رواية مين هيجنن مين الفصل التاسع 9 بقلم هدى زايد
رواية مين هيجنن مين البارت التاسع
رواية مين هيجنن مين الجزء التاسع
رواية مين هيجنن مين الحلقة التاسعة
ملك / اولا شكرا لكل حد دعمني لحد ما وصلت لحد اللحظه دي
وطبعا علي رأسهم الأستاذ غسان
ثانيا بقي والاهم اني انا ميشرفنيش امضي عقد مع حد عنده الغرور ده كله
سوري ياغسان مش انا اللي نزل نفسها عشان الفلوس ملعون ابو الفلوس اللي تذل صاحبها
الصحافه في حاله هرج ومرج ومحدش فاهم حاجه حتي غسان
بس كان مبسوط اووووي من جواه بس مش عارف ليه بس كل اللي مستوعبه هو ازاي يحصل في كده قدم الصحافة واخيرا نطق وقال
غسان / انا اللي غلطان عشان فكرت اشغل مع واحدة مجنونه فعلا مجنونه
ملك بتحدي/ مجنونه احسن من الغرور ياغسان بيه اظن كده انا كسبت وزيادة كمان عن اذنك ياغسان بيه هههههههههههه
غسان / ههه لا برافو عليكي بس اوعدك المرة الجاية انا الكسبان
وانتي هتندمي ندم عمرك
ملك بسخرية/ المرة دي هتبقى أمتي ياكابتن هههههههههههه
غسان بتوعد/ قريب اووووي يافنانه
وبعد أن ذهب غسان وما يستشيط غضبا ممافعلته ملك
ولكن ملك كانت في قمه سعادتها ولكن لم تكن لوحدها ولكن كان معاها كل من يحبها مريم وفارس وكريم وايضا سيف
وكانوا في غايه السعاده
وبعد مرور وقت ذهبت ملك بعد ماتفقت مع فارس ومريم علي تفطر علي أول يوم رمضان معاهم
و بعد مرور وقت قصير وصلت إلى منزلها ووقعت في يد من لايرحم
ملك دخلت إلي بيتها وهي سعيدة وتغني
ملك/ ياصحابي يااهلي ياجيراني انا عايز اخدكو في احضاني
وفجأة أوقفها وقال
بيومي/ خدك ربنا يابعيدة
ملك بخضه/ في ايه ياباه خضتني
بيومي / ليه طلعلك عفريت
ملك / لا ابد هي فين امينه
بيومي / راحت تجيب حاجات وجايه
ملك / طب انا دخله اغيرهدمي
بيومي / خدي يابت رايحه فين
ملك بستغراب/ هروح فين يعني ماقولتلك دخله اغير
بيوم / اقبي الاول
ملك / بايه
بيومي/ بالمعلوم
ملك بنفذصبر/ منين بقي أن شاءالله انا علي الحميد المجيد
بيومي بعصبية/ مليش في يا روح امك انا عايز فلوس اتصرفي
ملك بعصبية/ اعمل ايه انا مطروده من شغلي وبكره رمضان ومفيش شغل
اعمل انا بقي اصبر بشغل مع كريم في الفساتين اللي بيفصالها انا وهو واهو ربك يكرم
بيومي بسخرية/ وهو سي كريم بتاعك ده هيجب كام يعني أنا عايز فلووووس مش كام ملطوش
ملك / وانا اعملك ايه يعني
بيومي / اشتغلي راقصه
ملك بخضه/ راقصه ياباه
بيومي/ اه ياروح امك راقصه علي الأقل الفلوس هتترمي تحت رجلك زي الرز
ملك / لالالا ده انت فيوز مخك ضربت من الزفت الحشيش اللي بتاخده ده
وفجأة انقد عليه بالضرب
وملك حاولت الدافع عن نفسها ولكن لم تعرف وبعد فترة تركها
وظلت تبكي وفجأة حاول أن يصلحها ولكن كانت طريقته غير عادية
وهنا قاله لها
بيومي/ خلاص بقي يابت ماهو انتي اللي استفذتني
ملك بدموع/ انا برضو
بيومي بداء يتحسس أجزاء من جسدها وهنا انفجرت فيه وقالت
ملك بعصبية/ يالهوووووووي فوق ياياباه انا بنتك في ايه هو انا هفضل اقولك كده لامتي انا تعبت منك خلاص ربنا يخدني عشان اتارح منك
وفي مكان آخر وبالتحديد عند امينه
محمود / كل سنه وانتي طيبه ياغلي الحبايب
امينه / وانتي طيبه يا حبيبي
محمود/ يااااه أخيراً هنتجوز فاضل شهر ونتجوز
امينه / اه واقعد علي قلبك العمر كله
محمود / قلبي وعمري وروحي كمان
امينه / بس بقااااا بتكثف
محمود / ماشي ياقمر قوليلي محتاجه حاجه ولاناقصك حاجه
امينه / تسلم ياحبيبي
محمود/ مالك يا ميمي سرحانه في ايه
امينه بخوف / في ملك وهتعمل ايه من بعد ماسيب البيت
محمود بحزن / مانا قولتك يابنت الناس تيجي تقعد معانا
امينه / مش راضيه وبتقول انها هتقعد لحد لما يحلها ابن الحلال
محمود/ طب وبعدين هتعملي ايه
امينه / مش عارفه انا حايشه ابوي عنها بالعافيه ده بقي خااالص مش عارف يفرق وهيفضحنا
محمود / طب ملك بتعمل لما يعمل اللي عمله
امينه / بتفضل تصوت لحد يفوق لا والمصيبه الكبير ة أنه عايز يشغلها راقصه
محمود / بالهوية هو ايه اللي حصله الرجل ده خلاص الحشيش كل دماغه
امينه بخوف / ملك لو عرفت مش هتسكت ومش بعيد تموته
محمود / ملك عاقله متعملش كده وبعدين مين هيقولها
امينه / علي قد ماانا فرحانه اني هتجوز علي قد ماانا خايفه من اللي هيحصل بعد كده وخايفه تبعد عني
محمود / اهدي ياميمي وكل شيء هيتحل باذن الله وكريم رأيه ايه
امينه / كريم بالذات خايفه وعايز ياخد ملك عنده ومش عارفه هي متوافق ولا لا
محمود/ ملك بتحب كريم وهتسمع كلامه متخافيش أن شاءالله خير
امينه / يارب لحسن ملك اتظلمت كتير اووووي وربنا يسترها ومتظلمش من الدنيا الغداره دي تاني
محمود / يارب بقولك ايه تعالي يالا عشان تروحي عشان الوقت اتاخر
امينه / عندك حق يالا انا مش ناقصه نكد
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وهو في غرفته وكان غاضبا لابعد الحدود ويلعب لاعبته المفضلة الملاكمة فهي الوحيدة القادرة علي أن تخرجه من غضبه.فكان عصيبي جدا وكان في كل مرة يضرب
فيها يتمني أن تكون هي أمامه حتي يكسر لها رأسها اليابسة التي ادعت أنها المغرور المكتبر وان غرفته ليست غرفه جميل كمان يظن
وأنها أعطت الحق لنفسها حتي تتكلم وتعديل فيها مالم يعجبها
وأنها تقول عليه أمام الصحافة أنه المغرور المتكبر
وكاان الصحافة أطلقت عليهم المجنونه والمغرور وكانو هم حديث الصحافه والسوشايل ميديا
وهذا ماكان يزيد من غاضبه وكان يلعب بقوة حتي تمزقت يده وحدث له تمزق في اربطه يده مما جعله لا يستطيع أن يحركها
واخر ماقاله قبل أن تجذع يده هو
غسان / مجنونه وغبيه عشان فاهمه انك تقدري تقفي قصادي انا
والله اعلمك الادب يا غبيه اما وريتك ياملك مبقاش انا غسان
ااااه ايدي حتي اسمك جزعلي ايدي اه
واما عند ملك فكان الحال غير الحال فكانت في غايه السعاده وبعد ماقصت علي اختها ماحدث
تحدث إليها فيما دار بينها وبين والدها وقالت لها امينه
امينه ،/ طب وانتي هتعملي ايه دلوقتي
ملك / هعمل ايه انتي عارفه ابوكي يطلع يطلع وينزل علي مفيش
امينه / يعني مش هترقصي
ملك / لا طبعا هرقص
امينه / انتي بتتكلمي جد والاايه
ملك / اه والله بتكلم جد
امينه / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وفي مكان آخر وبالتحديد عند سالي
سالي / انتي رايحه فين ياشاهي
شاهيناز/ حضرتك عارفه اني بقضي رمضان في شرم
سالي / لالا مش هينفع السنه دي انتي لازم تقعدي هنا عشان غسان
شاهي / مامي انتي عارفه أن غسان صعب جدا وحاولت بكل الطرق ومش راضي حتي يتكلم معايا زي اي حد
سالي / خليكي صبوره شويه انتي عارفه أن غسان الوحيد اللي يقدر يرفع مستونا الاجتماعي يعني انتي لازم تكوني مرات غسان الشامي
شاهيناز/ هو بالعافيه يعني وبعدين مستونا الاجتماعي ممتاز جدا وبعدين هو معقد مش بيحب يخرج ولاالسفر ولا الفسح يعني غيري تماما في كل حاجه
سالي / عشان انتي غبيه المفروض تبقي فاهمه أن احنا خلاص قربنا نعلن افلاسنا والبركه في اخوكي حسام بيصرف كل يوم والتاني علي الكباريهات اللي بيسهر في كل ليله وانا افضل اغطي عليه عشان بكينام ومريم ميعرفوش بس خلاص قربنا نفلس
شاهيناز/ مش حضرتك اتفاقيتي مع حسام علي الخطه الجديده وهو قال يومين وهينفذ يبقي سيبني انا بقي
سالي / لا مش هسيبك عشان مش ضمانه نسبه نجاح الخطه
شاهيناز بتفكير/ امممممم طب ماشي بس هقعد اسبوع بس وبعد كده مستحيل اوك
سالي بنفذصبر / انا انك مش بتستحملي تقعدي اكتر من اسبوع في مصر حاضر اسبوع وبعد كده اعملي اللي انتي عايزاه
ياتري ايه اللي هيحصل
ملك هترقص فعلا والايه
غسان هيعمل ايه مع ملك لما تشوف ايده
وملك هيكون رد فعلها ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)