رواية مين هيجنن مين الفصل الثامن 8 بقلم هدى زايد
رواية مين هيجنن مين البارت الثامن
رواية مين هيجنن مين الجزء الثامن
رواية مين هيجنن مين الحلقة الثامنة
ملك بتحدي / مبروك عليك النقله الجديدة
غسان بسخرية/ امممممم نقله جديده منك انتي هنشوف بس انا عندي شرط قبل ماتبدي
ملك / اتفضل
غسان / لوخسارتي هتشتغلي عندي لمدة سنه سكرتيره بدون مرتب
ملك بستغراب / ليه بقي أن شاءالله
غسان بثقة/ عشان خسارتني اكبر خسارة وأقل واجب معاكي السجن
بس عشان انتي غاليه عند مريم هشغلك عندي سكرتيره وكده ابقي عملت معاكي واجب كمان
ملك / بس كده هيبقي خدامه مش سكرتيره وعلي الأقل الخدامه بيقي ليها مرتب اخر الشهر
غسان / مش هتفرق كتير سميها زي مانتي عايزة
ملك بخوف محاوله إخفائه / انا عمري مادخلت تحدي وخسارته بس ممكن اسالك سؤال
غسان/ اتفضلي
ملك/ هتعمل لوانتي قدرت اقوم بعمل الميك أب ارتيست لعشرين بنت لوحدي
غسان بتفكير/ امممممم هقدمك للصحافة بأنك انتي احسن ميك اب ارتيست السنه دي وشوفي بقي الشغل اللي هيجيلك بعدها وانا اولهم
ملك بستغراب/ ازاي
غسان / همضي عقد معاكي لمدة سنه ايه رايك
ملك بسخرية / حضرتك هتتنازل وتشغلني معاك
غسان بسخرية / علي الاغلب هيكون عندي جهزي نفسك ياسكرتيرتي الجديدة هههههههههههه
ملك بتوعد/ جهز نفسك انت للقنبله اللي هفرقعها في وشك أن شاءالله هههههههههههه سلام
غسان بستغراب/ قنبله ايه المجنونة اللي بتقول عليها يالا يعني هي هتعمل ايه
وعند مريم وحسام
مريم / حبيبي وحشتني
حسام / وانتي كمان ياقلبي
مريم بعصبية/ حسام قولتلك ميت مرة مش بحب كده هو في ايه
حسام بخبث/ بس انتي وحشتني كنت عايز اعرفك قد ايه بحبك
مريم بنفذصبر/ لا مش كده الحب عمره ماكان كده
حسام بزعل مصطنع/ يبقي انتي مش واثقه فيا
مريم/ بالعكس أنا بثق فيك جدا
حسام بخبث / يبقي نعمل اللي قولتلك عليه
مريم بخبث / طب سبني يومين وارد عليك
حسام / يومين بس
مريم بتوعد / وعد مني يومين وكل حاجه هتصلح
ونرجع عند ملك
فارس / ملك عامله ايه يابنتي
ملك بحب / الحمدلله ياعمي انت عامل
فارس/ الحمدلله بخير جاهزة
ملك بخوف / بصراحه خايفه جدا
فارس بثقه / يبقي هتنجحي
ملك بستغراب/ ازاي بس غسان طلعلي زي الكابوس في كل حاجه
فارس / هههههههههههه اسمعي كلامي انا زمان كنت زيك كده واخويا الله يرحمه ابو غسان كان بيقولي اللي بيكون شاطر في مجاله ويكونه عنده شويه خوف يبقي هينجح
ملك بستغراب/ ازاي يعني
فارس/ لا ن بطلعي احلي ماعندك وبكده تنجحي
ملك/ اخوك غريب زي ابنه بالظبط بس مريم بصراحه طلعه ليك انت سكرة
فارس / بكاشه
ملك بحب/ ابدا والله بقول اللي في قلبي
فارس / وانا مصدقك يابنتي
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان
سيف/ ايه ياغسان انت مالك بتعاملها كده ليه
غسان / عشان تعرف مين غسان الشامي وتعرف تتكلم معاه كويس
سيف / ياغسان دي باين عليها بنت بسيطة مش عارفه حاجه عنك وانت زي
ماقولت غسان الشامي يعني بلاش تعمل معاها كده وبعدين ياخي انت مش خايف علي الكولكشن الجديد
اللي بقالك شهور تحضر في
غسان / تصدق ياسيف اني بقالي شهور ارسم وأحضر في بس مش مهم عندي قد ملكهم خسارة اللي اسمها ملك بيومي دي
سيف / ياساتر يارب عليك ده انت صعب اووووي ربنا يستر على تعب الشهور انا هروح اشوفها بتعمل واحاول ادعمها ده اكيد معنوياتها في ارض بسببك
غسان / ماشي روح وانا هحضر شويه حاجات واخرج علي معاد العرض لاني مشوق جدا للخسارة بتاعت ملك ههههه
وفي مكان آخر وبالتحديد عند ملك
ملك / كريم انا خايفه اوووووووووي
كريم / متخافيش أن شاء الله خير
ملك / يارب
مريم / ملوكتي ايه مالك عامله كده ليه
كريم / والله بقولها من بدري خليكي قويه بس مش عارف هي عامله كده ليه
مريم / لا يا كريم ملك شاطرة جدا بس هي محتاجه ثقه شويه مش صح كده ولاايه
سيف/ والف صح كمان
ملك ومريم / سيف
سيف/ متخافيش مني انا جاي اطمنك والله ومش قصدي حاجه
ملك / وانا واثقه فيكي يا سيف احب اعرفك ده كريم ابن خالتي وزي اخويا بالظبط وده يا كريم استاذ سيف مصمم ازياء وشريك الاستاذ غسال اقصدي غسان
الجميع هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه
كريم / اهلا وسهلا اتشرفت بمعرفتك
سيف / انا اكتر طب يالا ياجماعه لان فاضل نص ساعه والعرض يبدأ
ولازم ملك تجهز
الجميع اكيد يالا
مريم / كريم ممكن نتكلم شويه
كريم / طبعا اتفضلي
مريم / لا تعالي بعيد شويه عن هنا
كريم / ماشي
مريم / هو انت كنت مقدم لشركه غسان اخويا قبل كده
كريم بستغراب/ اه بس ليه
مريم/ انا هقولك بس اوعدني يفضل سر بينا لحد ماالكولكشن ده يخلص
كريم/ اكيد اتفضلي
مريم /بصي ياسيدي وقصت عليه كل شئ حدث
وفي مكان آخر وبالتحديد عند بكينام وسالي صديقتها
سالي / مش معقول ايه الجمال ده كله انتي قمر انهاردة ياباكي
بكينام/ انهاردة بس
سالي / هههههههههههه لا طبعا كل يوم بس انهاردة حاسه انك مختلفة ليه
بكينام/ عشان الجربوعه هناك ولازم تعرف مين هي بكينام الاسيوطي
وهنا جاءت المغرورة
شاهيناز/ ولديك حضرتك قولتي جربوعه يعني مش مقامك عشان حتي لمجرد التفكير فيها
بكينام/ ازاي بس انتي مش عارفه الجربوعه دي واخده حصانه من مين
شاهيناز بستغراب/ حضانه من مين يعني
بكينام / مريم وفارس ودول مينفعش معاهم اي حاجه وانا حاولت حتي مع غسان عشان يجيب مناخيرها الارض بس للاسف الشديد رفض
سالي / يعني مش هو اللي طردها من شغلها
بكينام/ هههههههههههه لا طبعا انا اللي عملت كده من وراهم
سالي / امممممم هههههههههههه
وبعد مرور ساعات طويلة من العمل انتهت ملك من عملها
كانو البنات مبسوطين جدا معاها وهي قالت إنها هتغني عشان هي فرحانه اوووووووووي انها خلت قبل وقت العرض
ملك / بصوت بقي بما أن احنا خلصنا شغل وفاضل عشر دقايق انا هتغسل الوقت واغني اغنيه ماشي
البنات / واااااااااو بتعرفي تغني
ملك بثقه/ طبعا
البنات/ هههههههههههه اتفضلي
ملك / سهرنا ياليل للصبح ياليل وأمانه ماتمشي ياقمر اليل اه يامحلي
اليل
وياه حبيبي دي حياتي معاه بقي ليها حياة لو هفضل طول الليل حضناه مش هشبع من حضن حبيبي استني ياشمس بقي استني مش عايزة حبيبي يروح مني متجيش وحياتك دلوقتي اصل لسه ماخدش وقتي انا عايز ة اسهر مرة علي طريقتي واتهني لحد الصبح معاه
انتهت ملك من الاغنيه
وهنا صفق لها وقال
غسان / برافو صوتك مش بطال
ملك بغيظ/شكرا هههه عن اذن حضرتك
غسان بسخرية/ طبعا يافنانه اتفضلي
وجاء وقت العرض
وكان الجميع مبهور بالكولكشن وايضا الميك أب
وجاء معاد الصحافة
وكان هذا الحديث
الصحفي/ مبروك غسان كنت متوقع النجاح ده
غسان بغرور/ ميرسي اكيد كنت متوقع واكتر كمان
الصحفيه/ انا كلامي احب اقولك أن اللي عمل الميك أب ده انثيلان ليها لمسه خاصه غير اللي انت كنت بتتعامل معاهم صح
غسان / اممم معاكي حق وانا انهاردة احب اقدملك وجه جديد
وهنا مسك يدها وقال
غسان/ ياجماعه انا احب اقدملك انهاردة فنانه بجد وهي ملك بيومي
ملك خايفه متوترة مش عارفه تعمل ايه بس كانت فرحانه اوووووووووي
وبعد كلام كتير مع الصحافه وجات معاد اللحظه اللي ملك مستنياه وبعد ما غسان اعلان انها هي اللي هتشغل معاه لمدة سنه وبعد ما وقع علي العقد قدم الصحافة
وجه وقت ملك عشان توقع
حصل مالم يتوقعه أحد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)