روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الثامن عشر

رواية مين هيجنن مين الجزء الثامن عشر

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الثامنة عشر

ملك اخذت البوكيه وجاء رجل يدعى محمد وقال لها أنه يسألها عدده اسئله أمام المدعوين و هنا دار الحديث
محمد / نتعرف بحضرتك
ملك / ملك بيومي اخت العروسه
محمد / أهلا وسهلا تقولي ايه للعروسه
ملك / مبروك ربنا يتمملك بخير
محمد / مرتبطة
ملك بمزح / لا اهي اهي
الجميع.ههههههههه‍ههههههه
محمد / تقولي ايه لحماتك المستقبلية
ملك بمزح / حماتي دعت لابنها بالهنا طلعتو انا هههههههههههه
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
محمد / تقولي ايه لزوجك المستقبلي
ملك بمزح/ ابوس ايدك تعالي عشان خلاص هعنس والله اهي اهي اهي
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
غسان بحب / بحب مجنونه هههههههههههه
محمد/ اخرحاجه تقولي لشخص كان سبب في ضحكتك
ملك بمزح / هو هو انا تلفزيون ولاايه
محمد / هههه لا الحقيقة دي بتبقي اسئله كتير والكمبيوتر هو اللي بيختار مش احنا وهما بيبقوا عشر اسئله وده رقم خمسه وفاضل خمسة
ملك بتفهم / امممممم ماشي هما كتير بس اخر واحد اقوله شكرا لاني بجد كنت مخنوقه
وانت عرفت ازاي تتطلعني من اللي انا فيه ربنا يسعدك ويوفقك في حياتك
محمد/ اكتر اغنيه بتحبيها ايه
غسان نطق في نفس اللحظه التي نطقت فيها ملك وقال في نفس واحد
غسان وملك / بحبك وداري
غسان ابتسم وقال لنفسه بحبك يااجمل ملك في الدنيا كلها واوعدك هنسيكي كل حاجه
حصلتلك
محمد/ اكتر مكان حبيتي
غسان وملك / شرم الشيخ
غسان / هههههههههههه كان اجمل يوم
ملك بمزح/ انت المفروض تسالني عن العريس والعروسه مش انا
محمد بخبث / ها هههههههههههه والله ده استفتاء علي الاسئله اللي بساهلك والمدعوين هما اللي بيختارو
سيف يحدث غسان
سيف / بس انا مشفوتش حاجه
غسان بخبث / انا جوابت بالنيابة عنك
سيف بفهم / يابن اللذين هو انت اللي خليته عمل الاسئله دي
غسان / أيوة بالظبط كده
سيف / الله يساهلوه ياعم عقبالي ياااااااااارب
غسان / مش البنت اللي هزقتك طلعت صاحبه ملك
سيف بفرحه/ قول والله
غسان / والله تبقي بنت رجل اعمال اسمه ايهاب الشناوي تعرفه
سيف / اه ده رجل اعمال كبير اووووي وشغله كله تقريبا معانا
غسان بستغراب/ ازاي وانا معرفوش
سيف / لا ماهو اخر فترة لما جه حسام افندي هو مكنش بيحبه فساب الشغل عشان مش عايز خلافات ولما عرف أنه خطيب مريم فضل الانسحاب في هدوء بس بصراحه راجل محترم جدا مش عارف بنت دي طلعه لمين بقولك ايه
غسان / قول
سيف/ متخليش ملك تكلمها وتفهمها اني مش الشباب اللي كانوا بيعكسوها
غسان / هههههههههههه احب ابشرك كانت من شويه واقفه معانا وكانت بتشتم فيك جامد اوووووووووي وبتقول لو شافتك ممكن تكسرلك ايدك ولا راجلك هههههههههههه البس بقي يامعلم
سيف بغيظ/ هههه خفه ماشي مسيرها تقع قدمي. انا اوريها مين يكسر التاني
غسان / بس بقي خلينا نسمع باقي الاسئله
سيف / اسمع ياخويا سمعت الرعد انت وهي
محمد / ملك ايه اكتر فيلم بتحبيه
ملك / حبيبي دائما
محمد / نفسك في ايه
ملك بمزح/ اروح الملاهي هههههههههههه اظن كفايه كده صح
محمد بخبث/ ها اه بس اختاري رقم وصاحب الرقم هو هيرقص معاكي وانتي لتغني اغنيتك المفضلة
ملك بمزح /مين اللي امه دعيت عليه هههههههههههه
محمد بخبث/ الرقم طلع من نصيب غسان الشامي ممكن يتفضل هنا
سيف بسخرية/ اه ياابن اللعيبه. ويقولي مش عارف ايه مليش في الحب اقطع دراعي اذا
مكنش هي كمان اتنيلت وحبيته
أما عند غسان وملك
خف
غسان بحب / هتغني ايه
ملك بكسوف/ امممممم بحبك وداري
غسان بخبث/امممممم مش دي اللي غنتيها في شرم
ملك بتردد/ لا ماهو اصل انا كمان بحبها
غسان / والله ماشي اتفضلي غنيها
غسان / واركي شغل بكره
ملك / بكره الجمعه يعني اجازة
غسان /طب انا هستنكي بكره الساعه ٩ الصبح
ملك بستغراب/ هنروح فين بدري كده
غسان / بعدين هقولك
ملك / لا بجد هنروح عشان خاطري
غسان / عشان الكلمه دي هقولك جزء بسيط من المفاجا احنا رايحين مكان
ملك بسخرية /تصدق كنت فاكره مكان أيوة يعني فين
غسان / متحلميش بااكتر من كده
وغنت ملك وكانت اجمل واحلي واحدة وخصوصاً مع غسان
وانتهى الفرح وذهب جميع ابطالنا علي منزلهم وكل وكل شخص يحمل مشاعر جميله بقلبه
ملك رافضت أن تذهب مع كريم
ولكن دلفت غرفتها وأغلقت عليها الباب فهي دائما تغلق الباب عندما تكون مع والدها ولم تكن معها امينه فهي دائما تخاف من نظراته ومن أفعاله
وجاء تاني يوم وذهبت ملك مع غسان وكان يضع علي عنيها شريط اسود وعندما وصل
ساعدها علي النزول من السيارة وقام بفك الشريط من علي عينيها الرمادي الجميله والحزينه أيضا وقال
غسان بحب وحنان/شبيك لبيك فانوسك السحري بين ايدكي ودي امنيتك التانيه
ملك بفرحه كبيره / هههههههههههه انت انت
غسان بحب/ ششششششش مش عايز كلام انتي تحلمي وانا انفذ
ملك / بس انت عرفت ازاي اني عايز اروح الملاهي
غسان / واضح أن المفاجأة هتخليكي غبيه ولا ايه نظامك
ملك / هههههههههههه هههههههههههه لا بجد
غسان / انا امبارح في الفرح قولت لمحمد اللي كان بيسالك كان هيقولك سؤال واحد بس اللي هو تقولي ايه للعروسين
بس انا قولتله اني عايز اتجوزك بس عايز اعرف انتي مرتبطة ولا لا فااسالها كام سؤال ومن ضمنهم مرتبطة ولا لا
ثم أكمل بخبث وقال وهو حب يوفق راسين في الحلال
ملك / كل ده عملته عشان تعرف انا نفسي ايه ليه
غسان / عشان عارف لوقولتلك متقوليش مفيش
ملك بعفوية/. بس انت كده وقفت حالي ومحدش هيتجوزني افرض حد كان يتجوزني وعرف بلي عملته اعمل ايه انا بقي
غسان يجز علي أسنانه / يالا ياردة يافصيله والله لسيبك ومش هتخدي فشار جاتك القرف غبيه
ملك بفرحه كبيره/ طب حد طاااه. هههههههههههه
وفي مكان آخر وبالتحديد عند بيومي
بيومي / خلاص يامرعي انا هتصرف في فلوس بقولك
مرعي / قول
بيومي/ تاخد ٥٠٠جنيه وابقي اديك الباقي بعدين
مرعي / هههههههههههه هههههههههههه سمعته يارجاله عايزني اخد ٥٠٠جنيه من ٣٠ الف جنيه ليييييه قالولي مختوم علي قفايا
بيومي/ اعملك ايه يعني اقولك
مرعي / قول ياعم ام نشوف اخرتها
بيومي/ اتجوز ملك واديني فرش حشيش
مرعي / هههههههههههه ليه فتحها جمعية خيرية وبعدين ملك بنتك مش هترضي
بيومي/ليه مش دي اللي كنت هتموت عليها عشان تبصلك دلوقتي مش عايز
مرعي / مش القصد بس دلوقتي انا هعمل ايه هتقولها ايه كده
بيومي/ هي عند اختها هتصل علي امينه واقولها انك قولت ياتتجوز ملك ياتموني عشان الفلوس ساعتها ملك هتتجوزك عشان تنقذني فهمت شغل مخك معايا وانت تاخد ملك علي طبق من فضة ماشي
مرعي / ماشي بس لو موافقتش ملك هموتك ماشي
بيومي/خلاص عرفنا انك بتعرف تموت سبيني بقي اكلم البت امينه وأشوف هتعمل ايه مع ملك
وفي مكان آخر وبالتحديد عند ملك وغسان وبعد مرور ساعات طويلة من اللعب والفرحة
جاء معاد الغداء
جلس غسان معه حبيبه قلبه وقال لها
غسان / مبسوطه
ملك / اوووووووووي انا بجد مش عارفه اقولك ايه كل مفاجاه تبقي احلي من اللي قبلها
غسان / طب يالا خلصي بسرعه عشان نتفرج على الفليم
ملك بستغراب/فيلم ايه
غسان بخبث/ في فيلم نزل جديد وعايز اشوفه
ملك / / اسمه ايه
غسان/ حبيبي دائما
ملك بسخرية/ هههههههههههه ده قديم اووووي انت كنت مسافر ولاايه
غسان / هههه خفه يالا علشان نتفرج عليه
وبعد مرور وقت قصير وصلوه الي السينما وكانت ملك في حاله دهشه كبير بسبب وجود صور لها بالحجم الطبيعي هي وغسان وكانت تقول لغسان
ملك / غسان الحق دول حطين صور لينا هنا هو اللي بيحصل مش فاهمه حاجه
غسان / هههههههه طب تعالي نتفرج على الفيلم يمكن تفهمي
ملك بستسلام/ ماشي
وبعد مرور وقت قصير كان غسان يتحدث مع ملك بهمس
غسان / مبسوطه
ملك / اووووي بس مستغربه ازاي يحطو صور لينا هو احنا اصلا تتصوروا مع بعض غير دلوقتي واحنا في الملاهي
غسان / اصل انا قولتلهم يعملوا كده
ملك بستغراب/ازاي يعني
غسان بفرحه/ بصي علي الشاشة
ملك نظرت الي الشاشه ووجدت غسان يتحدث ويقول لها
غسان / انا كنت متكبر ومغرور بشكل كبير في نظرك بس انا مكنتش شايف كده الحاجه الوحيده اللي عرفتها معاكي هو اني اضحك من قلبي ملك انا بحبك بحبك بكل حالاتك
انا مش عارف اتكلم اقول ايه بس كل اللي عايز اقوله انا بحببببببببك يااحلي مجنونه شوفتها في حياتى
واغلق الانوار واشعلت انوار خافته واسقط عليها الورود الحمراء من كل مكان ملك لم تستطع التوقف عن الدموع
وهنا قال غسان
غسان بحنان/ ششششششش ليه الدموع دي ايه مش عجبك العريس والايه
ملك بمزح / هههههههههههه لا بس الموضوع مفاجاه بالنسبالي وبعدين فين الفيلم اللي وعدتني بي
غسان بنفذ صبر/ يالا يامجنونه يالا يافصيله والله خسارة فيكي اللي انا عاملته ويالا بقي عشان اروحك عشان انتي مش وش نعمه وهاتي الفشار ده
ملك/ خد طاااه كنت بهزار يارمضان هههههههههههه
وبعد مرور وقت وصلوه الي منزل ملك ودار الحديث بنهم قبل نزول ملك من السيارة
غسان / كان نفسي تكوني معايا ومنسبش بعض أبدا
ملك بكسوف/ علي انت بتفضل تقول كلام كتير كده وانا بتكسف
غسان بمزح/ مين دي اللي بتتكسف انتي من اي اتجاه عشان ابقي عارف
ملك / ايه ده اتعملتها أمتي دي جدع استمر هتبقي مسخرة هههههههههههه هههههههههههه
غسان يجز علي أسنانه/ انا يافصيله انتي ماشي انزلي بقي والله اخدك وامشي
ملك بستغراب/ ايه ده امينه في الشارع دلوقتي ليه وكمان كريم ومحمود
غسان بمزح / يمكن العريس مقامش بالواجب
ملك بخجل / علي فكرة انت قليل الادب اسكت بقي اما نشوف في ايه هما جاين اهو
امينه / الحمدلله انك جيتي بتصل علي فونك مقفول ليه
ملك / أصله فصل شحن في ايه انتي تحت ليه
كريم / مفيش وقت ياملك انتي لازم تهربي منها حالا
غسان بقلق / في ايه يا كريم
محمود / في مصيبه هتحصل لو ملك ممشتش من هنا حالا
ملك / ازاي يعني مش فاهمه
امينه/ ابوكي عايز تتجوزي مرعي ولا هيتقل ابوكي
غسان / اييييييييه ده مستحيل يحصل
كريم/ خد ملك وامشي من هنا حالا
غسان / يالا ياملك نمشي بسرعه
ملك / لا ياغسان انا مش همشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى