رواية موج الرعد الفصل الأول 1 بقلم سما الحملاوي
رواية موج الرعد الجزء الأول
رواية موج الرعد البارت الأول
رواية موج الرعد الحلقة الأولى
رعد…انتي بتعملي ايه هناااا انطقي
البنت بخوف…والله يابيه انا جيت هنا غلط
رعد بتسليه…بس حلوة وعجبتيني وانا الي يعجبني يبئا يخصني
البنت بخوف…انا والله مش بعرف اضحك
رعد بصلها كتير وضحك جامد…تضحكي ازاي انتي مش فهماني
البنت…والله انا جيت هنا بالغلط انا كنت بجري وفجأة لقيتني هنا
رعد…وكنت بتجري ليه
البنت…من الكلاب
رعد بضحك…طيب خلاص امشي بسرعه قبل ما اعمل فيكي حاجه تزعلك
البنت مشيت بسرعه بخوف…
رعد بصلها وهو اعجب بجمالها وبرائتها لكن بطريقة خبيثه…
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
»رعد الحناوي ٣٠سنه رجل اعمال عندو شركات كتير قاسي وزير نساء وسيم للغايه وله جسد قوي اهله متوفين وعندو اخت عندها شلل عمرها ٢٠سنه «
»موج المنيري ٢٠سنه في تالته كلية ادارة اعمال عايشه مع عمها بعد ما ابوها وامها اتخلوا عنها بعد ما انفصلوا وسيمه للغايه لها جسد متناسق وملامحها بريئه وطبعها بريئ خالص«
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند عم موج…
عمها بقسوة…انتي يابت ياموج
موج بخوف…نعم ياعمي
مدحت…قومي يابت اعملي الاكل خلي ليكي لازمه بدل ما انتي قاعده كدا ما انا بصرف عليكي ومدخلك كليه ب قد كدا
موج بخوف…حاضر ياعمي
موج دخلت تعمل الاكل بخوف ودخلت مرات عمها…
مرات عمها بدموع عليها…موج ياحبيبتي
موج بخوف…نعم يامرات عمي
وهيبه…انا عندي ابن اخويا الله يرحمه هبعتك لي يحميكي من عمك الظالم دا
موج…بس دا مامته وباباه متوفين
وهيبه…عندو اخت وفي دادة هنا بيعتبرها امه لكن هو واصل يقدر يحميكي من عمك انا ممكن اخلي يتجوزك لحد ما تتمي ٢١وتطلقي منه وتقدري تسافري عند خالتك في امريكا زي ما انتي عاوزه
موج بدموع…انا بحبك ياماما اوييي انتي احسن ام في الدنيا
وهيبه بدموع…وانا كمان بحبك يلا كملي وانا هروح اتكلم معاه
موج…تمام
وهيبه نزلت راحت لأبن اخوها…
عند ابن اخوها…
وهيبه…ازيك ياحبيبت عمتك
رعد حضنها…ازيك ياعمتي
وهيبه…الحمدلله مش بتيجي ليه ياحبيبي
رعد بضيق…ما انتي عارفة اني مش بحب مدحت وسايبه وساكت عشان وعشان يمان ابنك
وهيبه…عارفة انا عاوزه طلب منك ياحبيبي
رعد…اؤمريني ياحبيبتي
وهيبه…عندي بنت اخو مدحت الي اهلها سابوها وكل واحد راح في اتجاه هي اسمها موج بنت غلبانه وانا بحبها جدااا مدحت بيعذبها يابني بيفضل يض”رب فيها ومشغلها خدامه وبياخد من حسابها فلوس ويدفعلها جمعتها وحاجتها وبيقولها انا بصرف عليكي وحاطت ايدو على فلوسها وخلاها تكتبهالوا انا عاوزاك يابني تحميها
رعد…طيب هاخدها اشتري ليها بيت واحط عندها امن ومحدش يقدر يقربها
وهيبه…انت عارف مدحت يقدر يوصلها لو تحت الارض انا عندي طلب منك انك تتزوجها
رعد…لاااا يمكن ياعمتي انتي عارفة اني مش بتاع كدا
وهيبه…هي سنه يابني والله تتم ٢١وبعدها تسافر لخالتها كان ممكن اخلي خالتها تبعتلها لكن مش هينفع لأنها متمتش السن القانوني واخرها تروح سياحه
رعد…خلي حد من ولاد خالتها يتجوزها
وهيبه…كلهم بنات
رعد…وبعدين انا اقدر احميها من غير ما تتزوج تقعد هنا ومحدش يقدر يقربها
وهيبه…يابني هي مؤمنه اوي دا مقعدتش عندنا الا لما يمان طلع الشقة الي فوق انت عمرك ما رفضت ليا طلب يارعد
رعد…طيب ياعمتي موافق
وهييه بفرحه…بكره هخلي يمان يجبهالك تكتبوا الكتاب ماشي
رعد…ماشي ياحبيبتي
وهيبه…همشي انا قبل ما التاني يكلمني
مشيت ورعد لبس عشاان يروح البار…
عند موج…
موج…عمي انا خلصت الاكل ممكن انزل
مدحت…غوري ومتتأخريش
موج مشيت بخوف لبست ونزلت تجيب كتب الكلية…
فجأة الجو اتحول والدنيا مطرت فضلت ماشيه وهي خايفة وكل شوية صوت البرق يزيد..
كل العربيات بقت تمشي بسرعه والشارع فضي في ثانيه…
كانت معديه جمب عربية ف كانت هتتزحلق وواحد خارج من العربية قام بسرعه سندها…
رعد…هو انتي
موج بخوف…انا مكنتش اقصد
رعد تاه في عيونها الزرق وشعرها الاشقر الي نازل على عيونها من المطر وقرب منها اوي وباسها بقوة…
موج زقته وضربته بالقلم…
رعد بعيون حمرا…وربناااا لوريكي
موح بصتله بخوف وجريت وهو ركب عربيته ومشي وراها…
لكن وهي بتجري كان في شاحنه كبيره عماله تنور الكشافات وهي شافتها على اخر لحظه….لاااااااااااااا
استوووووووووووووووووووب…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية موج الرعد)
حلوه اوي ❤️