رواية ميراث العشق الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم مريم نصار
رواية ميراث العشق الجزء الثاني والثلاثون
رواية ميراث العشق البارت الثاني والثلاثون
رواية ميراث العشق الحلقة الثانية والثلاثون
آدم مراد : ضهرو ليها وحس بيها . وغمض عينيه واخد نفس عميق ..
آرين : قربت منه ووقفت وراه . ونزلت راسها ف الارض بحرج كبير . ودموعها نازله .
آدم مراد : قبض ع ايديه بغضب ولف ليها بسرعه
لكن. قلبه دق بخفقان واضايق جداا من شكلها وهي واقفه بالطريقه دي . كأنها طفله ومنتظره العقاب.
.
. اااه ع الل دوبت قلبك يا آدم من طريقتها . سندريلا . ومسح وشه بايديه .
وشاف ايديها ملفوفه بشاش . وجرح ايديها صعب قلبه يتحمله .
. (آرين بنتك اتجرحت يا آدم . ضي القمر وضي عيونك وضي عتمة الليل ايديها مجروحه يا آدم )
آرين : واقفه بنفس الطريقه . ودموعها نازله. وخايفه من زعل فهد . ورد فعل آدم عليها . وطلعت شهقه بتنهيده . وجعت قلب ال آدم ..
آدم مراد : نفسه ف الوقت ده تكون آرين .حلاله وملكه . نفسه يضمها لقلبه .
صدق الامبراطور ف كل كلمه قالها .. وحس قد ايه إن آرين ف احتياج ولازم ليها امان . وانت امانها يا آدم . دى بنوتك طفلتك . حبيبتك وضيك . اوعا تقسي عليها .. اوعا تخوفها ..
آرين : بلعت ريقها بصعوبه . وخافت اكتر من سكوته . وقررت انها تتكلم .. وقالت من بين الشهقات . آ . آ .. آدم .ا.انا ……..
آدم مراد : قرب منها خطوه . وقال بلين . انا اول مره اخاف . وكمل بعتاب .. خوفت اوي يا آرين.
آرين : هزت راسها بدموع ندم . ا.انا اسفه ..
آدم مراد : اخد نفس عميق واتنهد بتعب . ومسح وشه بايديه .. وشافها بتترجف . وشد ليها كرسي . تعالى اقعدي ..
آرين : هزت راسها ببراه. لأ مش عايزه ..
آدم مراد : بلين .. عايز اتكلم معاكى شويه .ممكن؟
آرين : كشرت عينيها بعدم فهم . واستغربت هدوءه ع غير طبيعته .. وقعدت من غير ماترفع راسها وتبصله .
آدم مراد : قعد قدامها . وعيونه عليها وبيرسم ملامحها البريئه . وخوفه عليها فعلا مش من فراغ. انتى تستاهلي يتخاف عليكى . برائتك وطفولتك وكل حاجه فيكى .. وقال عامله ايه دلوقتى؟
آرين : بندم . انا زعلانه أوي وخايفه ..و…..
آدم مراد : بهدوء عكس الل جواه .. آرين انا قولتلك طول ما انا جمبك ومعاكي مش عايزك تخافى ..و مش هنتكلم ف اي حاجه من ال حصلت دلوقتي .. لأن مفيش وقت . خالو فهد وبابا ع وصول . ولازم محدش يعرف ..
آرين : مسحت دموعها ..وقالت بزعل . بس انا غلطت يا آدم . وكمان مبعرفش أخبي حاجه عن بابي . كدا غلط . وانا مش هينفع اكدب واخبي عليه . بابي بيثق فيا . وكملت بدموع وانا زعلته اوى اوى. وهيخاصمني. وانا كده هاكون بكدب يا آدم .. ومامي والعيله كمان ..
واحنا مش متعودين ع كده وكمان حرام ..ده ذنب كبير يا آدم وانا مقدرش اعمل كده ماما مريم علمتنا نقول الصدق مهما كان هايكلفنا
…..
آدم مراد : غصب عنه ابتسم من جمال اخلاقها رغم طفولتها .. وقال طيب جميل اوى .
لكن يا آرين انتي فاهمه غلط .. الكذب فعلا غلط ودرجه من درجات النفاق .. إذا حدث كذب.
..بس يا ارين ف حالات ممكن يكون الكذب فيها مباح مش حرام .
.زي الكذب ع الأعداء عشان نضللهم ونفسد عليهم مخططاتهم .
.والكذب من أجل الإصلاح كأنك تقولي بالكذب كلام كويس للطرف التاني المتخاصم تخليه يرضي عن الطرف الأول الل ممكن يكون مايعرفش حاجه عن كلامك ده..
.وفي كمان الكذب بين الازواج عشان مانوصلهومش للخراب وممكن يتفرقوا بسبب كذبه…وده ال انا عايز اعمله خالو فهد لو عرف الحقيقه هاتحصل مشكله كبيرة بينه وبين عمتو لارين …
آرين : بقلق . بس يا آدم ..انا…….
آدم : آرين . لازم تقتنعي . والنبي عليه الصلاة والسلام قالنا..
آرين : عليه افضل الصلاة والسلام.
آدم : “الْكَذِبِ يَكْتُبُ عَلَى ابْنِ آدَمَ إِلَّا ثَلَاثَ خِصَالٍ: رَجُلٌ يَكْذِبُ امْرَأَتَهُ لِتَرْضَى عَنْهُ، وَرَجُلٌ يَكْذِبُ فِي خُدْعَةِ حَرْبٍ، وَرَجُلٌ يَكْذِبُ بَيْنَ امْرَأَيْنِ مُسْلِمَيْنِ لِيُصْلِحَ بَيْنَهُمَا» صدق رسول الله..
رواه الطبراني في “المعجم الكبير”،
آرين : بحيره كبيره . ومردتش ……..
آدم : حس بيها …وقال ..طيب تعالى نفكر مع بعض شويه ف ال هيحصل بعد ما خالو يعرف بال حصل وال ريبونزل قلبه عملته؟ . ايه ال هيحصل .؟
آرين : فتحت عينيها بدهشه . وبصتله ايه؟ ريبونزل؟ انت عرفت ازاى؟ وشهقت بصدمه كبيره . وحطت أيدها ع بوقها . آدم انت اتجرحت؟
آدم مراد : حط ايدو ع جبينه . وقال ده جرح بسيط .
آرين : عيطت بصوت عالى طفولى. عاااااا انا السبب . انا السبب عااااا .ياريتنى سمعت كلامك . آدم مراد اتجرح بسببي . عاااااااا .
آدم مراد : مش عايز يضحك ..و مط شفايفه وبص بعيد . لكن صعب. وغصب عنه ابتسم . وهز راسه. وقلبه بيقول . ضي عمري كله . مجنونه.
آرين : عاااااااا انا . انا اسفه جدا . وانا هعاقب نفسي . انا مش هسامح نفسي ابدا . انا اذيتك يا آدم عاااااااا .
آدم مراد : بشبح ابتسامه . بس يا آرين خلينى اكمل كلامي .
آرين : عاااااااا . ودموعها نازله وهزت راسها لأ انا هفضل اعيط لحد متقولى انك مش زعلان مني . انا بسببي انت اتجرحت عاااااا ..
آدم مراد : سند بايديه ع التربيزه قدامها . وقال أنا زعلان .
.وقولت مش هنتكلم ف اي حاجه دلوقتي . هنأجل كلامنا ف الموضوع ده لبعدين .
.. لكن دلوقتي بجد يا آرين خالو فهد مش لازم يعرف . ليه؟
أولا لو عرف . هيتصدم ف بنته حبيبته . ال مبتسمعش الكلام . وممكن فعلا مايتكلمش معاكي .
. ده غير أنه هيزعق ل آركان عشان مخدش باله منك . وممكن يحرمه من الحربيه كمان ..ويتعصب عليه وعليكي ..
ثانياً والأهم ..عمتو لارين . تخيلى كدا لما يعرف . اكيد هيزعق ويتخانق مع مراته حبيبته عشان سابت بنتها ف الجنينه .
وطبعا مش هيتكلم معاها فتره كبيره . ووممكن يقطع اجازته ويسافر . ويسيب البيت .
وكمان . هيزعل من أخته . لانها برضو ما اخدتش بالها من بنت اخوها .
وكمل بمكر . ولما بقى خالو فهد يعرف إن ال انقذك آدم وشالك بين ايديه . هو انا .. وقتها طبعا خالو فهد ممكن يزعق .
. وده خالو وصاحب بابا . وصعب جدا انى ارد عليه . واقول حاجه …
.لكن كل ال هقدر اعمله انى هبعد .. وكدا الكل هيكون زعلان من التانى ..
وانتى وقتها هتحسي بالزنب اكبر من كدا . لأن غلطتك ال عملتيها . زعلت كل الناس ال انتى بتحبيهم من بعض . ها لسه عايزه تقولى لخالو فهد؟
آرين : فتحت عينيها بزهول . وهزت راسها لأ لأ لأ . بابي هيدمر حلم آركان بسببى . وهيبعد عني انا ومامي؟ لأ لأ . وانت؟ . وقلبها دق بقلق .. لأ لأ بابي مش هقوله حاجه . خلاص لأ ..
آدم مراد : اتنهد بحب .وبص ف عينيها .. توعدينى انك متقوليش حاجه ؟
آرين : رفعت عينيها ليه وقلبها دق .وقالت اوعدك يا آدم .. . وقالت بخوف .. بس…بس بابي لو سالنى عن سبب جرح ايدي . هقوله ايه؟
آدم مراد : هز راسه ليها . متقلقيش . لو سألك قوليله كان ف قطه صغيره كانت ع شجره . وانتى حاولتي تنزليها وايدك اتجرحت.
آرين : بتوتر … اوكي .
آدم مراد : رغم أنه زعلان جدا منها . لكن قلبه دق . وقال .. ايدك عامله ايه دلوقتى؟
آرين : ببراه . اه يا آدم . ايدي بتوجعنى اوي .
آدم مراد : سلامتك ياضي آدم ..
——————بقلمي مريم نصار.
وبعد شويه .
ف الطريق .
فهد : ف العربيه . وجاله اتصال مهم . وابتسم . ايه ياوحش عامل ايه ..؟
= تمام يا فهد . انت مبعتش طلبي ليه؟
فهد : انا دلوقتي ف الطريق ودقايق هكون ف البيت . اول ما اوصل هبعتلك كل حاجه ..
= تمام جدا . لازم انهردا .ارجوك .
فهد : يسلام ومالك مستعجل كدا ليه؟
= معلش انت عارف انا قولتلك السبب . مفاجاه.
فهد : هز راسه تمام اول ما اروح هبعتلك كل حاجه.
= وف حاجه تانيه مهمه جدا عايز اخد رايك فيها . وكمان عايزها منك .
فهد : سايق . وقال بتركيز . خير قول سامعك.
= انا عارف انى تاقلت عليك طلبات الفتره الاخيره لكن …….
فهد : ياعم أنجز . وقول طلباتك وبطل كلامك الخايب ده .
= ابتسم . تمام هقولك …………..
بعد شويه .
ف بيت المزرعه .
آدم مراد : جمع كل العيله . ونبه عليهم . وقالهم ع كل حاجه لو فهد ومراد سألو .
آدم العدوي : كان قاعد . وفخور بحفيدو .. انه خايف ع عمته والعيله . وبيداوى اى مشكله . وشاف أنه بدأ يهدا ..
ومريم : قاعده مبسوطه اوى . بحب آدم و آرين ..
مراد وفهد وصلو ..
فهد : سلم ع رينو . وسألها مالك ؟
رينو : بتوتر . ابتسمت ابدا . احم بس قلقانه من السباق بينكم مش اكتر ..
فهد : بغمزه نجمتى القمر . وهمس ف ودنها . مسيرى ف يوم هاخدك ف جوله ع الحصان . انا وانتى وبس ومفيش مخلوق يكون موجود .. انا عايز اكون انا ونجمتى وبس ..
رينو : قلبها دق بقلق . وقالت جواها ربنا يستر ..و آرين متقعش بالكلام ..
فهد : باستغراب آرين فين؟
آرين : من وراه . انا هنا يابابي . وجريت عليه واترمت ف حضنه . وبترمي خوفها ف حضنه .
فهد : ضحك بحب . وضمها لقلبه .. ريبونزل قلب فهد انتى. وحشتينى ياروحي .
آرين : ف حضنه وخايفه م المواجهه . وأنها هتكدب لأول مره . وغمضت عينيها. وافتكرت كلام آدم . إن فهد والعيله كلها هتزعل من بعض.
فهد : كشر عينيه بعدم فهم . مالك يا آرين؟
آرين : فتحت عينيها . وخرجت من حضنه ابتسمت بمرح . ابدا حضرتك كنت وحشنى اوى اوى ..
فهد : بغضب ايديكى مالها يا آرين؟
آرين : قلبها دق بخوف . وحاولت تتكلم وقالت ..بتلعثم . ا.انا…..
آركان : طبعا اضطر يوافق . لانه بيعشق امه . وكمان مش عايز العيله تزعل .
.وانقذ الموقف برجوله . وشجاعه . وقال ابدا يابابا بنتك عامله فيها بطله ..
آرين ورينو وفريحه وتالين ومريم قلبهم وقع ف رجليهم ..
فهد : قبض ع ايديه بغضب ازاااى يعنى ماتتكلم؟
آركان : آرين شافت قطه صغيره كانت ع شجره وهتقع . وآرين حاولت تنزلها وايديها اتجرحت بالشكل ده .. وانا عقمت ليها الجروح بس سطحيه يعنى . محصلش حاجه.
فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه . طيب يا آرين ليه ياحبيبتي مقولتيش ل آركان وهو كان اتصرف .
آرين : نزلت وشها ف الارض بحرج وقالت بحزن حقيقي . أسفه جدا يا بابي .
مراد : تالين ف حضنه .. وقال . خلاص ياعم فهد . الحمدلله انها كويسه. قوليلى يابت يا آرين . ايديكي بتوجعك؟
آرين : هزت راسها لأ انا كويسه ياخالو ..
مراد : وده المطلوب . يلا بقى نتغدي عشان السباق . اومال آدم ابني فين يافريحه ؟
فريحه : بزعل حقيقي . بياخد شاور . انا هطلع اديله خبر انكم وصلتو . وطلعت … وافتكرت وهو طالع ع السلم وشافت التيشرت عليه دم من ضهرو . وطلعت تجري عليه . وشافت أنه مجروح من ضهرو . واكيد من وقت حادثة الحصان ..
فهد : ضم بنته لحضنه.. واخدها وقعد جنبها
.واطمن ع جرح أيديها ..
رينو : ابتسمت بحب كبير . وممنونه ل آدم مراد ..
آدم مراد : اخد شاور . وفريحه خبطت .
آدم مراد : ادخلى يا امي .
فريحه : دخلت . ومعاها علبة الاسعافات . وعقمت جرح ضهرو . وجبينه .. وقالت طيب حادثة آرين والحمد لله عدت ع خير ومحدش عرف .. تقدر تقولى جرحك ده وكمان العربيه هتقول ليهم ايه؟
آدم مراد : ابتسم وباس ع أيدها . متقلقيش ياست الكل . اهم حاجه عندى إن الكل بخير. وانا هتصرف عادى . وال حصل الحقيقه إن عربيتى اتخبطت فين المشكله ..؟
بعد شويه . الكل اتغدي . وفهد قاعد ومحتوى آرين وواخدها ف حضنه .. وبعت كل حاجه قال عليها ف المكالمه وقت العربيه . وهز راسه وابتسم .
——————بقلمي مريم نصار.
مراد : وآدم والكل خرجو ع الجنينه .للمسابقه.
فهد : ماسك ريڤان الحصان. وقال مراد ؟
مراد : ماسك ضرغام الحصان وقال ايه يصحبى.؟
فهد : بص ع آركان . وهو متحمس جدا . رغم صغر سنه وماسك دارلي أرابيان .وفهد عايزو يكسب عشان يديله دفعه للامام ويزود ثقته بنفسه. وقال بلاش احنا نكسب . ماشي .
مراد : بص ع اتجاه نظرته . وابتسم . وقال وماله يعم . آركان لازم يكسب مع آدم . يلا بينا . وركبو الخيل ..
آدم مراد : ركب الحصان ساهيل . وافتكر آرين والحادثه ..
آركان : رغم أنه مضايق من الحصان .وأنه اتسبب ف خوف أخته . لكن قرر أنه يتحكم ف دارلي ويكسب ..
المسابقه ابتدت . والكل اتحرك ..
آدم العدوي : قاعد وجمبه اميرته .
مريم : بتدعي بكل جوارحها . إن ربنا يحفظهم .. وقالت آدم انا خايفه عليهم ..
آدم : ابتسم ايه يا اميرتي؟ هي أول مره تحصل . ورفع عينيه ع آدم مراد وشافه كأنه بينتقم …
آرين : حاسه بتأنيب الضمير . لكن ف نفس الوقت عيونها ع آدم وخافت عليه من طريقته وهو متحكم ف ساهيل بغضب واضح ..
آركان : متحكم ف دارلي . وضغط ع السرج بغيظ . والحصان طار بيه ..
فهد ومراد بصو لبعض بتعجب . من قوة آركان وتحكمه ف دارلي أرابيان .. وكأنه متدرب من سنين . رغم أنه هوايته السباحه . والتايكوند .. واتاكدو انه هيكسب من غير مخطط من فهد .
وفهد : ابتسم بفخر . واتأكد إن آركان اكيد ليه دور كبير . ولسه مجاش ..
آدم مراد : ساهيل طاير بيه . وآدم شاف آرين قدامه وهي هتقع . وضغط ع السرج بقوته كلها . وساهيل أتألم . ورفع رجليه لفوق بصهيل عالى جدا.
الكل انتبه . ومريم وفريحه قامو وقفو بخوف.
وآرين : شهقت بخوف . وقالت آدم وعيطت .
تالين : غمضت عينيها ودعت بقلبها ..
ساهيل : خرج عن السيطره . من غلظة آدم . ومش متعود منه ع القسوه دي . وعايز يوقع آدم من عليه ..
مراد : بقلق . شد اللجام . وراح عند آدم .. ونده عليه ..بصوت عالى آداااام . وفهد راح معاه ..
آدم مراد : انتبه . لصوت مراد .. وشاف أنه ضاغط ع السرج . وسابه .. ومسد ع شعر ساهيل .. وآدم شافهم جايين عليه . وقال ل ساهيل. جاهز نكسبهم .؟
ساهيل : رجع لطبيعته وعمل صهيل . وجري بسرعه كبيره جدا .
مراد وفهد . رجعو لطبيعتهم .
وبعد شويه. كان طبعا ال فاز ف المسابقه آدم مراد و آركان .
وعدا الوقت ..
. وكل واحد جواه افكار كتيره متلخبطه .
آدم مراد : جواه زعلان من آرين .
ولكن آدم العدوي . كان مبسوط من إن حفيدو قد المسؤليه . واتأكد إن عشقه ل آرين هيغير من غضبه . لأن طفولة وبرأة آرين مهدئ ل غضب الديزل ..
——————بقلمي مريم نصار.
بعد فتره كبيره . الساعه ١١ مساءا ..
ف اسكندريه ..
ميرو : قاعده ع السرير . ولابسه بيجامه لاول مره قدام تيم .
. واطلقت لشعرها العنان .. وطول الوقت قاعده ساكته . ورافضه تتكلم . او بالمعنى الحقيقي هي مش قادره تتكلم .
.حتى لو تيم مايعرفش بحبها ليه . مش من حقه يتهمها بحُب شخص تانى .
وعيلتها اتصلت عليها واطمنت عليهم ..
تيم : طالع من مكتب مدير الفندق . لانه كان بيعتذر عن الفوضى ال اتعملت بسبب السحليه فادى عديم النخوه والرجوله .
.والمدير تفهم الأمر لأنه عارف تيم والعيله . وصديق للامبراطور ..
تيم : فتح باب الجناح ..
ميرو : سمعت صوت الباب . وبسرعه شدت عليها الغطا . ومثلت انها نامت.
تيم : دخل . ولمحها بطرف عينه وهي بتشد الغطا . وفهم انها لسه رافضه تكلمه . ولكن استغل الفرصه . وقرب منها . وقعد ع طرف السرير جمبها . وهمس مريم انتى نمتى ياحبيبتى؟
ميرو : ف التمثيل صفر. وبلعت ريقها بتوتر . ورموشها . بتتحرك ….
تيم : ابتسم بحب . ورفع ايدو مسد ع شعرها . وقال زى الملايكه ياروحي .
. عارفه نفسي بجد تسمعينى . طيب بما انك نايمه دلوقتي .
. انا هقولك ع حاجه ف قلبى من زمان جدا من ٩سنين بالظبط .
. وبص ل ملامحها البريئه بحب كبير وقرب من خدها وباسها برقه وقال .من ٩ سنين .. عشقتك.
تيم : شاف وشها بقى احمر جدا . وبتتنفس بسرعه. وقلبها دقاته عاليه . وابتسم وقال تصبحي ع جنة تيم يامريم.
.وقام وسابها وسط ارتباكها . ودخل الحمام ..
ميرو : طبعا من وقت ما قرب منها وباسها من خدها . وهي مكسوفه جدا .
. وبتتغلب ع مشاعرها لكن صعب جدا .. واول ما قام . فتحت عينيها واتعدلت . واتنفست بسرعه ..وحطت أيدها ع قلبها . وهمست ٩ سنين؟
بعد شويه . تيم ف الحمام . بيحلق دقنه . وصمم أنه يتأخر ف الحمام علشان ميرو تنام .
.لانه ملهوف يقرأ ميراث العشق .. وبعدها اخد شاور . ولبس وخرج . وشاف ميرو واتأكد انها نامت فعلا . وحاول بشويش وفتح الدولاب وعيونه ع ميرو.
. واخد المدونه . وخرج التراس . وقعد ع الكنبه . وفتح المدونه . وبدأ يقرأ من ١٠ سنين فاتو ..
——————بقلمي مريم نصار.
تاني يوم الصبح .
ميرو : نايمه . وبدأت تفوق . وفتحت عينيها ببطء مره واتنين . واتنهدت. وبتتاوب . ولفت وشها . واتخضت . هييي بسم الله ..وحطت أيدها ع قلبها.
تيم : قاعد جنبها وبيتملا منها بعشق كبير جدا . وقال صباح الإدمان .
ميرو : كشرت عينيها بتعجب ..وقالت جواها . إدمان؟ . واتعدلت ..وتجاهلته. وقامت ورايحه الحمام. .
تيم : ابتسم . وقام جري عليها وشدها من دراعها جامد . وخبطت ف صدره . وشعرها جه ع وشه . وقلبه بيدق..
ميرو : شهقت . بصوت عالى. وقلبها دقاته عاليه جدا . وبتنهج من قربه منها ..
تيم : رفع ايدو وشال شعرها من ع وشه . ورجع شعرها ورا ودنها . وحرك ايدو ع خدها وهمس . مش ناويه تسامحينى ؟
ميرو : جسمها اتشد وغمضت عينيها بتوتر . واتكلمت بتلعثم .ل ..لو س…سمحت ممكن تسبنى ..
تيم : بتملك . تؤ مش ممكن . بس ممكن أقرب اكتر وده المسموح .. لكن بموافقتك انتى .. انتى وبس ..ياعشق تيم ..
ميرو : بتوتر كبير .. مسكت البيجامه بايدها وبتنهج . وخلاص ع حافة الاستسلام . وقالت بتوهان سبنى ياتيم ..
تيم : سمع اسمه بنبرة صوتها . وعشقه ليها بيزيد . وقرب منها واستنشق شعرها بحب كبير وقال . والله تيم بيموت فيكى . موافقه نتكلم ..وخطف بوسه رقيقه من خدها . وهمس وافقي ..
ميرو : هيغمى عليها خلاص. وهزت راسها ف اللاوعي . تؤ لأ مش موافقه ..انا مش عايزاك ..
تيم : ابتسم بمكر . وبنفس القرب منها . وقال بنفس الهمس يعنى دا آخر قرار ياقلب تيم ؟
ميرو : رجليها مش قادره تشيلها . وكانت هتقع . وتيم حاوطها من وسطها وقربها منه . وده كفيل يخلى ميرو تموت مكانها. وقالت بتخدير . اء…ايوه …
تيم : مستمتع بحالة العشق ال هما فيها . وكمان مبسوط جدا واكتر من فرحان بعد ما قرأ مدونه ميراث العشق .
. وشاف معشوقته بتعشقه قد ايه ؟ واتجرأ . ورفع دقنها وباسها برقه بسرعه ..
ميرو : جسمها اتشد . وفتحت عينيها بصدمه. وشافت نفسها ف حضنه تقريباً. وبتنهج . وبصت حواليها . وحاولت تزقه وتخرج من حضنه لكن شتان .. وقالت برجفه . ابعد عني ..انا مش عايزاك ..
تيم : بنفس الابتسامه . قربها اكتر ليه. وطلع منديل من جيبه. وقالها خلاص . يبقى مفيش غير الحل ده ..
ميرو : رفعت عينيها ليه بتوتر كبير وخافت يقرب منها بالاجبار وقالت بخوف . تقصد ايه؟
تيم : رفع كتافه وهز راسه ليها امممم . آسف ياملاكي ..
——————بقلمي مريم نصار..
بعد فتره كبيره من الوقت .
ميرو : فتحت عينيها بتعب شديد . ومسكت راسها من الصداع . وبصت حواليها . واستغربت ..وحاولت تفتكر اخر حاجه .. وافتكرت تيم . وفتحت عينيها بدهشه .
. لكن بصت ع الديكور ال حواليها . وسمعت صوت طيور . وميا . وقامت بتعب .. وشدت السِتاره . وفتحت عينيها بانبهار . وقالت إيه ده انا فين؟
تيم : من وراها .. منوره جزر المالديف ياعشق تيم –
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ميراث العشق)
لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية جريمة عشق)
لقراءة الجزء الثاني من الرواية اضغط على : (رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها)
لقراءة الجزء الثالث من الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد)