه لاترضي
مريم وكانت تهاجمهم الي أن تحدثت ملك وقالت بعصبية شديدة
(مترجم )
ملك / انني تحملت الكثير من الإهانات ولكن لن تتحمل أي أحد يتحدث عني بهذة الطريقة فهذا يكفي انك تافه ولا تعطي لنفسك اهتمام الااظافريدك
انني اتحمل المسئولية منذ صغري وانا فخور بعملي هذا لأنها تجعل القبيحات مثلك ملكات جمال
واتحدى انك تقومي من نومك وان تخرجي من بيتك من غير ميك اب
فسوف يكون مظهرك هذا القرود
أما أنت أيها المتكبر المغرور لن أخطأ يوما عندما لقبتك بهذا اللقب
فهو انت بالفعل أنني اعتذر علي هذا اليوم اللذي
كان أسواء يوما في حياتي انني اعتذار إليكي مريم وايضا فارس
بيه واعلم انني لم اكن غنيه مثلكم ولكن اغني بعزة نفسي
واحمد الله علي ذلك
واوعدكم بأنني لم اعد ادخل هذا القصر وشكرا لكم
غسان بستغراب/ واااااااااو انكي تتحدثين الانجليزيه بطلاقه فكيف لبنت مثلك أن تتحدث هكذا
ملك / انني حاصله علي بكالوريوس تجارة واتحدث الانجليزيه بطلاقه ولكن احب التعامل بلغتي
وفجأة قالت
ملك / سوري يامريم انا همشي
مريم / لا مش هتمشي وتعالي نشرب القهوة عشان عمو ميزعلش عشان خاطري بقي
ملك / طب هعمل القهوة وهمشي عشان يدوب اروح الحسين
مريم بستغراب/ هتعملي ايه في الحسين
ملك / لا ده موال كبير اووووي تعالي اقولك واكسب فيكي ثواب
مريم / هههههههههههه يالا مجنونه
ملك بستفز غسان مش احسن متعجرفه ومتكبرة يالا نشوف ابوكف رقيق وصغير
مريم بستغراب/ هو مين ده
ملك / بكااااار هههههههههههه
مريم /. هههههههههههه يالا
غسان كان يستشيط غضبا من ملك و شاهيناز غسان ترك شاهيناز لأنه يود الجلوس معاها
ودخل المطبخ يحضر قهوة أو بمعني اصح يغيظ ملك ولكن لم يقدر عليها
هنا كانت تغني وهو ظل يستمع إليها ويبسم فهو يحب أن يسمع صوتها وهي تغني
ملك كانت تغني وقالوا سعيده في حياتها واصله لكل أحلامها وباينه عليها فرحتها في ضحكتها وفي كلامها وعايشه كأنها في جنه مالكاها
وقالوا عنيده وقوية مبياثر شي فيها
محدش في الحياة يقدر يمشي كلمته عليها
وهنا دخل عليها وقال
غسان بسخرية /عظمه علي عظمه ياست
ملك بدموع تحاول إخفائها انت
غسان مجرد أن راي دموعها حس بنغزة في قلبه ولم يعرف لماذا هذه النغزة التي تحدث فقط عندما يري دموعها وقال لها
غسان بحرن/ انتي بتبكي
ملك بدموع/ وانت يهمك في ايه مش اتريقت مع ست بتوجاز بتاعتك عن اذنك
غسان / هههههههههههه انتي علي طول كده كل الاسامي مشقلبه عندك
ملك بنفذصبر/ لا مش كله انا اللي مش بحبهم
غسان / امممممم ماشي ممكن اعرف انتي بتبكي ليه
ملك ببرود / وانت مالك
غسان بغيظ ويجز على أسنانه / تصدقي بالله اني انا غلطان عشان ضعيت من وقاتي وكلمتك صح واحدة مجنونه لا وباردة كمان وخسارة فيكي فنجان القهوه كمان وانا اللي هشربه
ولكن ملك لن تتركه هكذا وقالت
ملك / لا ياابوكف رقيق وصغير انت تروح تعمل واحد تاني إنما ده بتاعي ماشي سلام
غسان بعند/ طب هخدها منك ولا مش هيحصل كويس انا دماغي هتنفجر
ملك ببرود/ وانا مالي بتقولي الكلام ده ليه لو عايز القهوة اعتذرلي الاول عن اللي وانا أفكر ينفع اديهالك ولالا
غسان بغرور/ غسان الشامي مش بيعتذر لحد هاتي القهوة بقي
ملك بعند/ وملك بيومي مبتتديش القهوة لحد واوعي بقااا عايزه اعدي
وظلت تغني وتقول
ملك / ياابوكف رقيق وصغير بكااااار هههههههههههه
غسان/ والله مجنونه ماشي ياملك
وفي مكان آخر وبالتحديد عند ملك ومريم
مريم / ايه بقي موضوع الحسين ده
ملك / بصي ياستي انا كل سنه اروح اصلي وادعي ربنا يحصل حاجه جديده في حياتي وان ربنا يرضى عني بس هناك برتاح جدا
مريم / وبتحصل حاجه في حياتك
ملك / بصراحه لحد يومين فاتوه لا لكن ربنا بعتلي احلي مريومه
مريم بحب/ وانا كمان بموت فيكي ويارب نفضل كده علي طول
ملك / ياااااااااارب
فارس بمزح/ وانا اطلع منها صح
ملك / ازاي بس ده انت الحته الشمال بتاعتي ربنا يخليك ليا ياعمي
فارس / ربنا يخليكي يابنتي تعرفي لو ملك بنتي عايشه مكنتش بحبها قدك انتي مش عارفه انا متعلق بيكي ازاي
ملك بمزح / خلاص تتجوزيني لحسن انا هعنس والله اهي اهي اهي
فارس ومريم / هههههههههههه هههههههههههه
فارس بخبث / لا ربنا يديكي عريس حلو وشاب كده زي غسان مثلا
ملك / وليه الظلم بس هو انت بتكرهي اووووي كده انا عايزه اتجوز عريس مش عتريس ولاعشماوي
مريم بخبث/ بس سوني كيوت خالص بس هو عصبي شويه
ملك/ مين د ه اللي كيوت ده يااوختشي ياخده صورته يخطوها علي علبه السجائر الناس علي طول ومن غير تفكير هتبطل تشرب السجائر من وشه ده
مريم بخبث / طب بس لحسن يسمعك
ملك وقالت بطريقة كوميدية
ملك / ها احنا جامدين اوووووووووي ومبنخافش من حد خاااااااااالص
مريم وفارس / متأكد ة
ملك بثقه/طبعا
مريم / طب بصي واركي كده
ملك / هههههههههههه غسال اقصدي غسان ده برنس بس تعرفي يابت يامريم الواحد اوقات بيكون متسرعه كده مش عارفه ليه
وفجأة قالت
ملك / توتوك الحسين لوسمحت
مريم/ هههههههههههه هههههههههههه والله مش قادره حرام عليكي استني انا اروح معاكي الحسين يالاعمو
غسان بغيظ ويجز على أسنانه/ هو انتو رايحين فين دلوقتي الوقت اتاخر
فارس/ هنروح مع ملك الحسين هنصلي الفجر هناك ونيجي
غسان/ بس ده لسه الساعه ١٠ ياعمي هتعمل ايه فكل الوقت ده
فارس / هنقعد هناك ونتسحر ونصلي الفجر ونيجي
غسان / انا هاجي معاه حضرتك مش هسيبك لوحدك انت ومريم اتفضل خمس دقايق واحصل حضرتك
فارس /ماشي يا بني
وبعد مرور وقت قصير وصل إلي سيارته ولم يتحدث طوال الطريق ولكن كان يظهر علي وجه الغضب
ملك كانت تتحدث وتتضحك ولكن كانت حزينه لأنها جرحته بهذة الطريقة
وبعد أن وصلوه الي الحسين وبعد أن انتهو من صلاة ركعتين لله
وقف الجميع يرجو الله أن يحقق امنياتهم
ياتري ايه اللي هيحصل
وايه هي امنيه كل واحد فيهم
ملك هتتعذر لغسان ولالا
وشاهيناز ليه دور تاني ولا كده خلاص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى