روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الثاني عشر 12 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل الثاني عشر 12 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الثاني عشر

رواية مين هيجنن مين الجزء الثاني عشر

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الثانية عشر

جميع ابطالنا يدعونا الله في نفسه
فارس/ يارب صبرني علي فراق بنتي ومراتي عشرين سنة وانا لسه تعبان يارب الصبر من عندك
وارزق غسان بالزوجة الصالحه ارزقه بملك تعوضه عن كل حاجه هو تعب ومبيتكلمش
مريم/ يارب انا عرفت حقيقة حسام وعرفت قد ايه هو حقير
يارب استرها معايا دايما وأرزقني الزوج الصالح اللي يحافظ عليا ويخاف منك وارزق غسان بالزوجة الصالحه يارب انا مش هلاقي احسن من ملك ارزقه بيها ويحبها وتحبه
غسان/ يارب انا تعبت من احساسي بالذنب في اني انا السبب في موت ملك الاحساس بالذنب ده صعب اووووي يارب ارزقني بالزوجة الصالحه اللي تحبني وتخاف منك يارب
ارزقني باللي تحافظ على عرضي وشرفي وتخاف منك يارب في كل خطوة بتعملها
يارب نفسي في حاجه جديده تحصل في حياتي يارب بحق الشهر الكريم
ملك/ كل سنه بدعي أن تحصل حاجه في حياتي وبعتلي مريم وعمي فارس
السنه انا بدعي انك تنقذني من ابويا يارب ده حالته بقت صعبه اووووي انا بقت اخاف انام في البيت
انا مش عارفه اعمل لما امينه هتتجوز هعمل ايه استرها عليا انا بقيت مش حاسه بالأمان خاااااااااالص فالبيت ابويا بيبص بصات غريبه اوووي
يارب بحق الشهر الكريم اكرمني واسترها معايا لحد ترزوقني بالزوج الصالح
يارب اسمع مني اللهم اني ادعوك كما امرتني فبشرني كما وعدتني
وبعد مرور وقت قصير جلسوا على طاولة حتي يشربون شي وهنا دار الحديث بينهم
ملك / هنا بقي احسن واحد بيعمل سحور والشاي بتاعه فظيع
مريم / بس انتي ياملك الحسين كله عارفك ناس كتير اوووووووووي بتسلم عليكي انتي مشهورة والايه
ملك / طبعا يابنتي انا كل سنه بجي هنا وكل يوم طول رمضان بس بجي انا وكيمو
غسان بستغراب / كيمو
ملك / امممممم كريم ابن خالتي
مريم / بس كريم بيحبك اووووي ياملك انتي مشفتيش كان عامل ازاي لما الموديل بيعرضوه خايف كل شويه يقراء قراءن ويقول يارب خليك معاها
ملك بفخر / كريم ده العشققققق
مريم /ايه بتحبوه بعض
ملك/ اه بس من نوع خاص كده
مريم بعدم فهم/ يعني نوع خاص
فارس/ صحيح يعني نوع خاص
ملك / بماانه مطلب جماهيري انا هقولكم واكسب فيكم ثواب
ثم نظرت إلي غسان وقالت
ملك / وانت ايه مش عايز تعرف
غسان ببرود مصطنع / براحتك عايزه تقولي قوليلي مش عايزة خلاص
ملك / بغض النظر عن الفضول اللي هيقتلك انا هقول وابقي حط في ودنك قطن عشان متسمعش
مريم / خلاص بقي يالوكا قولي
ملك / بصي ياستي كيمو اكبر مني بخمس سنين وهو اغلي واحد علي قلبي وهو امينه اغلي نااس في الدنيا كلها وعلي رأسهم خالتي اللي سبق وشوفتيها
مريم / بصراحه طنط دي عسوله وانا حبيتها اووووي
ملك / وهي كمان حبيتك اووووي واعتبرتك زي بنتها اللي هي أنا طبعا
فارس/ هو والدك عايش ياملك
ملك بحزن وهنا رافعا شعرها الطويل الناعم جعلها اجمل ماتكون وقالت بحزن شديد
ملك / بابا عايش بس مش عايش علي طول بيشرب ويسكر واهم حاجه عنده هي الفلوس منين وازاي مش مهم المهم الفلوس وان مجبتش فلوس بتبقي ليلتي مش معديه
انا مش عارفه ليه بتكلم الكلام ده بس أنا مخنوقه وببقي عايزه اتكلم مع حد
غسان بحزن عليها / وانتي بتعملي ايه وانتي مش بتشغلي دلوقتي
ملك / ابدا بقف مع كيمو في المحل بتاعه
مريم وغسان / محل ايه
ملك / كريم مصمم ازياء بس الحظ مخدموش وحد كبير اووووي أو فاكر نفسه كده
اخد مجهوده
غسان بستغراب/ ازاي يعني
وكادت أن تكمل ملك ولكن قاطعتها مريم وقالت
مريم / انا اقولك ياسوني كريم من فترة جه يقدم في الشركه عندك لما كنت عايز مصممين جدد
وكريم جه فعلا بس اللي قابله الحقير اللي حسام
غسان بستغراب/ ازاي يعني
مريم / كريم قدم وحسام قابله واخد منه الرسومات منه وقالوا إن لوفي جديد هيبعتله
وطبعا الحقير اخد الرسومات ونسبها لنفسه وكريم مسكتش حاول يوصلك بس للاسف الشديد كنت مسافر في فرنسا
دي حاجه
غسان بغضب شديد/ ايه الحاجه التانيه
مريم / البيه كان بيرسم عليا عشان اغلط معاه وفي إلا خر يجيب مناخيرك الارض انت وعمي
وهنا انفجر كوب الماء في يده
وهنا فزع الجميع وعلي رأسهم ملك وهنا قالت بلهفه
ملك بخضه/ غسان ايه بتنزف امسك المنديل واكتم الدم
غسان / لاول مرة يراها عن قرب وسرح في جمالها ورقتها وبرائتها وقال بحنان ويمسك بيدها وقال
غسان / متخافيش انا كويس ده جرح بسيط
ملك بكسوف / احم انا هروح اشوف حاجه تطهر الجرح
فارس بهمس / مريم بقولك ايه
مريم / ايه عمو
فارس / تيجي نديهم فرصه يقربوه من بعض يمكن
مريم / ده اذا اصلا محصلش بعد اللي انا شوفته ده يبقي فاضل خطوات بسيطه عشان يكونه مع بعض
فارس / ياااااااااارب يابنتي يالا احنا نمشي
مريم/ يالا عمو
فارس /غسان انا هاخد مريم وامشي احسن مش قادر
غسان/ استني انا هوصلك بس لما ملك تيجي
فارس / لا خاليك انت مش شايف ملك مخنوقه ازاي احنا هنخد تاكسي متقلقش انت
غسان/ خلاص ماشي يا عمي بس ابقي كلمني
فارس /’حاضر
وبعد مرور وقت قصير وصلت ملك ولكن لم تجد سوي غسان
ملك / امال هما راحو فين
غسان / عمي مقدرش يقعد اكتر من كده فقال يمشي
ملك/ طب كان استني نمشي سوي
غسان / قولتله كده بس هو قال انك بتحبي تقعدي هنا عشان كده مشي لوحده
طب تعالي اغير علي في العربيه لان الناس بدأت تكتر وهتتعب من الصداع بتاعهم
غسان / فعلا انا الزحمه بتخنق منها
وبعد مرور وقت قصير وصلوه الي السيارة
وبدأت ملك في تطهير الجرح وكانت مشغوله جدا لدرجة أنها لم تلاحظ نظرات غسان إليها وبعد أن انتهت قالت وهي ترفع وجه وجدت غسان ينظر إليها فهي ظنت أنه نائم وهنا قالت
ملك / انت نمت والايه
ووجدته يبتسم
غسان/لا منمتش
ملك / كانت بتعرف تتضحك اهو
غسان / ليه هو مين قالك مش بتضحك
ملك بعفوية/ ابدا اصل كل ماشوفك القي ١١١في وشك
غسان بستغراب/وايه ١١١دي بقي
ملك /اصل انا لما القي حد مش بيضحك اقول عليه ١١١بدل من مكشر يعني
غسان / امممممم ماشي بس علي فكرة بتحضك
ملك / فين ده انا عمري ماشوفت بتضحك
غسان / لا بضحك معاكي انتي الوحيده ضحكت معاها من قلبي
ملك بستغراب/ ازاي وانا من ساعه ماشوفتك واحنا عاملين زي القط والفار
غسان/ هههههههههههه قط وفار ياتري مين بقي القط ومين الفار
ملك / طبعا انا القط المسكينه اللي كل ما تشوفها تتديها علي دماغها وحتي الست خطبيتك عملت زيك
غسان بستغراب/ خطبتي مين انا مش خاطب
ملك/ بوتاجاز نسيوني
وهنا وانفجر غسان من الضحك وقال وهو يضحك
غسان / ههههههههههههههه يامجنونه هههههههههههه والله انتي مشكله
انا مش قادر هههههههههههه
غسان / شاهيناز / مش خطبتي لكانت ولا هتكون في يوم من الايام
ملك / امممممم طيب ممكن نمشي لوتحب
غسان / لا خالينا شويه الجو جميل ممكن اسالك سؤال وتجو بيني بصراحه
ملك / اتفضل
غسان /٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ياتري ايه اللي هيحصل
وايه هو السؤال اللي غسان هيسالوه لملك
وملك هترد بصراحه ولاهتنكر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى